ויקי באטלר הנדרסון – ראיון למלכת הכביש

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

S2000
אין שום קשר ביני לבין ויקי, אין קווים מקבילים, אין חוויות זהות, רק העובדה שהיא ואני “גמרנו” בתחום הרכב. היא ככתבת רכב מפורסמת באומה מוטורית עשירה וגדולה, וצלע נשית בפאנל מאד מאד מוצלח – פיפט’ גיר. אחרי מספר הופעות ב”טופ גיר” בסוף שנות ה-90, הצטרפה למתחרה הפחות פופולארית ב-2002. עדיין, מדובר תכנית רכב בריטית ידועה. ואני ככתבת רכב בנקודה קטנה על מפת המזרח התיכון.

היא התחילה את המסלול שלה ישובה במכוניות קארט, והשתכללה בנהיגה מגיל צעיר, כשאני ירשתי את האופניים האדומים המגוחכים של אחותי, עם הכידון הגבוה והחוטים הצבעוניים שהשתלשלו להם מהצדדים (עד שתלשתי אותם, כמובן). יצאתי יום יום עם החבר’ה בבניין (בנים בלבד) ויצאנו יחד לנסות את הגלגלים בגבעות מסביב, בשכונה בערד. היא התחילה להתחרות ולנצח בליגות קארטינג, כשהתחרות היחידה שלקחתי בה חלק הייתה “מי גולש יותר מהר על סקייטבורד בירידות תלולות”, ברגליים יחפות. היא סיימה עם גביעים, כשאני סיימתי בבכי, בעוד אחותי מחזיקה לי את היד ואימא פולה לי חתיכות זכוכית מכפות הרגליים.
ויקי ידעה מה הכיוון שלה יחסית מגיל צעיר, ואני הסתובבתי פה ושם במערכות עיתונים ומשרדי פרסום ויח”צ כדי להגיע למסקנה שאני רוצה לנהוג ולכתוב על זה, רק לפני 3 וחצי שנים, בגיל 28.
לא חיפשתי דמות להעריץ או לחקות, אבל האינטרנט הביא אותי לא פעם לראות ולהיחשף למעללי ויקי באטלר הנדרסון. אישה קטנה, בהירת שיער, גוף בנוי, לסת חזקה. נראית כמו “וואחד” בחורה, כזו שאוכלת בנים לארוחת בוקר. זכור לי היטב אותו סרטון בו היא בחנה #מזארטי גרנד קבריו בכבישי מונקו, מול נופים עוצרי נשימה, לחצה על דוושת הגז, הפיחה צלילים מטריפים מהמנוע ללא רחם וצרחה מאושר. עיני השתאו מול החיוך הענק הזה שלה, הרגשתי שמשהו זז לי שם בפנים. גם אני רציתי.



מאז עברו כמה שנים, בהן אני עוקבת מרחוק אחרי ויקי. היא הספיקה לחטוא בהגשת תכנית ריאליטי, להשתתף בפרסומות וגם לקריין למשחקי פלייסטיישן. ב-2010 הוציאה ספר “100 המכוניות הסקסיות של ויקי באטלר הנדרסון”. גם כן דרך למכור. ובין ים החלטורות, אף פעם לא עצרה מלנהוג וליהנות.

את רואה את עצמך כאישה פורצת דרך בינלאומית בתחום הרכב?
ממש לא, אני נהגת מרוצים, וכתבת רכב שאוהבת בכל מאודי לנהוג, וגם, במקרה, אישה.

בתחילת דרכך בתחום, הרגשת ש”קולגות” (עיתונאי רכב-גברים) מפלים אותך או מקשים עליך, בשל היותך אישה?
אם אי פעם נתקלתי בתחום בגברים שהיו ספקנים באשר להיותי נהגת מרוץ או כתבת רכב, פשוט נכנסתי לרכב, נתתי גז ונתתי לצמיגים המעשנים שלי בהחלקות לדבר בשמי!. זה עובד.     


איך הם מגיבים כשהם רואים שאת נוהגת טוב מהם, שלא לומר – עוקפת אותם?
אין לי זמן לבדוק את התגובות שלהם כשאני עוקפת אותם. אם היו זכורים לי סיפורים מצחיקים הייתי אומרת לך. בגיל 17 עבדתי כמדריכת נהיגה ב”סילברסטון” מסלול המרוץ הבריטי, המסלול הביתי של מרוצי הפורמולה 1 גרנד פרי בבריטניה. הרבה אנשים שנכנסו לרכב וראו אותי שאלו אם אני מבוגרת מספיק בשביל להוציא רישיון, ומסוגלת בכלל ללמד אותם לנהוג נהיגת מסלול. גם שם נתתי לנהיגה שלי לדבר בשמי. הניסיון, והביצועים שלי במסלול דחו את כל הספקות.


