טויוטה RAV4 היברדית מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

כבוד ה-RAV: מבחן דרכים לטויוטה ראב 4 הייבריד. שכחו מכל מה שחשבתם על רכב היברידי

טיוטה RAV4 היברידית במבחן דרכים

תמונות: אייל עמרם

היום קיבל את פנינו טויוטה RAV4 היברידי שחור, עם תא נוסעים בעל דיפוני עור חום-כאמל-שחור (בגרסת הלימיטיד שנבחנה), צבעים שבדרך כלל שמורים למכוניות אקזוטיות איטלקיות. השילוב היה קצת קשה לעין בתחילה, אך לאחר בילוי משותף של כמה ימים הצבעים השתלבו ותא הנוסעים הרגיש נעים. כמובן שמדובר בטעם אישי.

העיצוב של הטויוטה RAV4 מיישר קו עם שאר רכבי ההיבריד של טויוטה, המתאפיינים בקווים ישרים וסולידיים. יש משהו שונה בעיצוב של ה-RAV4, לטובה, שמבדיל אותו משאר ה”ג’יפונים” בעלי הקווים העגולים והרכים שמסתובבים בשוק. המראה שלו משדר סוג של ”קרביות”, ואת זה אנחנו אוהבים.

עיצוב קרבי

מרווח ואבזור

נתחיל בשורה התחתונה – חלל הרכב הפנימי גדול ומרווח. תא הנהג כאמור משדר יוקרה, אך אינו מורכב מאיכות חומרים אחידה, ולצד דיפוני עור ופלסטיקה טובה, שולבה גם פלסטיקה איכותית פחות.

הישיבה ברכב גבוהה, משענת היד גדולה ומתכווננת, והמושבים באופן מפתיע ליפניות, עוטפים ונוחים. כיוון המושבים חשמלי (לנהג בלבד) עם אפשרות לשמירת מצב המושב בזיכרון ברכב. הנדסת האנוש לוקה קצת בחסר, לדוגמא, לחצני מצבי הנהיגה, ה-EV,ECO או SPORT, ממוקמים נמוך מתחת לקונסולה המרכזית, דבר המצריך מהנהג להמתח או להתכופף ולהסיט את המבט על מנת להגיע לכפתורים, ולבחור את הלחצן הנכון. דוגמא נוספת, לחצן ה-ESP, שברוב המכוניות ממוקם בצד שמאל התחתון של ההגה, נמצא מעל הקונסולה המרכזית בצד ימין שלה.

לנוסעים מאחור, המושבים האחוריים תומכים גם כן, עם אפשרות לכיוונון גב המושב. גב המושב האמצעי נפתח למשענת עם מקום לבקבוקים. גם כאן פגשנו איכות פלסטיק לא גבוהה. כמה נוסעים יכולים לשבת מאחור? בדקנו והופתענו לראות ששלושה מבוגרים יושבים בנוחות במושב האחורי. נוסע בוגר וגבוה ירגיש בנוח, ויזכה למרווח רגליים וראש מספק. כמו כן, גם שלושה מושבי בטיחות לילדים נכנסו לרכב בצורה יפה, והתחברו בקלות להתקני הISOFIX.

פרט שבלט לעין, לנוסעים מאחור, היה חוסר פתחי מיזוג מאחור. אך לא התקבלו תלונות מהנוסעים על חוסר מיזוג.

מושב נוסעים מרווח מאד. טויוטה ראב4 הייבריד
שילוב צבעים מעניין בתא הנהג

נרשמה אכזבה קלה ממערכת המולטימדיה. טויוטה מתגאים בכפתור ה-Toyota connect, שהותקן למטה מתחת לקונסולה. ברכב ברמת תמחור כזאת ציפיתי למערכת יותר איכותית עם תפעול נח יותר. מדובר במערכת בהתקנה מקומית, בעלת מסך 7”. כפתור ה-NAV לדוגמא המובנה ברכב, נותן הודעה שאין בנמצא מערכת ניווט, אך לחיצה על לחצן Toyota connect, תעלה מערכת WAZE. ניתן היה לתכנת זאת אחרת, כך שכפתור ה-NAV יעשה בדיוק את אותה הפעולה.

במכוניות בתקציב נמוך יותר, ניתן למצוא מסכי טאצ’ מלאים, עם גלילה במסך, מה שלא מתאפשר במערכת של ה-RAV4.  בניגון מוסיקה עם בלוטות’ מסלולארי, הסאונד מעולה, אך בקליפים וסרטונים ישנו דיליי בין המוצג במסך לסאונד ברכב. הדבר נבדק ממספר מכשירי סלולאר וטאבלטים.

הרשת שתחזיק לכם את כל המטלטלין

תא המטען, בעל נפח של 501 ליטרים, מכובד אך יש גדולים ממנו, “הכיל” בקלות מזוודות בינוניות, עגלת תינוק ושני תיקים ללא קושי, או צורך להנדס הכל פנימה. פיצ’ר נחמד הוא הרשת בתא המטען, אשר מערסלת ומנגישה חפצים. הרשת ניתנת למתיחה על מנת ליצור חייץ ומניעת תזוזת חפצים מאחור, והתגלתה כפרקטית מאוד. תא המטען נפתח ונסגר באופן חשמלי בלחיצת כפתור. נוח מאוד עבור מי שמגיע לרכב עם ידיים עמוסות בציוד או בילד קטן.

