מיצובישי ASX מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לבייבי אאוטלנדר - מיצובישי ASX הקרוסאובר הקומפקטי החדש

תמונות: אייל עמרם
החלק החסר בפאזל הדגמים של מיצובישי. מיצובישי ASX

מיצובישי ASX החדש הגיע לפני כחודש לארץ אחרי שבשנים האחרונות הסתובב רק בגולה, עם הבטחה לעשות עליה לארץ. עכשיו, כשסוף סוף הגיע, אספנו אותו למבחן וגילינו רכב פנאי עם פוטנציאל להיות להיט מכירות, הרבה בזכות התמחור האטרקטיבי.

זה כמה שנים שמיצובישי עובדת עם ארסנל דגמים מוכר וקבוע, וצופה במתחרות שלה משיקות רכבי פנאי בזו אחר זו. חיכינו לבשורה, לאיזה קרוסאובר קומפקטי שיחזיר לה את הצבע למותג, והנה ה-ASX נחת בארץ. חשבנו שכבר לא יגיע. על המיצובישי ASX שמענו שנים רבות. הוא היה החתיכה החסרה בפאזל של מיצובישי – קרוסאובר עירוני שיושב במשבצת לכל אלה שהמיצובישי אאוטלנדר גדול להם מידי.

אמנם ה-ASX מתבסס על פלטפורמת האאוטלנדר, המצליח יש לומר, בישראל, וחולק עמו בסיס גלגלים דומה של 2,670 מ”מ, ומרווח גחון של 21.5 ס”מ(!). הגבוה בקטגוריה, אך ה-ASX החדש קצר ממנו, עם אורך כולל של 4365 מ”מ, וחישוקי צמיג של 18″ בכל רמות הגימור.

אם רק היה מגיע עם הנעה כפולה או קבועה לכל ארבעת הגלגלים, (גרסה שקיימת בחו”ל עם מנוע דיזל) היינו יכולים לסגור את הכתבה עכשיו עם הימור להתמודדות ראויה לרכב הפנאי לשנת 2018.

מזכיר את האחים שלו ממשפחת מיצובישי. ASX

תחושת דה ז’ה וו

במבט ראשון, ה-ASX פשוט ויפה, עם קו עיצוב שמתיישר עם דגמי המותג האחרים. חרטום עם גריל ופגוש קדמי משולב כרום ופנסי ערפל משולבים תאורת לד. מיצובישי ASX מזכיר בחזית יותר את ה”לאנסר” מאשר אחיו הגדול האאוטלנדר, על אף שזכה בחו”ל לכינוי “בייבי אאוטלנדר”. מבחינת המידות, מיצובישי ASX קצר מהמתחרים האחרים בשוק רכבי הפנאי, בכ-10 ס”מ משמעותיים, וזה ניכר גם במראה הרכב וגם ליושבי המושב האחורי. לנוסעים בוגרים יהיה מעט צפוף מאחור.

הדימיון ללאנסר ממשיך גם בתוך הרכב ומתבטא באופן מחשיד בצורת לוח השעונים, כפתורי המזגן (ללא בקרת אקלים בכל הרמות), כפתורי הרמת החלונות, תצוגת המחשב בלוח השעונים ועוד. אפילו הפלסטיק הסוגר בתחתית תא המטען זהה במדוייק לזה שבתא המטען של הלאנסר. בעולם קוראים לזה UPBUILDING, בניית משהו חדש על תשתית קיימת או עם חלקים זהים.

אצלנו זה נתן תחושה קצת מיושנת וממוחזרת, ומי שנהג ב’לאנסר’ בעבר ירגיש אף דה ז’אוו לא מעט פעמים.

גג פנוראמי, מושבים נוחים ותומכים וראות טובה. מיצובישי ASX
לנוסעים מבוגרים יהיה מעט צפוף במושב האחורי
תא מטען בנפח 400 ליטר. ASX

מיצובישי ASX החדש מציג מידות נדיבות במיוחד ועם רוחב של 1,810 מ”מ, והוא בהחלט מרגיש רחב במושבים הקידמיים, עם מספיק מקום והרגשה רחבה במיוחד. כאמור מאחור היה לנו קצת צפוף, ועדיין, הצלחנו להכניס אליו שני בוסטרים ומושב בטיחות לתינוק די בקלות, עם חיבור מהיר תודות להתקני ה-ISOFIX.

אבזור

הדגם הנבחן (רמת גימור PREMIUM) הגיע עם מושבי עור משולבים עור הפוך ותפירה אדומה המושכים את העין, והם בהחלט לא רק יפים אלא גם אוחזים ונוחים בצידי הגב. הישיבה גבוהה מאוד, יש מראות צד גדולות במיוחד, כך שאנחנו מסודרים מבחינת ראות.

