פולקסווגן גולף GTI מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

משפחתית, אלגנטית, נוחה ובלי פשרות בביצועים. מבחן דרכים לפולקסווגן גולף GTI

תמונות:  www.netcarshow.com

רק לפני שבוע חנתה אצלי סיאט לאון קופרה, איפה שהגולף GTI נחה לה עכשיו. 2 מכוניות משפחתיות ספורטיביות פופולריות מאד אחת אחרי השנייה. האחת משדרת בלאגן, גזים, דוחות, בעוד השנייה קוראת לי לנהוג, ללחוץ, או לשייט בכיף עם המשפחה.

הלוחשת למכוניות? לא, זה לא רק אצלי בראש. המראה החיצוני, הצלילים, התחושות (הקיצוניות בקופרה, והנינוחות ב-GTI), כל אלו מבהירים מה הכוונה מאחורי כל מכונית.

אבל היום נשים את הספרדייה בצד, ונתמקד בגרמנייה.

עיצוב חדש לחזית הרכב. פולקסווגן גולף GTI

המראה של הגולף GTI יפה בעיני. את החזית החדשה שהרכב קיבל מעטרים גריל עליון ותחתון ופנסי ערפל בצדדיו. הקו האדום שמסמל את הגרסה הספורטיבית של הגולף, נכנס פנימה לפנסים הקדמיים והופך לשני גלים, סביב הנורות. זה אולי לא העיצוב הכי יפה שיכלו לחשוב עליו, אך משדר ספורטיביות, פנים מול חרטום, זה מרשים.
ה-GTI נותרה “תפוחה”, יושבת נמוך, נטועה באספלט, והקווים שלה הפכו יותר חדים ומרובעים. הג’אנטים בקוטר 17 אינץ’ ברמת גימור האמצעית יפים ומחמיאים. שווה לבדוק אם בתוספת תשלום אפשר לקבל ג’אנטים גדולים וספורטיביים יותר.

סה”כ השינוי המשמעותי בעיצוב בא לידי ביטוי בפנסים הקדמיים והחיצוניים ובגריל בחזית.

ריפודים קלאסיים, נוחים ונעימים

מבפנים, תא הנוסעים פולקסווגני לחלוטין. יש סמלים קטנים של GTI על הדשבורד וההגה, והריפודים המשובצים כמו בדור הראשון, (שבהתחלה אולי מרימים גבה כשרואים אותם, אבל אח”כ מתרגלים ואוהבים), מסמלים שמדובר בגרסה הקשוחה של הגולף. כיף ונעים ונוח במושב הנהג, ומרווח פה, לא להאמין. הבן שלי יושב מאחור במושב הבטיחות, והרגליים שלו לא נוגעות לי בגב. גולף GTI מכונית משפחתית!

עושה את העבודה בלי רוח וצלצולים. גולף GTI

לפולקסווגן גולף GTI מנוע טורבו TSI בנפח 2.0 ליטרים עם 230 כוחות סוס (10 כ”ס יותר מהדגם הקודם) בטווח של 4,700 ל-6,200 סל”ד. זוכים ל-35.7 קג”מ בין 4,600-1,500 סל”ד, האצה מ0-100 קמ”ש היא 6.4, ומהירות מרבית של 248 קמ”ש.

יש הרבה כוח למנוע המוגדש הזה, והוא מחובר כאמור לתיבת ה-DSG, המוכרת לכולנו, ואני אישית למדתי אותה, התרגלתי אליה, ואני חיה בשלום עם העברת ההילוכים המהירה שלה. מה שכן הורגש בתחילת כל נסיעה, הוא השהיית טורבו, וכמה שיותר תלחצו באטרף על דוושת הגז, ההשהייה הזו תורגש יותר.

עוד הורגש, דוושת בלם רגישה מאד. המעבר הזה מרכב עם דוושת בלם שצריך למחוץ עד למטה, לדוושת בלם רגיזה היה מצחיק. לשתי דקות תרגישו כמו בשיעור נהיגה, אחרי זה מיד מתרגלים.

