אופל אינסיגניה החדשה מבחן דרכים – קפיצת מדרגה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
אופל אינסיגניה פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה - מלכת הכביש 218

מבחן דרכים לדור החדש של אופל אינסיגניה. עיצוב חדש ומרענן, סביבת נהג מאובזרת ומערכות בטיחות מתקדמות. האם כל אלה יסייעו בתחרות מול שליטות הקטגוריה?

זו האופל אינסיגניה החדשה? באמת? אני מסתכלת שוב על התמונות וההודעה לעיתונות במייל, וקשה למצוא קווי דמיון לדור הקודם של האינסיגניה, שהיה נראה לא רע, אבל לא מגיע לקצות הגלגלים של האינסיגניה שניבטת אלי מהתמונות. טוב, זה בטח פוטושופ, אני מחליטה להטיל ספק עד שאראה אותה באמת.

רכב המבחן הוא הגרסה החזקה והמאובזרת יותר שאופל מציעה לדגם הזה – גרסת INNOVATION ברמת אבזור פרמיום.

לגרסה המחוזקת מנוע 2.0 ליטר, מערכת ההנעה היא כפולה 4X4 המחלקת אוטומטית את המומנט בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים ובין גלגל ימין ושמאל האחוריים, מוסיפה כוח לגלגלים וכך מביאה לאחיזת כביש טובה יותר ליציבות ובטיחות גבוהה יותר. מנוע השני ליטר מספק 260 כ”ס, 40.8 קג”מ. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים (8AT), וישנה אפשרות בחירה בין מצבי נהיגה.

האינסגניה החדשה מגיעה עם 2 גרסאות מנוע. השנייה, גרסת הבסיס, מוצעת עם מנוע 1.5 ליטר טורבו המספק 165 כוחות סוס עם 25.5 קג”מ. מנסיעה קצרה ברכב, לא חסרה גם לגרסה הזו כוח.

אופל אינסיגניה החדשה 2018
אופל אינסיגניה בדור הישן

עיצוב

מדובר ברכב חדש, מפתיע מאד, גם בעיצוב החדש שלו: סטייל רכב קופה, עיצוב קלאסי וספורטיבי משולבים יחד. מהגוף הרחב, הג’אנטים הגדולים, פנסי הלד עם שני קווים דמויי וי שמדגישים את היופי והקרביות של חזית הרכב. אי אפשר שלא להתרשם ממה שעשו לאינסיגניה החדשה, וכמה טוב שכך עשו. מרענן.

מבחוץ, נראה שאופל עשתה הכל כדי לכוון לתחרות מול מתחרות מקטגוריית היוקרה דווקא, כמו ב.מ.וו סדרה 3 או אודי A4, אך השאלה היא, האם הביצועים, והאבזור בתא הנהג יכול לתת פייט לגרמניות החזקות האלה, (בסוף גם נגיע למי המתחרות שלה באמת).

בתוך תא הנהג, הנהג מקבל אפשרויות כיוון מושב מגוונות, ובכלל ברמת האבזור הגבוהה, העושר באבזור בסביבת הנהג כולה מורגש מאד. מה שלא הגיע במקור עם הרכב הושלם פה בארץ בהתקנה מקומית. כך או כך, ברמה הגבוהה אופל אינסגיניה החדשה יכולה לתת פייט לגרמניות בכל הקשור לאבזור נוחות וגם מרווח פנים.

אופל אינסיגניה הוא רכב מאד מרווח. לדגם החדש נוספו 8.8 ס”מ לבסיס הגלגלים, והוא ארוך ב-5.5 ס”מ מהדגם הקודם. בשיפור בהנדסת האנוש, כל הנוסעים ברכב ירגישו, מרווח פה מאד. מאחור ישבו 3 אנשים בוגרים, עם מרווח מכובד לברכיים, ורק הגבוהים ביניהם ירגישו את הגג מדגדג להם את שערות הראש, בגלל צורת הגג של האינסיגניה. מאחור גם תוכלו להטעין שני מושבי בטיחות גדולים יחסית ובוסטר.

לילד שלי מושב בטיחות בעל מיימדים מכובדים ועדיין ההטענה שלו הייתה פשוטה, והותירה לו מקום לבעוט עם הרגליים, באוויר הפעם. תא המטען הגדול יחסית, בעל נפח 490 ליטר הגדול ב-130 ליטרים מהגרסה הקודמת, וקטן מהמתחרות הבולטות בקטגוריה.

