פיאט טיפו – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פיאט טיפו. בלי לשבור חסכונות

 

משהו טוב קורה בשוק הרכב הישראלי. כמעט כל מכונית שמגיעה לפתחי בסופי השבוע היא מכונית טובה בשורה התחתונה – החדשות או אלה שעברו רק “מתיחות פנים” (שינויים עיצוביים ומקצה שיפורים של מכלולים בין היתר). השנה מתחדדות עוד יותר שתי הבשורות הגדולות של עולם הרכב: המנועים ותיבות ההילוכים החדשות הן תוצאה של שיתופי פעולה ממזרח ומערב – שילוב של אמינות אסיאתית ואיכות האירופאית. שילוב מבורך שמוציא את כולנו מורווחים, כך שעוד 5-10 שנים מהיום, אחרי שנסע, נבדוק את המנועים והתיבות הללו ונסיק מסקנות כיצד הם עובדים ושורדים, יש להניח שלא נשמע יותר משפטים כמו “רכב צרפתי או איטלקי או גרמני, אני לא קונה”. כל המכוניות יתחילו מאותה נקודת מוצא, כי כולן למעשה יכילו את אותן מכלולים טובים.

הבשורה השנייה? התמחור הולך ונהיה שפוי. יבואנים נלחמים לקבל חבילה טובה מהיצרן – רכב מאובזר, עם מנוע וגיר טובים וחסכוניים, ושיהיה לו מחיר תחרותי בקטגוריה. אם מחיר הרכב גבוה, ויש מתחרים עם מאפיינים דומים לשלו או טובים ממנו במחיר נמוך יותר, הרי שעדיף שלא לייבא את הרכב לארץ ולחסוך את הכישלון במכירות. אנחנו עדים לקצה קצהו של שינוי. אבל אנחנו עדיין לא שם. מותג קיה היה בין הראשונים שהביאו את הבשורה לשוק הרכב הישראלי עם קיה ספורטאז’, רכב משפחתי מעוצב ומוגבה, שהנהג הישראלי אוהב ומעדיף, במחיר נמוך יחסית ואטרקטיבי, ושבר שיאי מכירות. הטיפו של פיאט מזכירה לי מאד את מה שקרה עם הספורטאז’, ואין סיבה שלא תשבור גם היא שיאים.

פיאט טיפו היא מכונית משפחתית מרווחת, מבין המרווחות בקטגוריה, עם עיצוב אטרקטיבי מבחוץ, כזה שמזכיר “פרונט” של מכוניות מנהלים, והמחיר, מחיר של מכונית סופרמיני.
נתחיל מבחוץ. לא חסכו מחשבה על העיצוב שלה. היא מיוחדת למראה, רחבה, אלגנטית, עם גריל מרכזי ותחתון הלקוח ממכוניות ספורטיביות, חישוקי צמיגים נאים, שני זוגות פנסים, וקימורים יפים. איטלקייה, עם קורטוב אקזוטיות. תא הנהג נקי ומוקפד, עם מערכת בקרת אקלים, מערכת שמע, מסך מגע צבעוני בגודל 5 אינץ’, 6 רמקולים (שומעים לא רע), חיבור בלוטות’, כניסות USB ו-AUX, ותאי אחסון מאד נדיבים חצובים בדלתות, (לבקבוקים בגודל ליטר). 

המרווח הנדיב בפיאט טיפו הוא אחד היתרונות הגדולים שהיא מחזיקה. בתא הנהג זכיתי להמון מקום, משענת יד נוחה, ושפע תאי אחסון. במושב הנוסעים יכנסו שלושה מבוגרים עם מקום מכובד לראש ולברכיים. או לחילופין, אם תתקינו 3 מושבי תינוקות/בוסטרים בגודל ממוצע. תא המטען, גם כן בין המרווחים, בנפח 520 ליטר, בו תוכלו “לזרוק” עגלה, וקניות לרוב.

