וולוו XC60 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

וולוו XC60 מועמדת ראשית בבחירת רכב השנה של מלכת הכביש 2017

וולוו XC60 החדשה קיבלה את המראה האלגנטי מהאחים הגדולים, ומביאה איתה בשורות חדשות בבטיחות. מבחן דרכים לקרוסאובר שוודי שובה לב

וולוו XC60 החדשה מבחן דרכים

תמונות: איתן שפר

וולוו XC60 החדש מחליף את ה-XC60 המקורי הפופולרי, שב-9 השנים מאז השקתו הפך לרכב הפנאי-שטח היוקרתי, בגודל הביניים, הנמכר ביותר באירופה, עם מכירות של כמעט מיליון יחידות ברחבי העולם.

המודל החדש ממשיך את הקו המודרני החדשני של וולוו שהוצג בדגמי ה-XC90 וה-S90 החדשים, במראה החיצוני, כמו הפנסים, הגריל הקדמי החדש עם סמל וולוו, השימוש במילה VOLVO מאחור, והן מבחינת פלטפורמת ה-SPA החדשה שעתידה לשמש כבסיס לכל המכוניות בסדרות ה-90 וה-60 של וולוו.

המראה החיצוני של וולוו מרשים, אלגנטי וייחודי למותג, בין שפע רכבי הפנאי –שטח, הפנסים, והחזית של וולוו לא דומות לאף קרוסאובר אחר בכביש. את שפת העיצוב של וולוו אפשר כבר עשרות שנים לזהות מקילומטר.

שינוי עיצוב הפנסים והחזית. וולוו XC60

ביצועים

לרכב המבחן מנוע בנפח שני ליטר בנזין טורבו (T5) המספק 254 כ”ס ב-5,500 סל”ד, ומאיץ היטב בזכות 35.6 קג”מ הבאים ליד ביטוי בזריזות, החל כבר מ-1500 סל”ד. תיבת ההילוכים בעלת 8 הילוכים, תיבה שעובדת היטב בשילוב עם המנוע. ואם אתם ממש ממהרים, תוכלו להאיץ מאפס ל-100 קמ”ש ב-6.8 שניות, לא רע בשביל מנוע הפתיחה של הדגם.

ישנם שני מנועים נוספים, דיזל (5D), עם שני מגדשי טורבו ו-235 כ”ס שמגיעים מהר יותר (ב-4000 סל”ד), וקג”מ נדיב של 48.9.
ומנוע T8, היברידי (מנוע על ידי חשמל ובנזין) שאנחנו מחכים ומצפים לו, המספק 407 כ”ס בסך הכל, ויאיץ אותנו לסופר ב-5.5 שניות (0-100 קמ”ש). הוא גם יביא איתו יכולות נסיעה חשמליות לחלוטין (טווח נסיעה של 45 ק”מ, אבזור בטיחות רחב יותר ודירוג זיהום אוויר מזערי).

הנסיעה ב-XC60 החדש מהנה. במהירות עירונית או בינעירונית שורר שקט בתא הנוסעים, והמתלים דואגים לשיכוך מפגעי האספלט. אני יודעת שאנחנו שולטות גם ככה, אבל משהו בישיבה הגבוהה, בתוך תא נוסעים יוקרתי, נותנת לך תחושה של “BOSS”. אז אם קרה שנכנסתי קצת שפופה לרכב, ברגע שהתנעתי את הרכב, שמתי גז, (והשארתי אבק למכוניות מסביב), החיוך עלה חזרה לפנים. כאמור, מדובר ברכב קרוסאובר, רכב גבוה ממכונית ממוצעת, אך האחיזה נשמרת גם במהירות גבוהה מאד, וגם בפניות מעט חדות.

תא נוסעים יפה ואלגנטי. וולוו XC60
גוון בהיר לאורך כל תא הנוסעים

תא הנוסעים של הוולוו XC60 אלגנטי, נקי ומעוצב יפהפה, במרכז התא מסך מערכת המולטימדיה תופס מקום של כבוד ושולט על רוב המתרחש ברכב. בין היתר על מערכת בקרת האקלים החדשה המפוצלת ל-4 אזורים, CleanZone (מסלקת מזהמים וחלקיקים מזיקים מהאוויר שמחוץ למכונית כדי להעניק אוויר צח בתוכה). מערכת המולטימדיה שודרגה והפכה נוחה יותר להבנה ושימוש. דרכה תוכלו לשלוט מלבד בקרת האקלים, גם על מערכת השמע (יש גם דיסקים!), חיבור למכשירים, ועוד.

