מבחן ארוך טווח: סקודה פאביה 1.0 ליטר TSI אוטומטית – מתחילים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקודה פאביה 1.0 ליטר TSI, אוטומטית (DSG) במבחן דרכים ארוך טווח - כתבה ראשונה

סקודה פאביה ליטר טורבו אוטומטית במבחן

יצא כך, שאחת המכוניות הקטנות (סופר מיני), היותר אהובות-מועדפות עלי הגיעה לפתחי למבחן ארוך טווח.

אחרי שמכרתי (מהר מדי) את האלפא רומיאו 159 האהובה שלי, לא הצלחתי למצוא מכונית שאני רוצה באמת בחניה שלי. אכלתי לעצמי את הראש וגם לאריאל, בן זוגי, שיחיה, ולא הגענו למסקנה חד משמעית לגבי זהות הרכב המשפחתי הבא.

אריאל יותר בכיוון של רכב ישן טוב וזול שאפשר לשפר, ואני יותר בכיוון של רכב ספורטיבי, נאה, “שלא ייבייש את הפירמה”. מלכת הכביש צריכה לעמוד פה בסטנדרטים. אז החניה נותרה ריקה. מכוניות מבחן באו ונסעו ורק נוספו עוד ועוד סימני שאלה.

מאז ההשקה של הסקודה פאביה החדשה באמצע 2015, מאז שהפאביה נראית ונוסעת כמו שהיא היום, וגם מאובזרת פי כמה, היא ישבה לי בראש כרכב ראשון או שני פוטנציאלי למשפחה שלנו. אנחנו סך הכל שלושה, זוג ופעוט, והפאביה ה”חדשה” יפה יותר, זריזה יותר, מגיעה עם מנועים קטנים יותר עם תג מחיר טוב יותר, וכך, יושבת על המשבצת שלנו בול.

מאז ההשקה ההיא, נוספו עוד מנועים להיצע המנועים של הפאביה, וכרגע ישנה פאביה ליטר ידנית ברמת גימור בסיסית, שתי רמות גבוהות יותר למנוע ליטר עם תיבה אוטומטית, ושתי רמות גימור למנוע 1.2 ליטר.

רמות גימור סקודה פאביה
סקודה פאביה, מנוע ליטר טורבו, 110 כ"ס

שלוש שנים אחרי, היא אצלי בחניה, הגרסה החדשה של הסקודה פאביה 1.0 ליטר TSI, עם 110 כ”ס, תיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 7 הילוכים, ברמת האבזור הגבוהה יותר – Style, ומחירה 101,990 ש”ח. אמנם לזמן קצר, של 3 חודשים, אבל מספיק זמן כדי להבין אם היא המכונית שלי. אם היא תתאים לנו מבחינת מרווח פנים ופרקטיות (התאמה והטענת מושב בטיחות, נפח תא מטען), צריכת דלק וכמובן – ביצועים.

ובקיצור:

סקודה פאביה, 999 סמ”ק, טורבו בנזין הזרקת דלק ישירה, 3 צילינדרים.

הספק מרבי: 110 כ”ס ב-5,000-5,500 סל”ד

מומנט מירבי: 20.3 קג”מ ב-2,000 – 3,500 סל”ד

מרווח פנים סקודה פאביה

פרקטיות

גודל תא המטען הינו מהגדולים בסגמנט, 305 ליטר כולל גלגל רזרבי. כאשר המושבים האחוריים מקופלים מגיע גם לאחסון של 1125 ליטר כולל גלגל רזרבי.

אבזור

ברכב המבחן ברמת הגימור Style – ישנה מערכת שמע מקורית BOLERO (גרסה משודרגת) בעלת מסך מגע עם דיבורית Bluetooth, כניסות USB SD עם מסך מגע בגודל 5.8”, ומערכת Smart Link- דרכה הנתונים מהמסך של הסלולרי מתממשקים לצג הנתונים של הרכב, במכשירים תומכים. יש מפתח חכם (Keyless) הנעה באמצעות כפתור, המאפשר פתיחה ונעילת מערכת דלתות מרכזית (בקרבת המפתח).

