יום הכיפורים: במד”א נערכים לטפל במאות הולכי רגל וילדים שצפויים להיפגע בכבישים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

יום הכיפורים הוא היום בו הכי הרבה רוכבי אופניים נפגעים - במד"א נערכים לטפל בפציעות הולכי רגל ורוכבים

אחוז גבוה של פציעות בקרב רוכבי אופניים והולכי רגל

לאור אלפי הפניות לשירותי מד”א ביום כיפור, מגן דוד אדום נערכים בכוננות מוגברת לקראת הצום שיחל ביום שישי ( 29.9.17) ויסתיים ביום שבת בערב (30.9.17). במסגרת זו, כמדי שנה, יתוגברו תחנות מד”א ברחבי הארץ במהלך החג בחובשים, פאראמדיקים, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי-מד”א, זאת על מנת להיערך להענקת טיפול רפואי דחוף לחולים ונפגעים שיזדקקו לסיוע.

במסגרת הערכות המוגברת יעמדו בכוננות גבוהה גם שני מסוקי מד”א, המשמשים לפינוי ולהצלת חיים באזורים מרוחקים, בצפון הארץ ובדרומה.

מדי שנה ביום הכיפורים, מגיעות למגן דוד אדום פניות של למעלה מ- 2,000 בני אדם הנזקקים לסיוע וטיפול רפואי של צוותי מד”א. רבים מהמטופלים על ידי החובשים והפאראמדיקים של מד”א הינם הולכי רגל וילדים שנפגעו בכבישים בזמן רכיבה על אופניים רגילים וחשמליים, מתפללים שחשים ברע עקב הצום, ילדים ופעוטות שמשחקים ללא השגחת מבוגר סמוך לבתי הכנסת בזמן התפילה ונשים בהריון שאחזו אותן צירי לידה ויש להעבירן בדחיפות לבתי החולים.

אלי בין, מנכ”ל מד”א: “בכל צורך רפואי שעלול להתעורר, ניתן להזעיק את צוותי מד”א בטלפון חירום 101 או באמצעות אפליקציית ‘מד”א שלי’. אני מבקש לפנות את הצירים ולאפשר את תנועת האמבולנסים של מד”א בכבישים בבטחה במהלך יום הכיפורים”.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eight − seven =