אלפא רומיאו סטלביו – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

כשמלכת הכביש פוגשת נסיך - אלפא רומיאו סטלביו, רכב הפנאי הראשון של אלפא רומיאו במבחן דרכים

מכירים את זה, כשאתם פוגשים מישהי, מישהו, מתפתחת שיחה כיפית וזורמת, ואתם קולטים שיש לכם “קצב” טוב. משהו ממש טוב קורה, חיבור מיידי. כאילו הכרתם לפני, או אתם תוהים, איך לא הכרתם עד היום. אז… הרגשה כזו בדיוק, רק עם מכונית.

קיבלתי את האלפא רומיאו סטלביו אחרי המתנה לא קצרה. הייתה השקה מרגשת בסוף חודש מאי, אחרי שחיכינו וציפינו לו הרבה זמן, לסטלביו. מהרגע שחשפו תמונות ראשונות משולחן השרטוטים ועד סרטוני הטיזר שהרטיטו לנו, חולי אלפות, את הלב. זהו רכב הפנאי (SUV) הראשון בהיסטוריה של אלפא רומיאו. ואחרי שהאלפא רומיאו ג’וליה הושקה וזכתה למחמאות מקצה לקצה, הרבה מתח וציפייה הצטברו לפני הגעתו של הקרוסאובר האיטלקי “סטלביו”. מפה לשם, יצא שנפגשנו בסוף הקיץ.

תא נוסעים אלפא רומיאו סטלביו
חבילת אבזור ספיישל. אלפא רומיאו סטלביו

ביום שישי בבוקר הגיע הזמן שלנו לסופשבוע יחד. הוא חיכה לי בכניסה לסוכנות, כולו לבוש שחור, אלגנטי, בנוי טוב. יש לו לוק מסובב ראשים, אבל איכשהו הוא נשאר סולידי. נשים למשל, לא ישרטו את עצמן אם הן תתקלנה בו ברחוב, אבל הן ללא ספק ירצו לדעת עליו עוד, להכיר, לראות יותר ממנו, ומקרוב. נכנסתי לתא הנהג. יפה פה. לא פאר, לא הדר, אבל יפה, ומעוצב ואלגנטי, כן, גם פה, ונעים לשהייה.

במרכז תא הנהג ישנה מערכת מולטימדיה “אלפא קונקט” כמו באלפא רומיאו ג’וליה. מערכת חדשה שיש קצת להעמיק בה ולשחק איתה – כדי לגלות שזו מערכת נוחה וטובה. מסביב, החומרים המרכיבים את תא הנוסעים של הסטלביו, איכותיים ומרשימים.

רמת האבזור של הרכב היא MiLANO, אך ברכב יש חבילת תוספות שנקראת SPECIALE, וכמו שזה נשמע, זו חבילה מיוחדת, הכוללת: חישוקי 19 אינץ’ במקום 18, ויפים פי כמה. מושבי עור (בצבע חום ברכב המבחן), מסכי מגע גדולים יותר, מצלמת רוורס, וחיישני נסיעה קדמיים. כיוונתי את המושב גבוה, את ההגה בגובה המתאים, 20 מעלות על עוצמה נמוכה במערכת בקרת האקלים המפוצלת, והנייד מחובר למוזיקה שלי ולwaze.

אפשר לצאת לדרך.

בקרת שיוט + מגביל מהירות 
בלם חנייה חשמלי עם שחרור אוטומטי בתחילת הנסיעה
פיקוד הילוכים מגלגל ההגה (בחלק מהדגמים)
בקרת אקלים מפוצלת 
פתחי מיזוג אחוריים 
תא אחסון מקורר
גלגל הגה ספורטיבי מצופה עור הכולל לחצן התנעה START/STOP
התנעה ללא מפתח 
מסך TFT צבעוני בלוח מחוונים (3.5″ / 7″)
מראה מרכזית מתכהה אוטומטית
מושב אחורי בקיפול מפוצל הכולל משענת יד אחורית 
חימום גלגל הגה (בחלק מהדגמים)
חימום מושבים (בחלק מהדגמים)

מערכות בידור ושמע

ALFA CONNECT מסך צבעוני ראשי רחב בגדול 6.5″ / 8.8″
4 כניסות USB
דיבורית BT הכולל BT AUDIO
פיקוד מגלגל ההגה
פיקוד קולי 
Rotary Pad בקר שליטה ראשי על מערכות הרכב 
רמקולים : 8 / 10 הכולל סאבוופר / 14 Harman Kardon

FCW מערכת התראת התנגשות חזיתית כולל זיהוי הולכי רגל
AEB מערכת בלימה אוטונומית למניעת תאונה 
LDW מערכת התראה לסטייה מנתיב 
חיישני חנייה אחוריים 
חיישני חנייה קדמיים (בחלק מהדגמים)
מצלמת נסיעה לאחור (בחלק מהדגמים)
מערכת תאורת אור גבוה אוטומטי (בחלק מהדגמים)
מערכת התראת “שטח מת” (בחלק מהדגמים)
בקרת שיוט אדפטיבית (בחלק מהדגמים)
IBS Integrated Brake System מערכת בלימה חדשנית המשלבת את כל מערכות הבלימה למערכת אלקטרומכנית אחת לטובת תגובת בלימה מהירה
6 כריות אוויר
חמישה כוכבים במבחני ריסוק רשמיים

שלב המבטים הסתיים. אני וסטלביו הבנו שיש פה פוטנציאל, וכך, בלחיצת דוושה, החיבור היה מיידי. ההוא שדיברתי עליו בהתחלה, הורגש בשנייה שהכנסתי הילוך, והמנוע החל לפעום. הצלילים, הקצב, הכוח הנתון בכל שנייה, היה בדיוק מה שרציתי וביקשתי. הרמוניה בין המנוע והתיבה, מתלים משככים את הדרך, צמיגים נעוצים באספלט, שקט בתא הנוסעים. בהתחלה בתוך העיר, אחר כך נסיעה ארוכה דרומה. אנחנו זורמים.