תא מטען בנפח 490 ליטר אופל אינסיגניה החדשה
סביבת נהג עשירה ומאובזרת

נוהגים

לאופל אינסיגניה החדשה יש הרבה כוח, שמגיע בסל”ד גבוה יותר, 2000-3000 סל”ד, או אז הבוסט הגדול מגיע. זה לא שההאצה חלילה לא דינאמית, ההאצה מאפס ל-100 קמ”ש היא קצת יותר משבע שניות. בסל”ד הזה האינסיגניה הופכת מלביאה לפומה. ואפשר גם להפוך אותה ישר ל”פומה”, בלחיצת כפתור – פשוט לעבור ממצב נהיגה “שיוט”, קרוזינג, למצב נהיגה ספורטיבי, ודינמי יותר.

אופל אינסיגניה החדשה התגלתה כמכונית נוחה ורכה במידה הנכונה. האינסיגניה בגרסת מנוע שני ליטר היא פרטנרית מעולה לנסיעות בינעירוניות ארוכות, נוחות ושקטות. רעשי מנוע, או מאמץ מנוע כמעט ולא נשמעים, וגם לא רוח. כן תשמעו את הכביש תחתכם, כשאתם בנסיעה מעל 110 קמ”ש, ואת זה אפשר “לזקוף” לזכות רוחב הצמיגים הגדול באינסיגניה ברמת האבזור של רכב המבחן.

לצד מערכת ההנעה המתקדמת ומערכות הבטיחות המתקדמות, אופל משיקה באינסיגניה החדשה סטנדרט חדש של אבזור מקורי, כבר מדגם הבסיס ENJOY:

מערכת opel eye אקטיבי

מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 8″

מערכת KeyLess חכמה הכוללת כפתורי כניסה לרכב והתנעה באופן פסיבי

בלם חניה חשמלי

פנסי ערפל קדמיים

בקרת שיוט ומגביל מהירות

בקרי שליטה מההגה על מערכת המולטימדיה והטלפון

תא לכוסות בין המושבים הקדמיים

טעינה אלחוטית לטלפון הנייד באמצעות טכנולוגיית NFC מתקדמת: Opel Free-Charge.

בקרת אקלים אלקטרונית עם חיווי דיגיטלי מפוצלת לשני אזורים (נהג/נוסע ופתחי מיזוג לנוסעים מאחור)

מצלמה אחורית

חיישני עזר לחניה מלפנים ומאחור

חישוקי סגסוגת קלה 17′

 

Intellink יותר ממערכת מולטימדיה

מערכת ה-Intellink, היא מערכת תקשורת ובידור שלמה, הכוללת תמיכה מלאה בממשק ה-Apple CarPlay/Android auto, זאת יחד עם הצגת ספר הטלפונים וההודעות בעברית על המסך. מערכת ה-Intellink כוללת מסך מגע חד ואיכותי בגודל 8 אינצ’ ומשלבת קישורית Bluetooth מלאה יחד עם חיבור USB עבור נגני מדיה חיצוניים.

בנוסף למערכת ה-Intellink כוללת האינסיגניה החדשה רשימת אבזור עשירה הכוללת כסטנדרט בכל הדגמים מערכת בקרת אקלים אלקטרונית עם שליטה נפרדת על הטמפרטורה לנהג ולנוסע, בקרת שיוט עם מגביל מהירות הנשלטת מגלגל ההגה, חיישן תאורה להפעלה אוטומטית של אורות הדרך, חיישן גשם להפעלה אוטומטית של המגבים ומראה מרכזית מתכהה נגד סינוור בלילה.

האינסיגניה החדשה מציגה חבילת בטיחות אקטיבית מסוג ה-OpelEye – חבילת מערכות בטיחות מקוריות הנסמכת על מצלמת ומערך רדארים, באמצעותם מתאפשר ניטור של סביבת הרכב ויצירת מערכת התראות מקיף לנהג על סכנות בדרך.

חבילת ה-OpelEye מגיעה כסטנדרט בכל רמות הגימור:

– בקרת התרעת סטייה מנתיב LDW (במהירויות של 60-180 קמ”ש (עם התרעה קולית וויזואלית בעת סכנה.

– בקרת שמירה על נתיב נסיעה LKA המסייעת בתיקון והכוונת זווית ההגה.

– התרעת מרחק מלפנים FDI ותצוגה במרכז המידע לנהג

– התרעת סכנת התנגשות FCA עם אפשרות לבחירת מרחק ההתראה מהרכב מלפנים

– מערכת בלימת חירום אוטונומית לצמצום ומניעת התנגשות מלפנים, LSCMB מתחת למהירות 40 קמ”ש.

-ברמת אבזור Innovation,מערכת הבטיחות  OpelEye” פרימיום” כוללת בנוסף מערכת בקרת שיוט אדפטיבית השומרת על מהירות הרכב ומרחק מהרכב שמלפנים – ACC + FRSA

 

חבילת ה-OpelEye תשלב מגוון מערכות בטיחות מתקדמות מבוססות רדאר ומצלמה, בשילוב עם יכולות בלימה ותיקוני הגה אוטונומיים לבטיחות מרבית.

