אקס פקטור: אופל מוקה X מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
"מוקה של שוקו". מבחן דרכים אופל מוקה X

“אבא, איך קוראים לאוטו שהבאת?” שאל אותי נינג’ה מס’ 2.
“אופל מוקה” עניתי.
“מה, מוקה של שוקו?”
“בדיוק”.

“מוקה” זאת בת הזוג של “שוקו”, זוג תוכים שהילדים מגדלים אצלנו בבית. סליחה, תיקון, אנחנו מגדלים אותם, הילדים הבטיחו שיגדלו. מאותו הרגע הילד התאהב ברכב. מעניין כמה זמן ייקח להתאהבות הזו להתפוגג. יש לנו את כל הסופ”ש לבדוק.

אופל מוקה התחדשה בחזות חדשה ובאות X, שאופל אימצה לחלק מדגמיה. למה X? אולי כי האות X תמיד נשמעה מסתורית, עוד מהימים שניסינו למצוא את הערך של X בשיעורי חשבון. אופל מוקה X ממוצבת בסגמנט כמתחרה לניסן ג’וק, מעין מיני – קרוסאובר. אם בעבר היא הייתה ‘העתק-הדבק’ של שברולט TRAX (אולי מכאן הגיעה ה-X?), איתו הוא חולק מכלולים משותפים, עם החזות החדשה המוקה שונה במעט מהתאום השברולטי, ויותר דומה לביואיק אנקור, רכב שלא מיובא ארצה.

מבחוץ

החזית התעדנה והתעגלה. ישנם פנסי LED יפים המדמים מבט קשוח, גריל שחרחר עם סמל הברק הכסוף, ודמוי מיגון כסוף בתחתית. המוקה נראית (ומרגישה) גבוהה. הצדודית נשארה זהה, ומאחור, הפנסים קיבלו מעין משיכה עם עידון קל, שגם כאן ניתן למצוא את אותו “דמוי מיגון” כסוף בתחתית.

מבפנים

כניסה לתא הנהג חושפת בפניי סביבה כהה ואפרורית למדי. הדשבורד בצבע שחור, שמחולק בין פלסטיק רך ונעים למגע לפלסטיק פשוט, בשילוב פלסטיק שחור פיאנו מבריק וגימורי פלסטיק כסוף. תא הכפפות כשמו כן הוא, מספיק לאחסון כפפות וספר הרכב בלבד. במרכז מסך מולטימדיה בגודל 7″, די בסיסי, שעבר מהחלק העליון בדשבורד בדגם הקודם למרכז הקונסולה. המסך מצויד במערכת IntelliLink מקורי עם חיבור android  auto ו-Apple CarPlay המשקפים במסך הבית במערכת את תצוגת הסלולארי שלכם. אצלי הטכנולוגיה לא עבדה, כי מכשיר הסלולר שלי בן שלוש, ולא מתקדם מספיק. אז אם אתם הולכים על המוקה X, כדאי גם לשדרג את הסלולאר בהתאם.

תא נהג אופל מוקה X

שלל הכפתורים שרוכזו בקונסולה היוצאת פוזרו, כמו גם אלה שעל גבי ההגה מצופה העור, מה שהביא לתחושה פחות עמוסה ויותר נקיה וטוב שכך. לוח השעונים התחום במסגרת כסופה מכיל מסך מידע מרכזי, אם כי אין בו יותר מדי מידע, אך בעידן של אובר מידע במכוניות היום, דווקא מצאתי בזה יתרון. אני מעדיף בנהיגה יותר תכל’ס ופחות גרפים. גם מושבי הבד השחורים תרמו לאווירה הקודרת. ולמרות הכל, תא הנוסעים משדר איכות וסולידיות האופיינית לאופל.

המושבים עצמם נוחים, ותנוחת הישיבה בהם גבוהה. התחושה בחלק הקידמי היא נוחה ורחבה וזווית הראיה גורמת לך לשכוח שמדובר במיני קרוסאובר. בין המושבים תא בצורת הספרה 8, המתאים לשני בקבוקי מים קטנים. זה תמיד נחמד. ובמושב האחורי הסיפור שונה לגמרי, שם צפוף. מרגע טעינת כיסא הבטיחות בגודל סטנדרטי של הילד, לא נותר מקום עבור נוסע מבוגר מאחור.

