אופל גרנדלנד X מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

רכב הפנאי החדש של אופל, אופל גרנדלנד X במבחן דרכים

פנאי שטח. אופל גרנדלנד X

תמונות: אביחי דמארי

על שמרנות ועידון, אבק נעליים ושני משוגעים…

אופל גרנדלנד X החדשה, המבוססת על פלטפורמת פיג’ו 3008 החדשה, נכנסת לשוק רווי ותוסס, האם לוק מצודד אך מאופק למדי, חטיבת כוח צנומה וחכמה ואבזור שופע יכול להוות איום אמיתי על המתחרות המובילות בסגמנט? התשובה היא כן, והנה למה…

שינויי אזימוט ופתיחת מפרשים חדשים…

אופל מסתערת אל עבר החזית, באיחור מסוים אבל בצורה די חכמה אם נהיה כנים. קטגורית הפנאי הרותחת מזמינה את כלל היצרנים לשחק במגרש המתפתח שלה ואם נראה שינויי כיוון מהפכניים בתעשייה, חידושים או הפתעות, זו הקטגוריה בה הן יתרחשו.

לאחרונה נקנתה אופל ע”י קונצרן PSA מידי GM בתקווה להפוך את המותג הגרמני השמרני לקצת יותר מעודן יוקרתי ומפתיע, וכמו שזה נראה ומרגיש הם עשו עבודה לא רעה בכלל. מיזוגים ורכישות אינן דבר נדיר בתעשייה ושיתופי פעולה כאלה ואחרים הן דבר שבשגרה. כחלק מהמיזוגים הללו אופל, המותג הגרמני מקבל חיזוק מבן בריתו החדש קונצרן PSA.

אופל, בישראל לפחות, לא נכנסה לקטגורית הפנאי באופן אגרסיבי בימי GM העליזים, אמנם הציגה את האופל מוקה, שהייתה בסה”כ עטיפה חדשה לשברולט טראקס או ביואיק אנקור, אך לא יותר מזה. בשווקים האירופאים אופל הגדילה לעשות ושיווקה את אופל אנטארה, שאף היא הייתה לא יותר מעטיפה חדשה לשברולט קפטיבה. כך ששיתופי פעולה ומיזוגים הם לא דבר זר בתעשיית הרכב והברית החדשה עם קונצרן PSA הוא שילוב מצוין לטובת אופל שעד היום אם נאמר את האמת, היה מותג די אפרורי. הילדים הראשונים של הנישואין הללו הם אופל קרוסלנד X ואופל גרנדלנד X. היום, הגרנדלנד X קפץ לביקור, אז העמסתי את אביחי הצלם ויצאנו לטיול.  

גרמני צרפתי. אופל גרנדלנד מבחן דרכים
גרמני צרפתי. אופל גרנדלנד מבחן דרכים

עידון, שמרנות וקווי מתאר מדויקים

אופל גרנדלנד X מבוססת פלטפורמת EMP2 של קונצרן PSA, שלדה קלת משקל (1,370 ק”ג) המשרתת את פיג’ו 3008 המרהיבה וגלגול נשמתה של סיטרואן C5 עליה השלום, סיטרואן C5 איירקרוס שתגיע אלינו בקרוב. לא רק את השלדה אופל לקחו מהקונצרן הצרפתי אלא גם את חטיבת הכוח, את מנוע הפיורטק משולש הצילינדרים, המפיק 130 כ”ס ו- 23.4 קג”מ, המשרת נכון להיום את פיג’ו 308 וסיטרואן C4, הטמון בחרטומה של הגרנדלנד X.

למרות שלא מדובר על הספק מרשים במיוחד לקטגוריה, חטיבת הכוח עושה עבודה לא רעה, אמנם הביצועים פושרים, וזו אולי התלונה היחידה שיש לנו כלפי הגרנדלנד X, אך לשנע את הקרוסאובר החדש ביעילות וזריזות היא יודעת. חטיבת הכוח בנויה ממנוע טורבו יעיל למדי המשודך לתיבת הילוכים פלנטארית מבית אייסין היפנית. ובעידן הטכנולוגי המתוחכם של ימינו, זה אומר המון.

