טויוטה אוונסיס (2017) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לטויוטה אוונסיס, מכונית סאלון אלגנטית, והאחות הגדולה של הקורולה הפופולרית

טויוטה אוונסיס היא שיעור בהבנה והכרת שוק הרכב. מדובר במכונית משפחתית גדולה (סאלון), שעד לפני 10-15 שנה הייתה חלק מקטגוריה שלטת – מכוניות סאלון ומנהלים. מכוניות מרווחות למשפחות מפונקות, בדרך כלל מצויידות במנועים מעט יותר גדולים ממשפחתיות סטנדרטיות, תא נוסעים אלגנטי יותר, ומתלים משככים ונוחים.

היום, אחרי עשור של לא מעט מהפכות צרכניות, (קוטג’, דיור וכדומה), השינוי התודעתי העמוק “עשה שמות” גם בשוק הרכב – מכוניות המיני וסופר מיני עשו לנו בית ספר לצרכנות נבונה, ומכוניות הקרוסאובר (פנאי שטח) כאן כדי לתת לישראל ישראלי את הישיבה הגבוהה שהוא אוהב, והן לא הולכות להעלם עד שנסע בחלליות. וכך, בבום טראח, בלי ששמנו לב, קטגוריה שלמה זזה הצידה.
מכוניות הסאלון, המשפחתיות הגדולות, הן כאן לזמן קצוב, את חלקן ישווקו רק בשווקים מאד מצומצמים (אסיה, מדינות עולם שלישי, ישראל?), ואחרות ייעלמו מהמפה לגמרי, לטובת רכב פנאי חדש מאותו מותג. 

בין קאמרי לקורולה. טויוטה אוונסיס

מה יותר גרוע מלהיות מכונית משפחתית גדולה ב-2017?
להיות מכונית משפחתית גדולה עם אחות שקוראים לה טויוטה קורולה. טויוטה אוונסיס התפספסה בגלל שהיא ממוקמת בין אחיות פופולריות מאד, הקאמרי והקורולה. לא רציתי בכלל להשוות ביניהן, אבל זה ממש מתבקש. אז רק במשפט. מול הקורולה היא מציעה מרווח פנים גדול יותר, תא נוסעים איכותי, פשוט אך אלגנטי, מנוע גדול יותר (1.8 מול 1.6 ליטר), ומחיר אטרקטיבי, בהשוואה למכוניות המתחרות – 147,500 ₪.

תא נהג פשוט ואלגנטי
תא מטען בנפח 509 ליטר

הייתי צריכה כמה ימים כדי להכיר אותה טוב ולהתחבר אליה. לא הבנתי אותה במבט ראשון ולא בנסיעה השלישית. את מרווח הפנים שלה הערכתי בפעם הראשונה שיצאתי עם הילד לקניות. מיקמתי את מושב הבטיחות הלא קטן שלו בקלות בתא הנוסעים הרחב, זרקתי עשרות שקיות בתא המטען, בנפח של יותר מ-500 ליטר, והכל היה פשוט ונוח, ובטח הבנתם, מרווח.

לא הבנתי גם את תא הנהג של האוונסיס. כאילו, מה? זה מה שיש לך להציע לי בשנת 2017? ומנסיעה לנסיעה הערכתי את הסדר, הפשטות, והנוחות של תפעול המערכות השונות, וגם איכות החומרים לא רעה. הכל פיקס, חוץ מנראות מערכת המולטימדיה, אותו ראוי לשדרג, כדי שלא יראה אייטיז מדי.

ומה עם הביצועים? התיבה, אוטומטית רציפה עם 7 הילוכים. המנוע, מנוע בנזין 1.8 ליטר, אטמוספרי, עם 147 כוחות סוס, ו-18.4 קג”מ ב-3,800 סל”ד. מה? איפה הטורבו, תנו לי טורבו. התרגלתי לטורבו, והאצה חדה מהמקום, בכל מכונית מכל קטגוריה. ואז באה האוונסיס, ומסבירה לך בנימוס שאפשר אחרת. ומלמדת אותך ליהנות משיוט מהיר, נינוח, ושקט.

היא תזיז אותך מאפס למאה קמ”ש ב-10.4 שניות, אבל זה בכלל לא הקטע שלה. זו מכונית סאלון/מנהלים, וכמכונית כזו, היא מצוידת במתלים משככים, שאחראיים על הנוחות בנסיעה, והיא עושה את זה מצוין. אם תרצו להאיץ בה, היא לא תסרב, ותביא אתכם למהירויות תלת ספרתיות מרשימות.

מכונית נוחה ושימושית. טויוטה אוונסיס

המראה החיצוני שלה, קצת קאמרי, הרבה קורולה. מנעד הצבעים לבחירה לא כולל אדום, צהוב, ירוק. משפחתית רחבה, סולידית, ומאופקת. מחויטת כמו חליפה של איש עסקים. ביום האחרון שלנו יחד עדיין לא הייתי סגורה אם היא מספיק יפה בעיני. עד שראיתי טויוטה אוונסיס אחרת עוברת לידי, וכשסובבתי את הראש אחריה, הבנתי שהיא מרשימה.

מבפנים, יש רמת אבזור אחת – אקסקיוטיב, הכוללת כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת טויוטה טאץ’ עם מסך מגע 8 אינץ’, מצלמה אחורית ודיבורית, צג צבעוני בלוח המחוונים מעל ההגה, כניסות USB ו-AUX, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

בבטיחות, אתם יודעים, טויוטה לא צריכה להוכיח את עצמה. יש בה 7 כריות אוויר ובמבחני הריסוק הרשמיים, היא זכתה לציון אופטימלי – 5 כוכבים מלאים. מערכות בטיחות מתקדמות קיימות ברכב אופן חלקי. במתיחת הפנים הצטרפה בקרת סטייה מנתיב את ניטור המרחק מלפנים וזיהוי תמרורים משלימה מערכת המובילאיי.

בשורה התחתונה, טויוטה אוונסיס זוכה ללא מעט נקודות זכות, בזכות מה שהיא:
שימושית
נוחה
בטיחותית.
ובזכות המותג אליו היא משתייכת – טויוטה, היא מקבלת גם תו של אמינות, שירותיות, ושמירת ערך.

המחיר שלה – 147,500 ₪ תחרותי מול המתחרות הישירות, מאזדה 6, סובארו B4, ועוד, אך, כדי להשאיר אותה במשחק, בשוק תחרותי לא פשוט, היא צריכה לעבור מתיחת פנים מהותית (צפי שיווק בשוק הבינלאומי ב-2018) או לקבל תג מחיר אטרקטיבי אף יותר.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × three =