וולוו S60 דור שני (2010-2018) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

וולוו S60 בדור השני (2010-2018), רגע לפני שיווק הדגם חדש, במבחן דרכים

מבחן דרכים לוולוו S60
צילום: אלכס רבינוביץ'

וולוו S60 רכב מנהלים קומפקטי, שיצא לשוק באמצע 2010, עבר מתיחת פנים ב-2014, ובשנה הבאה (2019) עתיד להתחלף בדור חדש. למה בחרנו לבחון אותו? כי למרבה הפלא הוא עדיין רלוונטי. איך זה ייתכן שרכב בן 8, שעבר מתיחת פנים חיצונית בעיקר (שדרוג תא הנהג, עיצוב הגריל והפנסים הקדמיים), לפני 4 שנים, נשאר רלוונטי ותחרותי, מול מתחרות חדשות בשוק? ייאמר לזכותה של וולוו, שזיהתה לאן עולם הרכב הולך (לשדרוג בבטיחות), והייתה אחת מיצרניות הרכב הראשונות שאבזרו את כלי הרכב שלהם במערכות בטיחות מאד מתקדמות.

רכב המבחן שלנו, וולוו S60, לא עבר שינויים דרסטיים במתיחת הפנים שלו, ואני יכולה להבין למה לא נגעו בו. כי מדובר ברכב טוב כפי שהוא, עם 2-3 חסרונות והרבה יתרונות שמשאירים אותו במשחק. הוא היה שם כמעט לפני כולם, עם כל מערכות הבטיחות המתקדמות, עם תיבת ההילוכים השוודית המוצלחת של המותג, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, המשמשת גם את הxc60, לדוגמא.

המנוע – T5, מנוע בנזין 2 ליטר טורבו, עם 245 כ”ס, ו-35.7 קג”מ החל מ-1,800 סל”ד. מנוע שמרגיש חזק, ועובד בשקט וביעילות. התאוצה מאפס למאה קמ”ש ב-6.3 שניות. נשמע קצת לא הגיוני כשמסתכלים על הטנק החביב הזה מבחוץ.

טנק חביב ופרטנר טוב ליום יום

נכנסים פנימה, אכזבה קלה נרשמת כשמסתכלים על קונסולת הנהג (= דשבורד). כאמור, הוא עודכן ב-2014, והוא באמת מרגיש 2014, אפילו 2004. 4 שנים במונחים של עולם הרכב זה כמו 10 שנים. כולם רצים קדימה כל כך מהר. החדשות הטובות הן, שלפי דגמי וולוו החדשים, ה-XC60 XC90, וגם XC40, שאוטוטו מגיע אלינו, לא תהיה לוולוו בעיה לעצב תא נוסעים מתקדם ומעוצב יפה ל-S60 החדש.

למכוניות החדשות של המותג יש גם מערכת מולטימדיה מוצלחת דמוי טאבלט. אילו היה לרכב המבחן את המולטימדיה הזו, ספק אם מישהו היה מזהה שמדובר ברכב ששווק לפני 8 שנים.

מה כן יש? הרבה מאד אבזור: מערכת שמע + 8 רמקולים, מסך תצוגה צבעוני 7′, לוח מחוונים 8′, דוושות ודיפוני אלומיניום, בקרת אקלים, בקרת שיוט (לא אדפטיבית, אל תגזימו), חיישן גשם, חיישני חניה, אגזוז כפול, שלדת ספורט ומערכות בטיחות מתקדמות לעיר. (פירוט אבזור מלא).

חיברתי את הפלאפון למערכת, כיוונתי את המושב המתכוון באופן חשמלי מעלה מעלה, וקדימה, ויצאתי לדרך.

