חיה ותן לנשום: ב.מ.וו 530e (פלאג אין הייבריד) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ב.מ.וו 530e פלאג אין הייבריד (רכב סאלון יוקרתי נטען בחשמל – מבחן דרכים

ב.מ.וו 530e פלאג אין הייבריד

תמונות: יצרן

ב.מ.וו 530e פלאג אין הייבריד, plugged in hybrid, רכב סאלון מהודר חשמלי נטען – עם מערכת הנעה היברידית, הכוללת מנוע בנזין 2 ליטר טווין טורבו עם הספק של 184 כוחות סוס, מומנט של 29.5 קג”מ ב-1,350 סל”ד, ומקביל אליו עובד מנוע חשמלי שמשלים ל-252 כ”ס ומומנט מעודד של 42.2 קג”מ (מי אמר שלמכוניות חשמליות/היברידיות אין כוח?). נכון, הכי מתבקש לדבר על המערכת ההיברידית, על הסוללה, טווח הנסיעה, והחיסכון בדלק. אני אכתוב את כל הפרטים האלה בסיכום המבחן.

לפני כן מדובר ברכב סאלון יוקרתי – ב.מ.וו סדרה 5, שתרשו לי להכתיר כאחד מהמכוניות הנוחות, והטובות שפגשתי… למשפחה. כן, בעיני זו המכונית המשפחתית האולטימטיבית: מרווחת, מעוצבת, עם ביצועים דינאמיים, שמגיעה עם הסמל הנכון ויחד עם הסמל, שלל פינוקים, אבזור נוחות ובטיחות מתקדמים ותחושה טובה לכל נוסעי הרכב.

ב.מ.וו 530e הייבריד – מבחן דרכים

מעיק ומציק לחשוב שפה בארץ מכונית כמו הב.מ.וו הזו לנצח תהיה מכונית להסתכל עליה ורק לפנטז, או לקנות אותה עוד 10 שנים אחרי 3 “ידיים”, כאשר בכל העולם, מכוניות מסדרה 5 הן לחלוטין “אפורדבול”, ניתנות לרכישה אומרים, מחירן גבוה, אך אפשרי, והן נכנסות תחת ההגדרה של מכוניות “סטנדרטיות” ששוקלים לקנות למשפחה או כרכב מנהלים.  

51,000 דולר בארה”ב
45,000 יורו בגרמניה
420,000 ש”ח בישראל

עיצוב יפה ומרשים
ב.מ.וו סדרה 5 היברידי נטען בחשמל

באותו יום שהגעתי לאסוף את הב.מ.וו הזו למבחן, החזרתי רכב עם מנוע בנזין עצום ועתיר כוח, והפער הזה בתחושות של ההאצה, אך בעיקר בלימה, היה ניכר מאד בדקות הראשונות, אבל מתרגלים ממש מהר להתנהלות המערכת ההיברידית – שבבסיסה, כל עזיבה של דוושת הדלק, משמעה אגירת אנרגיה. גם בלחיצה על דוושת הבלם וגם בעת עזיבת דוושת הגז/דלק מתבצע אחזור של אנרגיה, ובמילים אחרות – “בלימה רגנרטיבית” שמביאה לייצור חשמל.

מצבי נהיגה

האופי הספורטיבי ומשכר של ב.מ.וו לא הלך לשום מקום. אם חיסכון בדלק לא מעניין אתכם, אתם יותר ממוזמנים ללחוץ על מצב נהיגה “ספורט” ולקבל את מלוא עוצמת המנוע ומלוא הביצועים. ועדיין, מדובר ברכב עם מנוע חשמלי, ועבור זה ייעד היצרן 3 מצבי נהיגה “ירוקים”:
1. מצב E DRIVE אוטומטי  – בו הרכב נמצא במצבו ההיברידי – שילוב של שני המנועים, כשמנוע הבנזין נכנס או יוצא מפעולה לפי עצמת הלחיצה שלכם על דוושת הגז.
2. מצב E DRIVE מקסמילי – נסיעה חשמלית למהדרין, רק מנוע החשמל בפעולה, ועד 140 קמ”ש.
3. מצב BATTERY CONTROL – מצב של הטענה חשמלית, כששני המנועים נמצאים במצב פעיל.

המצב ה-3 כאמור הוא האידאלי, כי כך מתרחשת אגירת אנרגיה חשמלית לטובת נסיעה בעזרת המנוע החשמלי בלבד (חיסכון, שקט ואפס פליטת מזהמים). אם אין תחנת הטענה קרובה אליכם, ואתם בדרכים, אתם יכולים למלא את הסוללה החשמלית בנסיעה של 90-100 ק”מ, במצב צבירת אנרגיה.