ויקי באטלר הנדרסון

ויקי נולדה באנגליה למשפחה של נהגי מרוץ מקצועיים – אבא, סבא ואח. בחופשות הקיץ הייתה נוסעת לבקר את הדודים שלה, שבמקרה גרו בסמוך למסלול מרוצים, והשאר היסטוריה. באטלר-הנדרסון התחרתה במרוצי קארטינג כבר בגיל 12, ובגיל 17 עברה מעבר טבעי מאד למרוצי מכוניות. את הקריירה שלה ככתבת רכב התחילה כבר ב-94′, בתקופה בה גם התחרתה, הדריכה והשתעשעה עם סירות מירוץ, קיבלה מספר הצעות מפתות ממגזינים מוטוריים בבריטניה, והחליטה לעטות על עצמה גם את חליפת העיתונאית. כך, במשך שנים, כתבה וערכה במספר מגזינים במקביל. כיום, אחרי שנהגה במאות, אם לא אלפי מכוניות בחייה, בחרה לחנות בחניית ביתה פולקסווגן גולף GTI, הונדה S2000 ודוקאטי מונסטר 750. בחירות לא רעות, אך לבטח יהיה מי שירים גבה. 

מה המכונית הכי גרועה והכי טובה שנהגת בה?
ב-1999 התוודעתי ל-למבורגיני דיאבלו
GT בנסיעה באיטליה. זו הייתה המכונית הטובה ביותר שנהגתי בה, ממש הרגשתי שזו המתכת המושלמת בשבילי. מהצד השני, רובר MG-F מכונית ספורטיבית עם שני מושבים, שבמקום להתמקד בלעשות אותה מכונית טובה וכיפית לנהיגה, נשענו וסמכו על מותג ה-MG המוכר שיעשה את העבודה.

אם מכוניות, ונהיגה… לאן את לוקחת את מכוניות המבחן שלך, איפה את הכי אוהבת לנהוג?
ב”אולטון פארק” באנגליה, תוואי כביש גלי, מוקף בעצים. אזור מדהים לנהיגה.


שברולט קאמרו

לא הפתיע אותי לשמוע שהיא התחתנה עם מפיק לשעבר בתכנית פיפט’ גיר – פיל צ’רצ’וורד, שמאז כבר עקר לצוות התכנית טופ גיר. השניים התחתנו ב-2007 ויחד הביאו ילדה לעולם ב-2011. אחרי הפסקה קצרה בה טיפחה אמהות, ויקי חזרה לשגרה המוטורית. כן אמא, לא אמא, כל החזיתות פרוסות לפניה, היא רק צריכה לבחור.

עוצי לי עצה, איך להצליח בתחום?
פשוט תמשיכי לעסוק בזה, תנהגי ותכתבי, ותעשי את מה שאת אוהבת לעשות. התשוקה, והמקצועיות יאירו ויפתחו את דרכך קדימה.
– ויקי מקנחת בברכת “גוד לאק”. בלי טו יו, בלי ענת, איזו מן תשובה דרד’לה זו? מיס איז באטלר, יש לך את זה ביותר בנאלי?

טוב, אם לא עזרת לי, אולי תעזרי למדינה שלי. כאזרחית במדינה סופר מוטורית, לאזרחית בארץ עם תרבות מוטורית דלה, מה לדעתך ניתן לעשות כדי לפתח תרבות מוטורית בריאה וענפה?
זו שאלה גדולה ומורכבת מאד. בבריטניה יש תרבות נהדרת של אהבה ענקית לנהיגה ומכוניות, וקבוצה גדולה מאד של ילדים בני 8 שגדלים ומתחנכים על ברכי התרבות המוטורית, לומדים לנהוג בקארט ולהתחרות. זה הדור של מחר, הדור שיכנס ויניע את התחום בעתיד, יתפתחו ויתמקצעו בסופו של דבר כנהגים ספורטיביים, כנהגי פורמולה, ועוד. הרבה קבוצות פורמולה אחת ובכלל מורכבות מצוותים בריטיים, מהנדסים, אנשי פיתוח, טכנאים, שהתחילו מאפס ועשו את כל הדרך למעלה לליגות הגבוהות. יש לנו פשוט הרבה אנשים במדינה שיש להם תשוקה למכוניות ואהבה ורצון גדול לעסוק בתחום.

המון נימוס ותשובות “פוליטיקלי קורקטיות”, פעם אחרונה שאני מראיינת בריטים #

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “ויקי באטלר הנדרסון – ראיון למלכת הכביש”

  1. וואו ענת כבר לא בארץ אבל עדיין עוקב אחרי הבלוג שלך מהתחלה עוד מימי אוויס זיהיתי בו משהו מעניין, וצדקתי, שאפו על הראיון עם גב באטלר המון הצלחה! אישה מדהימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × four =