תא נהג. וולוו S60
המולטימדיה החדשה של וולוו הייתה עושה לS60 פלאים
מושבים מרווחים ותומכים. S60

צריך לדעת להעריך מושב נוח, מחבק ותומך ברכב, כזה שאתה קם ממנו ולא מרגיש את הגב והצוואר שלך מפורקים. מושב שאתה רוצה לעצמך בסלון. רשמתי לעצמי וי. גם מערכת השמע הלא עדכנית טובה מספיק כדי ליהנות מהאזנה למוזיקה. כשמגבירים את הווליום פה מרגישים כמו בוולוו v40, צעירים לרגע. מבחינת תפעול המערכת, ישנן מערכות נוחות ואינטואיטיביות ממנה, אך גם זו בסדר.

נוח ובטוח. וולוו S60

יצאתי מהעיר עם המכונית  הגדולה הזו, וולוו S60, שמרגישה עכשיו כמו דובה שקמה משנת החורף. לחיצה על הברקס מביאה לתחושה כבדה ומנומנמת, צריך ללחוץ את דוושת הברקס ממש עד הסוף כדי להעמיד את הרכב במקום. אחרי העצירה, שמים גז, לחיצה עמוקה על דוושת הגז תעיר את הדובה משנתה. ההאצה לא מרגישה דינאמית ומיידית, אך כשלוחצים ומאיצים בה היא מתעוררת ומשחררת הרבה מאד כוח, וגם שאגה חיננית.

בנסיעות בינעירוניות יום יומיות, הוולוו S60 מתגלה כרכב נוח, ופרטנר מצוין ושקט. זהו רכב בטיחותי, מאובזר מטמבון לטמבון במערכות בטיחות מתקדמות, מגרסת הבסיס, הרבה לפני שמותגי רכב אחרים ידעו להגות את המילה, וזה יאמר לזכותה. כמו כל רכב וולוו, מדובר ברכב מרווח מאד, עם תא נוסעים מפנק, בעיקר בגרסת הR design, שאני בוחנת. במחיר של 200 אלף ש”ח, מדובר ביחס עלות תועלת לא רע בכלל.

וולוו S60, הוא רכב לא קטן ולא קל, יותר מטון וחצי משקל על 4.6 מטר אורך. נכון שיש מצלמת רוורס ברכב שמסייעת בחניית הרכב, אך נהגים עירוניים, שרודפים אחרי חניות ביום יום, או נהגים שלא בטוחים ביכולות התמרון שלהם, כדאי שישקלו דגם פחות מאסיבי להתנהל איתו ביום יום.

על העיצוב אםשר להתווכח

על העיצוב שלו אפשר להתווכח. בזוויות מסוימות, אולי מהצד, הוא נראה טוב ואף ספורטיבי. מזוויות אחרות, מקדימה בעיקר, נראה שהוא זקוק לעיצוב מחדש. המכוניות החדשות של וולוו הפתיעו עם עיצוב צעיר, קלאסי ויוקרתי גם יחד, והצליחו למתג את וולוו מחדש, כרכב לבני 40, ולא ליוצאים לגמלאות.

אני יכולה מאד להבין למה לא חידשו את הוולוו S60 יותר מדי. אומרים שכל המוסיף גורע, וברכב הדגל של וולוו, שנמכר טוב כמו שהוא בכל בעולם, לא נוגעים.

עם הפנים ל-2019

וולוו S60 הוא רכב טוב, נוח וחזק, שמשווע לשדרוג מערכת המולטימדיה, ושדרוג חיצוני, כמו עיצוב אווירודינאמי ונועז יותר, שיעשו אותו לרכב ממש טוב. צריכת הדלק שלו ודירוג זיהום האוויר שלו מעידים עליו שנוצר בתחילת העשור, לפני שאיכות הסביבה קיבלה חשיבות כה גבוהה אצל יצרניות הרכב, ואין לי ספק ששני הנתונים הללו ישתפרו מאד בדור החדש.

מלבד זה? הוולוו S60 בדור השני שלו, הוא משפחתי ובטיחותי מומלץ, שעם הטיפול הנכון והידיים הנכונות ישמש את הבעלים שלו שנים קדימה.

לגרסת המבחן (מנוע T5, רמת גימור R Design)
החל מ- 205,900 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “וולוו S60 דור שני (2010-2018) מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × five =