מבחינת צבעי מרכב, הסקודה פאביה מגיעה בצבעים שונים ומגוונים, הכוללים גם שילוב של צבע אחד זהה לגג, בתי מראות חיצוניים וחישוקי סגסוגת וצבע אחר לגוף הרכב. ישנן 3 קומבינציות של צבעים – לבן, כסף ושחור. רכב המבחן הגיע בצבע לבן, בשילוב של גג, בתי מראות וחישוקים שחורים, שילוב יפהפה. שילוב צבעים יפה גם פי כמה מצבע אחד אחיד לכל הרכב.

בטיחות

מלבד 6 כריות אוויר, ניטור לחץ בצמיגים, מערכת חיישן עייפות, ישנה מערכת בטיחות מתקדמת – ניטור מרחק מהרכב שמלפנים, מערכת שמזהירה מקרבה מסוכנת ועוצרת את הרכב במקרה חירום. את יתר מערכות הבטיחות המתקדמות שאינן מגיעות עם הפאביה, משלימה מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

מערכת לניטור מרחק מלפנים. סקודה פאביה

הסקודה פאביה הגיעה אלי עם קצת יותר מ-600 ק”מ, ללא צורך בהרצה.

הרכב אצלי כמעט שלושה שבועות, בהם גמא 1000 ק”מ סה”כ. כשרוב הנסיעות הן בישוב (לקחת ולהחזיר את הילד לגן, ונסיעות קצרות ותכופות באזור (חוגים, קניות). לרוב, זה רק אני והבן שלי ברכב. מאד נעים ומרווח לנו, והפאביה משרתת אותנו היטב מכל בחינה.

מספיק מרווח לילד במושב הבטיחות, פלוס מרווח השתוללות לרגליים שלו. לי יש מספיק מקום להטענת הרבה מאד קניות בתא המטען (305 ליטר), וחזרה למושב הנהג, בו אני יושבת – סך הכל, קומתי היחסית צנועה (1.66), ולכן אני נהנית ממרווח ראש גדול, וזאת, על אף שאני מכוונת את המושב הכי גבוה שניתן.

כשאבא אריאל, בן זוגי, (איש גדול, כך אומרים), מצטרף לנסיעה, המימדים של הסופר מיני מתחילים לאתגר. יש לזה פיתרון, (אותו אגלה בסקירות הבאות 😉 ).

מה הולך להיות?

רוב הנסיעות ימשיכו להיות עירוניות, סביב הבית, ונסיעות בינעירוניות ארוכות דרומה/צפונה בודדות בחודש. הפרקטיות של הרכב הולכת להיבדק בפרוטרוט, צריכת דלק עירונית וגם בינעירונית, וביצועים. מכיוון שהרכב חדש, אין טיפולים בעתיד הקרוב.

נסענו – 1000 ק”מ
צריכת דלק ממוצעת – 12.5 ק”מ לליטר
דירוג זיהום אוויר – 3 מתוך 15

חודשיים ושבוע של נהיגה פלוס 3 סקירות לפנינו. תשארו קרוב.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מבחן ארוך טווח: סקודה פאביה 1.0 ליטר TSI אוטומטית – מתחילים”

  1. יש לי שאלה לגבי צריכת הדלק. האם בדקת ביסודיות? כי קראתי באתר אחר שצריכת הדלק היא 21 ק”מ לליטר (אמיתי) לא נתוני יצרן

  2. צריכת דלק היא גם תלוית אופי נהיגה/נסיעה.
    אפשר לשנות דפוסי נהיגה כדי להוריד צריכת דלק – לנסוע בעיקר נסיעות בינעירוניות, לנסוע לאט ורגוע – ולשמור על סל”ד נמוך במשך הנסיעה.
    זו לא תהיה צריכת דלק ריאלית שמשקפת את היום יום, בפקקים, בנהיגה יותר פוחזת, אבל זה אפשרי.

    היום יש תקן מחמיר מאד שבודק את צריכת הדלק במכוניות חדשות.
    אפשר להגיד שמה שכתוב כ”הצהרת יצרן” לא רחוק מהמציאות.

    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

9 − 1 =