סקודה קארוק (מנוע 1.0 ליטר) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

הכירו את הסקודה קארוק, מחליפו של הסקודה ייטי הידוע. לקחנו אותו לנסיעה ארוכה ומגוונת מהמרכז ועד אילת, כדי לבדוק האם יש לו את כל מה שצריך כדי לתת פייט למתחרים - מבחן דרכים

סקודה קארוק (מנוע 1.0 ליטר) במבחן דרכים

אז הכירו את הסקודה קארוק, הלהיט החדש מבית סקודה, שהחל מהשבוע יכנס לזירה הרותחת של שוק רכבי הפנאי בישראל. מדובר באח הקטן של הסקודה קודיאק, איתו הוא חולק, כמו גם עם הסיאט אטקה, את אותה הפלטפורמה. למתעניינים, השם קארוק נבחר על ידי תושבי העיירה קודיאק שבאלסקה, ארה”ב. סקודה, כמחווה של
כבוד, ביקשו מתושבי העיר להציע שם לרכב. השמות שהוצעו שולשלו במעטפה לתיבה וראשת העיר, פאט בראנסון, כרזה את השם הנבחר ‘קארוק’ לתושבי העיירה. הפירוש? שילוב של המילים – ‘מכונית’ KARAAQ והמילה ‘חץ’ RUQ, בניב איסלנדי, אותו חץ שמופיע בסמל סקודה. יש להם הרבה זמן פנוי שם באלסקה.

בחזרה לרכב. לסקודה קארוק תפקיד לא פשוט – להגדיל ולשדרג את היצע רכבי הפנאי של סקודה, עבור מי שהקודיאק היה גדול או יקר עבורו, וגם לתת פייט לא פשוט מול מתחרות ותיקות ונמכרות, דוגמת הקוריאניות השולטות בפסגה, מבית יונדאי וקיה. הקארוק רק הגיע וכבר צריך להוכיח את עצמו. לא פשוט.

סקודה קארוק מוצע בארץ עם שלושה מנועים שונים:

מנוע TSI 1.0 ליטר טורבו-בנזין בעל הספק של 115 כ”ס, 3 בוכנות, עם מומנט של 20.3 קג”מ ב2000 סל”ד.
מנוע TSI ACT 1.5 ליטר טורבו-בנזין, עם הספק של 150 כ”ס ומומנט של 25.4 קג”מ ב-1500 סל”ד. ארבע בוכנות בעלי תזמון משתנה (Active Cylinder timing). חשוב לציין, שזהו מנוע חדש בארסנל המנועים של סקודה, עם מערכת ה-ACT, המסוגלת לנתק 2 בוכנות במנוע במהלך הנסיעה על מנת לחסוך בדלק, בהתאם לעומס הקיים על המנוע. מדובר במנוע מתקדם טכנולוגית, כך שניתוק הבוכנות אינו מורגש כלל בנסיעה.

סקודה קארוק בגרסה ידנית או אוטומטית

מנוע שלישי ונוסף הינו מנוע TDI 2.0 ליטר טורבו-דיזל, בעל הספק של 150 כ”ס והנעה כפולה. המנוע הנ”ל לא הופיע בהשקה המכובדת אליה יצאנו. לכל המנועים ישודכו תיבות הילוכים כפולות מצמד (רטוב), עם 7 הילוכים.

ובנוסף, תשווק גם גרסה עם מנוע 1 ליטר בעלת תיבת הילוכים ידנית, 7 הילוכים. סקודה בונים על ההצלחה לה זכתה עם המכירות של הייטי הידני, שנמסר בכמה מאות יחידות בעבר.

המחירים מתחילים ב-129,990 ש”ח למנוע 1 ליטר בגרסה ידנית עם רמת גימור אמבישן, ובין 139,900- 149,900 ש”ח למנוע 1 ליטר DSG7 אוטומט ברמות גימור אמבישן או סטייל. מנוע ה1.5 ליטר עם תיבת DSG7 ינוע בטווח המחירים של 149,990- 184,990 ש”ח, ברמות גימור אמבישן, סטייל ואקסלוסיב, המפוארת והמאובזרת מאוד. התמחור בהתאם. מנוע הדיזל יגיע כאמור בהנעה כפולה 4X4 והוא יוצע ברמות הגימור הגבוהות בלבד – סטייל ואקסלוסיב, ועם תמחור של בין 184,990 ל209,990 ש”ח.

מדובר במחירים שיושבים בדיוק על משבצת המחירים של המתחרות, כאילו סקודה באים ואומרים למתחרים, בגלוי ובביטחון, שהקארוק בא לתת להם פייט רציני, וכדאי שיתכוננו.

