בגלג(ו)ל הבא – 3 מכוניות שלא אזכה לקבל ליום ההולדת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מהם החלומות מוטוריים של מלכת הכביש? 3 מכוניות שהייתה רוצה בחניה לכבוד יום ההולדת הקרב ובא...

אודי TT הדור השלישי מעוצב הכי יפה

יום הולדתי הקרב ובא, בסוף החודש, (מה שמשאיר לכם ולבן זוגי זמן “להתארגן” על מתנה), הביא אותי לפשפש בנבכי מוחי ולגעת שוב באותם החלומות המוטוריים שהייתי רוצה שיחנו אצלי בבית. “חלומות מוטוריים”, זה רק נשמע מפוצץ. מכוניות סימפטיות, בשווי רבע מהדירה שלעולם לא תהיה לי באזור המרכז. ועדיין, החלומות שלי קטנים, בחורה צנועה הנני, מהדרום באתי, וכנראה אליו אשוב, בקצב הזה של תשלומי השכירות.

אודי TT

אחרי האודי TT, מכונית ספורט – קופה (2 דלתות), אני עוקבת כבר 18 שנה. מהדור הראשון, בו רק קיבלתי רישיון, ונהגתי במיצובישי לנסר, וזו הייתה נראית לי מכונית ספורט ביונית. בדור השני, בתחילת 2006, שהיא התכערה, ואני הייתי עסוקה בבעיות של בני עשרים, סוף תואר, עזיבת קן, וגילוי עצמי בעיר הגדולה. ועד ימינו אנו – הדור השלישי, החדש, בו ה-TT יפה שוב, קלאסית ויוקרתית, ורחוקה ממני מתמיד. היא שוקלת פחות, (היי, גם אני!), דינמית יותר, (אה…), מצוידת במנוע 2 ליטר בנזין טורבו, עם 230 כוחות סוס, מומנט 37.7 קג”מ, ותיבת הילוכים אוטומטית – רובוטית כפולת מצמדים, בעלת 6 הילוכים. ואם התעניינתם, התאוצה של ה-TT מ-0 ל-100 ק”מ הינה 5.3 שניות, והמהירות המרבית היא 250 קמ”ש. זה הכל. הבו לי אותה לסוף שבוע אחת על אחת בכבישי גרמניה, ואני אשקול להוריד אותה מרשימת הבקשות ליום ההולדת.
נ.ב. רק שתדעו, על אף שאין מקום לילד במושב האחורי, בתא המטען לא תיכנס עגלה, ואין איזופיקס, זה לא דיל ברייקר מבחינתי.

בטיחות: 6  כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בגלגלים, מערכת התראה על סטייה מנתיב.

דירוג זיהום אוויר: 9 מתוך 15

צריכת דלק: 12 קילומטר לליטר

מחיר: 396,300 ש”ח

ב.מ.וו 235i. תחרפן אתכם

 ב.מ.וו סדרה 2

ואם לדקדק – ב.מ.וו סדרה 2 ‏235i M Performance, מתחרה של האודי TT. הב.מ.וו 235i זו מכונית ספורטיבית יפיפייה, מבפנים ומבחוץ, במיוחד זו האדומה שהגיעה לידיי. תחת מכסה המנוע רובץ לו מנוע 3 ליטר בנזין טורבו, עם הנעה אחורית, הספק של 326 כוחות סוס, מומנט מרבי של 45.9 ב-1300 סל”ד, תאוצה מ0-100 קמ”ש ב4.8 שניות. אה-הא, בדיוק כך. מפלצת ושמה תשוקה. כמה שכיף לנהוג בה, כך גם מפחיד. כל לחיצה על דוושת הגז מוציאה אותך משליטה פיזית ורגשית. וקל מאד לאבד את הראש. מה לי ולאקשן הזה? תיבת ההילוכים אוטומטית-טיפטרוניק עם 8 הילוכים שמסייעת לכל הכוח הזה במנוע לעבוד טוב ולהרגיש טוב בכביש.

BMW 235i

בטיחות: 6 כריות אוויר, מערכות בטיחות כסטנדרט, ומערכת הגנה נגד התהפכות במשענות הראש האחוריות.
דירוג זיהום אוויר: 14 מתוך 15

צריכת דלק: 11 קילומטר לליטר

מחיר: 352,000 ש”ח

ג’יפ רנגלר. אפשר גם בלי חול

ג’יפ רנגלר

אני בכלל מלכת הכביש, אבל אחד החלומות הותיקים שלי הוא רכב לשטח, שאילו היה שלי לא היה רואה גרגר חול מימיו, גם לא חול ים.

ג’יפ רנגלר קצר, מנוע 3.6 Sport, הוא הג’יפ האמיתי, עם הלוק הכי מחוספס בקטגורייה. על שמו קרויים כל יתר רכבי השטח “ג’יפ”, אלה בעלי יכולות עבירות אמיתיות, ואלה שמתפרקים כבר בדרכי כורכר. הרכב הזה כמעט לא השתנה כבר עשור, מלבד מנוע חדש ויעיל יותר שקיבל, וזה אומר המון – שהוא טוב ואהוד בדיוק כפי שהוא. הרנגלר מגיע עם מנוע בעל 3600 סמ”ק ו-284 כוחות סוס, הנעה אחורית, או ארבע על ארבע, לבחירת הנהג. שוקל כמעט שני טונות, עם רוחב צמיגים 245 ס”מ, מרווח גחון של 22.5 ס”מ, וזווית גישה מרשימה. זהו רכב “עבודה” לשטח. ועדיין תגלו שיש בתא הנהג מערכת שמע מקורית, חיבורי אודיו USB ו-AUX בקרת שיוט, מחשב דרך, ואופציה למערכת מולטימדיה. בגזרת אבזור הבטיחות, לא הרבה: 4 כריות אוויר, מערכת למניעת התהפכות, מערכת עזר לזינוק בעליה, בקרת גלישה במדרון.

בטיחות: 4 כריות אוויר, חגורות בטיחות מובנות בעלות שלוש נקודות עיגון בכל המושבים, מערכת בלימת חירום.
דירוג זיהום אוויר: 15 מתוך 15
צריכת דלק: 9 קילומטר לליטר    
מחיר: 257,900 ₪

אז אל תשכחו, .27.3.16
יד שנייה גם הולך…

 

כתבה שפורסמה בידיעות תקשורת. 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “בגלג(ו)ל הבא – 3 מכוניות שלא אזכה לקבל ליום ההולדת”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen + 18 =