‘נבחרת פוינטר’ יוצאת לכבוש את אליפות מזרח אירופה למרוצי ראלי

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

נבחרת פוינטר (רז הימן והלל סגל) יוצאת לסבב אליפות מזרח אירופה למרוצי ראלי רייד ובאחה

הצוללת הצהובה של רז והלל צילום: אבירם פריג'

נבחרת פוינטר עם צמד נהגי המרוץ רז והלל יוצאת לראלי יוון  כחלק מסבב אליפות מזרח אירופה למרוצי ראלי רייד ובאחה הכוללת מרוצים ברומניה, יוון, בולגריה וטורקיה והשנה גם מירוץ בישראל. בשנה שעברה זכו רז והלל מצוות פוינטר  באליפות הליגה בקטגוריית T1 ובמקום השני הכללי מבין 87 רכבים שהשתתפו.

השנה מתוכננים 6 מרוצים בליגה מתוכם יתחרה הצוות ב- 4. הצהובה תחל את המסע בשייט לאתונה כבר בסוף אפריל, בדרכה לנקודת הזינוק לראלי יוון (הראלי הראשון) – העיירה קסטוריה שעל הגבול הצפוני עם מקדוניה. לראלי שייערך ב- 17-20.5 יגיעו צוותים רבים מיוון, בולגריה, טורקיה, רומניה, סרביה, פורטוגל, צרפת, הונגריה, קפריסין, אוקראינה, איטליה וכמובן מישראל. שטח המרוץ יהיה בעיקר הררי ומיוער והרכבים יתחרו על שבילים מפותלים תוך שינויי גובה רבים. אורכו הכולל של הראלי הוא כ 1000 ק”מ, מתוכם כ 500 ק”מ של קטעים תחרותיים.

המרוץ השני בסבב בו ישתתפו רז והלל יתקיים ב 22-24.6 – באחה רומניה. זהו מרוץ חד יומי  ארוך ובשנה שעברה סיים אותו צוות פוינטר במקום הראשון הכללי. מדובר בשטח שונה לחלוטין מזה שביוון – פתוח ומישורי, לאורך שטחים חקלאיים ותעלות השקייה. ניתן להגיע למהירויות גבוהות של עד 160 קמ”ש ויש לתת תשומת לב רבה לניווט הדורש דיוק ודקדקנות. אזורים מסוימים עשויים להיות בוציים ובשנה שעברה לכדו לא מעט צוותים שאיבדו זמן רב.

בבאחה רומניה משתתפים גם אופנוענים ורוכבי טרקטורונים וכמות המשתתפים צפויה להיות כפולה מזו שבראלי יוון. מאפיין ייחודי למרוץ זה הוא היותו מורכב מקטע תחרותי אחד בלבד של 500 ק”מ, כל עצירה מהזינוק לסיום היא על חשבון הזמן של המתחרה וצוותים רבים ב 2017 לא הצליחו לעמוד בזמן הגג ולסיים את המרוץ.

המרוץ השלישי בסבב יהיה באחה בולגריה בו ייטול הצוות חלק בפעם הראשונה ויתקיים ב 27-29.7. מתכונת המרוץ דומה לראלי יוון, כלומר שלושה ימי מרוץ המורכבים מקטעי קישור וקטעים תחרותיים שאורכם אינו עולה על 100 ק”מ ברצף. הצוותים המקומיים בבולגריה רבים וחזקים ומפגשים איתם בשנים האחרונות לימדו שצפויה תחרות קשה מאוד מולם על המקום הראשון.

המרוץ הרביעי והאחרון בו ישתתפו יהיה בישראל, בחנוכה, מבאר שבע לאילת ויימשך שלושה ימים. זהו אירוע מיוחד עבור הצוות. לאחר 25 שנים של השתתפות בראלים בחו”ל יזכה להתחרות במגרש הביתי במרוץ ראלי בינלאומי, אל מול האוהדים הרבים של ספורט הראלי רייד ושל הצוות בפרט. מרוץ זה בסבב יתקיים כמחווה לרגל חגיגות 70 שנה למדינה והפקתו נעשית על ידי עמותת מרוצי הראלי הישראלית.

רז הימן והלל סגל בדרך למזרח אירופה. צילום: צחי אשר

רז הימן מציין כי “אנו מקווים להיות שוב אלופי הליגה. אנו דרוכים ומוכנים, עשינו הכנות רבות לקראת סבב המרוצים הנוכחי. הרכב שופר והמשכנו להתאמן בקביעות, אנחנו בהחלט מצפים להניף גביע נוסף”.

אילן גולדשטיין, מנכ”ל פוינטר ישראל מציין כי “השנה אנחנו מציינים 15 שנות חסות על הצוות של רז והלל. יחד עם נקודת ציון זו המשתלבת בקיום מירוץ ראשון של הנבחרת שיערך בישראל אנחנו נרגשים ומצפים לקראת עונת המירוצים שתתחיל בקרוב. אני שוב קורא לנוגעים בדבר ולמקבלי ההחלטות לקבבל החלטה של תמיכה ממוסדת בצוותים בינלאומיים על מנת להמשיך להביא כבוד למדינה.