מה עוד? ישנה בקרת שיוט, מגביל מהירות, מחשב דרך, מראות צד מתכהות למניעת סנוור, תאורה במראות “האיפור” שעל סוככי השמש, משענת יד קדמית, ומאחור משענת יד דומה עם מקום לשתי כוסות, גלגל הגה ומושב מתכווננים, חיישני רוורס + מצלמת רוורס, ועוד ועוד.

יש תחושה טובה בתא הנהג, הגוונים הבהירים שחולשים על כל תא הנוסעים, משרה אווירה יוקרתית, מרווחת ונינוחה. גלגל ההגה מצופה עור ומשולב בו עיטור מתכתי, כמו גם ידית ההילוכים, את הכניסה לרכב מעטר לוגו של וולוו, ויהיה קשה לפספס דגלון קטן של שוודיה, בצד המושב שילד הנהג, גאווה לאומית. ישנה אפשרות לבחירת תא נוסעים בגוון כהה, שמתאים לדעתי יותר כרכב מנהלים/ות. למשפחה, תא הנוסעים הבהיר מתאים ונכון הרבה יותר, ואל תחששו מכתמים על המושבים, שליפת מגבון מהירה תעלים את הלכלוך.

וולוו XC60 שימושית למשפחה של 4-5 נפשות, מבחינת מרווחת פנים – ראש וברכיים, פתיחת דלתות בזווית רחבה, הטענת מושב בטיחות לילדים, ומקום לקניות, עגלה ושאר מטלטלין בתא המטען, בנפח 505 ליטרים.

וולוו חורטת על דגלה לייצר מכוניות בטוחות, כאלה שיביאו לאפס תאונות קשות ואפס הרוגים בכבישים, כשה-XC60 מוביל את המגמה הזו. רמות הגימור הגבוהות של הוולוו XC60 החדשה כוללות טכנולוגיות חדשות, כמו מערכת City Safety בנוסף למערכת Steer Assist (תיקון סטייה מהנתיב). מערכת בטיחות חדשה הנקראת Oncoming Lane Mitigation, משתמשת ב-Steer Assist כדי לסייע למנוע התנגשויות חזיתיות, בעוד מערכת Blind Spot Indication System – BLIS (מערכת חיווי שטחים מתים) משתמשת בתפקוד Steer Assist כדי להפחית את הסכנה של התנגשות עקב מעבר נתיב.

Pilot Assist, מערכת הסיוע לנהג, המתקדמת והאוטונומית למחצה של וולוו, דואגת להיגוי, האצה ובלימה עד למהירות של 130 קמ”ש, המגיעה כסטנדרט ברוב הדגמים.

מערכות בטיחות דוגמת, מערכת לשמירה על נתיב הנהיגה, בקרת שיוט אדפטיבית, קיימות ברמת אבזור מומנטם פלוס ומעלה.

XC60 T5 רמת גימור התחלתית “מומנטום” במחיר – 329,900 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “וולוו XC60 מבחן דרכים”

  1. היי ענת,
    במבחני דרכים באתרים אחרים הרכב הזה אומנם קיבל תשבוחות אך בכל מה שקשור לסינון רעשי רקע וספיגת תנאי הדרך ההתרשמות לא הייתה הכי חיובית וזאת בניגוד למה שאת רשמת
    האם זה עניין סובייקטיב או שמא הוא השתנה בדגמים מהשנה האחרונה ?

  2. היי אייל,

    יכולים להיות כמה דברים:

    מבחן הדרכים במבחנים האחרים היו מאומצים יותר.

    רכב המבחן היה שונה, או נסע בתוואי דרך שונה

    העיתונאי/כתב מתייחס (במחשבה שלו) לרעשי הדרך בהשוואה למתחרים.

    ממליצה מאד לבדוק בעצמך, ולקבוע נסיעת מבחן בxc60 או ברכב מיד שנייה שאתה שוקל לרכוש.

    זהו רכב טוב ומומלץ.

    שבוע טוב
    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nine − 7 =