שברולט טראוורס מבחן דרכים – הענק האמריקאי

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

דור חדש לענק האמריקאי שברולט טראוורס - היינו חייבים לקחת אותו למבחן דרכים

תמונות: אביחי דמארי

Make America great again

שברולט טראוורס, הענק האמריקאי, מציג דור חדש ומשודרג, המספרים גבוהים, הביצועים לא רחוקים מהם ואת המראה החדש, תשפטו בעצמכם, משהו קטן-גדול על מרחבים, מושבי קפטן וחטיבת כוח לא מתנצלת, שברולט טראוורס הדור הבא…

סטי”ל משודרג

שברולט טראוורס החדש מרשים מאוד, הוא נוכח בצורה אגרסיבית ומושך מבטים מכל כיוון, הוא גם יפה וגם עצום, סוג של פסל סביבתי, הדור החדש של הטראוורס זונח את המראה הגמלוני של הדור הקודם וחוזר הפעם מצודד ושרירי, תשפטו בעצמכם. אביחי דמארי, הצלם המדופלם, כהרגלו נותן בראש. הטראוורס החדש משתרע לאורך חמישה מטרים (5,189 מ”מ) ברוחב של 2 מטרים (1,996 מ”מ), זה גדול. מאוד. אמריקה, כבר אמרנו?. טראמפ הבטיח להחזיר את אמריקה לגדולתה, אז יצאנו לבדוק.

תא נהג שברולט טראוורס
תא נוסעים שברולט טראוורס

נכנסים פנימה

המושבים בשברולט טראוורס גדולים, מאוד נוחים, מאווררים וחשמליים עם זיכרונות שכוללים גם כיוון מראות צד, השורה השנייה, בדגם הנבחן, ‘פרימייר’, מציג זוג ‘מושבי קפטן’ נוחים, עם אפשרות חימום וקונסולת בקרת אקלים אזורית לחלק האחורי של הרכב. לכל מושב מאחור ישנה יציאת USB, מחזיק כוסות אישי (10 בכל הרכב) והמון מרחב אישי.

השורה השלישית מרווחת יחסית וזוכה גם למרווח ראש נדיב גם כן, מקום לא חסר כאן. מושבי הקפטן מתקפלים בצורה נוחה למעבר לשורה האחורית וגם המסדרון באמצע הרכב עוזר מאוד. רשימת האבזור ארוכה כיאה לספינה אמריקאית מפנקת, ישנם זוג חלונות גג שמש כשהקדמי גם נפתח חשמלית, משטח הטענה אלקטרוני למכשירים תואמים, שקע 230V, דלת תא מטען חשמלית, מצלמת חנייה 360 מעלות, עם “מעוף ציפור”, מערכת התנעה מרחוק, מראות צד מעומעמות ומחוממות ומראה מרכזית שהיא בעצם מסך למצלמה אחורית קבועה.

העניין דורש הסתגלות קלה אך לרכב בסדר גודל כזה, זה פשוט עובד מצוין. ההגה בצורתו החדשה כולל פאנל כפתורי שליטה על מערכת בקרת השיוט ושלל מערכות מחשב הדרך ביניהם גם מצב Off Road המציג את חלוקת המומנט לכל גלגל וזוויות הרכב ביחס לאופק. מן הצד השני של גלגל ההגה מערכת השליטה של מערכת הבידור שמגיעה בגרסה הנבחנת עם 10 רמקולים של BOSE ועם סאב וופר מעולה. מסך המולטימדיה, בגודל 8” עם מערכת MyLink, מסתיר חלל אחסון נוסף מאחוריו, כשהוא מצידו עולה למעלה, גאדג’ט נחמד.

חלל תא הנוסעים מרווח כבר אמרנו, משענת היד נוחה מאוד עם תא אחסון גדול ואם יש לנו איזו שהיא טענה לגבי תא הנוסעים בכללותו היא לגבי איכות החומרים, שקצת נראית כלא מתאימה לרכב בסדר גודל שכזה, הפלסטיקים מרגשים די זולים עם איכות הרכבה שלא תואמת את המחיר הנקוב של הרכב, ואמנם ישנם חיפוי סקאיי ופלסטיק רך, אך במקומות שהיית מצפה לפלסטיקה איכותית יותר ההרגשה היא קצת זולה.

מבחן דרכים לשברולט טראוורס

בטיחות

מערכות הבטיחות המתקדמות הן העקב אכילס של שברולט בשנים האחרונות, בשעה שהמתחרות רצות קדימה, שברולט, שמציגה שיפור בכל פרמטר אחר, שהציגה צי רכבים חדש מעודכן ומוצלח מאוד, מאחרת בשילוב מערכות הבטיחות המתקדמות. אמנם בדגם הנוכחי ישנן מערכות בטיחות מתקדמות כמו תיקון סטייה אקטיבי, בלימה אוטונומית והתרעות על שלל גווניהן, אך התענוג יעלה קרוב ל- 329,900 ₪, 80,000 ₪ יותר מגרסת הכניסה של הדגם העונד תג מחיר של 249,900 ₪. חבל. 

