מתיחת פנים לקרוסאובר הקומפקטי של מותג פורד – פורד קוגה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פורד קוגה חוזר אלינו בטיחותי ומתקדם יותר, עם שינויים עיצוביים, ושיפורים בהנדסת אנוש - החל מ-143,900 ש"ח

הודעה לעיתונות
תמונות: יח”צ

דלק מוטורס, יבואנית פורד משיקה מתיחת פנים משמעותית לפורד קוגה, המכוונת ללב סגמנט הקומפקט SUV שהפך לדומיננטי ביותר בשוק הישראלי. הקוגה החדש מצטרף לדגמי פורד אמריקה, אדג’ ואקספלורר, וביחד יהוו את נבחרת הקרוסאוברים של המותג בישראל.

לקראת סוף השנה, יושק דגם הפורד אקוספורט שיעבה עוד יותר את הפורטפוליו. לקוגה החדש תמחור אגרסיבי ביחס לדגם היוצא, לצד שפע מערכות בטיחות אקטיביות, יחידת הנעה עוצמתית ואבזור נדיב. הקוגה, צופים ביבואנית, יהפוך לעוגן בפורטפוליו המוצרים, וימשוך קהלים חדשים אל המותג, הזוכה להצלחה מרשימה בחלקו היוקרתי של הסגמנט. “למרות שהקוגה היה מאז ומעולם אחד הקרוסאוברים האיכותיים בקטגוריה, וזכה לשפע מחמאות מעיתונות הרכב בישראל”, מציין יוגב וייס, מנהל התקשורת השיווקית בדלק מוטורס, “נסיבות משתנות השאירו אותו מחוץ לרדאר של הלקוח הישראלי. כעת אנו משיקים דגם מרובה גרסאות, עוצמתי, אופנתי ומתקדם טכנולוגית, בתמחור אגרסיבי, שהופך אותו להיות העסקה הטובה ביותר בעיר”.

האח הקטן של ה-Edge
הדגם החדש מתהדר ששפת העיצוב הגלובלית של פורד, שבולטת היטב בדגם ה-Edge ומציג מראה שרירי וספורטיבי. קימורי זווית מקנים מראה קשוח מהצד, וגריל תחתון צר תורם ליציבה הנמוכה של הרכב. עודכנו גם הפגושים, יחידות התאורה, ואלמנטים נוספים. הקוגה הוא מהגבוהים אך הקומפקטיים בקטגוריה, 1.71 מ’, ומרווח גחון של כ-20 ס”מ, גבוה ב-2.5 ס”מ ביחס למובילי הקטגוריה עם תנוחת ישיבה גבוהה ביחס למרבית המתחרים. בזכות אורכו (4.52 מ’), נשאר הקוגה קרוסאובר עירוני, יתרון חשוב לקהל היעד האורבאני ברובו. למרות זאת, מרחב הפנים נדיב ותא המטען מרווח.
תא הנוסעים קפץ מדרגה, ועושה שימוש בפלסטיקה רכה ואיכותית, עם חומרי גימור משופרים כגון כרום ו-Piano Black. השידה המרכזית הוחלפה, וכעת כוללת בלם יד חשמלי ומחזיקי כוסות עם כיסוי נגלל.

פורד הקשיבה היטב לביקורות על הנדסת האנוש של הדגם היוצא, תוך השמת דגש על סביבת הנהג. הנדסת האנוש שופרה משמעותית, יש פחות כפתורים, אך הנדסת האנוש שופרה. מספר הכפתורים בה צומצם, הם גדולים וקלים יותר ללחיצה.

סביבת נהג משופרת. פורד קוגה 2017

העוצמתי בקטגוריה

כל הגרסאות יעשו שימוש במנוע ה-1.5L EcoBoost, בגרסתו העוצמתית ביותר, 182 כ”ס (בעולם משווקות גרסאות 1.5 ליטר עם הספקי מנוע נמוכים יותר), עם מומנט גבוה של 24.4 קג”מ במרכז טווח הסל”ד (1,500-4,500).

גרסת הכניסה (Trend) חזקה יותר ממרבית הגרסאות הבכירות והחזקות של התחרות, המתומחרות גבוה ממנה. תיבת הילוכים האוטומטית היא התיבה הפלנטרית המוכרת של המותג, בעלת 6 הילוכים. כל הגרסאות מצוידות במנגנון Stop&Start ובלימה רגרנטיבית, המסייעות לחיסכון של עד 10% בצריכת הדלק.

