האם כלי רכב יכולים להיות מדבקים בנגיף קורונה? תופתעו לגלות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

האם כלי רכב יכולים להיות מדבקים בנגיף הקורונה? ועוד איך! נגיף הקורונה עשוי להישאר על משטחי פלסטיק, טקסטיל, גומי ועור, במשך שבועות

 

האם כלי רכב יכולים להיות מדבקים בנגיף קורונה?

 

אלון רוזן, לשעבר מנכ”ל המשרד להגנת העורף וכיום יועץ אסטרטגי לחברת “בלפור ישראל”, החברה שחיטאה את ספינת הקורונה ביפן, עונה “הרכב הפרטי שלנו הוא ספינת הקורונה הפרטית של כל אחד מאיתנו. החומרים הנמצאים ברכב כגון: פלסטיקה, טקסטיל, גומי ועור, הם מצע אידיאלי לנגיף הקורונה, שעשוי להישאר עליהם למשך שבועות.

ממחקרים שבוצעו בסין, בארה”ב, באיטליה עולה כי נגיף הקורונה עשוי להימצא על משטחים לתקופת זמן ארוכה של עשרות ימים, בעיקר על משטחי טקסטיל כגון בדים, עור, שטיחים, פלסטיק, גומי וכיו”ב. כלי הרכב שלנו מכיל שילוב של חומרים שבהם נגיף הקורונה עלול להישאר למשך זמן רב מאד כגון פלסטיקה, טקסטיל וגומי. מספיקה נוכחות קצרה של נשא נגיף הקורונה ברכב על מנת שהרכב יהפוך למזוהם, ושנגיפי הקורונה יעברו לנוסעי הרכב במשך תקופת זמן לא מבוטלת.

“הדבר נכון במיוחד לגבי ניידות שיטור, כבאיות, אמבולנסים, רכבי צבא, מוניות ורכבי תחבורה ציבורית והסעים, בהם נוסעים רבבות בני אדם בחודש  אך גם ברכב הפרטי שלנו יכולים להימצא נגיפי קורונה שנדבקו למשטחים השונים ע”י נשא או חולה ששהה ברכב.

“בשטח פנים כה קטן כגון רכבים פרטיים, הרכב הפרטי שלנו יכול להפוך לספינת הקורונה הפרטית של כל אחד מאיתנו” אומר אלון רוזן, לשעבר מנכ”ל המשרד להגנת העורף וכיום יועץ אסטרטגי לחברת “בלפור” הבינ”ל, הענקית האמריקאית לטיפול ושיקום מפגעים סביבתיים “בלפור”, אשר מפעילה 300 נציגויות בעולם וגם בישראל, משתמשת בחומר חיטוי בוטני המופק מ”תימול” והמצוי בצמח הקורנית.

 

הבוקר נפתח מתחם היבדק וסע בבני ברק 

רעיונות חיוניים להכנה לרכב בזמן הקורונה

פורד משאילה את קווי הייצור שלה ליצור מכונות הנשמה

 

חומר חיטוי זה הינו יחיד מסוגו בעולם, ועומד בתקנים המחמירים בעולם, לרבות אישור המשרד להגנת הסביבה בארה”ב’ EPA, המרכז להדברה תברואתית בארה”ב והאגודה האמריקאית לכימיה – החומר אינו רעיל, מוכח כיעיל נגד קורונה ואינו פוגע בסביבה ולכן מתאים לשימוש במשרדים, בתים וברכבים פרטיים. בניגוד למשטחים כגון רצפות, אותן ניתן לנקות עם נוזל ניקוי מהול באקונומיקה, או ידיות ומשטחים, באמצעות אלכוהול, ברכב הפרטי החומרים הללו יכולים להיות הרסניים לפלסטיקה, לטקסטיל ולרכיבי האלקטרוניקה השונים בתא הנהג.

“החיטוי שאנו מציעים בבלפור הוא ייחודי, אינו מכיל חומרים כימיים, קוטל נגיפי קורונה בתוך 4 דקות והכי חשוב, כאשר מדובר על טיהור של חללים פנימיים, אינו מזיק כלל לבני אדם, בעל חיים, ריהוט או כל מוצר אחר שקיים ברכב, בבית או במשרד”, מציין רוזן.

 

חברת “בלפור ישראל”, החברה שחיטאה את ספינת הקורונה ביפן

 

לפני מספר ימים הודיעה “בלפור ישראל” כי היא מציעה את שירותי החיטוי והטיהור של החברה גם למגזר הפרטי לאור המצוקה הגדולה בה נמצאים אלו שיקיריהם שהו בבית או ברכב כאשר היו נגועים בנגיף, והחשש שהם “זיהמו” את המשטחים, מערכות מיזוג האוויר וכיו”ב. 

החברה, שבימים אלו מפעילה צוותי טיהור בחברות וארגונים רבים מאד בישראל כגון: מד”א, כב”ה, משרדי ממשלה, מפעלים חיוניים למשק, בנקים ואף מתקני ביטחון, הכשירה צוותים נוספים ורכשה את המלאי המתאים להתמודדות מול הביקוש הרב מאד שקיים היום בישראל לשירותים מהסוג הזה.

עפ”י פרסומים בארה”ב “בלפור” טיהרה את ספינת הקורונה היפנית לאחר ששהו עליה עשרות נוסעים חולים.

“הפעילות מול השוק הפרטי אינה רווחית לחברה, ובכלל במדינות אחרות שבהן פועלת בלפור, כלל לא מציעים אותה. אנו עושים זאת במטרה לתמוך במאמץ הלאומי של צמצום המשך הדבקה בקהילה ולסייע כמה שרק ניתן למשק לחזור לפעילות תקינה. אמצעי ההגנה שאנו מציידים באמצעותם את צוות העובדים המסור שלנו יקרים עד מאד בימים אלו ושיש להם ביקוש רב מאד מסביב לעולם. בחרנו להשתמש בהם ולנצל את יכולת החברה על מנת לטהר כמה שיותר מבנים בהם קיים חשד לנוכחות הנגיף. החברה ערוכה עם הציוד המתקדם בעולם ואנו עובדים סביב השעון”. כך אלון רוזן.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 + 17 =