התרעת התנגשות (FCA) והתרעת שמירת מרחק (FDI)

רדאר המכונית מנטר את המרחק מהרכב והעצמים שמלפנים, כשהמערכת מתריעה מפני אי שמירת מרחק וסכנת התנגשות.

 

LSCMB – מערכת בלימה אוטונומית בחירום (פעילה מתחת ל 40 קמ”ש)

מערכת המאפשרת בלימה עצמאית ומונעת התנגשות חזיתית במהירויות עירוניות במידה והנהג לא מגיב לסכנה.

 

LDW- התראת סטייה מנתיב

זיהוי נתיב הנסיעה והתראה אורקולית על סטייה ממנו במהירויות של 60 עד 180 קמ”ש.

 

LKA – סייען שמירה על נתיב

מערכת המשלימה את פעולת מערכת ה-LDW ושומרת על המכונית בתוך נתיב הנסיעה באמצעות פעולות היגוי אקטיביות.

 

TSA – זיהוי ותצוגת תמרורים וסימני דרך

מערכת המזהה את תמרורי הדרך והמהירות ומציגה אותם במרכז המידה הדיגיטלי בלוח המחוונים.

 

Adaptive Cruise Control – לשליטה אוטומטית במהירות הרכב

מערכת בקרת השיוט מאפשרת לנהג לנעול את המהירות הרצויה בדרך מהירה, שומרת על מרחק בטוח מהרכב שמלפנים, על מנת למנוע התנגשות ויודעת להאיץ ולהאט בכל מהירות במידת הצורך עד עצירה מוחלטת.

 

Head up display – לדעת הכל בלי להוריד עיניים מהכביש

מערכת המקרינה על שמשת הרכב את הנתונים של הנסיעה כגון – ניווט, מהירות, צריכת דלק ועוד. התרעה ובלימה בעת סכנה מידית, רכב או הולך רגל, תיקון אוטומטי לסטייה מנתיב, התרעה היקפית מסכנות אפשריות, מיפוי רכב ממבט על להקלה על תמרון וחניה, מערכת בקרת שיוט ושמירת מרחק והקרנת נתוני נסיעה על שמשת הרכב.

 

Bird eye – לחניה קלה ומדויקת מאי פעם

האינסיגניה החדשה מצוידת במערכת מתקדמת המאפשרת לנהג הרכב לצפות ברכבו במיפוי 360 מעלות ממבט על, להקלה על תמרונים ולחניה נוחה ובטוחה יותר.

שתי גרסאות המנוע דינאמיות
מחיר האופל אינסיגניה החדשה, החל מ-169,900 ש"ח

אופל אינסיגניה מול המתחרות

אל מי אופל לוטשת עיניים: אודי A4 וב.מ.וו סדרה 3 – נתחיל דווקא בשתי מכוניות מקטגוריה שהיא יותר פרסטיג’ ויוקרה, וגם כן יושבת בקטגוריית המנהלים, כמו האינסיגניה. מבחינת האבזור נוחות ובטיחות, האופל ברמת האבזור הגבוהה מציעה מערכות מתקדמות והיצע רחב ומקיף. מה שעושה אותה שווה בת שווים מול המתחרות הגרמניות היוקרתיות. אך מה שמוריד לה נקודה בהשוואה אליהן הוא העיצוב והתחושה. תחושה שאופפת אותך כשאתה נמצא בתא נהג של מלכים. באופל ה-feel הזה עדיין חסר.

מי המתחרות שלה באמת בארץ

המתחרות האמיתיות של האופל אינסיגניה החדשה הן יונדאי סונטה, קיה אופטימה, וסקודה סופרב, מכוניות מנהלים חזקות מאד שהנהג הישראלי אוהב. מחירה של האופל אינסיגניה בדגם הבסיס מתחיל ב-169,900 ₪, מחיר טוב ותחרותי מול הסופרב, אך לא מול הקוראניות סונטה ואופטימה. הן האגוז הקשה לפיצוח באמת.

השינוי שעבר על האופל אינסיגניה החדשה מול הדור הישן הוא לא פחות ממהפך, ומהפך ראוי לציון. מדובר ברכב חדש מעוצב יפהפה, שמביא איתו כל מה שמנהל או מנהלת צריכים. סביבת נהג עשירה מאד באבזור, מקום מרווח לנוסעים נוספים, בטיחות גבוהה, ונהיגה נוחה ודינאמית.

מחיר רכב המבחן – 269,000 ש”ח
צריכת דלק – 11.3 קילומטר לליטר
דירוג בטיחות ישראלי – 8
דירוג זיהום אוויר – 15 מתוך 15

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × 3 =