יש גג זכוכית פנורמי גדול עם ‘תאורת אוירה’ (לא אנחנו המצאנו, נשבעים שכך זה נקרא בחברה), באמצעות פסי LED, חימום למושבים הקידמיים ומצלמת אחורית וגם קידמית(!), שגרמה לנו להציץ ולבדוק שאנחנו בהילוך הנכון. בתחילה זה מציק, אך נחוץ ופרקטי בחניות צפופות בעיר, ועם הזמן מתרגלים.

נפח תא מטען עם נפח של כ400 ליטר,הינו מרווח מאוד (לעומת 310 ל’ בסובארו XV החדש לשם השוואה),וקלט לא מעט ציוד לרבות מזוודות עגלת תינוק ועוד ועם טעינה די נוחה.

נקודת חיובית ביותר הינה מערכת המולטימדיה, מהטובות שפגשנו, המגיעה בכל רמות האבזור בהן הרכב משווק. מערכת המולטימדיה Connected Car של כלמוביל, שמורכבת בעוד דגמים בקבוצה (כמו ביונדאי אלנטרה החדשה). משלבת מערכת חדשה בדור 4 LTE, וכוללת מסך 7 אינץ’ גדול. במערכת משולבים לא מעט אפליקציות וזו מאפשרת בין היתר, יצירת Hot Spot לגלישה באינטרנט, עם שלל אפליקציות ותגובה מעולה לטאצ’. באמת תענוג.

יחידת “הנאה”

ה-ASX מגיע בכל הדגמים בשלב זה, עם מנוע 2 ליטר בעל הספק של 150 כ”ס ומומנט של 20.1 קג”מ שמושג ב-4200 סל”ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT המאפשרת העברת כוח יעילה וחלקה. הרכב מרגיש זריז ומהנה, במיוחד כשמבוטלת מערכת ה-ESP, בשל החרטום הכבד. מבחינת בידוד הרעשים, הרכב אינו מהמצטיינים, ורעשי הנסיעה הורגשו במהלך נסיעה. בלחיצה על דוושת הגז, סביב ה-3500 סל”ד, המנוע נשמע היטב בתא הנוסעים. ציפינו קצת ליותר.

מאחר והרכב גבוה, גירד לנו באצבעות לרדת לאיזה שביל, על אף שמדובר בג’יפון עירוני, ולא ברכב שטח עם הנעה כפולה. ו-וואלה, הופתענו. הופתענו מהמתלים שמכויילים מצויין, וידעו לספוג מהמורות בכביש בצורה טובה. הם סקרנו אותנו, ולכן נכנסנו לטיול שבילים קליל ביער ראש העין. גם שם המתלים ידעו לשכך ולספוג את הזעזועים בצורה טובה, ומרווח הגחון וזוית הנטישה (של 33 מעלות), אף אפשרו עליה וירידה ממקומות שבהם לא הייתם מעיזים לעבור גם עם רכב הליסינג שלכם. כאן התגלה היתרון הבולט של ה-ASX על פני שאר המתחרים בקטגוריה שלו.

בסיום המבחן, צריכת הדלק עמדה על נתון של 1ליטר/10 קמ’. נתון לא מזהיר. יש לא מעט רכבי פנאי חסכוניים יותר, אך לזכות ה-ASX יאמר שהמבחן כלל נהיגה לא תמיד רגועה ולא תמיד על אספלט.

בטיחות

מיצובישי ASX מגיע מאובזר בשלל מערכות בטיחות לרבות 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית FCM, מערכת סטיה מנתיב LDW, מערכת EBD לחלוקת עוצמת בלימה העובדת מצויין, מערכת סיוע לבלימת חירום ועוד. חלק מהמערכות ניתנות לביטול ע”י הנהג. די מרשים לתג מחיר שכזה.

רכב פנאי שטח מתאים למשפחות
מבחן דרכים מיצובישי ASX

אז מה היה לנו

משפט שחזר לא פעם במהלך המבחן היה “כן, אבל בשביל כ-130 אלף ש”ח…”. כמו לדוגמא, המראות לא מתקפלות חשמלית – “כן, אבל…” אין בקרת אקלים…”כן, אבל…”. הבנתם את הרעיון.
אז כן, יש ציפיה לקבל דברים שברכבים אחרים יש כסטנדרט בשנתון הזה. אך יחד עם זאת הרכב עמוס בשלל מערכות בטיחות, עם יתרון גדול בזכות הגובה שלו וזויות הגישה והנטישה על המתחרים האחרים, ועם תא מטען לא רע בכלל. מדובר ביחס “שקל פח” לא רע בכלל.

ימצאו ברכב עניין משפחות שרוצות רכב פנאי בתקציב של רכב משפחתי, שנראה טוב, מבלי להתפשר על אבזור או מערכות בטיחות. לסיכום מדובר בכלי מהנה, שצפוי להיות להיט מכירות, ולא רק בתחום הליסינג. עם תג מחיר אטרקטיבי ביותר של 132,900 ש”ח (בחבר במבצע של 124,900), אבזור נדיב ושלל מערכות בטיחות ,הוא בהחלט ראוי ואף צפוי להציף את כבישי הארץ.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

9 − six =