טויוטה יאריס 2017 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

היאריס חוזרת אלינו מעוצבת, בטיחותית וחזקה יותר - מבחן דרכים לטויוטה יאריס החדשה

טויוטה יאריס החדשה במבחן. צילום: יח"צ

מאת: גבע מאיר
תמונות: יח”צ טויוטה


טויוטה יאריס, הגיון, סדר ובטיחות


על צמרת קטגורית הסופר-מיני בישראל, המלחמה ניטשת, עיצוב, טכנולוגיה וחסכון הם המוטיבים המובילים היום, נראה כי המתחרות הצבעוניות הולכות לעשות סדר חדש בסגמנט, יצאנו לבדוק מה טויוטה מביאה לשולחן השנה.

היצרנית היפנית מצהירה על שינויים ושיפור מקיף בכל פרמטר, לא פחות מ- 900 מכלולים וחלקים משופרים לדברי טויוטה, יצאתי לנהוג ולראות על מה מדברים אנשי השמש העולה – האם השינויים מורגשים ביאריס 2017? והאם טויוטה מצליחה לנגן על בלוטות החשק.

יוניון מוטורס, עם הצלחה לא מתווכחים, כבר כשהגעתי למגדל טויוטה בתל אביב נראה כי העובדים מאד עסוקים, במכירות, כי המספרים לא משקרים. טויוטה יאריס עומדת בצמרת טבלאות המכירות באופן די קבוע. ניגשתי לחניית רכב המבחן, שורת ה”יאריסים” הארוכה חשפה בפניי את מתיחת הפנים המרהיבה שעברה הפעם היאריס. היאריס נשארה יאריס במידות, אך מעוצבת מחדש ובהחלט נותנת פייט במלחמות העיצוב בקטגוריה.

זה לא נגמר שם, טויוטה גם מציגה את מערך מערכות הבטיחות החדש של טויוטה ה-TSS Toyota Safety Sense ומערכת המולטימדיה המקוונת Toyota Connected, ממש חו”ל נהיה פה.

העיצוב החדש ניכר. טויוטה יאריס החדשה

על אקזוטיקה ורובוטריקים

אין ספק, מדובר במתיחת פנים מרשימה: החזית קיבלה מראה שרירי ונוכח, יחידות התאורה הראשיות, גולת הכותרת בקו העיצוב החדש, מרהיבות ומזכירות איך לא, עיניים של רובוטריק, (כן, כן אני ילד קטן, אני יודע). עבדו שם קשה בטויוטה ואני התרשמתי לטובה.

הסבכה הקדמית קיבלה מראה חדש וגינוני איפור נאים נראים מכל זווית, גם יחידות התאורה האחוריות עודכנו וקיבלו תאורת לד חדשה. הצבע היה קלף חזק בטויוטה הנבחנת, בלאק טופ אדום-רוז (Black top Red Rose), צבע אקזוטי דו-גווני שמחמיא בצורה יוצאת דופן.

בגרסה הבכירה הזו, (אחת לפני ההיברדית הייחודית) החלונות מושחרים מאחור, והגג משלים את מראה השועל השובב “חטפני” מתכנית הילדים דורה החוקרת. קו העיצוב החדש של טויוטה לוקח השראה מהקרוס-אובר החדש והאוונגרדי ה- CH-R של טויוטה שמסובב מבטים מכל זווית אפשרית.

תא נהג טויוטה יאריס

לא רע פה בפנים, בתא הנהג, מערכות בטיחות חדשות, מולטימדיה מקוונת, ויש גם קצת יותר כוח.

ההיכרות הראשונית השאירה אותי מסוקרן. יש שינוי בגישה לסופר מיני הפופולארית. אני נכנס פנימה, הישיבה קשיחה, תומכת, טויוטה קלאסית, לא הנוחה בקטגוריה אבל סבירה בהחלט, ההגה שמנמן, נעים למגע, מחופה עור ונושא כפתורי שליטה על מערכת המולטימדיה ומאחור ההגה ישנן מנופי העברת הילוכים קטנים.

מה חסר? מערכת בקרת שיוט. מערכת שלמתחרות החדשות בקטגוריה יש. הקוקפיט זכה למתיחת פנים קלה – בין שעוני המהירות ומד הסל”ד התווסף מסך צבעוני 4” שנותן אפשרויות רבות לתצוגה ואינפורמציה, בעיקר מסכי תצרוכת דלק ואינפורמציית נהיגה. 

מערכת המולטימדיה נאה, פשוטה וקלה לתפעול. מסך 7”, 6 רמקולים, מצלמה אחורית דיבורית בלוטות’, כניסת USB ו-AUX לנגנים חיצוניים ו- Toyota Connected עם חיבור אישי לרכב דרך המסך, אפליקציה ייעודית לסמארטפון, שימוש באפליקציות רבות על גבי מסך המולטימדיה, וממשק הודעות חיוני אודות הרכב, על טיפולים קרובים, קריאות שירות מדריך נורות חיווי ספר רכב דיגיטלי ועוד.

