התאמת מושב בטיחות ועגלה לרכב

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook


איך הגעתי למצב הזה?! מרווקה תל אביבית פלוס חתול, פלוס דירת חדר בשדרות רוטשילד, שכל מה שעניין אותה זה מכוניות, עלון המבצעים של AM PM, ומתי הולכים לאכול סושי, לנשואה לכתב רכב משוגע עם דם חם, מתגוררת בשכונה שקטה מדי בהרצליה, ומטפחת בטן של חודש חמישי? המציאות לא טופחת לך בפנים, היא סוטרת לך בפנים, ונראה לי שרק עכשיו, בעיצומו של השינוי הפיזי, ההליכה המוזרה שנהייתה לי (כבד הילד), וההכנות הנדרשות לקראתו, אני מתחילה לעכל את הסטטוס.


הכתבה פורסמה לראשונה ב-25/1/2015
תאריך עדכון כתבה: 23/2/17
קרדיט צילום: בני דויטש

 

 

 

והמכוניות… היום אני מסתכלת עליהן מעט אחרת. פתאום זה לא רק מנוע, תיבת הילוכים, ורגל קלה על דוושת הגז. למשוואה נכנסו פרמטרים חדשים, מלבד ביצועים, מראה ומחיר. המבט עכשיו מתגנב גם אחורה, אל מושב הנוסעים ותא המטען. האם עגלה תכנס, מושב הבטיחות לתינוק, ומה עם מקום לרגליים הקטנות שלו? כן, הקטנצ’יק עדיין לא פה, אבל אמא שלו כבר מתכננת איך יראה היום יום שלו, ובונה סביבה טובה ובטוחה עבורו.   

זו לא רק אני, גם העולם מסתכל שונה על מכוניות. היום רכבי מיני וסופרמיני הן מכוניות לגיטימיות למשפחה, שהופכות פופולריות ופרקטיות יותר ויותר מדי שנה. מהנדסי רכב לוקחים בחשבון את התא המשפחתי כאשר הם מתכננים את תא המטען במכונית. ויצרני אביזרי הבטיחות לתינוקות וילדים משתכללים, ומייצרים עגלות שמתפרקות בלחיצה או משיכה מהירה, ואחרים הנדסו כאלה המתקפלות לגודל של לפ טופ. 

ואימהות… כבר שנים רבות מתלבטות ומתחבטות בדילמה “איזה רכב ראשון או שני לרכוש למשפחה, ואיזו עגלה או מושב הכי יתאימו למרחב הפנים שלו”.
איך פותרים את הדילמה הזו מבלי להגיע לסוכנויות הרכב עם כל הציוד של התינוק ומתחילים למדוד, אתם שואלים? כל התשובות בכתבה לפניכם…


על עגלות, מכוניות ומושבי תינוקות

 

עגלות בייבי ג’וגר ומושבי בטיחות מאמא קנגורה

 

לכבוד שינוי הסטטוס, אני שמחה להגיש לכם – הורים והורים לעתיד, כתבה קלילה וצבעונית שתעשה לכם סדר בראש, בכל הקשור לציוד תינוקות והתאמתם לרכב המשפחתי.
בחרתי 2 עגלות (תאומים, ויחיד), מושב בטיחות וסל קל, ובמקביל בחרתי שלוש מכוניות בגדלים שונים: מיני, סופרמיני ומשפחתית. המכוניות המשתתפות בכתבה נבחרו מתוך קטגוריות שונות: מיני (סיטרואן C1), סופרמיני (פיג’ו 208), ומשפחתית (פיג’ו 308). כאשר הגדלים השונים של השלוש סייעו לי לבחון איזו עגלה או מושב בטיחות נכנסים לאיזו מבין המכוניות, אם בקלות או בקושי, תוך בחינת הפרקטיות של המוצרים. 

