הרשימה – 5 מכוניות של ערסים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

במקום הקדמה, החלטנו לפתוח בהסתייגות, או במילים אחרות - לכסות לעצמנו את התחת - הכתבה נכתבה בהומור, וללא כל כוונה לפגוע באף אדם, מגזר, או מגדר. עמכם הסליחה

סובארו פשע

מאת: מקסים גולדשטיין

“ערס” בהגדרה

אז, מיהו ערס? “ערס הוא כינוי גנאי בסלנג העברי המתאר אדם בעל אופי עברייני, חזות חיצונית מצועצעת, ולשון עילגת. זהו סטריאוטיפ חברתי אשר מזוהה באפיון התנהגותי-תרבותי וכולל מוטיבים לשוניים, התנהגותיים, תרבותיים ותעסוקתיים רבים.” – מתוך ויקיפדיה.

מההגדרה הזו בויקיפדיה ניתן להסיק מספר דברים בנוגע לרכבו של הערס:
1. המכונית צריכה להיות עם “נוכחות”. מהניסיון שלי, זו לא חייבת להיות מכונית חזקה במיוחד, מהירה במיוחד או גדולה במיוחד, אבל היא צריכה להיות בעלת נוכחות – “אוטו עם פוזה”.
2. על ידי התאמות קלות, כל מכונית יכולה להפוך ל”ערסית” (חוץ מדייהטסו מאטריה).

אתם בטח תוהים לעצמכם, איך מזהים רכב של ערס?

– בראש ובראשונה, ברכב חייבת להיות מערכת שמע עם סאב מוגבר ועצבני. אסייג ואכתוב, כי מערכת שמע טובה הכוללת סאב אינה הופכת רכב לערסמוביל. הכוונה היא לסאב מוגבר ללא פרופורציה או איטום ראוי.
– ברכב של ערסים יותקן ספויילר מוגזם ללא צורך אמיתי (ספויילר זה המדף הזה מאחורה על תא המטען, מכירים?). רק אוסיף, שאם היה צורך בספויילר ברכב, היצרן היה דואג לזה בעצמו.
קסנונים ותוספות תאורה – אין משהו יותר מטריד מרכב עם תאורת קסנון ישירות בתוך העיניים, מרכב שבא מולך בכביש חשוך. או גרוע יותר כשרכב מאיר כמו חללית נוסע מאחוריך.

וזה הזמן לרשימת 5 המכוניות הערסיות 😀

הונדה סיוויק דור 5 (1992-95)

הונדה סיוויק 1992

בגדול, מדובר ברכב מאוד מוצלח, אמין כמו יפנית אמיתית ובעל מנוע 1600 המספק 125 (!!!) כ”ס וזה הרבה מאוד לתקופה שלו. גם אני בתור ילד בבית שמש חלמתי על אחת כזאת בחניה. לא ברור איך ולמה הערסיות דבקה בה, אולי כי מדובר ברכב משפחתי נגיש. מאידך, זהו רכב חזק יחסית ומהיר עם גרסאות האצ’בק, קופה וספורט נחשקות, שתמיד היוו מוקד משיכה. הסרט הראשון מסדרת מהיר ועצבני גם תרם לא מעט לפופולריות שלהם.

סיאט איביזה, סיאט לאון

סיאט איביזה FR

לחטיבה הלטינית בקונצרן וואג יש 2 נציגות ברשימה. סיאט הספרדית נמכרה לפולקסוואגן הגרמנית ומאז הכל היסטוריה. בהתחלה הייתה זו האיביזה שנקשרה לערסים, ובהמשך גם הלאון הפכה מבוקשת מאוד, ואפשר להבין אותם. לשתיהן מראה דינאמי ומושך, עם פוטנציאל שיפורים גבוה ומבצעים קבועים של היבואן, מה שהכניס את שתי הספרדיות לפנקס הדרישות של הערס. ובל אשכח את מדבקות APR או Revo על השמשה האחורית.