שדרוג טכנולוגי

בפורד התמקדו בשדרוג הטכנולוגי, ובדגש על בטיחות אקטיבית וקישוריות. בתחום הבטיחות האקטיבית, מעבה פורד את שלל מערכות הגילוי (רדאר קדמי ואחורי, חיישני הלייזר וחיישני הקרבה) במצלמה קדמית חדשה. מצלמה זו מאפשרת את שדרוג המערך הבטיחותי במערכת Lane keeping system האחראית על התרעת סטייה מנתיב ותיקון נתיב הנסיעה, מערכת ה-High Beam Control המאפשרת מעבר אוטומטי בין אלומת האור הגבוהה לרגילה, ואת פנסי החזית האדפטיביים מסוג קסנון.

בתחום הקישוריות מציגה פורד את מערכת המולטימדיה המקורית הכל-חדשה שלה – MyFord Touch SYNC 3. פורד היתה בין יצרניות הרכב הראשונות להציע ממשק מודרני ומסך מגע MyFord Touch כבר ב- 2010. כעת היא מציגה את הדור השלישי והמתקדם (SYNC 3) הכולל חומרה חדשה, תוכנה חדשה, ממשק הפעלה מעודכן ואפשריות קישוריות חדשות. המערכת זריזה פי 10 ומיישרת קו עם יכולות טאצ’ של מכשירי מובייל מתקדמים. ממשק המשתמש קל ופשוט להבנה והיא תומכת Apple CarPlay ו-Auto Andriod.

מערכת ההנעה הכפולה החכמה של פורד (AWD)
פורד ניצלה את הידע הנרחב שלה ברכבי שטח לפיתוח מערכת הנעה כפולה חכמה לגרסאות ה-AWD של הקוגה. המערכת מנטרת את רמת האחיזה של הגלגלים בכביש ומסוגלת לשלוח עד 100% מכוח המנוע לסרן ולגלגל ספציפי, על מנת לחלץ את הרכב ממצבי אחיזה מסובכים. מלבד דרכים לא סלולות, משפרת המערכת גם את אחיזת הגלגלים בכביש, בעיקר בנהיגה דינאמית.

שינויים עיצוביים בחזית. פורד קוגה
5 גרסאות ורמות גימור שונות לבחירה. פורד קוגה

גרסאות ומחירים – פורד קוגה 2017

הקוגה החדש מותח את פורטפוליו הקרוסאוברים של פורד, ומסתער מחדש על הסגמנט עם לא פחות מ-5 גרסאות ורמות גימור שונות, המציעות חבילה אטרקטיבית לכל קשת הלקוחות בסגמנט. בין אם כתחליף לרכב משפחתי קלאסי, או כקרוסאובר פרימיום AWD.

Trend – 143,900 ₪
בזכות חישוקי סגסוגת ספורטיביים “17, שמשות כהות, מסילות גג כסופות ופס כרום תחת קו החלונות, יחד עם גריל הכרום החדש השואב כאמור השראה מדגמי ה-Edge, גרסת הכניסה של הקוגה החדש נראית הכול פרט ל… גרסת כניסה.
האבזור הנדיב כולל בקרת אקלים דיגיטלית ומפוצלת, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, כפתור התנעה (ללא מפתח), הגה וידית הילוכים מצופים עור, בלם יד חשמלי, משענת יד מתכווננת ומערכת שמע מקורית עם טכנולוגיית Bluetooth ו-6 רמקולים.
אופיו הספורטיבי של הקוגה בא לידי ביטוי גם בתא הנוסעים עם מושבים קדמיים ספורטיביים עם תמיכה ייחודית משני צדדיו של המושב גם בבסיס וגם בגב המושב, ופקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה. היושבים מאחור יוכלו לכוון את זווית גב המושב וליהנות מבקרת האקלים באמצעות פתחי אוויר אחוריים.
גרסאות אילו כוללות 7 כריות אוויר ויצוידו במערכת Mobileye כסטנדרט.
מחיר גרסה זו משקף הורדת מחיר דרמטית של 16,000 ₪ בהשוואה למחירה של גרסת ה-Trend בדגם היוצא.

Trend X – 148,900 ₪
גרסה חדשה בהיצע עם חבילת בטיחות הכוללת שלל מערכות בטיחות אקטיביות המתריעות ומתערבות במידת הצורך על מנת למנוע מצבי סיכון גבוה. החבילה כוללת את המערכות הבאות:
· Active City Stop – מערכת לסיוע בבלימה בעיר במהירויות של עד 50 קמ”ש.
· Lane keep system – מערכת להתרעה בפני סטייה מנתיב וסיוע בהחזרת הרכב לנתיב המקורי.
· High Beam Control – החלפה אוטומטית של אלומת פנסי החזית מאלומה גבוהה לרגילה בהתאם לתנאי הדרך וכלי הרכב בכביש.