על המכוניות:


סיטרואן C1 – מכונית מיני חדשה, שזכתה למתיחת פנים ב-2014, הכוללת מנוע חסכוני וירוק, והמון שיק וצבע. תא הנהג “זכה” למערכת מולטימדיה, מסך מגע וחיבורים למכשירים חכמים. ומרחב הפנים של הרכב גדל, כמו תא המטען, שכעת נפחו 196 ליטר, ואם תרצו עוד שטח הטענה – ניתן לקפל את המושבים האחוריים ולקבל מרחב תא בנפח 780 ליטר.



סיטרואן C1 החדשה



פיג’ו 208 – עוד מכונית פופולרית מאד באירופה, שגם הנהג הישראלי הגיב אליה בחום. היא עשתה פה גלים, עד שה-C1 וה-308 נחתו אצלנו וגנבו לה קצת את ההצגה ואת תשומת הלב לה זכתה בכל 2014. מכונית סופר מיני מאד מרווחת, עם תא מטען מכובד בהשוואה למתחרות בקטגוריה – 311 ליטר, ו-1152 ליטר עם קיפול המושבים.



פיג’ו 208

פיג’ו 308 – נבחרה למכונית השנה של 2014 באירופה. אחת המכוניות המשפחתיות המסקרנות בשוק כעת, שלפי הפרסומים והביקורות הופכת לספינת הדגל של היצרן. בזכות עיצוב חדש, מנוע קטן (רק 1.2 ליטר), תיבת הילוכים חדשה, שיפור בבטיחות, ומחיר שפוי, נראה שמדובר במשפחתית הכי טובה של פיג’ו בשנים האחרונות (נסיעת מבחן בשבוע הקרוב). כשנכנסים פנימה מרגישים את מרחב הפנים הנדיב, כמו גם תא המטען שלה – 470 ליטר, שהופכים ל-1309 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.
  

פיג’ו 308

 

המשותף לשלושתן? מנוע קטן, ירוק ואפקטיבי ופחות מזהם, גיר חדש, בטיחות, אחריות ל-5 שנים, ומרחב פנים – קריטריון חשוב מאד בכתבה לשמה התכנסנו. וחבל שלא הייתה לי ההזדמנות לבחון גם את הסיטרואן קקטוס שעשתה כבר עליה לארץ, אך עדיין לא נמכרת – מכונית משפחתית אפנתית על הגובה (קרוסאובר), שנמכרה באירופה בחצי שנה האחרונה כבר בעשרות אלפים.

מימין לשמאל: פיג’ו 308, פיג’ו 208 וסיטרואן C1. צילום: בני דויטש

 

 

העגלות:


עגלת סיטי מיני 4 גלגלים של בייבי ג’וגר

  • ניתן לחבר לעגלה עריסה, סלקל ושלל אביזרים
  • בעלת פטנט קיפול Quick Fold, קיפול מהיר בבת אחת
  • בד דוחה כתמים
  • גגון עם 90% הצללה ומסנן קרינה +UV50 
  • מתאימה לתינוק מגיל לידה עד משקל 15 ק”ג
  • צבעים: סגול, שחור, טורקיז, חול, ג’ינס, אדום
  • אושרה על ידי מכון התקנים הישראלי
  • מחיר – 1590 שקלים
  • מחיר כולל עריסה לתינוק בן יומו2790 ש”ח

 



עגלת סיטי סלקט לתאומים, יחיד או אח בוגר של בייבי ג’וגר

  • מגיעה ב-3 קומבינציות בסיס: יחיד, תאומים, ואח בוגר (אחים בהפרש גילאים קטן) 
  • ניתנת לשימוש מגיל לידה עם חיבור לעריסה תואמת או סלקל
  • בעלת פטנט קיפול Quick Fold
  • דגם מודולרי עם 18 אפשרויות חיבור ויכולת נסיעה בעיר ובשטח
  • חגורת בטיחות עם 5 נקודות עיגון
  • תא אחסנה בגב המשענת, וסל חפצים גדול
  • אושרה על ידי מכון התקנים הישראלי
  • מחיר – לטיולון אחד 2690 ש”ח, מושב נוסף, 1000 ש”ח 