עיצוב

את עיצובו של הגרנדלנד X החדש נוכל לסכם כהר געש רדום, הכול מבעבע אך לא פורץ גבולות, שמרן בעברית, הקווים מדויקים הפרופורציות מצוינות אך בניגוד לאחותו הבכורה פיג’ו 3008, המתפרצת לכל כיוון ותסובב ראשים מכל מבט, הגרנדלנד X דוגלת בשמרנות, יופייך בצניעותך אולי.

עיצוב הגרנדלנד X דינמי וזורם, בעל נוכחות מרשימה אך לא מתבלט יתר על המידה, בדיוק כמו תבלין טוב, לא יותר מדי לא פחות מדי, מכל כיוון מדובר על מכונה יפהפייה, המעוצבת ברוח החדשה של אופל, הקימורים השריריים נראים באופן ברור בדגם הנבחן, +Innovation, שבנוסף לרמת אבזור גבוהה, מציג שילוב צבעים בין הגג למרכב, בתיחום פס כרום בולט. נוכל להמשיך לדבר על הפרטים הקטנים, אך ניתן לתמונות של אביחי המוכשר לעשות את העבודה.

שפע אבזור
תא נהג אופל גרנדלנד

מבט פנים, אופל אמיתית עם שפע של אבזור

המושבים קשיחים, תומכים ומגיעים בגרסה הנבחנת עטויי עור עם אוורור וחימום, ישנה גם אופציה להגדלת הכיסא לתמיכה נוספת לברכיים, הכיוון חשמלי והמנעד רחב במיוחד, בשיא הגובה של הכיסא פדחתי נישקה את התקרה, כך שהמושב הקדמי והמרחב שהוא נותן יתאים למנעד רחב של נהגים. מעט מאחורי מושב הנהג מתחיל הגג הפנוראמי, מה שמכניס המון אור לחלל תא הנוסעים, רק חבל שהוילון בעת פרישתו אינו חוסם את אור השמש ב-100%, לימי קיץ ישראליים, זה קצת מפריע.

אך בכל זאת, האווריריות הזו בהחלט שווה את השדרוג לגרסה הבכירה יותר בהיצע. שפת העיצוב אופלית קלאסית, עם תיחום הקשת בדשבורד והגה מעוצב בנגיעות כרום, אופל רושמת שיפור משמעותי באיכות החומרים ובאיכות ההרכבה, לחובתה נאמר שהצבעים קצת קודרים והמתגים מרגישים קצת מיושנים, לא משהו שבאמת מפריע לתפעול יומיומי.

הראות מצוינת, הישיבה גבוהה כמובן, בכל זאת, זו אסטרה על סטרואידים, מסך המולטימדיה גדול, 8” בגרסה הנוכחית ובעל מצלמה איכותית הנראית בבירור גם בשעות בין הערביים והלילה בהן התאורה לא אידיאלית בד”כ, תפעול מערכת המולטימדיה מסורבל במקצת, אך לאחר מאבק קל הכנענו את האויב והצלחנו להזרים מידע ולשקף ע”י אפליקציית אוטו-אנדרואיד שעבדה מצוין, ישנה גם האופציה לאפל קארפליי שע”פ גורמים מוסמכים נועדה למתנשאים שבינינו.