מהרגע ששמים גז והרכב יוצא קדימה, זו הופכת להיות חוויה מדהימה של נהיגה. פולקסווגן גולף GTI זו מכונית שהייתי רוצה אצלי קבוע בחניה, כלומר בכביש, כלומר לנהוג אותה כמה שיותר. בסיבובים, בקו ישר, לשים גז וליהנות מכל מה שהיא מספקת: אחיזה ויציבות מעוררת השתאות, וצבירת מהירות מרשימה (ציינתי, 6.4 שניות ל-100 קמ”ש). ההגה של הגולף GTI מדויק ונותן לי תחושה מלאה בנהיגה, וביטחון ב-100 אחוז.

נוספו מערכות בטיחות מתקדמות

אבזור נוחות

רמת הגימור כוללת בין היתר: חלון זכוכית פנוראמי בגג עם הפעלה חשמלית והטיה אנכית, מערכת KeyLess מלאה לגישה והנעה ללא מפתח, תאורת חניה אוטומטית –COMING HOME LEAVING HOME, חיישן גשם, הגה כוח בעל קשיחות מותאמת למהירות הנסיעה.

מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים – נהג ונוסע עם פתחי אוורור מאחור, מערכת מולטימדיה מוכרת, טובה ונוחה לתפעול, עם מסך מגע “8, מערכת APP Connect לחיבור לטלפון הנייד באמצעות CarPlay (כיום נתמך על ידי אפל בלבד). 8 רמקולים, דיבורית, חיבור שקע AUX, שקע USB, מערכת Start & Stop להדממת מנוע בעת עצירה, גלגל הגה וידית הילוכים עם ציפוי עור ותא כפפות מקורר, מראות צד מתכוונות חשמלית כוללות הפשרת אדים וזיכרונות ועוד.

אבזור בטיחות

בגולף החדשה אבזור בטיחות מתקדם, כולל מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות:
מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, שמאטה לפי המהירות של הרכב מלפנים, מערכת Front Assist לשמירה וניטור מרחק מלפנים ומערכת בלימה אוטומטית בעיר. ישנן גם 7 כריות אוויר – כולל כרית אוויר לברכי הנהג, מערכת XDS – נעילת דיפרנציאל אלקטרונית לשיפור אחיזת הכביש, מערכת להתראת עייפות נהג, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים הכוללת נורית התראה, ומערכת Auto Hold Function שתעצור לכם את הרכב ברמזורים, בלי הצורך ללחוץ על דוושת הבלם או הרמת הנד-ברקס.

בואי לנהוג בי. פולקסווגן גולף GTI

מה שיפה בה, בגולף GTI, זה שהיא יכולה להיות קרבית, ומעוררת, ומפוצצת אדרנלין, והיא יכולה להיות שלווה, ומתוקה, ולהוציא אותך לסיבוב בעיר בכיף. היא כל מה שאני אבקש ממנה להיות – עם הילד ברכב – היא תספק לנו נוחות, מרווח פנים שאי אפשר לאמוד מבחוץ, פשוט מכונית משפחתית מרווחת, ובדור הזה גם הרבה אבזור בטיחות.

בלי הילד ברכב, היא תספק לי כמה כוח שאני אבקש, במסגרת 230 כוחות הסוס שלה, אחיזה, פאן טהור וצלילים יפים ברקע.

המראה שלה מבלבל, פחות מנקר עיניים, פחות עושה חשק לעשות עבירות תנועה, ובשבילי זה בול. אני אוהבת לנהוג, לפנות, להשתגע, אבל אני לא בגיל לשטויות. ב-16:00 אני הופכת לדלעת והולכת לאסוף את הילד מהגן.

הגולף GTI מתאימה לאנשים, רווקים או בעלי משפחה, שאוהבים לנהוג, אוהבים להרגיש אדרנלין, אבל בלי בלאגן ואטרף וצלילים מזויפים של למבורגיני. משפחתית + ביצועים, שפשוט עושה את העבודה.

פולקסווגן גולף GTI – 214,900 ש”ח

לעוד פרטים ולמפרט המלא

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × three =