חדר המנוע, 310 כ”ס 9 מהירויות ואופציה ל4X4

מנוע V6 אטמוספרי משודרג, עשוי מחומרים מרוכבים וקלים יותר, עם טכנולוגית הזרקה ישירה ושאר ירקות, 310 כ”ס ולא פחות מ- 36 קג”מ, הסאונד משכר, ההתפרצות קדימה מגיעה בכל שלב, לחיצה קלה שאגה גדולה וקצב ההתקדמות מתגבר, השידוך לתיבה הלא פחות ממצוינת הזו, פלנטארית עם 9 מהירויות, עובדת בצורה חלקה מאוד.

הכוח עובר דרך מערכת הנעה קדמית או כפולה תלוי בבחירת הנהג, תיבת ההעברה (טרנספר) מגיעה עם סט מצמדים שיודעים לכוון את המומנט הנכון לכל גלגל, מבלי להיכנס לפרטים טכניים מדי, נאמר כי מערכת ההנעה הכפולה מצוינת ועוזרת מאוד לאחיזת הכביש וגם לטיולי שטח קלים, המשקל של החללית הזו, בגרסה הנבחנת 2,137 ק”ג בלבד, קל יותר משחשבתי ובכל מקרה לא באמת בעיה במקרה הנוכחי.

מבחינת חטיבת הכוח, סקוטי עושה עבודה מעולה. ציינתי כי הטראוורס הסקסי רק נושא את השם פנאי-שטח, הוא לא באמת מתאים לשם, זווית הגישה שלו בעייתית וגם חיפויי הפלסטיק הנמוכים מבקשים יפה להישאר על שבילי העפר, לא יותר מזה.

רכב פנאי 7-8 מקומות

שגר אותי סקוטי

אני מקבל את המפתח באולם התצוגה החדש בבית UMI בלוד, הטראוורס נמצא שם בין דגמי שברולט החדשים, מתנשא מעל כולם, לחיצה כפולה על השלט, הרכב מניע, מתחיל לקרר את תא הנוסעים הענק, הדלת עצומה, כבדה, אני מתיישב, פותח את וילונות חלונות הגג, ים של אור, מבט לאחור, כשהמושבים מורדים יש כאן 1,645 ליטרים, “אני יכול להוביל פה פסנתר” אני חושב לעצמי, המושב נוח, אמריקאי מפנק.

לוחץ על אוורור המושבים כי ‘אם כבר אז כבר’, ידית הילוכים ל- D, נהמה, מסיע אל מחוץ גבולות המתחם, ידית ההילוכים נוחה לתפעול ויושבת בדיוק במקום, רק חבל שמתגי תפעול התיבה באופן ידני נמצאים עליה בלבד, ולא מאחורי ההגה, לא אידיאלי ולא נוח לתפעול. בתוך העיר השיכוך מצוין, הרכב הזה רך כמו ספינה אמריקאית של פעם, אין צורך לדאוג משיבושי כביש יותר מדי, השקט נשמר, שאון גלגלים ורעשי כביש נשארים מחוץ לממ”ד בו אני שוהה, ההגה קל, לוקח סיבובים בקלות ומקבל משקל נכון עם עליית המהירות.

קל לנהוג ברכב הזה, זוויות הראייה לא אידיאליות אך יש מראות גדולות ומראה מרכזית שהיא בעצם מצלמה אחורית קבועה, אני חושב לעצמי שיהיה קשה להתנהל איתו בתוך העיר, אך הוא מצידו נותן הרגשה קלילה יותר עם זמינות כוח והגה קליל ומנותק, לא בעיה לחנות איתו כשיש מקום. אני יוצא אל הכביש הפתוח, יש לי כאן עדר של 310 סוסים, אני יוצא לרעות.

כביש מהיר, אני פותח מבערים, צליל V6 מרתק, המהירויות התלת ספרתיות מתקרבות מהר משאני רוצה, הכוח המתפרץ נמצא שם תמיד מתחת לרגל ימין, ברגע של תעוזה ומראה שמאלית נקייה סקוטי משגר אותי קדימה להשאיר שובל מכוניות מאחוריי, המתלים קונבנציונאליים, המשקל והגודל של הטראוורס מקלים על המתלים להשאיר את המרכב באיזון והם עושים עבודה טובה כך שבורות גדולים הופכים קטנים.

 

החל מ-249,900 ש"ח. טראוורס

אני חושב לעצמי שמתלי אוויר זו טכנולוגיה שקיימת כבר שנים בשברולט, עוד מתקופת האפלנדר, האבא של הטרווארס, אם אפשר לקרוא לו כך, מתלים כאלו היו עוזרים מאוד ומשפרים פי כמה וכמה את הנסיעה, אך כמו שאמרנו, המתלים הרגילים עושים עבודה טובה סה”כ, ולמרות קצת נדנודי מרכב הטראוורס נוח לנסיעות ארוכות.