גרסה זו מצוידת גם בחיישני אורות וגשם, מראה פנימית עם עמעום אוטומטי למניעת סנוור, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת גישה, מערכת מולטימדיה מקומית הכוללת צג מידע צבעוני בגודל “4.2 בלוח המחוונים, מסך מגע מרכזי Multi-Touch בגודל “8 בשפה העברית, מצלמה אחורית, Waze מובנה ועוד.

Titanium– 159,900 ₪
גרסת ה-Titanium העשירה של פורד, הופכת מגרסת הקצה בדגם הקודם, לגרסת אמצע מאובזרת בדגם החדש, בנוסף לאבזור ה-Trend X היא כוללת שתי מערכות בטיחות נוספות:
מערכת ה-BLIS (Blind Spot Information System) לאיתור רכבים בשטחים המתים.
ומערכת ה- RCTA (Rear Cross Trafic Alert) להתראת תעבורה צולבת בעת נסיעה לאחור ויציאה מחניות.
תוספות ייחודיות ביחס לגרסאות המתחרות בטווח המחיר: ריפודי עור בשילוב בד, מושב נהג חשמלי, תא מטען נפתח חשמלית בלחיצת כפתור, תאורת אווירה ב-7 גוונים, גימורי כרום ושימוש נרחב בגימור Piano Black בקונסולה ובשידה המרכזית, ומעל הכול, גג פנוראמי גדול הנפתח חשמלית. מבחוץ, חישוקי סגסוגת “18 רבי חישורים ופנסי LED אחוריים.

גרסת ה-Titanium כוללת בנוסף את מערך המולטימדיה המקורי SYNC3. המערך כולל מסך מגע Multi Touch בגודל “8, מערכת ניווט בעברית, הפעלה קולית קלה ופשוטה (באנגלית), מערכת שמע מקורית מבית SONY, הכוללת 9 רמקולים, לסאונד איכותי ונקי.
מערך המולטימדיה החדש תומך גם בממשקי ה-Apple CarPlay ו-Android Auto המאפשרים הדמיית מסך הטלפון על גבי מסך הרכב. ה-Apple CarPlay מאפשרת שימוש באפליקציות המקוריות של מכשירי ה-iPhone, לרבות אנשי הקשר, השמעת מוזיקה, הפעלת הניווט וכד’, הכול בעברית מלאה ובאופן דומה לשימוש בטלפון ובייחוד ההפעלה הקולית של SIRI המופעלת מההגה.
מחיר גרסה זו משקף הורדת מחיר משמעותית של 13,000 ₪ בהשוואה למחירה של גרסת ה-Titanium בדגם היוצא בעוד אבזור הבטיחות שודרג משמעותית.

Titanium X– 174,900 ₪
לראשונה וכיאה לאח הקטן של ה-Edge, יוצג הקוגה גם ברמת הגימור הגבוהה ביותר בפורד – Titanium X.
גרסה זו מציעה קצת יותר ומהכול במרבית התחומים, ומביאה את הקוגה למחוזות יוקרתיים בהם לא שיחקה בעבר:
פנסי חזית אדפטיביים מסוג קסנון. המתאימים את כיוונם, ועוצמתם לסביבת הרכב באמצעות 7 מצבי הפעלה קבועים, המותאמים לתנאי הדרך, מהירות הנסיעה, זווית הפניית ההגה ועוד. עוד בגרסה זו: תאורת יום מסוג LED , חישוקי סגסוגת קלה “19, ריפודי עור מלאים בגוון לבחירת הלקוח (שחור/בז’), כניסה ונעילה ללא מפתח, כולל פתיחת תא המטען החשמלי באמצעות הנפת רגל.

Titanium X AWD– 189,900 ₪.
בראש ההיצע עומדת גרסת ההנעה הכפולה, המשודכת לרמת האבזור הגבוהה ביותר – Titanium X. לגרסה מתווספים:
· בקרת שיוט מסתגלת.
· מערכת התרעה בפני התנגשות חזיתית עם סיוע בבלימה במהירויות בינעירוניות.
· חימום מושבים קדמיים.

מחיר גרסה זו משקף הורדת מחיר של 3,000 ₪ בהשוואה למחירה של גרסת ה-Titanium טרום מתיחת הפנים למרות המעבר לגרסת Titanium X והשדרוג המשמעותי ברמת אבזור הבטיחות והנוחות ברכב.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

12 + 6 =