מקום לשלושה מושבי בטיחות מאחור

לזרוק את העגלה פנימה וליהנות מעוד שפע של מקום. פיאט טיפו

 

לטיפו מנוע בנזין בנפח 1,600 סמ”ק עם 110 כוחות סוס, תאוצה מאפס ל-100 קמ”ש ב-11.2 שניות, ו(רק) 15.5 קג”מ ב4,500 סל”ד. בנסיעה רגועה עם לחיצות מתונות על דוושת הגז, לא תחושו במאמץ מצד המנוע, והוא עובד יפה עם תיבת ההילוכים האוטומטית, בעלת 6 יחסי העברה. כשתרצו יותר כוח, בטיפוס בעלייה או עקיפה, או סתם להגביר מהירות כשאתם ב-100 קמ”ש לדוגמא, או אז תחושו במאמץ המנוע. בנסיעה בינעירונית נשמר סל”ד בריא של 2,500 ומבטיח שקט בתא הנוסעים וצריכת דלק יחסית טובה. המשפחתית האיטלקית הוכיחה יציבות ונוחות בנסיעה בינעירונית מגוונת וארוכה, עם הגה מתכוון לנוחות מיטבית גם בנסיעה עירונית. בטיחות:
6 כריות אוויר, מובילאיי (שמירה על נתיב, שמירה על מרחק מרכב מלפנים ועוד), חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת ERM המסייעת למניעת התהפכות.
דירוג זיהום אוויר: 11 מתוך 15
צריכת דלק: 12 קילומטר לליטר
מחיר: 99,900 ₪ לגרסה האוטומטית, 89,900 ₪ לגרסה הידנית (1.4 ליטר)
כן/לא
שדה הראייה בטיפו מקבל אצלי פחות מטוב מאד, בשל חלון אחורי צר יחסית. ומנוע ה-1.6 ליטר עובד היטב כל עוד לא לוחצים אותו למגבלות שלו. יחד עם זאת, פיאט טיפו זכתה בתואר “הקנייה הכי טובה באירופה לשנת 2016” על ידי ארגון AUTOBEST, ואני מסכימה, ללא ספק, שהטיפו צריכה להיכנס לכם לרשימת המכוניות המשפחתיות שחובה לבדוק, גם זו בגרסה הידנית.

follow and like
fb-share-icon0

9 Replies to “פיאט טיפו – מבחן דרכים”

  1. היי ענת. יופי של סקירה כרגיל. אני יודע שאנחנו עם ה-1600 אוטומט אך למה לפסוח על חובבי ההגה ולא לבדוק את הגירסה הידנית? תיקון קטן. דרגת זיהום האוויר היא מתוך 15 ולא כמו שכתבת.

  2. היי ענת. יופי של סקירה כרגיל. אני יודע שאנחנו עם ה-1600 אוטומט אך למה לפסוח על חובבי ההגה ולא לבדוק את הגירסה הידנית? תיקון קטן. דרגת זיהום האוויר היא מתוך 15 ולא כמו שכתבת.

  3. את יודעת הסיטגמות האלה כל כך חזקות אצלנו לגבי רכבים והאמת שיקח המון זמן
    לשנות את התמונה אבל אני
    מקווה שבאמת הטיפו ועוד כמה דגמים חדשים מתחילים זוית ראייה שונה על רכבים.
    ואולי גם אז פיאט תצליח לעשות את מה שקיה עשתה עם הספורטאז' וגם לפיאט יש ג'יפון מעניין
    ה500X { יצא לך לנהוג עליו?}שבנתיים אני לא רואה אותו כל כך על הכבישים.
    ונחזור לטיפו הרכב נראה ממש טוב לדעתי מבחינה חיצונית אהבתי את הגריל הקדמי עם השילוב של האף האגרסיבי
    והחישוקים המיוחדים והגדולים ואפילו התוספת של הכרום על הידיות ותא מטען מוסיף במידה שצריך ולא יותר מידיי.
    העיצוב הפנימי של הרכב נראה נחמד ונוח לתפעול.
    המרחב הפנימי והתא מטען הגדול זה פלוס ענק לרכב הזה.
    לגבי המנוע 1.6 עם 110 כס פה היו יכולים לתת טיפה פוש מבלי לערב טורבו כי רכבים היום לדעתי
    בנפח מנוע כזה לא אמורים להתקשות בעלייה קטנה או עקיפה מסודרת. רכב יציב ונוח זה חשוב מאד לעומת
    המון דגמים היום שהם נורא "קופצניים" מכל בור קטן בדרך.
    המחיר סביר לגמרי אבל מכשול המכירות של הרכב הוא כמובן היצרן שלו{סטיגמות שאולי לא נכונות} ומנוע שיש מצב שהוא חלש מידיי סה"כ נראה כמו תמורה טובה לכסף.

    תודה ענת על הסקירה 🙂

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seven + 6 =