 

 

 

מושבי הבטיחות:

מושב בטיחות למכונית דגם ליאונרדו מבית “מאמאקנגורה”

  • לתינוקות מגיל לידה ועד משקל 18 ק”ג
  • המושב מצויד במנגנון הגנה חדיש Easy-Fix המקבע את המושב לרכב בעזרת חגורת הבטיחות
  • מצויד במערכת הגנה לראש ופגיעות צד (שלא נדע)
  • אושר על ידי מכון התקנים הישראלי והאירופאי (תקן מחמיר)
  • כיסוי מושב נשלף ורחיץ
  • כיוון 6 מצבים ובסיס משנה זווית
  • מחיר – 650 ש”ח

 

 


סלקל מדגם ננה גורי של חברת “מאמאקנגורה”

  • משמש כמושב בטיחות מגיל לידה, משקל 13-0 ק”ג
  • עשוי חומר סופג אנרגיה לבלימת זעזועים ומרופד בבד אנטי אלרגני
  • עומד בתקן מכון התקנים הישראל והאירופאי (תקן מחמיר)
  • מתאים ומתחבר לעגלות בייבי ג’וגר
  • מחיר – 550 ש”ח

 

 

 

יאללה מתקפלים


אז יצאתי לבדוק את כל אחד ואחד מהמוצרים, כשהאתגר הראשי לשמו התכנסנו, היה לבדוק האם עגלת תינוק הכוללת עריסה מכובדת תצליח להיכנס לתא מטען של רכב מיני כמו סיטרואן C1. רכב קטן ועירוני, המשמש גם כרכב שני במשפחה, ומשרת את ההורים בלו”ז היום יומי, הכולל לקיחה ואיסוף של הילד/ים מהגן ומבית הספר, נסיעות לסידורים ובין לבין עצירות בסופר. בשביל כל אלה יש לנו צורך ברכב קטן, חסכוני, זול לרכישה, ואם יהיה לו מקום למושב בטיחות, עגלה וקניות יחד, מה טוב.



ראשית, יש לשחרר את העריסה מהעגלה, על ידי משיכה מעלה בשתי הידיות המחוברות בצידיה.


כשהעריסה מנותקת מהעגלה, נקפל אותה, או נכון יותר – נשטח אותה. פעולת הקיפול נעשית ע”י שחרור הצלעות החבויות בתחתית העריסה, מתחת לבד הכיסוי. אלה הן “צלעות” גמישות התפוסות בתופסנים משתי צידיהן, המחזיקות את העריסות פתוחה וחזקה. אחת לרוחב ראש העריסה ואחת לרוחב רגלי התינוק. בעת לחיצה על שני התופסנים מכל צד, הצלעות תשתחררנה ואז תוכלו “למעוך” את העריסה פנימה, לצמצם את הנפח שלה ולהטעינה ברכב בקלות.

סוגרים את הגגון

 

משחררים את הצלעות בתחתית העריסה, מתחת לבד הכיסוי

 

וכעת ניתן לשטח את העריסה ולהניח אותה בעמידה בתא המטען של הC1

 

משקלה של העגלה 9 ק”ג, ומידות הרוחב והאורך ממוצעות במצבה הפתוח. היתרון שלה מתגלה בעת סגירתה, כשהיא מתכווצת למידה קטנה משמעותית מעגלות אחרות. מה שמאפשר לאחסנה בתא מטען של מכונית מיני עירונית קטנטנה, ולהשאיר מקום אחסון בתוך הרכב. 






מלאכת הקיפול אורכה שנייה – ממש במרכז העגלה ישנה ידית שחורה, אותה יש לאחוז ולמשוך למעלה בבת אחת. עם המשיכה, העגלה תתקפל לשני חלקים צמודים – וכך קיבלנו עגלה במצב הטענה. (כדי להחזירה למצב שמיש, פשוט מותחים אותה חזרה בקלות). למרבה הפלא, העגלה והעריסה נכנסו במצב אנכי לתא המטען, זו לצד זו, כשדלת תא המטען נטרקה ללא מפריע. 



