מאמר אורח: STOPSLEEP הגאדג’ט שישאיר אותך ער בכביש

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
STOPSLEEP. גאדג'ט בטיחות בנהיגה

אתם נוסעים לבד במכונית בשעת לילה מאוחרת, אחרי יום עבודה ארוך שהתחיל אי שם בשעה שש בבוקר. המחשבות מתרוצצות בהתחלה על מה שהתרחש היום, אבל לאט לאט הן הופכות למעורפלות יותר. תוך כדי נהיגה בכביש המהיר אתם מרגישים את העפעפיים הולכים ונהיים כבדים ומוצאים את עצמכם נאבקים בעצימת העיניים. רק לא להירדם. רק לא להירדם…

על פי מחקרים שנערכו בישראל ובעולם, בין 20 אחוז ל-30 אחוז מכל תאונות הדרכים מתרחשות כתוצאה ישירה מהירדמות פתאומית של הנהג או מנמנום לא רצוני שלו. בישראל מתרחשות בשנה כ-15,000 תאונות. על פי נתון זה, מדובר בלא פחות מ-3,000 תאונות דרכים שקורות בגלל הירדמות על הכביש מדי שנה.
איבוד השליטה ברכב הוא מיידי וכאשר הדבר קורה בנסיעה בכביש מהיר עוצמת התאונה יכולה להיות קטלנית.

מחקרים אחרים מוכיחים שלמרות מה שרבים חושבים, אין לנהג יכולת אמיתית לשלוט בעייפות שלו. העייפות מתגנבת ומזדחלת והופכת לנוכחת יותר ויותר עד שהיא מכריעה אותך וגורמת לך לעצום עיניים. נהיגה במצב של עייפות עלולה להעלות פי שמונה את הסיכון להיות מעורב בתאונת דרכים.

סטופ-סליפ. הנהג מקבל התרעות רטט וצליל בזמן הנהיגה

מה ניתן לעשות?

אם בעבר לא היה כמעט מה לעשות עם העייפות הזו, מלבד לעצור להתרעננות ולקוות שהעייפות תתפוגג לה, כיום יש גאדג’ט בשם STOPSLEEP – פיתוח טכנולוגי ייחודי ותקדימי שמאפשר לראשונה לקבל התרעה לפני שהגוף נכנס למצב של הירדמות.

הסטופ-סליפ פועל בטכנולוגיה המודדת את המוליכות החשמלית של העור. טכנולוגיה המסתמכת על כך שהמוליכות החשמלית של העור משתנה כאשר רמת האקטיביות של המוח יורדת. מדובר במכשיר חדשני שביצועיו נבדקו על ידי מכון המחקר האירופאי הוותיק CNRS שבאוניברסיטת טולוז, צרפת.

המחקר בחן את פעילות המכשיר ביחס למדדים פיזיים – פעילות מוחית, פעילות התנהגותית ופעילות אלקטרודרמלית. המחקר קבע באופן נחרץ – מכשיר הסטופ-סליפ מתריע באופן אמין מפני מצב מסוכן של הירדמות ומפני תאונות פוטנציאליות.

את הסטופ סליפ עונדים באמצעות טבעת כפולה על שתיים מאצבעות היד. שמונה חיישנים מודדים בכל רגע נתון את רמת הערנות של הנהג. אם החיישנים מבחינים שרמת הערנות של הנהג ירדה – הם שולחים התרעות ברמות משתנות על מנת שהנהג יתעורר ויתעשת.

במידה והחיישנים הבחינו שרמת הריכוז והערנות של הנהג ירדה אך במעט, מופעלת בטבעת הסטופסליפ התרעת רטט. התרעה זו מופעלת בדרך כלל בשלב שבו הנהג עצמו עדיין לא הבחין בסימנים הקלושים ששולח הגוף שלו על העייפות המתגברת. אם החיישנים מבחינים בירידה משמעותית ברמת הקשב והריכוז של הנהג – מתקבלת התרעת רטט משולבת בהתרעת צליל חזקה. אם התרעה כזו הופעלה על הנהג לדעת שרמת העייפות שלו הגיעה לרמה הקריטית המצריכה הפסקה של הנהיגה לצורך מנוחה והתרעננות.

STOPSLEEP

הפעלת הסטופ-סליפ היא פשוטה ונוחה ביותר ומתאימה לכל נהג ונהגת, וזה לא כרוך בהוצאות התקנה או אחזקה. המכשיר כולל קובץ פנימי הכולל את יומן הפעילות שלכם בדרכים, יומן שיכול לשמש אתכם לצורך מעקב והפקת לקחים.

Stopsleep משולבת בהתרעת צליל חזקה. אם התרעה כזו הופעלה, על הנהג לדעת שרמת העייפות שלו הגיעה לרמה הקריטית המצריכה הפסקה של הנהיגה לצורך מנוחה והתרעננות.

Stopsleep.co.il

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “מאמר אורח: STOPSLEEP הגאדג’ט שישאיר אותך ער בכביש”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − eleven =