איפה קונים מצבר לרכב, בחנות מוסמכת או בהזמנת מצבר ‘עד הבית’?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מתלבטים איפה לקנות מצבר, מחנות מוסמכת או בהזמנת מצבר עד הבית? כתבת אורח חדשה תעשה לכם סדר בדברים ותתן לכם גם טיפים בהתאמת ובחירת מצבר לרכב שלכם

איפה קונים מצבר לרכב

ראשית, חשוב שנבין מה תפקידו של המצבר ומדוע כ”כ חשוב להשקיע במצבר איכותי ומותאם לרכב שלכם?

המצבר מהווה שחקן מפתח בתפקוד תקין של האוטו. המצבר הוא מעין סוללה המספקת את כל האנרגיה החשמלית הדרושה להנעת כלל המרכיבים החשמליים באוטו, החל מהתנעת האוטו וכלה באספקת חשמל לאורות ברכב, להפעלת הרדיו, המזגן ועוד. למרות שהמגוון הרחב של המצברים לרכב יכול לבלבל.

יש רק 2 פרמטרים שהם באמת חשובים וקריטיים להתאמת המצבר לרכב שלכם:
הפרמטר הראשון הוא מידת האמפר שרכבכם זקוק לה; מרבית הרכבים הפרטיים זקוקים למצברים בין 40 אמפר ל-60 אמפר, נתון זה משתנה בהתאם לסוג הרכב.
פרמטר שני,
שצריך לקחת בחשבון הוא משך האחריות שיש על המצבר – נתון זה משתנה מאוד בין מוסכים רבים, ומשך האחריות יכול לנוע בין מספר חודשים למספר שנים.

מצבר מאיכות טובה, יוכל להחזיק מעמד בשימוש נכון וחכם כ-3-4 שנים. עם זאת, מצבר מאיכות ירודה או שימוש לא נכון יכולים לפגוע באופן מהותי באורך חיי המצבר. שימוש לא נכון כולל בין היתר השארת אורות דולקים ברכב או מכשירים חשמליים אחרים, שימוש ברכב לעיתים רחוקות מדי וכן באופן כללי ניתן להגיד שגם ריבוי נסיעות קצרות מקצרות את אורך חיי המצבר.

בכדי להאריך את חיי המצבר מומלץ להקפיד על בדיקת המצבר מדי שנה במוסך מקצועי, אשר במידת הצורך ימלאו במצבר מים מזוקקים, ינקו אותו מחלודה ויבדקו את תקינותו.

בהתאמת מצבר לרכב חשוב לבדוק כמה שנות אחריות יש למצבר

אין ספק שבמידה והמצבר שלכם התקלקל או פג תוקפו, אתם תגלו את זה מהר מאוד; תאורת לוח המחוונים תתעמעם, הרדיו יתחיל להידלק ולהיכבות באופן עצמאי או שתבחינו באורות קדמיים חלשים מהרגיל.

מומלץ לטפל בבעיה ישר כשהיא מתעוררת כמובן, ולא לחכות עד שהאוטו ישבוק חיים באמצע נסיעה. אם הבחנתם בסימנים הללו, תוכלו להטעין מחדש את המצבר על-ידי כבלים והתנעה מרכב אחר, או על-ידי בוסטר, שלאחריו יש להחליף את המצבר במצבר חדש ואיכותי. ההמלצה הגורפת היא להחליף למצבר חדש לגמרי רק כאשר הרכב לא מתניע כלל או מתקשה להתניע.

במידה ואתם לא בטוחים כמה עוד המצבר שלכם יכול ‘לסחוב’ וכמה אנרגיה באמת נשארה בו, תוכלו לברר זאת באמצעות בדיקה של המצבר על-ידי מכשיר ייעודי, באמצעותו ניתן לבדוק את רמת האנרגיה הקיימת במצבר, וכך להבין האם יש צורך בהחלפת המצבר, או שניתן פשוט להטעין אותו קצת ולהמשיך כרגיל.

ישנן רשתות גדולות למוצרי רכב בהן תוכלו לבצע בדיקה שגרתית זו בחינם. בדיקה זו תאפשר לכם לדעת כמה כוח נשאר במצבר, והאם הכוח במצבר הוא עקבי או בעל תנודתיות שיש לטפל בה או לקחת אותה בחשבון. במידה ואין צורך בהחלפת מצבר, והוא צריך רק ‘דחיפה קלה’, קיימת האפשרות כמובן להטעין את המצבר באנרגיה מספקת, ולצאת לדרך.