תא הנוסעים נאה עם חיפויים צבעוניים דמויי עור על הדשבורד ועל הדלתות, איכות החומרים לא רעה ואיכות ההרכבה קשיחה ומוצקה, לא ציפינו לפחות מטויוטה.

TSS Toyota Safety Sense ומנוע חדש

נתחיל עם מערך ה- TSS החדש של טויוטה, הכולל סט חיישנים ומצלמות, הקוראים את הכביש והתמרורים, ומתריעים מפני סטייה מנתיב, חריגה מהמהירות המותרת, כיבוי אורות גבוהים למניעת סנוור, ואפילו בלימה אקטיבית במקרי חירום. צעד ראשון לקראת רכב אוטונומי מלא. 

נפח המנוע גדל, 1.5 ליטר אטמוספרי, וההספק גדל יחד איתו, 112 כ”ס ב-6,000 סל”ד, ו-13.9 קג”מ ב- 4,400 סל”ד. האמת? אפשר יותר. אז למה לא? לטובת חיסכון בדלק.

טויוטה יאריס החדשה עושה שימוש נרחב בעיקר בגרסאות ההיברידיות במחזור *אטקינסון. בגרסה הנבחנת לא הרגשנו בשינוי, המנוע מספיק חזק בכדי לרוץ מהר ולא הורגש חוסר בכוח זמין, גם בעליות קשות. במבחן המיאוץ, עשתה היאריס 11 שניות מאפס למאה, כשהקאצ’ נמצא בתיבת ההילוכים הרציפה – היא טובה יעילה, ושואפת תמיד להוריד את הסל”ד, אבל איטית כמעה.


מתגלגלים, ונשארים בתלם

אז איך היאריס החדשה על הכביש? אמנם טויוטה הצהירה על 900 מכלולים ששופרו, אך לא הורגשו שינויים דרסטיים כהצהרת היצרן. הנסיעה איכותית בהחלט, שקטה באופן יחסי ונעימה, אך עדיין, ההתנהגות לא מפתיעה – המתלים נוטים לצד הנוקשה של הסקאלה, האחיזה טובה גם במהירויות גבוהות, התנהגות הכביש בינונית, ובידוד הרעשים סביר בהחלט, ולא יטריד אתכם בנהיגה יומיומית.
במבחן צריכת הדלק הפתיעה טויוטה עם תוצאה של ליטר לכל 14.5 ק”מ בתנאי מבחן, תוצאה מרשימה מאוד. בסך הכל, טויוטה יאריס החדשה היא היאריס המוכרת פלוס תוספות.


אז מה הוא מחזור אטקינסון? לא נאכל לכם את הראש עם פיזיקה ותרמודינאמיקה, אבל בגדול, במחזור אטקינסון המנוע משחרר אוויר מהצילינדר בפעולת הדחיסה ומזריק פחות דלק. התוצאה, וזה מה שחשוב – המנוע יעיל וחסכוני בצורה מורגשת, אך מרגיש כבד וחלש. איך מפצים על זה? בעזרת מנוע חשמלי.

אז מי הקהל של היאריס החדשה?

כנראה, שקהל היעד המסורתי – אלה שקנו יאריס בעבר וזה בדיוק מה שהם מחפשים. הפעם הרוכשים ייהנו מחבילת בטיחות מתקדמת עיצוב מושקע ויפה, וגם קצת יותר כוח וזריזות, בכל זאת מדובר פה על להיט מכירות.

טויוטה יאריס בישראל נחשב לשם נרדף לרכב אמין וסחיר ששומר על ערכו לאורך זמן רב. הקהל יודע מה הוא רוצה, וטויוטה מספקת בדיוק את זה. למי שמחפש יותר, ישנן אופציות צבעוניות אחרות.

טויוטה מספקת ללקוחות שלה בדיוק מה שהם מחפשים

גרסאות ומחירים:
מחירי היאריס החדשה נותרו ללא שינוי:

יאריס בנזין
SOL, מנוע בנזין 1.5 ליטר 112 כ”ס, ידנית -88,900 ₪
SOL, מנוע בנזין 1.5 ליטר 112 כ”ס, אוטומטית -100,900 ₪
STYLE, מנוע בנזין 1.5 ליטר 112 כ”ס, אוטו’ – 103,900 ₪
BLACK TOP, מנוע בנזין 1.5 ליטר 112 כ”ס, אוטו’ – 106,900 ₪

יאריס היברידית
HYBRID – מנוע 1.5 ליטר בנזין, היברידי, 99 כ”ס, אוטומטית 109,900 ₪
המחירים כוללים מע”מ ולא כוללים אגרת רישוי ותוספת לצבע מיוחד

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 − seven =