הונדה hr-v מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

הרבה לפני שהקרוסאוברים שינו את פני שוק הרכב, הונדה hr-v עמדה לבד במערכה מול ים רכבי סדאן משעממים. מבחן דרכים לחלוצה היפנית

מבחן דרכים. הונדה hr-v

מאת: מקסים גולשטיין

כולם רוצים קרוסאוברים.
כולם מחפשים קרוסאוברים.
לכל יצרן פרשנות שונה ודגם תואם לקטגוריה
הלוהטת הזאת. לא הרבה יודעים שהונדה היו שם מההתחלה, אי שם בשנת 1999, הרבה לפני שהקטגוריה השתלטה על טבלאות המכירות. הנציגה החלוצה של רכבי הפנאי הייתה הונדה hr-v.

הונדה hr-v (ראשי תיבות של: Hi-rider Revolutionary Vehicle) מבוסס על רכב סופר מיני. הדור הראשון היה בהחלט מהפכני, הקדים את זמנו וכמובן היה בעל עיצוב מיוחד, קובייתי ושמח. הדור השני, אותו בחנתי, המבוסס על הג’אז הנוכחית הוצג בשנת 2014. בעל עיצוב שמרני יותר, ובניגוד לדור הראשון, הוא כבר נאלץ להתמודד עם תחרות קשה מאוד בקטגוריית רכבי הפנאי.

היא בלב הקונצנזוס אך יש יפות ממנה. הונדה hr-v
הטענת מושב בטיחות קלה וללא פגיעה במרווח או נוחות הנוסע מקדימה
תא נוסעים מתקפל לכדי 90 מעלות

הקנקן

הונדה hr-v אמנם בלב הקונצנזוס, אינה מלכת היופי של הקטגוריה. העיצוב החיצוני שלה נאה אך ללא ספק זקוק לרענון. יש שיגידו שהוא יפה ואגרסיבי. בעיני, זהו קרוסאובר עירוני שנראה בסדר. חסרה לי קצת ייחודיות, כמו שהייתה לדור הקודם.

מה שבתוכו (פנים)

פנים ה-hr-v מעט שחור וכהה, אך מרגיש איכותי יחסית. החלק העליון של הדשבורד קשיח אך המרכז רך ונעים למגע. ובגדול, התחושה היא של חומר שיחזיק מעמד לאורך זמן. מערכת המולטימדיה הינה בהתקנה מקומית וקצת מפוספסת. ממוצר מקומי הייתי מצפה להתאמה טובה יותר לישראל). אין תמיכה בעברית לשמות אלבומים ושירים בעברית, ואין במערכת כרטיס סים משל עצמה, לכן היא מבוססת על wifi של הנייד, אז עדיף להשתמש בטלפון עצמו.

לוח המחוונים נאה. כשמתניעים את ה-hr-v מאירה תאורה היקפית מסביב למד המהירות, שמשתנה מירוק (נהיגה חסכונית) ללבן (לא חסכונית), וישנו גם כפתור ירוק, שניתן להפעיל לטובת חיסכון בדלק – מצב אקו.

תעלה גבוהה, נוחה ושימושית יוצאת מתחת לדשבורד וממשיכה אחורה עד למשענת היד. התעלה מכילה את ידית ההילוכים, בלם יד חשמלי, מחזיקי כוסות עמוקים ודו שלביים. ישנם חיבורי USB ו-AUX מעט לא נגישים, וחלל  מתחת לאותה התעלה באיזור הדשבורד, שיכול להכיל תיק, ארנק וכדומה.

המושבים מקדימה “נוכחים” ותומכים כמצופה מהקטגוריה כוללים גם חימום (חובה בארץ!!). מאחור יש הרבה מרחב לנוסעים. ה-hr-v מאפשר התקנת כיסא תינוק בקלות בלי לפגוע במרחב של הנוסע מקדימה. נוסעים גבוהים מאחור, יזכו למרווח ראש-ברכיים ראוי גם כן.

אחד הגימיקים הנחמדים שפגשתי בחלק מדגמי הונדה (ג’אז ו-hr-v למשל) – אפשרות להרים ולקפל את המושב האחורי לכדי 90 מעלות, ולקבל נפח אחסון גדול ושימושי מאוד גם בתא הנוסעים ברכב. לגבי רוחב תא הנוסעים – שני נוסעים בוגרים ישבו בנוחות, אולם השלישי יאלץ להצטופף. 3 ילדים ייכנסו ללא בעיה.

ראויה לציון, מערכת בקרת האקלים. למרות היותה מבוססת מגע היא נוחה, שימושית ואפקטיבית מאד. החלטה עיצובית תמוהה – שלושה פתחי מיזוג אל מול פנים הנוסע.

איכות חומרים טובה ומקומות אחסון מעניינים

בטיחות

רשימת האבזור כוללת מערכת בקרת אקלים, בלם חניה חשמלי, מע’ מולטימדיה והכי חשוב: מערכות בטיחות אקטיביות. לצערי יצא לי להרגיש התערבות של המערכת והיא עובדת יפה מאוד. היה בור ביציאה מחניון שלא ראיתי והגעתי אליו מהר מידי, המערכת נכנסה לפעולה והאטה את הרכב לצורך מעבר בטוח. שאפו.

למפרט אבזור בטיחות מלא

מה שבתוכו (הנעה)

הונדה ידועה בהיותה יצרן מנועים מהמובילים בעולם. אז אני תוהה איך  שילוב המנוע-תיבה לא מוצלח יותר.

המנוע עצמו, בנפח של 1.5 ליטר מפיק 131 כ”ס מרשימים אולם בסל”ד גבוה של 6600. בעידן מנועי הטורבו הקטנים, עם זמינות הכוח המיידית, ב-hr-v עדיין צריך לאמץ את המנוע כדי לזכות לתאוצה טובה. וכאן, הבעיה השנייה במשוואה – הגיר הרציף. הוא לא ממהר לטפס במעלה הסל”ד, וכך נוצר מאמץ מלווה רעש של המנוע.

בדור הבא אם אפשר, מנוע טורבו קטן ותיבת 7 הילוכים
יש לה מה להציע. הונדה hr-v

לאורך כל המבחן התחבטתי והתלבטתי. מדובר ברכב טוב, בנוי היטב עם בית מוכר ואהוב, שמכוון בדיוק לקטגוריה הלוהטת בשוק המקומי ובכל העולם.

אם מתייחסים ליחידת ההנעה, התחושה היא שהונדה בחרו לשמור על חיסכון בדלק על חשבון הביצועים של הרכב. ומלבד יחידת ההנעה לא היו לי שום טענות לקרוסאובר הקטן של הונדה.

אם לוקחים צעד אחד אחורה ובוחנים את הקטגוריה כולה, המתחרים וקהל היעד שלו ,מגיעים למסקנה שיש ל-hr-v מקום (של כבוד) בשוק, והרבה מה להציע. אבזור נוחות, בטיחות, אמינות, מרווח פנים וחיסכון בדלק. עבור קהל היעד, משפחות, וחולי המותג, אין לי ספק שהונדה hr-v תספק את הסחורה.

דירוג זיהום אוויר: 4 מתוך 15
ציוני ריסוק: 5 מתוך 5 (יורואנקאפ)
מחיר, החל מ-138,900 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × three =