סאנגיונג רקסטון החדש מבחן דרכים – נותן פייט למתחרים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

דור שני חדש לרכב השטח סאנגיונג רקסטון - מבחן דרכים

סאנגיונג רקסטון החדש. מבחן דרכים

אחרי כמעט שני עשורים מוצג הרקסטון החדש בתג מחיר אטרקטיבי. האם סאנגיונג שמרו על המסורת או שמא נכנעו לאפנת רכבי הפנאי, והרקסטון הפך לעוד רכב שטח ב”כאילו”?

דינוזאור רקס(טון)

את הדור היוצא של הרקסטון אני מכיר. האמת שאחרי 17 שנה, אין אחד שלא מכיר את הרכב עם העיצוב הגמלוני של היצרן הקוריאני, הנע על כבישי ושבילי ארצנו. הדגם היוצא היינו אחד ממכונות השטח האחרונות שבאמת נשארו נאמנות לשטח, ולא נכנעו לאורך השנים לתכתיבי האופנה, כמו יצרני רכב אחרים, שלקחו מותגי שטח טובים והפכו אותם ל”ג’יפון בפנסיה”.

סאנגיונג רקסטון היוצא קיבל מקום של כבוד בקהילת נהגי השטח בזכות שילדת סולם, סרן חי אחורי ושאר מכלולי שטח אמיתיים, שעם שיפורים קלים הפכו אותו לכלי שטח, שבעה המושבים, אמין, מהנה ויחסית זול לרכישה ולתחזוקה. אמנם העיצוב שלו ותא הנוסעים המיושן הם בעוכריו, וגם ישנן מערכות בטיחות שחסרות, ועדיין, הוא פיצה על כך במחיר אטרקטיבי, ובכך היווה אלטרנטיבה זולה ואיכותית בהתאם, למתחרות קשוחות ופופולריות מאד, כמו המיצובישי פאג’רו או טויוטה לנד-קרוזר היקרים בהרבה.

אהבה ממבט ראשון

אני מגיע לסוכנות ויורד לחניון לקראת הבליינד דייט עם הרקסטון. לשמחתי, גיליתי שהרקסטון החדש יפייפה. אני מרגיש כמו אן דארו שהתאהבה בקינג קונג הענק. בסאניאנג הצליחו לשמר את המראה הכוחני לצד קימורים נאים ועיצוב מעודכן. אם הדגם היוצא, שעבר נגיעות קלות אך לא משמעותיות, בעיקר בפנסים ובגריל הקדמי, היה נראה, איך נאמר את זה בעדינות, לא הילד הכי יפה בחניון, הרקסטון בדור החדש מעוצב יפה והולך לתת פייט מבחינה זו למתחרים יקרים ממנו. החזית שלו אגרסיבית וקשוחה, מעוטרת פסי כרום ובעלת פנסי לד יפים. יש ניפוחים בכנפיים ולאורך הדלתות, וכן, יש כאן “וואחד” אורך, לייתר דיוק 4,850 מ’!

הרקסטון החדש פשוט ע-נ-ק! הוא ארוך בכ-10 ס”מ, ורחב ב5 ס”מ (1960 מ”מ) מהדור היוצא. כל האורך הזה מסתיים בישבן מעוצב ומוגבה לא פחות, ואם בדור הקודם השם רקסטון מאחור היה בגודל של שלט חוצות, הפעם הסתפקו בכיתוב קטן וצנוע יותר תחת השמשה האחורית. גם בפנים, סאנגיונג רקסטון החדש, כמו בדור היוצא, מגיע בתצורה של שבעה מושבים, 2-3-2, כאשר פתח הגישה לשורה השלישית גדול משמעותית ומאפשר הכנסת נוסעים מאחור בצורה נוחה, ע”י קיפול המושב האמצעי בצורה מיטבית.

יש מושבים גדולים  ואוחזים עם ריפודי בד, הן לנהג והן לנוסעים מאחור. חשוב להבין, לא מדובר באיזה רכב פנאי עם 5+2 מושבים, אלא בשבעה מושבים גדולים ונוחים באמת. בשורה השלישית ישבו 2 מבוגרים בנוחות יחסית, וזכו למרווח רגליים וראש בהחלט מכובד. גם כשאיישנו את שבעת המושבים, נשאר לנו מקום להטעין חפצים מאחור, בתא המטען. אם כי לא יותר מידי, אך קיפול השורה השלישית תגדיל את נפח תא המטען לכ-650 ליטרים.

