אינפיניטי Q50 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים למכונית מנהלים קומפקטית ומעוצבת (עם שאיפות ספורטיביות) - אינפיניטי Q50S

מבחן דרכים, אינפיניטי Q50S

אינפיניטי Q50 הוא רכב מנהלים קומפקטי עם מראה ספורטיבי ומושך את העין. אי אפשר להתעלם מחזית הרכב – היא שרירית ואגרסיבית, מסביב לגריל העליון מסגרת מוכספת , ובמרכז סמל האינפיניטי היוקרתי. בצדדים פנסים מלוכסנים מעוצבים ותחתם נמצאים כונסי אוויר ופנסי ערפל.

אינפיניטי, חטיבת היוקרה של ניסאן, רצו להשיג תשומת לב והצליחו להשיג אותה עם ה-Q50. הסתקרנתי. ממשיכים הלאה לגוף הרכב. לאן שלא תסתכלו, תגלו קווים וקימורים מיוחדים לאורכו ורוחבו של הרכב, כמו מיצג אומנותי. יש לו חישוקים נאים בקוטר 17′ (מגיע עם 19′ ברמת אבזור הגבוהה יותר ובדגם עם מנוע ה-3 ליטר), הוא נמוך, הוא ספורטיבי למראה, והוא עושה חשק להיכנס אליו ולנהוג.

בתוך הרכב, האלגנטיות ממשיכה. ברמת האבזור האמצעית “פרימיום”, מקבלים מושבי עור, מערכת מולטימדיה טובה למדי, עם שני מסכי מגע צבעוניים, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, תאורת “וולקאם” שמקבלת את הנהג בכניסה לרכב, סאן רוף, (שנפתח רק בהטייה קלה), ופיצ’ר אהוב – יש זיכרון לכיוון מושב הנהג, וש”מקבל” אותך יפה, ובצורה אוטומטית מושיב אותך באופן בו כיוונת את המושב בפעם האחרונה.

כן, זה קיים כבר הרבה שנים ובהרבה מכוניות. אבל אם נוסעים ביום יום במכונית שאתה מכוון את עצמך באופן מכני, לבד, אתה לומד להעריך את הדברים “הקטנים” האלה, כשהמכונית מכוונת את עצמה לטובת הנוחות שלך.  
למפרט המלא של אבזור הנוחות

הכי הולם אותו מנוע ה-3 ליטר

רכב המבחן הגיע עם המנוע הצנוע יותר של דגם ה-Q50 – שני ליטר טורבו, הנעה אחורית, 211 כ”ס, 35.6 קג”מ החל מ-1,250 סל”ד. תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-7.2 שניות, ומהירות מרבית של 245 קמ”ש.

אלה מספרים יפים ללא ספק. אליהם מצטרפים נתונים נוספים שיש לקחת בחשבון: תיבת הילוכים אוטומטית (7 יחסי העברה), ומשקל הרכב – 1,585 טון. כשלוחצים את דוושת הגז מטה, התחושה היא פחות דינאמית מהנתונים שמוצגים, יש השהיית טורבו וכבדות שחולפת תוך 2 שניות, ומורגשת בכל האצה. הרכב מהיר, ללא ספק, ואין בעיה לייצר מהירות, או להגיע למהירויות תלת ספרתיות מרשימות. בנהיגה, התחושה היא שהרכב נטוע בקרקע – אוחז, יציב ודינאמי. ההגה מרגיש טוב, לא משוחרר מדי, ואם מרגיש לכם כך, ניתן לכוון אותו, שיהיה קשיח יותר בזכות אפשרויות בחירת נהיגה.

תא מטען בנפח 500 ליטר . אינפיניטי Q50

מבחינת מרווח פנים, אני עם מידותיי הדיי צנועות (1.67 מ’), לא הרגשתי צפיפות כלל. מרווח הראש היה טוב, על אף שכיוונתי את המושב ממש למעלה (יש לאינפינטי Q50 חרטום ארוך, נו). והילד ישב מאחורי עם מושב בטיחות דיי גדול, וזכה למספיק מקום לרגליים. נהגים גדולים או גבוהים, יוכלו לכוון את מושב הנהג בקלות ובנוחות, באופן חשמלי, ולקבל מרווח מספק, ככל הנראה על חשבון הנוסע מאחוריהם.

אם מדובר בילד קטן, זה אפשרי. אם הנוסע הוא איש בוגר, סביר להניח שהוא יצטופף מאחור. ה-Q50 יכול להיות רכב משפחתי מפנק, או רכב מנהלים, או גם וגם. אם יש לך משפחה עם ילדים קטנים, שני מושבי בטיחות, או 3 בוסטרים יכנסו במושב האחורי. למבוגרים, המושב האמצעי מאחור מעט גבוה, ופחות נוח לשבת בו.
תא המטען גדול ועמוק, המספק נפח של כ-500 ליטר להטענת כל מה שעולה ברוחכם. תתחילו בעגלה וקניות.

מערכות בטיחות מתקדמות, רק ברמת האבזור הגבוהה

בטיחות
באינפיניטי Q50 בדגם פרימיום (269,000 ₪), רכב המבחן, יש 6 כריות אוויר, מצלמת רוורס, וצמיגי אנטי תקר (צמיגים שגם אחרי שיש בהם תקר ניתן לנסוע בהם עד מהירות 80 קמ”ש ולטווח של יותר מ-50 ק”מ, בלי לדאוג שתהרסו אותם. כמובן, שרצוי להגיע כמה שיותר מהר למוסך/צמיגייה ולתקן אותם.

רמת אבזור ספורט טק (299,000 ₪), מאובזרת כבר בכל מערכות הבטיחות המתקדמות (מערכות מקוריות), כמו ניטור מרחק מלפנים, בקרת סטייה מהנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית (שנוהגת את הרכב בהתאם למהירות של הרכב מלפנים), ועוד… מומלץ.

בשורה התחתונה, אהבתי את האינפינטי Q50, זהו רכב אלגנטי, מרשים, מפנק, עם המון אבזור נוחות, והוא יכול היה להיות מושלם עם המנוע הנכון – 3 ליטר, 6 צילינדרים, “TWIN TURBO SPORT TECH”, שאולי נשמע מפוצץ, וגדול עליכם, אבל זה פשוט המנוע הנכון לרכב הזה, למשקל שלו ולתיבה שלו. צריך להוסיף יותר מ-100 אלף שקל לטובת המנוע הזה, ולמי שיש, רצוי שיוסיף.

ה-Q50 מתחרה במכוניות סדאן יוקרתיות ממותגים כמו מרצדס (מנוע 2 ליטר של רכב המבחן הוא של מרצדס), אודי וב.מ.וו. וכדי לעשות את התחרות הזו הוגנת, הרכב חייב להיות מצויד במנוע הבכיר והספורטיבי יותר, וברמת האבזור הגבוהה ביותר.

צריכת דלק – 9 קילומטר לליטר משולב.
דירוג זיהום אוויר – 12 מתוך 15
מחיר – 269,000 ₪ (פרימיום, רכב המבחן)

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − two =