יונדאי איוניק הייבריד מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לרכב ההיברידי הסופר פופולארי - יונדאי איוניק (בקרוב מבחן דרכים לאיוניק החשמלית)

יונדאי איוניק היברידית

זכיתי ליום שימשי וחמים באמצע פברואר הגשום. אני בסוכנות יונדאי בתל אביב, ומולי, היונדאי איוניק מחכה לי, יפה, אפורה והיברידית. השם איוניק (IONIQ) הינו שילוב של המילים ION – יון שהוא אטום או מולקולה הנושאים מטען חשמלי, ו-unique – ייחודי. בארץ השם יותר מזכיר את המילה ‘עיוני’, והנה לכם סקופ! בקהילת בעלי רכבי הליסינג, זכתה האיוניק לכינוי ‘יונדאי עיוני’. המהדרין מושכים את השם בעת הגייתו, בהקשר של מערכון של שלישיה ידועה “עיווווווני”.

עיצוב

מלבד שבכת גריל גדולה בחזית, הבנויה מ”מדפים” מבוקרי מחשב, שנסגרים באופן אוטומטי בעת הנסיעה, הפרונט של האיוניק מזכיר את אחיו הגדול והנפוץ גם כן, יונדאי אלנטרה. פנסי הלד בתצורת וי, יושבים בתוך כונסי אוויר בפגוש הרכב. ובכלל, נראה שהצליחו לתת לרכב מראה מעודכן ושונה וייחודי, מבלי להפוך אותו לקרקס.

מהצד, ישנה צדודית המזכירה רכבי הייבריד מתחרים. צדודית שעוזרת לשמור על מקדם גרר נמוך ובכך, לחסכון בדלק. המראות חשמליות מתקפלות עם נורות התראה מובנות במראה השייכות למערכת לזיהוי רכב ב’שטח מת’. ישנם פסי קישוט בסף הדלתות וחישוקי סגסוגת 17” יחודיים. ומאחור חלון גדול המחולק גם כן לשניים, כמו ברכבים היברידיים נוספים.

אגב, השמועות אומרות ששאר היצרניות חילקו את השמשה האחורית בגלל שרצו להידמות לפריוס ו”לרכב על ההצלחה” של המותג מבית טויוטה, ולא בגלל האוירודנימיות. לכו תדעו.

ואם כבר דיברנו על הפיל בחדר, אותה מתחרה היברידית וותיקה – טויוטה פריוס. מבחינה עיצובית, היונדאי איוניק, היא כמו בחורה יפה שמתלבשת בצורה לא מתאמצת ועדיין ניראית מעולה. המראה של האיוניק נראה טוב יותר מאשר ההיברידיות המתחרות.

תא נהג יונדאי איוניק

פנים הרכב אלגנטי ונעים. רחוק מלהיות עתידני או מוזר. לא תמצאו פה שילובי פלסטיקים בצבעים שונים או ידית הילוכים קטנה שיוצאת מאמצע הקונסולה. איכות החומרים טובה במרבית החלקים והמראה הכללי דומה לדגמים אחרים של המותג.

בתא הצמוד לידית ההילוכים, יש משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, ואם תצאו מהרכב בזמן שהנייד בטעינה, תקבלו חיווי תזכורת בלוח השעונים. במרכז הקונסולה המרכזית מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד  7″ CONNECTED CAR המוכר משאר הרכבים בקבוצת כולמוביל, עם מגוון אפליקציות ואפשרויות לרבות HOT SPOT, דיבורית BT, מצלמת רוורס ועוד. מדובר במערכת מהטובות שיש מבחינת קלות תפעול בזכות הממשק הנוח.

לוח השעונים גדול וברור. מדובר בלוח שעונים יפה וחדשני, עם תאורה כחולה לבנה. מחוג המהירות במרכז גדול, משמאלו סקאלת הטעינה/חסכון/כח בעת הנסיעה. מימינו מד טעינה ושעון תצוגת מידע עם אפשרות לביטול או נטרול אלקטרוני חלק מהמערכות ברכב דרך כפתור על גבי ההגה. המעבר בין תצוגות המידע והתפריטים נוח ואינטואיטיבי.

ההגה קטום, בתצורת D-cut, עם לא מעט כפתורי שליטה ובקרה, ישנה בקרת אקלים טובה עם פתחי מיזוג גדולים, גם  לנוסעים מאחור. יש משענת יד גדולה שלמדתי להעריך, והתחושה הכללית בתא הנהג יותר מטובה.

מבחן דרכים ליונדאי איוניק

ביצועים

ליונדאי איוניק מנוע Kappa הזרקת דלק ישירה (GDI) בנפח 1.6 ליטר, הפועל בשילוב מנוע חשמלי בעל הספק חשמלי של 32 קילו וואט. יחד הם מפיקים 141 כוחות סוס. לא מעט. כמו בכל הפעמים שהנעתי רכב היברידי/חשמלי, אני זורק מבט ללוח השעונים ומחפש את הנורה שתראה לי שהרכב מונע. מאחר ושום רעש הנעה לא נשמע.

יוצאים לדרך

כבר בהתחלה התחושה היא אחרת. נסעתי בלא מעט רכבים היברדיים, ואיך שהוא, האיוניק פשוט מרגישה טוב יותר. היא שקטה, גם שהמנוע בנזין נכנס לפעולה, בזכות בידוד רעשים מצוין מתא המנוע, וגם מכיוון הגלגלים. ההיגוי קצת מעורפל, בשל תגבור חשמלי, אך ככל שמהירות הנסיעה עולה, ההגה קצת יותר מתקשר. מי שמחפש היגוי ספורטיבי מדוייק שלא יכוון לרכב היברידי.