תא נהג סאנגיונג רקסטון החדש. צילום: רונן טופלברג

תא הנוסעים השתדרג משמעותית בדור החדש, וכעת הוא בעל מראה מודרני ואיכותי בכמה רמות מעל הדגם היוצא. איכות החומרים מרשימה, ונותנת תחושה טובה ויוקרתית לנהג ולנוסעים, למעט מערכת המולטימדיה במרכז הקונסולה המרכזית, שתוחלף בקרוב וללא עלות, גם למי שכבר רכש את הרכב, לדברי נציג סאנגיונג. בשורה התחתונה, תא הנהג נראה טוב. הדשבורד גדול, מדופן פלסטיקה דמוית עץ ודמוי כרום, לוח השעונים גדול עם מסך מידע 3.5″ מרכזי, הגה מחופה עור, עמוס בשלל לחצנים, בלם יד חשמלי, כפתור AUTO HOLD וידית הילוכים גדולה ונוחה עם כפתור קטנטן ומוזר לתפעול תיבת הטיפטרוניק. לוקח בדיוק חצי דקה להתרגל לתפעול שלו.

המפרט הפנימי ממשיך, עם מראות צד מתקפלות, מצלמת רוורס, בקרת שיוט לא אקטיבית, מזגן בעל בקרת אקלים ואפשרות לנוסעים לכוון לעצמם את עוצמת המזגן גם מאחור, כולל כיוון עוצמה בשורה השלישית. מאחורי משענת היד הענקית, בין הנהג לנוסע ישנה הפתעה בדמות שקע חשמל 220V, כך שאם בא לכם פשוט לחבר כבל חשמל לכל מוצר חשמלי בשטח, זה אפשרי. עכשיו אפשר לצאת לטיול
שטח בסטייל, עם מכונת אספרסו מהבית.

מעל המראה בגג הרכב ישנה פלסטיקה בדמות הכנה ללחצני סאן-רוף, כפי שמגיע בחו”ל, זה בסדר, נסבל. אך הדבר היחיד שבאמת הפריע לי ברכב הייתה בליטה מעצבנת תחת השטיח, קצת לפני דוושת הגז, שהפריעה לי להניח את רגל ימין בצורה נוחה. למראה הפלא, גם אחרי סופ”ש ארוך עם הרכב לא התרגלתי לבליטה.

בטיחות

גם בנושא הבטיחות הביאו את הרקסטון לשורה הכמעט ראשונה, עם ציון בטיחות ישראלי 6 ומכובד הוא מגיע עם שלל אביזרי בטיחות הכוללים: 9 כריות אוויר, מערכת התראה לסטייה מנתיב (ללא תיקון), בלימה אוטונומית במצבי חירום (מעל 80 קמ”ש), ניטור מרחק מלפנים, תאורת לילה משתנה בהתאם לתנאי הדרך וזיהוי הולכי רגל. מה שכן בלטו בהעדרם אלה הם חיישני הרוורס שלא מגיעים ברכב, וחסרונם הורגש מאד בכל פעם שחניתי את הג’מוס הזה. ונעדרו גם חיישני חגירת חגורות בטיחות. כנראה שבסאניונג לא מאמינים בחיישנים, אחרת לא ניתן להבין למה הם אינם.

מנוע דיזל 2.2 ליטר עם 181 כ"ס ומומנט מכובד של 42.8 קג"מ. סאנגיונג רקסטון

הענק הלא ירוק
בחזית הסאנגיונג רקסטון מנוע 2.2 דיזל e-XDi בעל 181 כ”ס, שמושגים כבר ב-4000 סל”ד, מומנט די גדול של 42.8 קג”מ כבר ב-1600 סל”ד, ודרגת זיהום 15 שארגון גרינפיס לא ישמחו לשמוע עליו. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית טיפטרוניק, E-Tronic, בעלת 7 הילוכים, מבית מרצדס, שהוכיחה מעבר חלק בין הילוכים. למרות שהמנוע על פניו נשמע חלש יחסית, הסוסים הקוריאנים עבדו
יפה וגרמו למפלץ הקוריאני במשקל של כ-2.2 טון לנוע ללא כל מאמץ, רבות בזכות המומנט המרשים.

גם כושר הגרירה של 3 טון, לעומת הדגם היוצא, מרשים ביותר. ובאופן מפתיע לטובה, רעשי מנוע הדיזל כמעט ולא חדרו לתא הנוסעים. בהתניידות בכבישים הצרים בעיר הרקסטון הרגיש קצת מסורבל, ורדיוס הסיבוב הגדול ( 5.5 מ’) גרם לי לעתים לבצע נסיעה לאחור בסיבובים ברחובות צרים (איפה חיישני הרוורס, איפה?), אך היה תענוג לעמוד ולהסתכל מלמעלה על כל מיני ג’יפוני “וואנאבי” חדישים ברמזור, שנראו כמו רכבי מיני ליד הרקסטון החדש.