מאזדה 3, דור ראשון

מאזדה 3 עם סאנרוף

המשפחתית של ישראל בין השנים 2004-2009 מבוקשת מאוד בקהילת הערסים. עם מנוע 2 ליטר, ג’אנטים גדולים וסאנרוף. סוג של ממלאת מקום של הסיוויק מסעיף 1.

יונדאי טוסון שחורה עם ניקלים

יונדאי טוסון מקושטת בניקלים. מתוך אתר על גלגלים

יונדאי טוסון שחורה עם ניקלים ברמת גימור אריזונה.
לא ברור למה ואיך הג’יפון של יונדאי נכנס לרשימה, אך ניתן למצוא רבים מהם אצל ערסים בעלי משפחות וילדים. תמצאו אותם על המדרכה מול הפיצוציה הקרובה לביתכם.

ב.מ.וו X6

ב.מ.וו X6

אחת החידות הגדולות בתעשיית הרכב, מבחינתי – מה הוביל את ב.מ.וו לייצר קופה-4-דלתות-קרוסאובר (ועוד להוליד לה אחים קטנים). ה-X6 מתאפיינת כערסמוביל מושלם עבור הערס שהפרוטה בכיסו.
*הערת עורכת: “מלכת הכביש מתה מקנאה ומוכנה להקרא פרחה, ערסית וגם תנשמת, בשביל X6 בחניה”.

תגובות, צ'פחות ושיתופים יתקבלו באהבה, מלכודים פחות.

follow and like
fb-share-icon0

8 Replies to “הרשימה – 5 מכוניות של ערסים”

  1. חמוד
    להלן ההרחבה המתבקשת

    רכב ערס תכלול מדבקות וסמלים שלא קשורות למוצר.למשל סובארו ליאונה 1.3 משפחתית עם מדבקת טורבו 4×4.

    בסעיף הסאונד-ערס מצוי לא מאיץ את מכוניתו בלחיצה על הגז אלא בהגברת כפתור הווליום
    ואם כבר נגענו בסעיף הסאונד-אצל הערס וזוגתו הפרחה המוזיקה הקולנית הבוקעת מהחלונות הפתוחים לא תהיה מזוהה עם הסימפוניה הבלתי גמורה של שוברט בביצוע הפילהרמונית של וינה

    ערס כנ”ל יסע תמיד בשמאל ויצפור לך גם אם אתה עם 200 קמ”ש, וכשיעקוף עוד יעשה תנועה מגונה באצבע משולשת

    עדת הערסים מפרנסת בכבוד את בעלי מוסכי הגאג’טים למינם- החל מהצללת חלונות מלאה, מערכות פליטה, תאורה, סאונד, אממה- הכל בהגזמה ובהחצנה.

  2. אם ככה אני עארס בריבוע.
    מכרתי סיאט לאון ידנית (אוהב)
    וקניתי סיאט איביזה אוטומטית (לא אוהב).
    עשיתי טעות. הייתי צריך להשאיר את הלאון ולהיקרא עארס כל החיים שלי …
    דרך אגב כשפרסמתי מודעה, כל הטלפונים היו של חברינו מהמיגזר, מצפון הארץ
    הלאון נמכרה אחרי כמה שעות.
    זה גם היתרון של להחזיק רכב עארסי.
    קל למכור אותו.

  3. כול סיווק או אקורד ישנה זה רכב ערסים.
    אכלה של רכב קניתי גם.

    יש גם bmw סידרה 3.
    יש עוד רבות….