תאוצה מפתיעה. טויוטה ראב4 היברידית

בחזית הרכב ממוקם מנוע 2.5 ליטר, המוכר מאחיו הקאמרי והלקסוס  NX300h, המספק 155 כ”ס ממנוע הבנזין ו-141 כ”ס מהמנוע החשמלי, וביחד מספקים כ-197 כ”ס. נתון מכובד.

השקט שעוטף אותנו עם סגירת הדלת, נמשך גם לאחר הלחיצה על כפתור ההנעה, תודות למנוע החשמלי שנכנס לפעולה. נתון מרשים הוא נתון התאוצה ממצב עמידה ל-100 קמ”ש, תאוצה שהתרחשה תוך 8.4 שניות. נתון יפה מאוד ומהיר יחסית לקרוסאובר היברידי השוקל 1625 ק”ג, וכבד ב-200 ק”ג יותר מקרוסאוברים אחרים מקבילים ולא חשמליים בשוק.

מתאים לנסיעה בשבילים

הנהיגה לאורך כל זמן המבחן הרגישה מהירה עם תגובות טובות. מצב SPORT שינה את לוח המחוונים מכחול לאדום (פיצ’ר המוכר לנו גם מאחיו היוקרתי לקסוס), וגרם לכלי הגדול הזה להרגיש הרבה יותר מהיר וקרבי מכל רכב קרוסאובר בנזין מקביל. פשוט תענוג.

במהלך המבחן, מנוע הבנזין נכנס לפעולה זמן קצר לאחר נסיעה קצרה ואיטית, לעיתים ממצב עמידה, בחניון עד לשער החניון, גם שהתצוגה הראתה שהסוללה טעונה כ-2/3 ואף יותר.

מחוץ לכביש, מאחר ומדובר ברכב בעל הנעה קידמית, ולא 4WD כמו בתאום המצויד במנוע בנזין, לא נתעכב על נהיגה ב”שטח”. רק אציין שה-RAV4 בעל מתלים נוקשים, ומתאים לשבילים מהודקים היטב. שמחנו לגלות שאפשר להתקין וו גרירה בטויוטה RAV4 היברידי, מה שמהווה יתרון משמעותי על פני רכבים היברידים אחרים, ורכבי SUV בכלל.

מבחינת רעשי דרך, תא הנוסעים מבודד טוב למדי, ומרבית רעשי רוח, כביש בנסיעה. נשמעו בקושי. נראה שמהנדסי טויוטה התאמצו לספק לנו הנאה מירבית מהנהיגה ברכב ההיברידי שלהם. “הממזרים שינו את החוקים”, אמר בזמנו ספירו אגניו, ויש מצב שהוא היה אומר את אותו הדבר היום על טויוטה RAV4 ההיברידי. הייתי צריך להזכיר לעצמי מדי פעם שמדובר ברכב היברידי. הוא פשוט הרגיש והגיב אחרת מכל רכב היברידי שהכרתי.

צריכת הדלק בסיום המבחן עמדה על 14.2 ק”מ לליטר, בנסיעה משולבת (עירוני ובין עירוני), ובנסיעה בין עירונית, הנתון כבר עמד על 17.5 ק”מ לליטר (בעיר הנתון עמד על 12.4 ק”מ לליטר). נתון יפה לכל הדעות, לרכב בגודל ובמשקל הזה.

אבזור בטיחות

טויוטה RAV4 הייבריד מגיע עם שלל מערכות בטיחות, כגון LDA – מערכת התרעה לסטיה מהנתיב, המתקנת עבור עבורכם קלות את ההגה, ומחזירה אתכם חזרה לנתיב, ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית, שמתאימה את מהירות הנסיעה לפי הרכב הנוסע לפניכם. מאיטה או מאיצה את רכבכם בהתאם. מערכת נוספת היא ה-PSA – מערכת עזר לחניה. מדובר ב’חיישני רוורס’ שמוקמו בקידמת-צד הרכב, על מנת שתעזור לכם להימנע משפשופי חניה בפגוש הקידמי/אחורי, ע”י צפצופים וחיווי במסך. המערכת הזו, כמו שאר המערכות, ניתנת לביטול או כיוון.

אז מי קהל היעד לרכב?
משפחות במעמד בינוני פלוס,אשר אוהבות לטייל ומעוניינות להתבלט מעל שאר עדר הטוסונים והספורטאז’ים המציפים את הכביש,ועל הדרך לשמור על סביבה ירוקה או על הכסף בכיס מהחסכון בהוצאות הדלק ימצאו כאן את מבוקשם.

טויוטה RAV4 הייבריד מגיע עם מראה יחודי, נוחות וסטייל שלא תמצאו ברכבים מסיגמנט זהה. ה-X פאקטור של הרכב הוא לחלוטין מרווח הפנים והחיסכון בדלק, תודות למנוע ההיברידי. דבר שיחזיר לכם את הספונטניות בסופ”שים – לצאת לטיולים עם המשפחה או חברים.

מחיר, החל מ-174,900 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “טויוטה RAV4 היברדית מבחן דרכים”

  1. כבוד ה-RAV ! ( אחלה משחק מילים) כתיבה מהוקצעת מקצועית ומעניינת. טויוטה מתחילים להזכיר לקסוס…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 4 =