על הכביש השברולט טראוורס הוא ענק בין גמדים, בקו ישר הוא כנראה ישאיר אבק לרוב הרכבים המתגלגלים על הכביש, אך בפניות, למרות שמציג יכולות דינמיות לא רעות בכלל, לחיצה עמוקה על דוושת הגז תאתגר את השלדה, צלחות הבלמים מלפנים קטנות יותר ממה שחשבתי, זה מתבטא בדעיכה מהירה והרגשה ספוגית למדי בעת בלימה, כשנקראו לדגל, לא הרשימו ומסרו לי כי הטראוורס החדש הוא משחתת, לא דבור זריז, נא להתנהג בהתאם.

רעשי הכביש נשארים בחוץ גם מחוץ לעיר, רעשי רוח מתווספים רק במהירויות גבוהות יותר אבל לא משהו שבאמת מפריע, סה”כ בידוד הרעשים מוצלח מאוד. הספינה האמריקאית הזו תוכננה לגמוע ק”מ, ומהר. גיסנו אביחי, מרים גבה מתפעל מהגודל והעוצמה שהטראוורס משדר, קצת משחקים עם אינסוף הגאדג’טים, ומתחילים להתגלגל, גם הוא התמכר לצליל הממכר של ה-V6, “זה גדול מדי”, “איפה, מי, ולמה יקנו את הדבר הזה?” “שאלה טובה, נראה לי משפחות ברוכות ילדים שיכולות להחזיק צעצוע כזה ופמליות של ראפרים, לא?”

ענק בין גמדים. שברולט טראוורס

קיבלתי פס מהצודקת, “למדבר?”, “אתה לא צריך לשאול, סע!” סט צילומים, גמלים בדואים וגם מצדה אחת, יום מתיש עבר על כוחותינו והדרך חזור הייתה כבר בשעות הערב, הכביש פתוח, מעירים 310 סוסים, 110 קמ”ש התקבלו בצורה די מהירה, עצירה לתדלוק, ליטר לכל 7 ק”מ, נתון מעודד ביחס לדרישה שלנו מאותם סוסים באותו יום, בתדלוק השני קיבלנו תוצאה טובה יותר של ליטר ל- 8.5 ק”מ, לא רע לספינה אמריקאית.

אני לא יכול להעביר מבחן ללא חוות הדעת של בוחן העל של המערכת, “וואו! איזה ג’יפ ענקיסטי! יש לו גג שאפשר להוציא את הראש וכיסאות לחברים!, בא ניסע לטיול!”, מעמיסים את החברים מהגן שעשועים, המון רעש המון אבק והמון חגורות, “אמא לא תאהב אותו כי הוא גדול ואי אפשר להחנות איתו.” “זה מה שאמא שלך אמרה?” “כן, ושנבוא מהר כי כבר מאוחר” “אסף, זה היה לפני חצי שעה!” “אבל רציתי לעשות טיול!”

אז הגיע הזמן להחזיר את המפלצת הזו הביתה, גמענו איתה לא מעט ק”מ וכל נסיעה הייתה בהחלט חוויה, הרכב נהדר בנסיעה בינעירונית שם הוא מבטא עצמו בצורה המיטבית, שבילים ושטח קליל לא מפחידים אותו, והוא יודע להתמודד מול מפגעי הכביש הסלול והלא סלול בצורה טובה, צריכת הדלק אופיינית למנועים רווי סמ”קים, ו- 3.6 ליטר זה לא מעט, מצד שני כל לחיצה מעיפה אותך קדימה.

הוא נראה נהדר, מרגיש טוב ואם יש לנו טענות אז אולי זה איכות החומרים בחלל תא הנוסעים שמרגישים קצת מיושנים, צריכת הדלק אמריקאית אופיינית והתנהגות הכביש, לא מבריקה, כמובילת נוסעים גדולה ומפנקת היא מתמודדת מול מתחרה ראויה אחת, פורד אקספלורר. היתרון של השברולט שהיא מעודכנת יותר. בכל זאת רכב חדש הרבה יותר.

"SUV גדול שאסור לפספס". טראוורס

נשיא ארה”ב דונלד טארמפ הבטיח “let’s make America great again”, השגריר הגדול מבית שברולט בישראל עומד בהבטחה, הטראוורס החדש הוא SUV גדול שלא כדאי לפספס (לא שאפשר לפספס) במידה ואתם מחפשים 7 (או 8) מקומות מרשים, מפנק, עוצמתי ולא מתנצל. הטראוורס החדש שווה בדיקה.

גרסאות ומחירים

שברולט טראוורס החל מ- 249,900 ₪ לגרסת ה- LS דרך גרסת ה- LT, 7 או 8 מושבים החל מ- 304,900 ₪, ועד 329,900 ₪ לגרסה הנבחנת Premier, כשהגרסה הבכירה בהיצע, שברולט טראוורס High country, עונדת תג מחיר של 360,000 ₪. 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 − four =