אני בוחנת את המנוע הצנוע יותר – 2 ליטר טורבו, עם 200 כוחות סוס “בלבד”, (מומנט מרבי 33.6 קג”מ ב-1,750 סל”ד, 7.2 שניות מאפס למאה קמ”ש). נחות כביכול ממנוע ה-2.0 ליטר, עם 280 כ”ס (מומנט מרבי 40.8 קג”מ ב-2,250 סל”ד, 5.7 שניות מאפס למאה קמ”ש). אבל המאתיים כוחות סוס סיפקו בדיוק מה שהייתי צריכה בדרך, ומה שקרוב לוודאי אצטרך בנסיעות היומיומיות שלי.

כשדחפתי אותו למהירויות לא סבירות, המנוע החל להשמיע רעשי מאמץ, מהירות שהגרסה החזקה יותר הייתה כנראה אוכלת בלי מלח. אבל אלה מהירויות לתחרויות או למבחני דרכים, לעבודה, אני מניחה, אתם תיסעו רגוע יותר (על 10 קמ”ש בפקק, אז לפחות שיהיה לכם נעים ונוח).

נפח מנוע 1,995 סמ”ק טורבו, עם 4 צילינדרים, 16 שסתומים, הזרקה ישירה. הספק של 200 כ”ס ב-4,500 סל”ד. מהירות מרבית – 215 קמ”ש.
תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטארית, עם שמונה יחסי העברה קדמיים.

ALFA Q4 – מערכת הנעה כפולה אקטיבית מתקדמת, לטובת חווית נהיגה ספורטיבית. המערכת מעבירה, במצב הרגיל, 100% מהכוח לסרן האחורי ושולחת עד 50% מהמומנט לסרן הקדמי במידת הצורך.

NEW ALFA DNA בורר מצבי נהיגה הכולל 3 מצבי נהיגה.
מערכת עצור וסע להורדת פליטות מזהמים והקטנת תצרוכת הדלק
HDC – מערכת בקרת ירידה במדרון.

פנסי לד מעוצבים עם תאורת יום. אלפא סטלביו

רכב פנאי שטח?

נכון שזה רכב פנאי שטח, אבל שטח הוא לא ראה, דרך כורכר הוא כן, אבל בזה זה הסתכם. סטלביו נועד לכבישים כמו במעבר סטלביו באיטליה, דרכים מפותלות בן רכב הרים יפהפה. בכביש נס הרים, בית אריה, או הירידות לים המלח, הוא ירגיש בבית.

ועוד מילה על העיצוב

חתיך וסולידי, אמרתי. לא הכי איטלקי במראה, יותר גרמני דווקא, או אסייתי (מישהו אמר מאזדה CX5?). אבל הגריל בצורת משולש מקדימה, יחד עם סמל האלפא רומיאו במרכז, לא מותירים ספק שהוא יליד איטליה. נתקלנו השנה בלא מעט רכבי קרוסאובר יפים ומרשימים, ועדיין, הסטלביו מצליח להפתיע, עם פנסי לד מהפנטים ומעוטרים בתאורת יום שמדגישה את המראה החייתי-ספורטיבי של הרכב. מאחור שני אגזוזים מצופים ניקל, ופסי ניקל גם תוחמים את החלונות.

תא מטען בנפח 500 ליטר. אלפא רומיאו סטלביו
מרווח פה. תא נוסעים באלפא סטלביו

מבחינת מרווח ומרחב פנים – יש הרבה מקום למשפחה של 5 נפשות. כולם ישבו בנינוחות וייהנו משפע של מקום לידיים, ברכיים וראש. הבן הקטן שלי ישב במושב בטיחות דיי גדול, והיה לו מלא מקום. בתא המטען הענקי יש מקום לעוד שני נוסעים 🙂 אבל הטענתי שם רק עגלה ותיק.

אני אגלה לכם, לפני הזמן, שאלפא רומיאו סטלביו נכנס כמו גדול לרשימת הבחירות שלי לרכב השנה לנשים בעולם – WOMAN’S WORLD CAR OF THE YEAR 2017, טקס שנתי בינלאומי לבחירת רכב השנה, בו אני שופטת יחד עם 25 שופטות מכל העולם. ואין לי ספק שהרבה מהשופטות יכניסו אותו לרשימת הפייבוריטים שלהן. אני כמובן אעדכן ואפרסם כאן באתר את הבחירות שלי לכלי הרכב הטובים של השנה ב-6 קטגוריות שונות, ומה רכב השנה, הפייבוריט שלי, ממש בקרוב.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “אלפא רומיאו סטלביו – מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 5 =