מרצדס C350e (פלאג אין הייבריד) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מרצדס פלאג אין הייבריד - כשיוקרה ואנרגיה חשמלית נפגשים - מבחן דרכים למרצדס C350e

מרצדס C350e מבחן דרכים
צילום: אלכס רבינוביץ'

קטגוריית רכבי היוקרה ההיבריידים והחשמליים זוכה לקפיצה מדהימה במכירות, ולא סתם כך. יש כמה סיבות טובות לעליה הזו ולמשיכה של הנהג הישראלי למכוניות החזקות הירוקות – מלבד חיסכון בדלק וזיהום אוויר נמוך. נהג שבוחר במכונית יוקרה ירוקה מקבל את אותם הביצועים והפרסטיג’ של מכונית יוקרה, עם הסמל המבטיח מקדימה, והנחה של עשרות אלפי שקלים, בזכות המיסוי הירוק על רכישת רכב ירוק. והיום, כלת מבחן הדרכים – מרצדס C350e.

מרצדס C350e, מכונית היברידית, (בעלת מנוע בנזין ומנוע חשמלי). כלומר אפשר לתדלק אותה בדלק או להטעין אותה בחשמל – “פלאג אין”. מרצדס C350e, כיאה למכונית מסדרת ה-C קלאס, היא מכונית נוחה ונעימה, מרווחת, עם הרבה סטייל. אך מי שנהג באחיותיה הגדולות, מסדרות גבוהות ויקרות יותר, כן ירגיש שה-C350e פשוטה יותר ופחות מנקרת עיניים.

מבחוץ, לא תרגישו בהבדלים, העיצוב שלה מרשים, היא רחבה, אלגנטית ונמוכה והגנים של המשפחה ניכרים בה בכל חלק וחלק. אך בתא הנהג שולבו חומרים שבמגע ונקישה מרגישים פחות איכותיים. ההבדל גם ניכר בצלילים שלה: מנוע 2 ליטר (2,000 סמ”ק), עם 4 צילינדרים, המפיקים “רעש” אחר לגמרי, לא מרצדסי בעליל.

ההבדל בא לידי ביטוי גם במחיר. המחיר של המרצדס C350e הוא בשורה לישראלים שרוצים או שואפים לנהוג במרצדס ומגיעים עם תקציב מוגבל יחסית לסוכנות. בזכות המיסוי הירוק, כלומר הפחתה של עשרות אחוזים במס הקנייה על הרכב, ישראל ישראלי יכול לרכוש לעצמו מרצדס C קלאס היברידית ב-70,000 ₪ פחות מהמחיר המקורי.

תעשו חשבון, מרצדס C350e שעולה במקור 320,000 ₪, פחות 70,000 ₪. המחיר יוצא פסיכי, לטובה. מדובר במרצדס פה, כן? אז לא פלא ששוק מכוניות היוקרה ההיברידיות וחשמליות קפץ במאות אחוזים. עם מחיר כזה, מכונית מרצדס חשמלית מתגלה כרכישה טובה. ומרצדס C350e לחלוטין מהווה אחת מגרסאות הכניסה למשפחת מרצדס. חלום לא רחוק מלהגשים.

היברידית פלוס ביצועים. מרצדס C350e

מנוע וביצועים

למרצדס C350e יחידת הנעה היברידית הכוללת מנוע טורבו עם 211 כוחות סוס (הנעה אחורית) לצד מנוע חשמלי עם הספק של 60 קילו-וואט. מכונית היברידית, אך מאפס למאה קמ”ש היא תאיץ ב-6.2 שניות, והמהירות המרבית שלה הוא 250 קמ”ש. תיבת ההילוכים 7G-TRONIC אוטומטית עם 7 הילוכים.

גולת הכותרת – מצבי נהיגה

למרצדס C350e ישנם 4 מצבי נהיגה עיקריים:
מצב היברידי – כשהמנוע החשמלי ומנוע הבנזין עובדים יחד, כל אחד נכנס לפעולה בהתאם לאופי הנהיגה והמהירות. מנוע הבנזין נכנס לפעולה מעל מהירות עירונית.

מצב E-MODE – מאה אחוז חשמל. מ-0 קמ”ש ועד מספר תלת ספרתי מרשים. רק חשמל!
מצב E-SAVE – מנוע הבנזין מניע לבד את הרכב, לטובת חיסכון בחשמל.
מצב טעינה – מצב בו הסוללה החשמלית נטענת על ידי האנרגיה שמנוע הבנזין מפיק.

בנוסף ל-4 מצבי הנהיגה האלה, קיימים שני מצבי נהיגה ספורטיביים, על ידי לחיצת כפתור לצד תיבת ההילוכים: מצב ספורט, ומצב ספורט פלוס.

את המנוע החשמלי אפשר להטעין בעמדות טעינה בתחנות דלק, בבית, וגם בזמן הנהיגה. כך, התפתח לו משחק קטן ביני לבין המרצדס C350e. טווח הנסיעה שלו במצב החשמלי מסתכם בעשרות בודדות של קילומטרים, לכן בחרתי במצב הטענה, שהוא כנראה לא מצב חסכוני בדלק, מי יודע מה, אך במצב נהיגה הזה הטענתי את המנוע החשמלי באנרגיה, המופקת מהבלימות וההאטות בנהיגה, וכשהטענתי את הסוללה בכמה וכמה אחוזי חשמל, חזרתי לנהיגה חשמלית מלאה.  