עגלה ועריסה במכונית מיני סיטרואן C1



מידות עגלה פתוחה (אורךXרוחבXגובה) 96X61X105 ס”מ.  
מידות עגלה מקופלת  (אורךXרוחבXגובה) 75X61X25 ס”מ.



אחרי שעגלת הסיטי מיני נכנסה בקלות לסיטרואן C1, הכנסנו אותה באותו האופן לתאי המטען של הפיג’ו 208 ופיג’ו 308 במאוזן ובמאונך ו”זכינו” גם למקום נוסף לקניות.


עריסה בסופרמיני פיג’ו 208 

 

עריסה ועגלה בסופרמיני פיג’ו 208
עגלה ועריסה במשפחתית פיג’ו 308



האתגר הבא היה להכניס עגלת תאומים לרכב סופרמיני. עגלת התאומים 
שוקלת 12.5 ק”ג סך הכל, כאשר ניתן לפרק אותה לשלושה חלקים. 



 

כל חלק מתנתק על ידי לחיצה בידיות מצדדיו, מה שמאפשר לאמהות (להצליח) להרים כל חלק בנפרד בלי קושי לסחוב, ולהטעין כל חלק זה על זה בתא המטען. מלאכת הפירוק וההטענה ברכב לוקחת דקה לכל היותר.

לוחצים על הידיות בצידי המושבים ומשחררים על אחד בנפרד

 

כעת, נותר לקפל את בסיס העגלה על ידי משיכת הידית שבצידה מעלה

 

עגלת תאומים בסופרמיני פיג’ו 208


מושב הבטיחות לתינוק ניתן לחבר למושב הקדמי והאחורי: עד גיל שנה חיבור המושב הוא עם הגב לכיוון הנסיעה, כאשר הכיסא מתכוונן לזווית הזהה לזווית של הסלקל. מגיל שנה יש להפוך את מושב הבטיחות עם כיוון הנסיעה ולכוון את זווית הכיסא חזרה ל-90 מעלות. ובכל מקרה, לא להושיב ילד במושב בטיחות כשמולו כרית אוויר פעילה.



סלקל  כשמדובר בתינוק קטן, עד תינוק במשקל 13 ק”ג, ניתן להשתמש בסלקל, ולחברו למושב הקדמי לצד הנהג עם הגב לשמשה, לא לפני שכיבינו את אופציית כרית האוויר למושב הנוסע (פתחו את תא הכפפות, וחפשו מצד שמאל כניסה למפתח. בפתח הזה מכבים או מפעילים את כרית האוויר הקדמית, בעזרת המפתח של הרכב). הסלקל קטן מידות ואסתטי, קל לנשיאה ונכנס ללא קושי לרכב. הרמתו נעשית ע”י אחיזה בקשת פלסטית מוצקה. הוא קטן ומעוצב, וקיפול הגג שלו נעשה על ידי לחיצת שני לחצנים בולטים בצידיו.


 

ידית אחיזה ומשקל נוח לנשיאה

 

קשירתו למושב נעשית על השחלת חגורת הבטיחות המאוזנת (מימין ומשמאל הסלקל), תחת שני ווים בצבע בהיר (בכוונה, שנבחין בהם). אחרי שחגרנו, מלפפים את רצועת החגורה האנכית אל מאחורי הסלקל עצמו, שם מחכה לנו עוד וו בהיר, בו נעביר גם כן את החגורה. כל התהליך אורך לא יותר מ-30 שניות

קשירת סלקל במושב אחורי של מכונית מיני 

 

קשירת סלקל במושב קדמי של מכונית מיני

 

מתקינים את הסלקל לא לפני שכיבינו את כרית האוויר הקדמית 



ואיך הסלקל נראה במכוניות מרווחות יותר – עוברים למכונית הסופרמיני והמשפחתית.