 

הטענת סוללה בין 3-5 שעות. ב.מ.וו 530e
ב.מ.וו 530e ספורטיבית או חסכונית. תבחרו

מבחוץ, הב.מ.וו סדרה 5, מכונית יפה ומרשימה למראה ועדיין סולידית ולא מנקרת עיניים, בעיקר בצבע הלבן. יש סאן רוף, חישוקי סגסוגת 18′, ואת גריל ה”כליות” היפהפה של ב.מ.וו. היא נוכחת, חייתית מעט וגדולה למדי (4,936 מטרים), וברגע הכניסה לתא הנוסעים שלה, בישיבה על מושב הנהג, מתקבלת תחושה “מחבקת” ועוטפת, ואין זכר לגודלה הפיזי ה”מאיים”.

לב.מ.וו 530e האצה טובה, דינאמית ושקטה. יש לה הרבה כוח זמין בכל רגע נתון. בדריכה רכה על דוושת הגז, מנוע החשמל מניע את הרכב לבדו, וברגע שתלחצו יותר, ותבקשו יותר כוח ומיידי, מנוע הבנזין יתעורר ויבוא לעזרת חבר.

תיבת ה”סטפטרוניק”, אוטומטית עם 8 הילוכים, מצוינת בעיני, ועובדת ביעילות ובהתאמה לביצועים הדינאמיים של המנועים. הגה – ברכב הזה היה לי “תיקון” בכל הקשור בביצועי ההגה של הב.מ.וו. ההגה החשמלי במספר רכבי ב.מ.וו שבחנתי היה מעט מנותק, וכאן, ב-530e הוא הרגיש טוב ו”מחובר”. אל תסתכלו עלי ככה, הגה זה חשוב!

תא נהג (דשבורד) ב.מ.וו 530e ברמת גימור אקסלוסיב
עם מחיר כזה ברור לך שקיבלת את הכי טוב

מבפנים, “כאילו” פשוט. נראה נקי, סולידי, ומאד איכותי. עם תג מחיר שמנמן, ברור לך שקיבלת את החומרים הכי טובים ואיכות ההרכבה מרגישה גבוהה. המושבים מושבי עור כהים עם כיוון חשמלי לנהג ולנוסע לצידו. מערכת המולטימדיה נוחה לתפעול, עם מסך מגע צבעוני 10.25 אינץ, היא כוללת מערכת ניווט מקורית, חיבור נוח לנייד, שליטה על מערכת השמע הנפלאה, בעלת 12רמקולים. כמו כן, יש בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור.

מבחינה פרקטית, בהמשך לפסקה בה פתחתי את המבחן, ב.מ.וו סדרה 5 היא מכונית מרווחת מאד, עם תא נהג מרווח ונוח מאד גם לנהגים גדולים או גבוהים, מאחור, מקום ל-3 מבוגרים, תא המטען בנפח 410 ליטר, רחב ועמוק, אם כי יש גדולים ממנו בקטגוריה.

העולם לא הולך, הוא טס לכיוון עולם הרכב החשמלי. דיזל זה פאסה, זה מזהם, זה מסוכן לבריאות של הסובבים אתכם, וצריך לשים לו סוף, עם כל הכבוד לאמינות המנוע וצריכת הדלק הנוחה שלו. הנעה חשמלית זה העתיד, ולשם גם אנחנו הצרכנים צריכים להתקדם.

ב.מ.וו 530e היברידית נטענת בחשמל

טווח נסיעה חשמלי – 20 ק”מ
מהירות מקסימלית בנסיעה “על חשמל” – 140 קמ”ש
זמן הטענת סוללה – 5 -3 שעות לטעינה מלאה.
צריכת דלק – 13 ק”מ לליטר
דירוג זיהום אוויר – 2 מתוך 15
*מיקום הסוללה: תחת תא המטען

לינק למפרט

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “חיה ותן לנשום: ב.מ.וו 530e (פלאג אין הייבריד) מבחן דרכים”

  1. אין אף תמונה שצולמה על ידך.
    תגידי את האמת, נכון שלא באמת נסעת ובחנת את הרכב בזה ואת כל מה שכתבת מצאת ברשת.

  2. הגברת מעלה מבחנים כל הזמן נוהגת בכל המכוניות שאנחנו רק חולמים עליהן
    איזה איש מוזר אני בטוח שאם תשאל את מלכת הכביש היא תסביר למה באופן לא רגיל אין תמונות מהמבחן עצמו
    ואתה צריך להתנצל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 4 =