שומר על הגחלת

גם הדור החדש של הרקסטון מגיע עם שלדת סולם והנעה כפולה הכוללת הילוך כח, כך שהוא נישאר “מוכוון שטח”. לקחתי את הרקסטון לאיפה שהוא אמור להרגיש בבית – רמת בקע שבדרום. מדובר בשטח עם תוואי קרקע מגוון, בהם נוכל לשחק איתו מבלי להוציא לו את הנשמה, גם כי הבטחתי לנציג החברה שאכנס אך ורק לשטח קל וגם כי היה חסר ברכב מיגון וצמיגי 18” All terrain. סאנגיונג רקסטון הרגיש טוב בשטח.

בשבילים הוא הרגיש יציב ולא מטלטל בצורה קיצונית, ובמפגשים עם קפלי קרקע הוא הציג עבירות טובה. יחד עם זאת, בשל אורכו, זווית גישה בעייתית מעט של 20.5 וזווית נטישה של 22 ס”מ, הרקסטון אולי יתקשה מעט בתנאי שטח טכני אמיתיים. אך זה לא משהו שאי אפשר ‘לסדר’ בסדנת שיפורים. נכון לכתיבת הכתבה הזו, אין עדיין קיט הגבהה עבור הרקסטון בישראל, אבל תוסיפו מיגוני גחון וקיבלתם מכונת שטח טובה מאוד, בכ-100 אלף ש”ח פחות מהמתחרות המובילות.

בקרת המשיכה שופרה לעומת הדגם היוצא והרקסטון התמודד יפה בעליות. בחזור, מערכת HDC לבלימת עזר במדרון עבדה יפה ומדויק. המעבר בין ה4L ל4H ולהנעה הקדמית נעשה באמצעות בורר עגול ומודרני, אם כי, אין נעילות וחבל. ויתרנו על הצלבות. הילוך הכוח תפקד יפה בתוואי שטח קליל.

בסיום המבחן צריכת הדלק עמדה על 1/10.5 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת בכביש, וכמעט 1/7 ק”מ לליטר בנסיעת שטח, נתון סביר לענק שכזה. המתחרות, כפי שציינתי, הן מיצובישי פג’ארו וטויוטה לאנד קרוזר. והסאנגיונג רקסטון לא נופל מהן. גם בסחירות, הרקסטון די מבוקש בשוק היד שניה, ובהחלט עומד עימן בשורה אחת בשטח.

סאניונג רקסטון החדש במחיר 240,000 ש"ח. מחיר אטרקטיבי מול המתחרים

שורה תחתונה

אין ספק שסאנגיונג רקסטון בדור החדש ביצע קפיצה משמעותית לעומת הדגם היוצא, אם בעיצוב, באיכות החומרים, בנוחות ואף שמר על יכולות שטח טובות בהחלט. עם תג מחיר של 240,000 ש”ח מקבלים רכב ענק, מודרני, מאובזר ועם מערכות בטיחות מתקדמות. טוב היה אילו היבואן היה מביא את רמת הגימור המפוארת יותר מחו”ל, הכוללת דיפוני עור איבורי יפיפיים, גג שמש, מושבי עור, חימום לכלל הכיסאות וההגה, הנעת KEYLESS ועוד.

סאנגיונג רקסטון מתאים למי שמחפש רכב פנאי גדול, עם שבעה מושבים אמיתיים, במחיר אטרקטיבי, עם אפשרות לטיולי שטח קלים או מאתגרים מעט יותר. לאנשי שטח שמתלבטים בין השיקול לרכוש יד שניה של המתחרות היקרות יותר מבית טויוטה או מיצובישי או שמא לקחת סאנגיונג רקסטון חדש מהניילונים, אני מציע לשקול את האופציה השנייה, ולקבל 3 שנים אחריות מלאה. ואם יש לכם 20-30 אלף ש”ח לשיפורים, בכלל תקבלו מכונת שטח ענקית ומצוינת.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “סאנגיונג רקסטון החדש מבחן דרכים – נותן פייט למתחרים”

  1. אין אחריות יבואן על חלקים ברכב שטח אמיתי אם נכנתה לשטח..
    אז רכב שטח 4×4 אמיתי זה “לא”
    תיבת העברה מתרסקת מזה שהרכב חס וחלילה נכנס להצלבה בשטח!!!! אין אחריות נאמר על ידי היבואן כי רכב נכנס לשטח https://youtu.be/mqd7yWnonjA

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

15 + eight =