איך תמצאו רכב מציאה בלוחות הרכב? – טיפים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

איך למצוא רכב טוב וראוי בלוחות הרכב מיד שנייה וגם איך תזהו מודעות שקריות - טיפים והמלצות

איך למצוא רכב טוב בלוחות הרכב?

יכולתי להתחיל את הכתבה בכותרת מפוצצת, “איך לא תיפלו לעוקץ רכב”! “איך לקנות רכב בלי שיעבדו עליכם!!”, ועוד כותרות מפחידות ומוגזמות. לקנות רכב לוחות יד שנייה לא אמורות להפחיד או לאיים על אף אחד או אחת. סך הכל כולנו, מוכרים וקונים, אנשים נורמטיבים שבאמת רוצים למכור את הרכב שלהם, ולוחות הרכב הן דרך לגיטימית וטובה למכור או לקנות.

יחד עם זאת, אנחנו לא תמימים, יש כמה אנשים מפוקפקים שמצאו דרך מחורבנת לדפוק קונים תמימים ברשת, ולמכור להם מכוניות שאף אחד לא רוצה, מכוניות שגמרו את הסוס, ואמורות ללכת לגריטה. ומהאנשים האלה צריך להזהר, או נכון יותר, פשוט להגיע מוכנים לזהות אותם בזמן.

אז הכנתי לכם מספר טיפים, איך למצוא רכב טוב וראוי בלוחות הרכב השונים, לברור אחד מתוך מאות, ולזהות סימנים חשודים.

קניית רכב בלוח יד 2

1. יש לכם אפשרויות חיפוש מתקדמות, השתמשו בהן.
הגבילו את גובה הקילומטראז’, את מספר הידיים שהרכב עבר… והשארו בגבולות התקציב שלכם. אין סיבה לבצע חיפוש כללי, התפשר, להתבלבל ולהפיל על עצמכם 10,000 תוצאות חיפוש. ככה “תאבדו את הידיים והרגליים”. אז קודם כל, פוקוס. תשארו בפוקוס על מה אתם צריכים.

2. חישוב פשוט. הנהג הישראלי הממוצע נוהג 20,000 ק”מ בשנה. הממוצע הבריא לרכב 15 אלף, מתחת זה הרכב מתחיל להחשב להיות מציאה. ישנן מכוניות שנוסעות בטווח של 25-30 אלף בשנה, מה שאומר שהרכב עבד יותר ויהיה לרכב בלאי גבוה יותר ברכב. פשוט קחו בחשבון.

3. המשך ישיר לסעיף 2 – כעת, לפי החישוב שעשינו, השתמשו בהיגיון בריא. מכונית בת 10, מודל 2008… חישוב פשוט יעלה שהממוצע נסועה שלה 200,000 קילומטר, אז גם אם רשום לכם 84,000 קילומטר, הרי שנורה אדומה, כתומה צריכה להדלק לכם. נשמע לכם הגיוני שמכונית בת 10 נסעה כל כך מעט?

4. אין לכם חוש שישי למציאת רכב? חוששים מהמעמד של שיחת הטלפון מול המוכר? תנו למישהו שמבין לדבר. אבל לא מישהו שאומר שהוא מבין אלא מישהו שמבין באמת וישאל את המוכר את השאלות הנכונות.

5. ככל שתרבו לשאול שאלות ואת השאלות הנכונות, הסיכוי שלכם לקלוט נוכלים יעלה. של מי הרכב? מי עוד נהג ברכב?, האם הרכב עבר תאונה? קטנה, גדולה. האם הרכב נסע לרוב בכביש עירוני או כבישים בינעירוניים? (כן, יש הבדל בין השניים, אבל זה כבר לכתבה הבאה). האם הרכב טופל מדי שנה? כל השאלות האלה, מלבד העובדה שהן חשובות ורלוונטיות, הן מסמנות למוכר כי מדובר בקונה מבין עניין שיהיה קשה לחרטט. ולכן אחרי מספר שאלות ממוקדות, אם יש אמת שלא נאמרה על הרכב היא תצא.

6. הכל עבר טוב, כל הנתונים כשרים ואתם רוצים את הרכב? נהדר! קבעו פגישה עם עוד חבר, אם תרצו, ובה תראו את הרכב, תתרשמו ממנו מבחוץ ומבפנים, ותבקשו סיבוב קצר. זה עוד מכשיר סינון לנוכלים. יגידו אין רישיון? תציעו לעשות סיבוב קטן בחניון ריק קרוב. אתם חייבים לנהוג ברכב, להקשיב למנוע, להעביר הילוך ולראות שהכל תקין. להקשיב לצלילים חריגים. אתם הולכים להוציא אלפי שקלים על הרכב הזה, לא תנסו אותו לפני?

8. לצערי, גם למכוני בדיקה יש שיטות לכסות לעצמם את התחת במקרה שיש בעיה קטנה ברכב שלא ידעו לזהות את חומרתה. אבל, עדיין, חשוב מאד לעשות בדיקה במכון בדיקה כדי לשלול פגיעות שלדה מהותיות, דהיינו תאונה קשה. לבדוק מצב תקינות של מנוע ותיבת הילוכים, אלה חלפים שעולים הרבה כסף ואנחנו לא רוצים שיתקלקלו תוך שנה.

הרכב עבר את כל הבדיקות בהצלחה? תתחדשו, מצאתם רכב טוב בלוחות.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “איך תמצאו רכב מציאה בלוחות הרכב? – טיפים”

  1. ברשות משפחתי רכב מודל 2006 שנרכש כחדש באוקטובר 2005
    כלומר לפני 12.5 שנים.
    מד המרחק מראה 84,000 ק”מ בלבד.

    מדוע זה מצריך – סעיף 3 בכתבה “הרי שנורה אדומה, כתומה צריכה להדלק לכם.”

    הנסיעה ברכב הנ”ל בתקופת ארבעת השנים האחרונות בעיקר עירונית (מדינת ת”א).
    הנסיעה ברכב היא יום יומית ובארבעת השנים האחרונות הרכב נסע 13,000 ק”מ בלבד.

    ברשותנו רכב נוסף שנרכש בתחילת שנת 2012 כלומר לפני 6 שנים.
    למרות נסיעה יום יומית עירונית מד המרחק מראה רק 31,000 ק”מ.

  2. אם כך, כמובן שמדובר ברכב מציאה.
    הקונה צריך לקחת את גובה הקילומטראז’ בחשבון, כחלק מעוד נתונים שעולים בשיחה.

    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 1 =