מארק מוטלואוגלו, משנה למנכ”ל קבוצת אוטולוקס: “אוטולוקס טיירס, יבואנית צמיגי Toyo לישראל, גאה להיות נותנת החסות של צוות הראלי המוביל בישראל זו השנה השישית ברציפות. אנחנו נהנים לשמוע לאחר כל מירוץ על רמת שביעות הרצון הגבוהה של רז והלל מצמיגי השטח המלא מסדרת Open Country של Toyo ומאחלים להם שגם השנה, הצמיגים יהיו הדאגה האחרונה שלהם במהלך המירוץ”.

הצהובה עברה על ידי הלל בחודשים האחרונים הכנה יסודית למרוץ. זו כללה החלפה של רכיבים רבים ביניהם תיבת ההילוכים, מגדש הטורבו, תפוחי הגה, תיבת ההגה, מצמד, מאווררי הרדיאטור, רפידות וצלחות בילום, מסננים, שמנים, נוזלים ועוד. בולמי ה- FOX עברו חידוש אצל היבואן – אאוטבק טכנולוגיות וסטים חדשים של צמיגי המרוץ של TOYO מסדרת OPEN COUNTRY הותקנו על הגלגלים. הצמיגים הוכיחו את עמידותם, איכותם והתאמתם למירוצי הראלי בהם משתתפים רז והלל לאורך שנים.                                  

מיוון עד ישראל. אליפות מזרח אירופה למרוצי ראלי רייד ובאחה צילום: אבירם פריג'

זהו הראלי הבינלאומי ה – 29 במספר של רז וה – 24 של הלל. רז והלל מתחרים יחד כבר 13 שנים ברציפות ומנהגי השטח הבכירים והמעוטרים ביותר בישראל, זוכי פרס שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים לשנת 2009. הלל סגל, נווט הצוות, בן 67, בעל מוסך ליוגב. הנהג רז הימן, בן 53, מנכ”ל תנועה מערכות מחשוב וניווט. בעשור האחרון חזר הצוות מתחרויות הראלי בהן השתתף עם הישגים רבים, ביניהם:

בשנת 2009 קיבלו את פרס שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים.
בשנת 2012 התחרה הצוות בראלי דקאר והגיע במקום הראשון בקטגורית ה- Rookies ומקום 25 בכללי.
בשנת 2016 סיימו את ראלי דרך המשי (לראשונה בפורמט מוסקבה-בייג’ין, גדול וארוך מהדקאר) במקום ה-32, מתוך סך 71 מכוניות (התחילו את הראלי – 102 מכוניות).
אלופי ליגת הראלי רייד של מזרח אירופה לשנת 2017
בשנים 2009 – 2010 התחרה הצוות בראלי דרך המשי ובשתי הפעמים הגיע במקום הראשון בקטגוריה T1.2 ובמקומות ה-8 וה-9 בכללי.
במהלך השנים 2012 – 2015 סחף הצוות את תחרויות הבלקן, זכה באליפות תחרויות ראלי בלקן ומקום ראשון בראלי יוון, ראלי ברסלאו בלקן, באחה גרמניה וראלי 24 שעות יוון.
הצוות התחרה 3 שנים ברצף בראלי הפרעונים והגיע במקומות שני ושלישי.
כמו כן מקום ראשון באליפות של גרמניה, ה-GORM Open, מקום ראשון כללי בברסלאו בלקן 2014, אלופי סבב הבלקן 2013, מקום ראשון כללי בראלי יוון 2013, מקום ראשון כללי ב- 24 השעות של יוון 2014, מקום ראשון בדאקאר 2012 (קטגוריית רוקיז), מקום ראשון בראלי דרך המשי 2009 ו- 2010 (קטגוריית (T1.2, מקומות שני ושלישי בראלי הפרעונים במצרים 2005, 2006 ו 2007 (קטגוריית (T1.2, מקום שני כללי בראלי בלקן 2012, מקום שני ב- 24 שעות של יוון 2013, מקום שלישי בראלי יוון 2014, מקום שלישי בראלי ברסלאו פולין 2015, מקום 32 הכללי בראלי דרך המשי ב-2016 ו מקום ראשון בראלי באחה רומניה ב-2017.

מדובר ברכב השייך לקטגוריית T1.2 (רכבי אב טיפוס מבניה עצמית בעל מנוע דיזל), בעל שלדת צינורות עליה הורכבו מכלולים מכניים של מיצובישי פג’רו. לרכב מנוע טורבו של BMW בנפח של 3,000 סמ”ק, 6 צילינדרים ו- 250 כ”ס עם מחשב בעל תוכנת מרוצים מיוחדת. צריכת הדלק תעמוד על כ-3.5 ק”מ לליטר בזמן המרוץ. משקל עצמי 1,980 ק”ג, צמיגי Toyo חדשים מדגם OPEN COUNTRY M/T, מערכת הרמה עצמית הידראולית מובנית, מידות הרכב: אורך 4.2 מטר, גובה 2 מטר, רוחב 2 מטר.

בולמי פוקס אשר הותקנו ברכב בסוף עונת 2014 עברו שיפוץ וכיול על ידי חברת אאוטבק יבואנית ונציגת בולמי FOX בישראל.

המירוץ האחרון בסבב יתקיים בישראל כמחווה לרגל חגיגות ה-70 למדינה והפקתו נעשית על ידי עמותת מרוצי הראלי הישראלית.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 − five =