  4. אויש מביך
    אתה אפילו לא יודע מה זו סובארו פשע..
    סובארו פשע זו סובארו שיוצרה עד שנת 79. ואין לה קבינת העמסה. הסובארו ששמת בתמונה נקראת סובארו טנדר. וזה אוטו של בדואים וסטלנים אם כבר אנחנו מתייגים.
    דבר שני, היצרן לא שם המון דברים באוטו. ולא בגלל שלא צריך, אלא בגלל שזה יקר. למשל ברקסים איכותיים יותר. או ג’אנטים רחבים יותר.בגלל הנוחות לא תמצא בולמים קשיחים יותר ברכב סטנדרטי למרות שזה משפר את הבטיחות. רכב משפחתי יוצא מהיצרן כרכיכה מוטורית מפונפנת, שהרי רוב האנשים שנוהגים בה, מעדיפים לא להרגיש בכלל את הנהיגה. אם הם היו יכולים לישון בנסיעה, זה היה להם אפילו עדיף.
    אז מכיוון שאתה כותב במגזין רכבים, אני ממליץ לך להבין את הדבר הזה. כמעט כל יצרן יעדיף למכור רכבים נוחים, הרבה יותר מאשר רכבים בטיחותיים.

  5. מחפש סיווק 93-95 דגם EX בלי טסט כמה שנים או מורדת מהכביש

    (אנדרטה) רכב שלם.

    0548037839

  6. וואלה לי יש הונדה סיוויק שנת 2000 שמורה סאנרוף עשתה 99 אלף קילומטר רכב מטורף אבלללל משטרות עליי תמיד נוסעת אולי 5 ניידות עוצרות אותי בדרך

  7. שכחתם עוד הרבה “ערסמוביל” פרהיסטורייות
    שכיום מאוד פופולריות בשטחים ובפזורה הבדואית וגם נשארו מעט בעיירות פיתוח אצל אנשים דלי תקציב .
    הראשונה הידועה לשמצה סובארו “פשע” לאונה המשפחתית שהייתה הכי נפוצה כאן בשנות ה70 וה80 בזכות המחיר הזול והאמינות
    הסובארו פשע המקורית היא גרסת הקופה מאמצע שנות ה70 שנהייתה פופולרית מאוד אצל אנשי העולם התחתון בזכות שהייתה קלה ומהירה מהפורדים של המשטרה ומאז הסובארו לאונה הפך לטרנד חזק אצל ערסים (כמו ההונדה סיוויק שבאה אח”כ )

    המכונית השנייה היא המיצובישי בגרסת “סופר לאנסר” מיצובישי הובאה לראשונה לארץ אחרי שנגמר החרם הערבי בסוף שנות ה80 וזכתה להצלחה גדולה ונתנה פייט לסובארו
    גרסת “הסופר לאנסר ” התחבבה על על ערסים מאותה סיבה שהסובארו לאונה בגלל אמינות גבוהה ומראה מודרני (יחסית לתקופה ) ופוטנציאל שיפורים גדול.

    המכונית השלישית היא סובארו אימפרזה היורשת של הלאונה . שהפגינה ביצועים טובים ואמינות והציע בסוף שנות ה90 גם גרסת ספורט שנקראה “אימפרזה טורבו” עם ביצועים שמשתווים לרכבי יוקרה . ובמחיר זול יותר (אבל יקר ממשפחתית רגילה ) ועיצוב יוקרתי שכלל ספויילר ג’אנטים מגנזיום וחלונות חשמלים (דברים שהיו נדירים מאוד בתקופה הזאת ) עד היום גרסת הטורבו משנות ה90 שומרת על ערך גבוהה ונמכרת מעל עשרת אלפים ש”ח

    והמכונית השלישית היא פיג’ו 205 רכב סופר מיני שהתחיל את דרכו בשנות ה80 וזכה בתואר “רכב השנה באירופה” וגם בארץ זכה להצלחה גדולה . היה מבוקש אצל צעירים בגלל העיצוב הספורטיבי . בהמשך הציע גם גרסאות ספורטיביות ואלגנטיות יותר כמו גרסת הג’י טי איי והקבריולט שמשכו הרבה ערסים שרצו פוזה גדולה במחיר סביר . גרסאות הג’י טי איי והקבריולט יחסית נדירות אבל אפשר לראות שרידים אחרונים שלהם בעיקר בפזורה הבדואית בשטחים ומעט בכפרים בגליל. כי פיג’ו 205 הייתה 1 המכוניות הכי פופולריות במגזר הערבי .

