השקה ארצית: קרוסאובר קומפקטי חדש למאזדה – ה-CX3

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

החלק החסר בנבחרת המכוניות של מאזדה הגיע גם אלינו, רכב פנאי קומפקטי וזריז לעיר

מאזדה כבר מזמן לא מרגישה ונראית כמו “המותג של העם”, ששימשה בתחילת שנות ה-2000. המאמי הלאומית שגדשה וחרכה את כבישי הארץ במאות אלפי מכוניות, ליסינג בעיקר, הפכה להיות משהו אחר – שילוב של קלאסיות ואלגנטיות, עם מראה חד וספורטיבי הרבה יותר.

ההשקה של הקרוסאובר החדש והקומפקטי של מאזדה, ה-CX3, התקיימה במרכז קניון רמת אביב, מעוז הבורגנות, על כל המשתמע מכך: כסף, משפחה, החיים הטובים, ושופינג, כמה שיותר שופינג. יש להניח, שגם זו סוג של אמירה. 

הקרוס אובר החדש של מאזדה - CX3

ביצועים

למאזדה XC3 מנוע 2.0 ליטר מסדרת SKYACTIV, עם הספק של כ-156 כ”ס ב-6,000 סל”ד, והמומנט המירבי עומד על 20.8 קג”מ ב-2,800 סל”ד. תיבת ההילוכים היא אוטומטית בעלת 6 הילוכים. התיבה היחידה המוצעת.

הקרוסאובר הקומפקטי של מאזדה מאיץ מ-0-100 ב-9.1 שניות. ונתון צריכת הדלק המוצהר על ידי היצרן הוא 13 ק”מ לליטר בנסיעה עירונית, ו-19 ק”מ לליטר בנסיעה בין עירונית (16.39 ק”מ לליטר משולב).

מפרט ביצועים

עיצוב
פילוסופיית העיצוב של מאזדה ” KODO – הריגוש בתנועה”- מורגשת היטב. החזית האגרסיבית, פנסי ה-LED עם כיוונון אוטומטי, פנסי ההלוגן בגרסת zoom), פנסי ערפל תואמים מסוג LED, תא הנוסעים נראה כנוטה לאחור, חישוקי הסגסוגת הקלה בקוטר “18 ועוד. מאחור, בולטים ב-CX-3 צינורות פליטה כפולים המעניקים מראה עוצמתי. 

מרווח הפנים של רכב הפאני הקומפקטי זהה לזה של מאזדה 2, לנהג והנוסע מקדימה יהיה מרווח ראוי, מאחור, 3 ילדים יכנסו, במידה ואין מושבי בטיחות. גם תא המטען קטן, אך רחב – בנפח 240 ליטר.

מראה דינאמי ומוקפד. תא נהג CX3

אבזור
שתי הגרסאות של ה-CX3 יכללו את קונסולת ה-MZD CONNECT- מערכת המידע והבידור של מאזדה, המגיעה מהיצרן מקורית ובעברית, עם צג מגע מרכזי בגודל 7″, ונשלטת בעזרת בקר פיקוד רב תכליתי.

המערכת תומכת בלוטות’ (כולל הודעות סמס) וכוללת גם מצלמת נסיעה לאחור ומערכת ניווט. עוד ברשימת האבזור הסטנדרטי:
חישוקי סגסוגת קלה “16, שמשות כהות, מערכת בקרת אקלים, מערכת בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, קיפול מראות חשמלי, התנעה ללא מפתח, מערכת שמע מקורית עם 6 רמקולים; שקעי USB ו-AUX; הגה מתכוונן, עם בקר החלפת הילוכים, ושליטה על מערכת השמע מההגה.

גרסת Pure White כוללת בנוסף פנסי חזית, תאורת יום ופנסים אחוריים מסוג LED, חישוקי סגסוגת קלה “18, עיטורי כרום בחזית ובצידי הדלתות, כניסה ונעילה ללא מפתח, צג תצוגה עילית המציג לנהג את כל הנתונים ההכרחיים מבלי להוריד את העיניים מהדרך: מהירות, ניווט, והתראות בטיחות, ריפודי עור לבנים (Pure White) בשילוב עור הפוך בצבע שחור עם דגשים אדומים.

ציון בטיחות. מאזדה CX3

בטיחות
במבחני הריסוק האירופאים Euro-NCAP זכה ה-CX-3 לציון כולל של 4 כוכבים. ציוני הבטיחות בהגנה על נוסעים, ילדים והולכי רגל היו טובים ועמדו ברמה של 5 כוכבים (85%, 79% ו-84% בהתאמה).

בציון מערכות הבטיחות האקטיביות זכה הרכב לציון ממוצע של 64% לאור העובדה שמערכות הבלימה האוטומטית בעיר וההתרעה על סטייה מנתיב הינן אופציונליות ברכבים הנמכרים באירופה, מה שהקנה לרכב ציון של 4 כוכבים. מערכות אילו מגיעות כסטנדרט בישראל.

שחר שמש, מנכ”ל דלק מוטורס: “ה-CX3 נכנס בסערה לסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים הצומחת בהדרגתיות מאז שנת 2009, ומייצג בצורה הטובה ביותר את חזון המותג, עם כל מה שציפינו לקבל ממאזדה: הופעה מושכת, תא נוסעים איכותי, יחידת הנעה נמרצת ביחס לתחרות, חווית נהיגה דינאמית ומערכות בטיחות מתקדמות”.

מאזדה CX-3 תשווק בשתי גרסאות :
CX-3 גרסת Zoom – 134,000 ₪
CX-3 גרסת Pure White – 145,000 ₪ 

*בשבועיים הקרובים יוצג הרכב בקניון רמת אביב בקומת הקרקע

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 + seven =