העיצוב מזכיר את האח הגדול סקודה קודיאק

עיצוב

לסקודה קארוק עיצוב כמעט זהה לסקודה קודיאק. עיצוב מרובע עם שבכת גריל גדולה, פנסי LED מאורכים ופנסי ערפל הצמודים אליהם מתחת ולא בתחתית הפגוש. לאורך הדלתות קימורים אשר נותנים נפח ותחושה קרבית למראה. מהצד הקארוק בעל צדודית המזכירה את האטקה, ומאחור זוג פנסי ‘C’ אחוריים וגדולים. למרות הקווים הישרים והמשעממים יחסית, הקארוק נאה ובעל חזות מכובדת ויוקרתית. גם בתא הנהג, קווי המתאר של ידית ההילוכים זכו לנגיעות כרום המשדרגות את המראה הכללי.

בהשקה קיבלנו לידינו את הקארוק בגרסת מנוע הליטר, ברמת גימור אמבישן, אשר להבדיל מרמות הגימור  המפוארות יותר, הציע עיצוב מעט משעמם. איכות החומרים טובה, אם כי יכלו להשקיע קצת יותר בפלסטיקה שבדפנות הרכב. מושבי הרכב ברמת הגימור הנ”ל עשויים בד. הם מעוצבים ונוחים ובעלי אחיזה טובה בגוף הנהג והנוסעים. ההגה מחופה עור, עם ידיות העברת הילוכים מאחור, לוח שעונים גדול אנלוגי, עם מסך מרכזי לתפריטי מידע והגדרות רכב. בתא הנוסעים של הסקודה קארוק יש שלל תאים: תא גדול במרכז הדשבורד, תא קטן בין ברכי הנהג תחת ההגה, מעניין, תא כפפות מקורר ותא נוח ופרקטי תחת משענת היד. מדובר במעין תא מודולרי, עם בסיס אחסון הניתן לשינוי בכיוון.

להבדיל מרמות הגימור הגבוהות יותר, שם באמת מורגש העושר ושפע באבזור, בגרסת גימור אמבישן הקארוק מרגיש פשוט למדי. כמו מסך המולטימדיה הקטן מדי, בגודל 6.5” ועליו לחצנים פיזיים, להבדיל ממסך 8″ עם לחצני טאצ’ ברמות האבזור הגבוהות. פה אין את מערכת הסאונד המשופרת ממותג CANTTON, וגם לא מצלמת רוורס. מסקנה? לשלם יותר, לקבל יותר.

אבזור עשיר בגרסאות הגבוהות יותר. סקודה קארוק
תא נהג סולידי. קארוק
תא נוסעים מרווח ונוח

מאחור מתגלים מושבי נוסעים נוחים, עם חלונות די גדולים בצידיהם, שיחד עם השמשה הגדולה הקידמית, מביאים לראות מצוינת מכל זווית ברכב. מרווח הראש גם טוב מאחור, על אף שהגג נמוך יותר באחורי הרכב, ב-2 ס”מ. ושמחתי לגלות שהיושבים מאחור זוכים לבקרת אקלים משלהם, עם שליטה נפרדת ומורגשת. בכלל המיזוג בסקודה קארוק, כיאה לרכבי סקודה, מצוין.

עם אורך כולל של 4382 מ”מ רוחב של 1841 מ”מ ומרחק סרנים של 2638 מ”מ, הקארוק מתגלה כרכב בעל מידות טובות יחסית, ומתמקם בגודלו באמצע הקטגוריה, בין שלל רכבי הפנאי הקיימים, אך קטן במקצת מהמתחרות הקוריאניות המובילות. אך בתא המטען הוא מנצח אותן, ובגדול, עם נפח של 500 ליטר. מדובר בתא המטען הגדול בקטגוריה. ואם 500 ליטר לא מספיקים לכם, ברמות הגימור הגבוהות, תקבלו מערכת קיפול מושבים (אחוריים) VarioFlex, שתעניק לכם עוד נפח הטענה, עד 567 ליטר.

עם 500 ליטר נפח, הקארוק בעל תא המטען הגדול בקטגוריה

נסיעה

מאחר ומדובר בנסיעה ארוכה, תל-אביב – אילת, אני ממקם לידי בקבוק שתייה של ליטר, וחושב על זה שהמנוע באותו הנפח בדיוק הולך להניע אותי בכל המרחק הזה. הזוי. הסקודה קארוק מונע ואנו מתחילים לנסוע בשיירה עם הפנים דרומה. הקארוק מרגיש טוב, ואפילו זריז באופן מפתיע בתוך העיר. יש לו כיול מתלים רך שגורם לתחושת “ריחוף” במהלך הנסיעה. גם כשנכנסנו לשלוחת מוחילה, לטובת טיול שבילים באזור מכתש רמון, הקארוק ידע לספוג ולרכך את המהמורות בצורה יפה. יחד עם זאת, ברגע שעלינו לכביש ולמהירות תלת ספרתית, בעיקר בכבישים מעוקלים, הקארוק הרגיש מעט מוזר, ונתן תחושה לא בטוחה בשל אותה רכות במתלים. אותה תחושה חזרה על עצמה כשתיקנתי סטייה קלה מהנתיב במהירות גבוהה. גודל הצמיג הקטן יחסית בגרסת המנוע הזו (16″) בוודאי תרם לכך.