    והמכונית הרביעית היא הפיאט אונו שגם היא זכתה לביקוש גבוהה בעולם התחתון בגלל שהייתה 1 המכוניות הכי קלות זריזות באותה תקופה . לפיאט אונו גם הייתה גרסת ג’י טי איי עם ביצועים שהיו נדירים אז ואבזור כמו חלונות חשמל וגלגלי מגנזיום ונעילה מרכזית . ובגלל זה גם היא הייתה פופולרית אצל כל מי שחיפש “פוזה ” בזול . היום גם את האונו ג’י טי איי (ובכללי את שאר הגרסאות הפיאט אונו ) לא רואים בכבישים אפילו לא בכפרים הערבים שבתוך הקו הירוק (גם פיאט אונו הייתה מאוד פופולרית במגזר הערבי )יש מעט כאלה בארץ אצל אספנים

  8. מה שרשמת לגבי העיצוב דל הרכבים לא מדוייק ורלוונטי יותר לעשור הראשון של שנות ה2000 .
    היום אפילו הערסים לא מתקינים לרכב שלהם ספויילר ענק ומדבקות ו… היחידים שעושים את זה היום אלה הערבים (ומיעוט מאוד קטן של ערסים הארדקור בדר”כ קווקזים)
    היום הערסים משקיעים יותר בפנים האוטו וקונים מערכות מולטימדייה מתקדמות ולחלק החיצוני רק משחירים חלונות ,מתקינים פנסי קסנון ,ג’אנטים מגנזיום (חובה) ,ואגזוז לחץ (במקרים קיצוניים )
    וכנ”ל לגבי חלק מהדגמים המועדפים .
    הסיוויק 92-98 הסובארו לאונה והסיאט לאון (בעיקר גרסאת קופרה ) היום ניהיו הדגמים הכי מועדפים על המגזר הערבי יחד עם ב.מ.וו ×5 טויוטה לאנד קרוזר ופולקסווגן פולו ג’י טי איי
    הדגמים שנשארו מועדפים על הערסים אלה : הסיאט איביזה (גרסת אף אר) ,מאזדה 3 (גרסת הצ’באק ) והיונדאי טוסון (תחליף זול ל×6 )

    והדגמים החדשים שהצתרפו לקטגוריית הערסמוביל : סקודה סופרב שהפכה לפופולרית אצל ראשי אירגוני פשע בגלל שהסופרב נחשבת מכונית מאוד חזקה שתצליח לתת 100 קמ”ש ב10 שניות גם כמכונית משוריינת . ובגלל שהיא פחות מושכת את העיין מרכבים כמו ב.מ.וו ×6 או מרצדס אס קלאס שבהם השתמשו בעבר
    אבל עדיין יש לה מראה אלגנטי אבל צנוע יותר מהרכבים הקודמים .

    סיאט אטקה . כתחליף זול לרכב פנאי שטח יוקרתי (ב.מ.וו /מרצדס) לנרקסיסטים מיבניהם שצריכים צומי 24/7 והחליטו לשדרג למשהו אלגנטי יותר מהיונדאי טוסאן

    קיה פיקנטו (גרסת ספורט ג’י טי ) לדלי התקציב שפינטזו על המראה הספורטיבי של האיביזה ומצאו תחליף זול

    סובארו בי3 (הצ’באק ) תחליף מודרני להונדה סיוויק בגרסת האצ’בק שהייתה פופולרית אצל הערסים הצעירים בשנות ה90 .
    ובגלל המראה הספורטיבי ופוטנציאל השיפורים הענק (כמו האיביזה רק יותר מרווחת )

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 − 3 =