המנכ”לית הפרטית עברה למושב לידי ושלושת הילדים התיישבו מאחור בצפיפות קלה באזור הכתפיים, משם הדרך לתלונות של “אמא!תגידי לו!הוא נוגע בי” הייתה קצרה. גם רגלי הפעוט במושב הבטיחות נגעו בגב המושב של הנוסעת לצידי, ועל מנת להימנע מבעיטות בזמן הנסיעה, הזזנו את המושב מעט קדימה. אם עסקינן בהטענת מושב בטיחות, זווית הפתיחה של הדלת לא הכי רחבה או מזמינה. תא המטען בנפח של 356 ליטרים, אינו מהגדולים, אך יש בו תאי אחסון יעילים בצדדים, הממוקמים גבוה. עבור משפחה של זוג פלוס שניים הוא אמור להספיק.

מרווח לנהג ולנוסע לצידו. אופל מוקה

צ’יק-מוקה

מתחת למכסה המנוע של המוקה X יושב מנוע בנזין 1.4 ליטר טורבו המפיק 140 כ”ס ב-6000 סל”ד ומומנט של 20.4 קג”מ כבר ב-1850 סל”ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים בעלת שישה הילוכים, אותה ניתן לתפעל באופן ידני בעזרת לחצן הנמצא בחלק העליון של ידית ההילוכים. תפעול לא נוח גם לחובב ‘נהיגת טיפטרוניק’ כמוני.  פשוט ויתרתי על השימוש בלחצן.

בסוף השבוע בדקתי את המוקה X בכבישים מהירים ופתלתלים בדרך לצפון. הנינג’ה הבכור צריך להגיע למחנה אימונים של הג’ודו בקיבוץ באזור נתניה. בנסיעה בינעירונית מהירה המנוע הרגיש זריז והגיב יפה ללחיצות על דוושת הגז. 140 כוחות הסוס הזיזו בזריזות את המוקה הלא גדולה במיוחד (אורך של 4275 מ”מ 1781 מ”מ רוחב ומשקל של 1409 ק”ג), כשרק בלחיצה ‘כבדה’ על דוושת הגז, הבידוד היחסית סביר בתא הנוסעים הופרע וצלילי מנוע חדים נשמעו, אבל תגובת המנוע הייתה כיפית ומהנה.

מכיוון המתלים נרשמו אצלי תחושות מעורבות, מצד אחד האופל מוקה ידעה לרחף ולספוג מהמורות בכבישים מהירים, אך בכבישים עירוניים לא הצטיינה בספיגה, שם הורגשו לעיתים אף חבטות, עקב סיום מהלך מתלה, עת עליתי על באמפר או מהמורה קלה בכבישים הלא כל כך איכותיים של הקיבוץ.

צריכת דלק: 11.5 ק”מ לליטר בצריכה משולבת על פי נתוני מחשב הרכב, נתון סביר ביותר.

חסרה במערכות בטיחות מתקדמות

בטיחות

מבחינת מערכות בטיחות אקטיביות, אופל מוקה X לוקה בחסר. רכב המבחן הגיע ברמת הגימור Enjoy, אך גם ברמת הגימור הגבוהה ביותר לא מותקנת אף מערכת אקטיבית/אדפטיבית מתקדמת. מה כן יש? 6 כריות אוויר ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. ברמת הגימור הנמוכה אין מצלמת רוורס, גם לא חיישני רוורס. מדובר בנקודת חולשה מול המתחרות שלה. היי, אנחנו בשנת 2018.

בסיום המחנה הילד חזר הביתה עם מדליה, המוקה לא.

סיכום

אופל מוקה X הינו רכב פנאי קטן וחביב עם מנוע לא רע, בעל תחושת נהיגה גבוה. לצד המעלות, יש כמה חסרונות, מושב אחורי צפוף יחסית, מחסור במערכות בטיחות מתקדמות, ומחיר הרכב –  132,990 ש”ח. במחיר הזה ניתן למצוא קרוסאוברים מתחרים, מאובזרים ובטוחים יותר ואף מרווחים יותר. האופל קרוסלנד X, אותה בחנו לאחרונה, עדיפה, אף על פי שהיא קטנה יותר, על הנייר, במידותיה מהמוקה X. הקרוסלנד מרגישה מרווחת יותר, בעלת תא מטען גדול יותר ומערכת בטיחות מקורית Opel-Eye הכוללת בלימה אוטונומית.

למי אופל מוקה תתאים?
לחבר’ה צעירים או לזוג מבוגר שרוצה להרגיש עם אבל ללכת בלי. בלי אבזור המתאים וראוי לשנת 2018.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 2 =