אבארט 595 קומפטיציונה מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מה זה - צהוב, עם גוף קטן, במשקל 1,070 ק"ג, 180 כוחות סוס ובעל צלילים של טרקטור "על סמים ממריצים"? מבחן דרכים לאבארט 595 קומפטיציונה

אבארט 595 קומפטיציונה

צילום: אלכס רבינוביץ'

יום אחד קר וסגרירי ישבתי בבית וחשבתי לעצמי, “מה יעשה לי טוב על הלב?” מה יכניס ליום יום שלי קצת צבע ועניין ויעלה חיוך על פניי?” היו 3 תשובות לשאלות שלי, 2 מהן ממותגי יוקרה, מכוניות בסדר גודל של חצי מיליון שקלים, והשלישית, אתם כבר יכולים לנחש, כלת האירוע  – אבארט 595 קומפטיציונה.

אבארט 595, גרסת קצה של אבארט – מכונית קטנה, שובבה, עם מנוע 1.4 ליטר, 4 צילינדרים, 180 כוחות סוס ו-25.5 קג”מ ב-3,000 סל”ד, שהופכים את המכונה הזו לחוויה מוטורית מרוכזת ומזככת. מנה גדושה של אדרנלין מרגע ההתנעה. אתם יודעים מה?, עוד טרם ההתנעה. מרגע הישיבה ברכב – ישיבה על מושב ספורטיבי מקצועי (ונוקשה) של חברת “סאבלט” (SABELT), שמייצרת מושבי ספורט לפרארי בין היתר. מושב נמוך, בלי אפשרויות כיוון. רק אתה והמושב, והתחושה שאתה רגע לפני מרוץ ראלי.

מעלה חיוך על פניי
מכונה אנרגטית ומגרגרת. אבארט 595

ברגע שיצאתי מהחניה של הבית הרגשתי כמו מטרה זזה. כל נהג שקלט אותי בדרך, ניסה בדרך כזו או אחרת להזמין אותי לרייס. אחרים פשוט הסתכלו, התרשמו מהמכונית הצהובה ואנרגטית והמשיכו עם חיוך. אני לא תמימה, לא נסעתי “רגוע” ואנשים נטפלו אלי עם הצעות לשים מולם גז. אי אפשר להישאר רגוע כשאתה נמצא בתוך רכב קארט מגרגר, נוקשה ומזמין רייסים, כמו האבארט 595 “קומפטיציונה”. כשמו כן הוא…

קומפטיציונה. כשמה כן היא, מזמינה רייסים
מושבי SABELT מקצועיים
עקרב ידידותי לבני אדם

המראה החיצוני מושקע מאד, ישנם סט חישוקי 17 אינץ’, עם קאליפרים צהובים. פנסי קסנון ופנסי ערפל קדמיים. ספי דלתות ספורטיביים עם גימורי קרבון, פגושים ספורטיביים, ספוילר, ואגזוז RECORD MONZA, וסמלי 595 שממריצים את הדם בגוף, על כל חלקי הרכב.

מבפנים, אולי תרגישו קצת פחות בעושר באבזור, אבל הרוח האבארטית נמצאת בכל פינה. יש מסך מגע צבעוני, לחצני שליטה על המערכת על גבי ההגה, לוח מחוונים דיגיטלי מול העיניים, בקרת אקלים, וחיבור USB, AUX ובלוטות’. מערכת השמע מקורית עם ווייז ומצלמת רוורס בהתקנה מקומית.

טרקטור על ספידים

איך זה מרגיש

אבארט 595 זו גרסה ספורטיבית, קשוחה ומאובזרת של האבארט 500 התמימה למראה. הצמיגים, המתלים, הכיולים, הכל אחר, משופר ובנוי לביצועים. ה-595 מגיעה ב-3 רמות אבזורסקורפיונה, טוריזמו ורמת האבזור הגבוהה ביותר – קומפטיציונה. הבדלים בין הטוריזמו לקומפטיציונה, מלבד 15 כ”ס לטובת הקומפטיציונה, לא גדולים.

עכשיו כל שנותר, זה ללחוץ על מצב ספורט, לנתק את הטרקשן קונטרול (בקרת משיכה), ולראות מה הקומפטיציונה יודעת לעשות. אני יושבת על מושב שמזכיר מושב של שיגור טילים, המתלים קשים, הרכב יושב נמוך, כמו שרכב ספורטיבי צריך להיות ולהראות, והצלילים… אילו רק יכולתי לתאר לכם אותם. תשמעו כמה רגעים בוידאו הבא.

מאפס ל-100 ב6.7 שניות, האבארט 595 קומפטיציונה זריזה ודוחפת אותך כמו מתקן בלונה פארק. משיכה של ההילוך השני מטיסה אותי קדימה, ושולחת אותי במהירות כמעט תלת ספרתית לבדוק איך האבארט מרגישה בפניות מהירות. מדובר בעקרב צהוב וידידותי לבני אדם. אני במהירות לא נמוכה, בכביש לא מהאיכותיים בכבישי הארץ, ואני מרגישה בטוחה.

הצמיגים נטועים באספלט, ההגה מגיב היטב, הקלאץ’ (דוושת המצמד) קצר, וההילוכים (5 במספר) עוברים חלק כמו מרגרינה. כל החוויה הזו חוזרת שוב ושוב ושוב, עם קונצרט שלם של גרגורים ובק פיירס שבוקעים מצמד האגזוזים. וזה לא נמאס. קצת מעייף, כן, אבל לא רציתי להפסיק.

תיבה ידנית ו180 כ"ס על 1070 ק"ג

איך אפשר לסכם את האבארט 595 קומפטיציונה בכמה מילים?

לטובה? חווית נהיגה אחרת, מרעננת. מראה חיצוני, ואבזור ספורטיבי עשיר.
לשלילה? איכות חומרים בתא הנהג, נוחות, אבל בינינו, מי מחפש נוחות ברכב כזה.

בטיחות
מערכות בטיחות מתקדמות? לא כאן. ישנן מערכות בטיחות סטנדרטיות, 5 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר, עיגוני איזופיקס, למרות שאת הבן שלי הושבתי לצידי, עם מושב הבטיחות עם הפנים לאחור.

למי הרכב מיועד

קהל שלם ומגוון, ומעניין, חוצה מינים, גילאים וססטוסים משפחתיים, שחבל לנסות לשים עליו את האצבע, ולנסות להגדיר אותו. מדובר בחוויה שהאבארט 595 קומפטיציונה מעניקה לך כנהג או נהגת, שאו שאתה מרגיש אותה בכל נים בגוף שלך ומתרגש ממנה, או שאתה לא. אם האבארט הזו בשבילך, אם את או אתה בנויים לה, את זה תוכלו לדעת ברגע שתשבו בה, תתניעו, תכניסו הילוך ותתנו גז.

מחיר – 227,900 ₪
לא כולל חבילת נורבורגרינג בשווי 20 אלף ₪.

למפרט מלא

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen + 4 =