ההמלצה לבצע בדיקות שגרתיות למצבר, נובעת מהעובדה שאתם אף פעם לא יכולים לדעת מתי בדיוק המצבר שלכם ישבוק חיים ולא יניע; בין אם זה יהיה בדיוק כאשר תמהרו להגיע לפגישה חשובה, לאסוף את הילדים מהמסגרות או בדרככם לדייט חלומי. לכן, תמיד מומלץ לבצע בדיקות שגרתיות למצבר ובמידה ומשהו נראה לא תקין מומלץ לבצע בדיקה אצל גורם מוסמך אשר במידת הצורך יחליף את המצבר לפני שהוא שובק חיים.

לקנות מצבר בחנות או להזמין מצבר עד הבית?

אז במה לבחור – רכישת מצבר בחנות מוסמכת או רכישת מצבר בשירות ‘עד הבית’?

קניית מצבר חדש יכולה להתבצע בחנויות מוסמכות, דרך האינטרנט ובשירותי ‘מצבר עד הבית’. כדאי מאוד להשוות מחירים בצורה חכמה ולהבין ממה נובע הפער בין האופציות השונות, מכיוון שפעמים רבות ישנם פערי מחירים גדולים בין מוצרים דומים למדי, ובתכל’ס – אין להבדלים הללו סיבה מוצדקת.

במידה ונתקעתם באמצע הכביש עם מצבר תקול, ככל הנראה שתצטרכו להזמין שירות של ‘מצבר עד הבית’ ולקבל בו במקום מצבר חדש להחלפה. עם זאת, אופציה זו הינה פחות מושכלת ושקולה, ובסופו של דבר – גם יקרה יותר. מלבד העובדה ששירותי ‘מצבר עד הבית’ יכולים לסייע לכם בשעה שהמצבר לגמרי נגמר באמצע נסיעה, לשירותי ‘מצבר עד הבית’ ישנם מספר חסרונות ששווה לקחת בחשבון.

כאשר אתם מזמינים שירות של ‘מצבר עד הבית’, במרבית המקרים תצטרכו להמתין כשעה או שעתיים עד אשר השירות יגיע אליכם והמצבר החדש יותקן במכונית. כמו כן וחשוב מכך, אתם שמים את עצמכם בעמדה בעייתית מבחינת התמקחות על המחיר, אתם אינכם יכולים לא לשלם על כך שהגיעו עד אליכם והביאו לכם מצבר, ולכן עניין המחיר זהו פקטור מרכזי ששווה לשקול.

כמו כן, כאשר מזמינים שירות ‘מצבר עד הבית’, מבחר המצברים הקיים הינו דל ביחס למוסך, ויכול להיות שהמצבר שיביאו לכם לא יתאים לכם בצורה מדויקת. למשל, ייתכן והמצבר יהיה עם האחריות הגבוהה והיקרה ביותר למרות שאתם בכלל לא צריכים כזו רמה של אחריות, וישנה גם אפשרות שהמצבר יהיה באיכות בינונית או מחברה לא מוכרת, ולכם לא תישאר ברירה – אלא לרכוש את אחד המצברים המוצעים.

עם זאת, במידה ואתם בודקים את המצבר בפרקי זמן סבירים לאחר שנתיים של שימוש, תוכלו להגיע למעמד הרכישה והחלפת המצבר בצורה הוגנת יותר. יתרה מזאת, לא ‘תתקעו’ באמצע הדרך ולא תתעצבנו על כך שאתם מאחרים למקום כלשהו או על כך שאתם צריכים לחכות לשירות כל כך הרבה זמן.

כך תוכלו להגיע למוסך מוסמך ולקבל חוות דעת מקצועית, כזו שמותאמת לרכב שלכם. מבחר המצברים שתוכלו לרכוש יהיה רחב יותר, ואין ספק שתחסכו בדרך זו הרבה כסף וטרחה לשווא, ותזכו במצבר חדש ואיכותי, ובראש שקט למשך השנים הבאות.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “איפה קונים מצבר לרכב, בחנות מוסמכת או בהזמנת מצבר ‘עד הבית’?”

  1. מניסיון קודם, ישנם אתרי אינטרנט שמוכרים מצבר עד הבית
    שבהם המבחר מאוד מגוון ומחירי המצברים השונים מפורסם.

    המתקין שמגיע עד הבית מחבר לרכב גיבוי חשמלי בשלב
    שלפני ביצוע פרוק המצבר הישן ועד לסיום התקנת המצבר החדש.

    יתכן שבהתאם לכתבה,
    בשירות מצבר עד הרכב שממתין תקוע באמצע הדרך,
    אזי יגבה מחיר יקר משמעותית ע”י החברות הנותנות שרות בדרכים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × four =