סלקל של מאמא קנגורה במכונית סופרמיני

 

הסלקל במכונית משפחתית


מושב הבטיחות שבחנתי הוא ללא חיבור איזופיקס. המושב מצויד במנגנון הגנה חדיש בשם Easy-Fix המקבע ומחזק את המושב לרכב בעזרת חגורת הבטיחות. הוא מרווח ומרופד בשכבות הגנה ונוחות לתינוק, ומשמש פעוטות עד 18 קילו. כך, שמגיל לידה עד שנה הוא ישמש אתכם כסלקל, וכמושב בטיחות מגיל שנה ועד גיל שנתיים פלוס, אף יותר.


מושב בטיחות מאמא קנגורה ברכב מיני

 

מושב בטיחות במכונית סופרמיני, ומקום לעוד שני ילדים

 

קשירת המושב נעשית בשני שלבים, השחלת החגורה האנכית לתעלה ברוחב המושב, וליפוף החגורה מסביב למנגנון הבטיחות איזי פיקס, שבעצם תופס את החגורה בצורה הדוקה, ובטיחותית שאינה מאפשרת תזוזה של החגורה. המושב “תופס” מקום כמו נוסע בוגר אחד, ולכן שני אנשים נוספים יוכלו לחלוק מקום במושב האחורי במכונית משפחתית, ונוסע אחד אם מדובר במכונית מיני. תהליך קשירת המושב לוקח כדקה בערך, וקחו בחשבון שהמושב ברוב המקרים נותר קשור ברכב.

מושב בטיחות במשפחתית פיג’ו 308, ונותר מקום לעוד 2 נוסעים בוגרים 

 

אימהות, מה הן אומרות…

מה אני אגיד לכם, יצא לי טוב. כל חברה קרובה שפתחתי איתה בשיחה על עגלות, שיגרה בפני את השם “בייבי ג’וגר”, פלוס המלצה. האחת אם לתינוקת, השנייה אם לשני קטנטנים, ועוד חברה שמתגוררת בפלורידה והחליטה שלפני שהילד השני יצא היא תרכוש עגלה כזו (בהצלחה סיווני!). 

ויש גם ציטוטים:


חברה ראשונה, שני (31), אימא לילדה אחת בת שנה ו-7 חודשים: “הייתה לי עגלה יקרה ומשוכללת שלא צלחה מעברים של סנטימטרים בודדים ברצפה. נאלצתי לבקש מעוברי אורח עזרה כל הזמן. עם הבייבי ג’וגר אפשר לעבור בכל תוואי דרך, והתמרון גם קל יותר”.


חברה שנייה, שרון (32), אם לשני תינוקות (שנה ושנתיים וחצי): “רק הורים לשניים יבינו. בילד הראשון לא יודעים כלום, הולכים ומסתבכים עם קניית עגלה כבדה ומסורבלת. בילד השני מבינים כבר שהפרקטיקה חשובה יותר מהכל והולכים לקנות בייבי ג׳וגר”. 

ולא שילמתי להן, נשבעת!


מלכת הכביש בפייסבוק
ובאינסטגרם

follow and like
fb-share-icon0

10 Replies to “התאמת מושב בטיחות ועגלה לרכב”

  1. ענת היקרה ! מזל טוב, מזל טוב, מזל טוב ! כברת דרך עצומה את עושה, מתמידה,משקיעה, עניינית, והמון תכל'ס! הראיון עם ויקי, ובכלל! כל הבלוג, והעבודה הענפה עוד מימי המכוניות של Avis. שתמשיכי לעלות מעלה ומעלה. עושה טוב על הלב לראות תרבות מוטורית כמו שאת משרה בשראל, המון הצלחה ורק טוב עם המון פרגון!

  2. הי! תודה על זה 🙂 באופן כללי, איזה נפח תא מטען כדאי לחפש כדי שיתאים לעגלה?

  3. היי לילך, בשמחה.
    תא מטען פרקטי למשפחה – קניות, הטענת עגלה וכו, רצוי שיהיה לפחות 450 ליטר.

    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 + nineteen =