תקנה חדשה תאפשר לבעלי רכב פרטי לבצע נסיעות שיתופיות בתשלום

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

משרד התחבורה פועל להפחתת הגודש בדרכים, ומפרסם תקנה חדשה שתאפשר לבעלי רכב פרטי לבצע נסיעות שיתופיות ללא כוונת רווח

התחבורה השיתופית יוצאת לדרך

השר כץ חתם השבוע על תקנה חדשה שתאפשר לראשונה לבעלי רכב פרטי לבצע נסיעות שיתופיות שלא למטרות רווח. בעל רכב פרטי יוכל לבצע עד שתי נסיעות שיתופיות ביום לנוסעים שתיאמו את נסיעתם מראש. הסכום המירבי לכל ק”מ של נסיעה יעמוד על שני שקלים לכל היותר וההוצאות יחולקו שווה בשווה בין הנוסעים.

התקנה החדשה המאפשרת לראשונה לבעלי רכב פרטי שיעמדו בתנאים שקבע משרד התחבורה, לבצע נסיעות שיתופיות שלא למטרות רווח בכלי הרכב שברשותם. בעל רכב פרטי יוכל לבצע עד שתי נסיעות שיתופיות ביום ברכבו הפרטי, כשמספר הנוסעים בהסעה לא יעלה על ארבעה נוסעים, מלבד הנהג.

כמו כן, בעל הרכב לא יוכל להסיע נוסעים מזדמנים, אלא רק כאלה שתיאמו את נסיעתם מראש. בהתאם לתקנה החדשה, הסכום המירבי לכל קילומטר של נסיעה יעמוד על שני שקלים לכל היותר, וההוצאות הישירות יחולקו שווה בשווה בין כל נוסעי הרכב באותה נסיעה, לרבות הנהג. התקנות יכנסו לתוקף בתוך 30 יום מפרסומן ברשומות.

השר כץ ציין כי התקנה החדשה צפויה להגדיל את מספר הנוסעים בכל רכב ולהפחית את מספר כלי הרכב בכבישים, זאת במסגרת הצעדים שמשרד התחבורה מקדם להפחתת הגודש בדרכים.

לפני מספר חודשים חתם השר על תקנה המאפשרת למוניות ספיישל (מיוחדות) לבצע נסיעות שיתופיות כך שהנוסעים במונית יוכלו לחלוק את הנסיעה עם אנשים נוספים המבקשים לנסוע לאורך אותו מסלול.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × four =