מאחור מרווח, אינני בחור קטן מידות ובהחלט אפשר ליהנות מנוחות ומרווח גם כשישבתי “מאחוריי” כשמושב הקדמי כוון למידותיי. ישנן גם יציאות מיזוג למושב האחורי וגם יציאת USB להטענת הסמארטפונים, להבטחת שקט להורי המתבגרים שבינינו. אופל נכנסת לקטגוריה עם רשימת אבזור עשירה, ובגרסה הנבחנת הרשימה מוסיפה בין השאר חלון גג פנוראמי, זוג משטחי הטענה אלחוטיים, תאורת אווירה, כניסה ללא מפתח דלת תא מטען חשמלית עם חיישן קרבה לפתיחה אוטומטית (עם הרגל מתחת לפגוש האחורי) ומושבי עור מאווררים.

הספק צנוע, מנוע דינאמי

כמו שני משוגעים בחוף

הנעה זריזה, מנוע הפיורטק מגרגר מזרים צליל מתכתי מרשרש אל תא הנוסעים בעדינות רכה, ידית ל-D ומתגלגלים, המנוע נאבק קצת עם המשקל, לקחנו את זה בחשבון לכן לא ציפינו לביצועים חורכי כבישים, אך קצב ההתקדמות זריז משחשבנו, אביחי מציין שאיכות הנסיעה מצוינת, אני נוטה להסכים ומוסיף כי רמת בידוד הרעשים מעולה, ורק במהירויות קצת יותר גבוהות המבנה האווירודינמי של הקרוסאובר הכוחני מכניס קצת רעשי רוח.

חייב להודות שזהו אחד הרכבים השקטים והנעימים שפגשתי בקטגוריה עד כה, שיכוך המהמורות נעשה בקלילות, הרכב הזה רך ומחזיר אותנו לשיתוף הפעולה המצוין מבחינת אופל עם קונצרן PSA,  במהירויות גבוהות יותר הנתון הזה אף משתפר, הרכות הזו פוגעת קצת ביכולותיו הדינמיות, זוויות הריכון גדולות ותת היגוי מגיע מוקדם מהצפוי, הרכב הזה דורש נהיגה אחראית.

ההגה קל משקל ואפילו מנותק, במהירויות גבוהות יותר הוא קולע למשקל נכון אך לא באמת מתקשר עם הכביש לרמה גבוהה של ביטחון, בגדול, הגרנדלנד X לא מעוניין ביישור עקומות וצייד אייפקסים, וזה גם לא ייעודו, היכולות הדינמיות שלו טובות אך בגבולות ההיגיון, לראייה, באופן מוזר דיו אין כפתור ספורט לתיבת ההילוכים, התיבה משתדלת להוריד כמה שיותר מהר הילוכים והטורבו מפצה על הטורים הנמוכים, ואמנם נשמע כי המנוע קצת מהסס אך הוא יודע לתת כוח כשצריך, להוציא ממנו צליל משכר של הפיורטק השובב דורש לחיצה גסה ולעיתים הורדת שני הילוכים באופן ידני. אך כמו שזה נראה ומרגיש, חדוות נהיגה זו לא בדיוק הפורטה של הגרנדלנד X החתיכי.

נוחות ואיכות. אופל גרנדלנד X במבחן כביש שטח

בטיחות

מחזירים את מערכות הבטיחות האקטיביות לפעולה, Opel Eye, כפי שהיא נקראת ע”פ היצרן, תיקון סטייה אקטיבי, בלימה אוטונומית, מערכות התראה לפני התנגשות ושלל צפצופים ואזהרות המודיעים לנו שזהו העתיד. וככה בדיוק, עם פרצוף מצוברח במקצת יושבים אביחי ואני בתוך עוד נושא בשורות איוב לאוהבי הנהיגה. אבל הבטיחות קודמת, אז חיוך על הפנים מגבירים מוזיקה דרך 6 רמקולים איכותיים, ומעריבים לחוף.

בתוך שיחה שמתפתחת על החיים, שנינו מבינים כי זה לא תחום שבו אנחנו באמת מבינים, בזמן שאביחי מתלבט בין S2000 למיאטה מונמכת אני חושב על גודל תא המטען המכובד שכאן (514 ליטרים), שמספיק לעגלה וקצת יותר, על כך שישנן עיגוני ISOFIX, והכי חשוב 5 כוכבי בטיחות. אביחי טבעוני, איך ידעתי? הוא סיפר לי כמובן, אין באמת מטרה לפסקה הזו אבל לא רציתי לסבול מבטי נאורות לבד. יאללה לנושא הבא.