סקודה קארוק עם מנוע בנפח 1.0 ליטר יודע לשייט במהירות בצורה נעימה ושקטה, אך ברגע שנדרש לקצת מאמץ, עקיפה, עליה או סתם הגברת מהירות, המנוע ישמע היטב (סביב ה-3500 סל”ד). חסרים לו כמה סוסים צ’כים נוספים. תיבת ההילוכים תפקדה טוב במרבית הנסיעה. בעתות מאמץ, ההילוך נתקע מעט עד שעובר הלאה להילוך הבא. בירידות בכביש הערבה, בלמתי בעזרת הורדת הילוכים ידנית, בלימה שהתגלתה כפחות אפקטיבית.

תא הנוסעים מבודד מרעשי כביש ומנוע, אך רחשי רוח חדרו לתא בנקל. הנקודה החזקה של הסקודה קארוק היא מערכות הבטיחות. יש בו שלל מערכות בטיחות מתקדמות: ברמת הגימור אמבישן תקבלו 7 כריות אוויר, מערכת אקטיבית assist Lane המזהה סטייה לא מכוונת מהנתיב ובנוסף להתרעה מתקנת את ההיגוי בהתאם, מערכת אקטיבית assist Front לניטור מרחק מלפנים בעלת בלימת רכב אוטונומית בעת זיהוי סכנת התנגשות, בקרת שיוט אדפטיבית Control Cruise Adaptive השומרת על המהירות שנקבעה, מאיצה ומאטה את הרכב בהתאם לתנועה מלפנים.

יש גם מערכת alert Driver המנטרת את סגנון הנהיגה ומעריכה את רמת העייפות של הנהג. מדובר במערכת מדהימה בעיני, בה התעמקתי ובדקתי במהלך הנסיעה. המערכת התריע פעם אחת, ולאחר צפצוף התרעה שני, המערכת החליטה שנרדמתי על ההגה ופשוט בלמה בחוזקה ומיד המשיכה את הנסיעה – חתיכת ניעור שאמור היה להעיר אותי, הנהג. פשוט מדהים.

ברמות גימור גבוהות יותר תקבלו אביזרי מערכת detect spot Blind המנטרת את “השטח המת”, מערכת אקטיבית alert traffic Rear המזהה רכבים שמתקרבים מהצד בעת נסיעה לאחור, מערכת assist jam Traffic המסייע לרכב לבלום ולהאיץ בהתאם לתנועת כלי הרכב הסובבים אותו, מערכת assist Park  אשר בוחר באופן אוטומטי חנייה בטור, במקביל או בניצב לרכבים חונים, מערכת אקטיבית assist Maneuver המזהה מכשולים בחזית ומאחור, פנסים קדמיים עם מערכת תאורה אדפטיבית, ועוד. לא בכדי שתי רמות הגימור הגבוהות קיבלו ציון 7 גבוה, בציון הבטיחות הישראלי.

החל מ-129,900 ש"ח. סקודה קארוק

סיכום

אחרי יום שלם של נסיעה בסקודה קארוק, הגענו בערב לאילת, ולמרות הנסיעה הממושכת והמאומצת, איכשהו הגענו רעננים לאילת. הנסיעה עברה בנוחות רבה, בזכות המושבים הנוחים והמזגן המעולה. מלבד נוחות, מדובר גם באחד מכלי הרכב הבטוחים הנוסעים בכבישי ארצנו, והנה לכם רכב איכותי, וברמה גבוהה שבהחלט יכול לאיים על צמד הקוריאניות השולטות בראשות טבלת המכירות.

סקודה קארוק מתאים למשפחות צעירות שמחפשות רכב פנאי בטיחותי ואיכותי ועד לזוגות עם ‘קן מתרוקן’ שרוצים לקפוץ לבקר את הילדים, מבלי לוותר על סטייל, מרווח פנים ונוחות. אחרי הקודיאק, התוספת החדשה – סקודה קארוק, מחזקת מאד את מותג סקודה, ותעשה “כאב ראש” ליתר המותגים בסגמנט רכבי הפנאי.

בסיום המבחן, מחשב הרכב הראה צריכה ממוצעת של 1/11.5 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת ומאומצת, שכללה בין היתר גם נסיעה קצרה וטיפוס בשבילים בשטח. נתון יפה בשביל נסיעה די קשוחה לאורך היום.

מחיר: החל מ-129,900 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

10 − 6 =