עם המשחק הזה העברתי את רוב המבחן, בנסיעות בעיר ומחוץ לעיר. כך יצא ששמרתי על נהיגה מאופקת רוב המבחן. נהניתי מנהיגה על טהרת החשמל, ורק ביום האחרון נתתי גז.

תא נהג. מרצדס C350e
מכונית למשפחה או למנהלים. מרצדס C350e
מצב ספורט וספורט פלוס, תחזיר לכם את האדרנלין

יצא האריה מהמרצע

איזה כיף היה להרגיש את מנוע הבנזין בכל כוחו. כן, נהניתי מהדינאמיות שמפיק המנוע החשמלי, הרכב נוסע מהר מאד “על חשמל” וזה עדיין מצליח להרשים אותי, שאפשר להשיג כל כך הרבה כוח מאנרגיה נקייה יחסית וטובה לסביבה. אך במצב הספורט פלוס, זכיתי להרגיש שאני במרצדס שוב, ולא במכונית חשמלית נחמדה מאד. הדרייב חזר אליה, והאדרנלין אלי.

עם ה-C350e, מרצדס מאפשרת ונותנת לנהג הישראלי את כל האופציות שהוא יכול לחפוץ בהן בנהיגה. אתה רוצה רכב חשמלי ב100%, שייקח אותך ב-20 קמ”ש בפקקים ועד 120 קמ”ש בכביש 6? קיבלת. אתה מעוניין להרגיש את הצד הספורטיבי של המרצדס שלך, בחר לך במצב נהיגה ספורט או ספורט פלוס ותהנה.

מתחתיה מתחוללת מהפכה חשמלית
מרצדס פלאג אין הייבריד

ומה עם הנוחות המרצדסית?

על אף מתלי האוויר הקיימים ברכב, חסרה לי מעט התחושה המשככת של רכב ממותג מרצדס, כזה שמשכך בכל מחיר. שלא משנה על איזה באמפר אעבור בדרך, האנייה הזו תחצה אותו באפס רעידות ורעשים. מרצדס C350e נוחה אך לא מספיק משככת. רעשי דרך לא תשמעו, רק אם במצב ספורט תלחצו את מנוע הבנזין, יבקעו צלילי מנוע, שגרמו לי להתגעגע לצלילי מנוע ה-V6 של מרצדס. שישה צילינדרים המפיקים צליל חייתי ויפהפה. רוב מבחן הדרכים “היה חשמלי והיברידי”, כך שצלילי המאמץ המדוברים לא נשמעו.

אבזור נוחות

רכב המבחן מצוייד בסאנרוף פנוראמי, מערכת שמע איכותית עם מסך מגע צבעוני בקוטר 7 אינץ’ ו-Touchpad, שאולי נראה מורכב במבט ראשון, אך התפעול שלו פשוט למדי, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמת נסיעה לאחור, מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, הנעה ללא מפתח KEYLESS START, שקע USB, דיבורית בלוטות’ ועוד.

אבזור בטיחות

למרצדס C350e יש מערכות בטיחות מתקדמות, כמו: מערכת ניטור לפנים, בלימה אוטונומית במקרה חירום, בקרת סטייה מנתיב, מערכת לניטור שטחים מתים, מערכת בקרת שיוט אוטונומית, מערכת לניטור ערנות הנהג, וציינתי את מצלמת החניה, וחיישני רוורס מאחורה.

לסיכום
מרצדס סי קלאס, פלאג אין הייבריד. מכונית יוקרה עם דירוג זיהום נמוך, ציוני בטיחות גבוהים, מרווחת ומלאת ‘פאסון’, שמאפשרת לנהג להתנתק מתחנות הדלק, ולהטעין את הרכב באנרגיית חשמל, מבלי לפגוע בביצועים. זה כאן, זה קיים וזה פסיכי.

מדובר בקטגוריה מכובדת שקיימת פה כמה שנים, ומתחזקת מאד לאחרונה. צריך להכיר אותה – מכוניות יוקרה, בלי זיהום, בלי דלק, במחיר לא גבוה יחסית לתמורה. מרצדס C350e מכונית גדולה, מכונית מרווחת ומפנקת, למשפחה או למנהלים, עם סמל מרצדס מלפנים, טונות סטייל ומראה מנקר עיניים כרגיל, כאשר בתוכה מתחוללת מהפיכה, ירוקה.

מדד זיהום אוויר 2
מחיר – החל מ-320,000 ₪ לפני מס ירוק.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “מרצדס C350e (פלאג אין הייבריד) מבחן דרכים”

  1. ניתן לטעון את הרכב הזה (כמו שאר רכבי PHEVׂ) משקע ביתי ולהנות מנסיעה חשמלית שקטה ונקייה לטווח של 30 ק”מ. נהגים רבים רוכשים כבל טעינה נייד וטוענים את הרכב גם בעבודה ובכך משיגים טווח מעשי של 60 ק”מ. ראה תמונות באתר החברה memtec.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 + eleven =