מסתבר שפיצה זה גם לא בסדר, לכן ללא דיחוי נוסף, יורדים קצת לשבילים, להחזיר את האופטימיות והחיוך אל הפנים. היכולות לא רעות, אמנם בדגם שקיבלנו ישנן מדרגות צד המנמיכות את המרכב, אז ביתר זהירות, קצת שבילים מאובקים, קצת נוף שונה ואופל גרנדלנד אחת, שיודעת גם לטפס עליות קצת יותר קשות. ביטול ESP ואנחנו בסוף המעלה המאובק, לא סתם ישנם חיפויי פלסטיק בבתי הגלגלים, המראה הקשוח לא מאכזב ובשטח הקליל אליו נכנסנו.

האופל גרנדלנד X הוא פרטנר לא רע, שיודע לבלוע ולהעלים את מהמורות הדרך הסלולה והלא סלולה בקלות יתרה, המנוע המבריק המשודך לתיבה הפלנטארית היפנית ביצע את עבודתו נאמנה, בשיוט התנהג למופת בשקט יחסי, אך בעת שנדרש, ידע לתת ניגון תלת צילינדרי משכר יחד עם ביצועים לא רעים, קצת יותר עוצמה הייתה משלימה את החבילה, צריכת הדלק לאחר מסלול נסיעה תובעני ומאתגר עמדה על ליטר לכל 11 ק”מ.

אופל גרנדלנד החל מ-139,900 ש"ח

אלטרנטיבה עכשיו

ילדי הגן זלגו פנימה לפני שהספקתי לומר לא להיכנס, הם חיכו כל היום ל”ג’יפ” שאבא של אסף מביא, אסף פוקד על החבר’ה להסתכל על הגג הפנוראמי, ומסך המולטימדיה עם המצלמה האחורית, צהלות שמחה, טיול קטן לילדי הגן, הרבה רעש, ופיזור מהיר בין הבתים. צהלות השמחה והחיוכים נגמרו, המושבים התמלאו בעקבות נעליים מאובקות, אני פחות מחייך. החברים מהגן אהבו את ה”ג’יפ” מסתבר ורצו עוד סיבוב, אבל לצערי הגיע הזמן להיפרד מהצעצוע המאובזר עד מאוד הזה.

מדובר על רכב פנאי-שטח מצוין, שנכנס באיחור, אך הספיק ללמוד בזמן את מגרעותיהם של מתחריו. במחיר של 139,900 ₪ לגרסת הבסיס ‘Enjoy’ שאמנם מגיעה קצת פחות מאובזרת, אך עם היתרונות האיכותיים של הגרנדלנד X יש כאן תמורה לא רעה בכלל למחיר.

הגירסא הנבחנת ברמת אבזור ‘Innovation’  במחיר של 154,900 ₪ מגיעה מאובזרת ברמה גבוהה מאוד, בהחלט אפשר לסכם כי זהו רכב שלא הייתם רוצים לוותר על נסיעת מבחן במידה ואתם מחפשים רכב פנאי חדש ומחוץ לקופסא, שילוב יחידת הכוח האמינה האבזור העשיר ואיכות הנסיעה מקנה חבילה לא רעה בכלל.

אופל גרנדלנד X היא אלטרנטיבה מעניינת מאוד למובילות הסגמנט המוכרות ומוצעת בתמחור אטרקטיבי, קחו אותה למבחן, אופל משנה כיוון.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “אופל גרנדלנד X מבחן דרכים”

  1. לא לגעת באופל מנסיון!!! מוזמנים לחצור קשר לראות איך ניראה רכב אופל חדש, בזיון!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 + twelve =