הנסיעה נעימה וחלקה, והרכב משייט ומגיב יפה, ההאצות טובות, אחרי 3,500 סל”ד. כמעט ולא מרגישים שנוהגים ברכב היברידי. תיבת ההילוכים, בעלת 6 הילוכים, אוטומטית כפולת מצמדים (DCT), משתלבת באופן מעולה, הרבה יותר טוב מהתיבה החשמלית הרציפה שיש למשל בהיברידיות של טויוטה, ומרגישה פחות עצלה. העברה למצב ספורט תצבע את לוח השעונים באדום-כתום, ומשחק ידני עם ההילוכים יהפוך את הנסיעה לדינאמית יותר.

איכות הנסיעה טובה, אך בכבישים פחות איכותיים, הבולמים התקשו קצת לספוג את זה בנעימות. המושבים נוחים וגם אחרי כוונון המושב (אף הוא חשמלי), נשאר מספיק מרווח גם ליושבים מאחור. מבחינת מרווח פנים, מאחור, שלושה נוסעים מבוגרים ירגישו קצת בצפיפות באיזור הכתפיים, ואף הגג “ישב להם קצת על הראש”, בשל הצדודית ההיברידית המאופיינת. שלושה מושבי בטיחות נכנסו מאחור, אך היה קצת צפוף, וכך גם חגירת החגורות הייתה די מסורבלת.

מיקום הסוללות מתחת למושב הנוסעים מאחור אפשר נפח תא מטען מכובד וגדול דיו, נפח של 550 ליטר. כאשר דלת תא המטען נפתחת מעלה ומאפשרת גם טעינת ציוד באופן נוח. מיקום הסוללות מתחת למושב הנוסעים האחורי, בשילוב צמיגים קצת רחבים (225/45 R17) מסייע לתחושה טובה יותר בנהיגה ואחיזת כביש די טובה.

מכונית היברידית לא חייבת להיות מכוערת

מילה על שדה הראיה – הספוילר המיוחד שחוצה את השמשה האחורית פוגם מעט בשדה הראייה. העזרו במצלמת הרוורס.

הגדולה של היונדאי איוניק התגלתה במערכות הבטיחות המצויינות שלו. מערכת בקרת סטייה מנתיב (LKAS) האקטיבית מהטובות שהרגשתי. התיקונים הקלים בסטיה כשנדרש פשוט מורגשים ועוזרים ברגעים של חוסר ריכוז. בקרת השיוט האדפטיבית פועלת  בהתאם לתנאי הכביש ולתנועת הרכב מלפנים – מאטה בעת התקרבות לרכב מלפנים ומאיצה חזרה למהירות שהוגדרה. מצוין.

שילוב של שני המערכות יחד הופכות את הרכב לחצי אוטונומי. כמה אוטונומי? במהלך הנהיגה עזבתי את ההגה (לא לנסות בבית!), בעיקולים קלים בכביש 6, והרכב נשאר בנתיב ללא צורך בהתערבות מצידי. רק לאחר 10 שניות ללא נגיעה בהגה, המערכת התריעה על כך ואחרי מספר שניות נוספות אף ”הענישה” ונטרלה את מערכת הLKA ומיד לאחר מכן את הבקרת שיוט.

יש כתב רכב מוכר ואמיץ, שבמבחן לקיה נירו בחו”ל, המשתמשת באותן מערכות, קשר בקבוק מים להגה, על מנת לייצר לו משקל, ו”לעבוד” על המערכת. הלך לו טוב, אז החלטתי להעתיק ממנו. ניסיתי את טריק הבקבוק, ואכן, הרכב נסע באופן אוטונומי כדקה בכביש 6 עד שהורדתי את הבקבוק. העתיד כבר כאן.

תוסיפו לכל הטוב הזה 7 כריות אוויר, שילוב של מצלמה ורדאר לזיהוי כלי רכב והולכי רגל, עצירה אקטיבית של הרכב במצב חירום, וזיהוי רכב בשטח מת, (ברמת גימור Premium Supreme -הדגם הנבחן), וקיבלתם רכב מהבטוחים המתנייעים על כבישי ארצנו.

מצויידת במערכות בטיחות מתקדמות. יונדאי איוניק

לסיכום

צריכת הדלק בסיום מבחן הדרכים עמדה על כמעט 19 ק”מ לליטר, בנסיעה שברובה שיוט בכביש בינעירוני. יש חבר’ה אצלנו בעבודה עם איוניק בליסינג, שאף דיווחו על 20 ק”מ לליטר בנסיעה ממש רגועה, אבל לך תסמוך על מתכנתים. אין ספק שמדובר ברכב בטיחותי וחסכוני עם מערכות בטיחות מהמתקדמות בשוק הרכב. בשילוב של צריכת דלק מעולה, ואיכות נהיגה טובה, עיצוב יפה, והנה, קיבלתם עסקה מצויינת בעבור 140 אלף ש”ח.

זהו, כבר אין צורך להתפשר על כלום, אם רוצים רכב היברידי בחניה. עובדה, מצאנו היום אחת כזאת.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “יונדאי איוניק הייבריד מבחן דרכים”

  1. כתבה יפהפיה ,עושה חשק לרכוש את הרכב למרות השעמום כביכול שמזוהה עם רכבים היברידיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

13 − 4 =