מאזדה 6 (מנוע 2.5 ליטר) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מאזדה 6, מכונית המנהלים המעוצבת והמאובזרת במבחן דרכים. כמעט החבילה השלמה

מאזדה 6, מנוע 2.5 ליטר במבחן דרכים

מאזדה 6 – השאיפה למעלה

זוכרים את הפרסומת בה אנשי מאזדה הקניטו את רוכשי הקרוסאוברים? במבחן הקודם בדקתי האם מאזדה 3 באמת עדיפה על מיני קרוסאובר, והפעם, נעלה שלב, למאזדה 6. רכב המנהלים של מותג מאזדה (משפחתית גדולה אם אתם אירופאים), שידע ימים יפים יותר, וכעת, משנכנסה אפנת הג’יפונים – האם המאזדה 6 מתחרה רלוונטי על ליבו של הנהג הישראלי, או שסגמנט המנהלים כולו כבר אבוד.

מאזדה 6, הן כדגם בפני עצמו והן כמייצג קטגוריית המנהלים (כאמור, סגמנט D), נמצאים בתחרות קשה. בתוך הסגמנט יש היצע רחב מאוד של דגמים, חלקם היברידיים וחלקם מוגדשי טורבו. התחרות השנייה, הגדולה יותר היא מול קטגוריית הקרוסאוברים. החלום שפרץ אי שם בשנת 2011 שובר כל שיא אפשרי והקרוסאוברים כולם שוברים כל שיא מכירות. נראה כמו פייט אבוד מראש? בתוך משפחת מאזדה גם יש תחרות, מאזדה CX-5 ואחותה הקטנה ה-CX3, מול כל היתר. ובמילים אחרות, העבודה של המאזדה 6 קשה מאי פעם.

כדי לבחון את טיב הדגם כמו שצריך, היבואן צייד אותי בדגם מהקצה העליון של הסקאלה: מאזדה 6 פרימיום פלוס עם מנוע 2.5 ליטר.

מלאה באבזור נוחות. מאזדה 6, למנהלים או נהגים מפונקים
אחת ממכוניות הסדאן היפות. מאזדה 6

רושם ראשוני

אני מאוד אוהב את העיצוב העכשווי של רכבי מאזדה. יש משהו מרשים מאד בקווים הזורמים אך אגרסיביים של שפת ה-Kudo – הכינוי של מאזדה לקו העיצובי הנוכחי. מי שעוקב כאן באתר, קרא את מבחן הדרכים שכתבתי למאזדה 3, מכונית הסדאן הכמעט-הכי-יפה שמשווקת כרגע ומפסידה במכירות רק לאחות הגדולה, המאזדה 6, אותה אני מכתיר כ”מלכת הסדאנים”, מבחינת העיצוב. יש לה פרופורציות מעולות, האורך מרשים, הצללית… בקיצור הבנתם, אהבתי מאד את מה שאני רואה.

פינוקים פינוקים

מאזדה 6, רכב המבחן, הגיע ברמת האבזור הבכירה. כמה בכירה? מכירים את הסרטים המצוירים בהם שליח שולף רשימה מגולגלת וכשפותח אותה מתגלה רשימה באורך עשרות מטרים? ובכן, מאזדה 6 ברמת פרימיום פלוס היא מכונית מאובזרת מעל ומעבר:

יש בה ריפוד עור נאפה (לבן ברכב המבחן), צמיגים בעלי חישוקים בחתך 19 אינץ’ (קלים כמובן), בלם יד חשמלי, שלל מערכות לסיוע בלימה (עירוני, רוורס, בינעירוני) וזיהוי הולכי רגל, מערכת שמירה על נתיב, מערכת לזיהוי עייפות של הנהג, פני לד אדפטיביים, קרוז קונטרול אדפטיבי, מערכת קול בעלת 11 רמקולים של חברת BOSE, תצוגה עילית, כיוונוך חשמלי ו-2 זיכרונות למושבים, פתיחה ונעילה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, חלון שמש ועוד.

אפשר היה להמשיך ולפרט על עוד אביזרים שהמאזדה מציעה אבל אני חושב שהנקודה ברורה, רשימת האבזור עומדת בסטנדרט של קטגוריות גדולות ויקרות יותר.

תא נהג מאזדה 6

תפעול

אחרי שדיברנו על המראה ועל מה שמסביב הגיע הזמן לצלול פנימה ולברר איך הכל עובד ביחד. המכלול כולו מעולה. הישיבה נוחה, העיצוב נעים והתפעול של שלל המערכות אינטואיטיבי ונגיש. טענה ראשונה מגיעה לתא המטען, אמנם הוא גדול אבל המבנה שלו בעייתי. הוא צר ועמוק. הייתי מקבל את המבנה אם היה מדובר ברכב היברידי, כי אז רצפת תא המטען הגבוהה הייתה מתקבלת. במצב הנוכחי – הטענה של תא המטען במאזדה 6 היא בעיקר לא נוחה.

אני חובב מכוניות קומפקטיות ופחות רגיל לסדאנים ארוכים, ולי היה קשה להסתדר עם הגודל שלה. שלל החיישנים והמצלמה לא הציגו לי את התמונה השלמה והייתי צריך לבדוק כמה פעמים לפני שאני מסיים חנייה (יש לומר שאני פנאט בנושא). לנהגים שרגילים ומכירים מכוניות מנהלים כנראה שיהיה יותר טבעי לתמרן חניות עם האניות האלה.

מאזדה 6. מחיר, החל מ-168,000 ש"ח

סלוגן ה-Zoom Zoom

מאזדה, מי שהייתה פעם שם נרדף למכוניות העם, או עממיות, עבור נהג חובב הנהיגה, השתפרה מאוד בשנים האחרונות. כיום, מאזדה מייצרת מכוניות מהנות לנהיגה (יחסית לקטגוריה שלהן). מאזדה 6 לא נופלת מהאחיות שלה. השלדה שלה מעולה, ההיגוי כבד יחסית, בדיוק בתחום הטוב, והקצב שאני מייצר איתה גבוה.

אבל, וכאן האבל הגדול – אין לה פאנץ’! מנוע ה-2.5 ליטר במאזדה 6, המפיק 192 כוחות סוס (8.2 שניות מאפס למאה קמ”ש), ומומנט של 26.1 קג”מ פשוט לא מספקים מספיק כוח, רגש או תורמים לחוויית הנהיגה. בעולם מנועי הטורבו, מנוע גדול ואטמוספרי ברכב יומיומי, מרגיש עייף ופשוט מידי. משום מה, היפנים מסרבים לאמץ את הטורבו במנועים שלהם והתחושה היא שמשהו כאן מרגיש עייף, ולא מספיק מזמין.

נשאלת השאלה, האם העובדה שהמנוע פחות “מושחז” מעניין את הנהג הישראלי? לשאלה הזאת אין לי תשובה. מצד שני, 61 יחידות של מאזדה 6 נמסרו בישראל בין החודשים ינואר-מרץ.

לסיכום
מאזדה 6 הוא רכב מוצלח מאוד. רמת האבזור הגבוהה מוסיפה שלל עזרים ופינוקים ששווים הרבה בעיני קהל הרוכשים, מנגד, ניצב המנוע (והגיר לא עוזר), מונעים ממאזדה 6 להיות חבילה מלאה מקצה לקצה.

צריכת דלק ממוצעת: 13.1 ק”מ לליטר

מחיר
רכב המבחן ברמת האבזור הגבוהה – פרימיום, מנוע 2.5 ליטר – 196,000 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מאזדה 6 (מנוע 2.5 ליטר) מבחן דרכים”

  1. “משום מה, היפנים מסרבים לאמץ את הטורבו במנועים שלהם”
    1. טורבו פחות אמין
    2. טורבו יקר יותר
    3. טורבו לא באמת חוסך בדלק בשימוש יומיומי
    4. ברוב מנועי הטורבו יש לאג ותגובה לא לינארית של הדוושה

  2. לא מובן מה הבעיה במנוע אני נוהג על מאזדה 3 2.0 165 כס רכב מטוס חבר שלי עם ב.מ.ו 118 טורבו 136 כס אכל אבק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × 5 =