טור משפט תעבורה: שאלת אמינות מצלמות המהירות – עדכונים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

שאלת אמינות מצלמות המהירות עולה שוב ושוב לכותרות – בואו נעשה קצת סדר בדברים

 

אמינות מצלמות מהירות – טור תעבורה ומשפט

תאריך פרסום הכתבה: 18.7.2018
תאריך עריכה: 17.7.2019


בשנים האחרונות הותקנו מאות מצלמות מהירות דיגיטליות בכבישי ישראל. פרויקט הצבת המצלמות, המכונה ‘פרויקט א3’ עלה מאות מיליוני שקלים למדינה ובמסגרתו הותקנו מצלמות למדידת מהירות ואכיפה של עבירת אור אדום בישראל. המצלמות שהותקנו בישראל הן מתוצרת חברת ‘גאטסו’ ההולנדית והן עושות שימוש בטכנולוגיית צילום דיגיטלית ובלולאות מגנטיות המותקנות בכבישים. ההערכות הן שכל מצלמה הכניסה לקופת המדינה מיליוני שקלים בחודש מקנסות תעבורה.

תנאי בסיסי להרשעת נאשמים על בסיס מכשיר מדידה אלקטרוני הוא שאמינות המכשיר הוכחה מעבר לספק סביר והמכשיר הופעל בהתאם להוראות היצרן.

מזה מספר שנים מתנהל בבית המשפט בעכו תיק עקרוני בו נדון עניינם של כמה נאשמים בעבירות מהירות, שכפרו באמינות המצלמות. במסגרת התיק, שמובל על עו”ד תומר גונן ובסיוע של עורכי דין נוספים העוסקים בתעבורה, נדונה שאלת תו התקן שניתן למצלמות המהירות על ידי מכון התקנים הישראלי. מי שהיה חתום על התקן שנתן מכון התקנים הוא המהנדס אילן כרמית, ממלא מקום מנכ”ל מכון התקנים. במסגרת העדויות במשפט, העיד כרמית שנכח בניסויים שנערכו למצלמות אצל היצרן ההולנדי. מאוחר יותר התברר כי הוא לא נכח כלל בניסויים. התיק בבית המשפט בעכו עדיין לא הגיע לסיומו.

אז מה קרה בחודש האחרון?

במסגרת הניסיונות להכשיר בדיעבד את המצלמות ולהוכיח את אמינותן, ערכה משטרת ישראל באמצעות מעבדות הטכניון ניסוי במהלך חודש אפריל 2018. לפי מה שפורסם, הניסוי הראה כי קיימות סטיות מהותיות בין מדידות שונות של מהירויות שנמדדו על יד המצלמות באחוזים ניכרים. בעקבות הניסוי, הורתה פרקליטות המדינה למשטרת ישראל להקפיא את רישום הדוחות לנהגים שנמדדו במצלמות א3.

המשמעות:

המצלמות פועלות ומצלמות עבירות, אולם הדוחות כרגע לא נשלחים לנהגים עד שתתקבל החלטה בעניין. תיקים שנדונים כעת בבתי המשפט לתעבורה נדחים לבקשת המשטרה לחודשים ספטמבר-אוקטובר 2018 עד שתתקבל החלטה סופית בעניינם. יש מספר שופטים בבתי משפט שהורו על מחיקת התיקים האלה. למשטרה יש את הזכות להגיש את התיק שנית אם תתקבל החלטה אחרת. המשטרה פרסמה הנחייה לנהגים שקיבלו דוחות מצלמה כאלה שלא לשלם את הקנסות כרגע. מועד התשלום האחרון בכל הדוחות הפתוחים במערכת נדחה עד 2.9.18 (עדכון – התקופה הוארכה עד 15.10.18)

בשבוע האחרון פרסמה המשטרה כי היא ערכה ניסוי נוסף, בו הוכחה אמינות המצלמות, אולם יש ביקורת קשה מטעם אנשי מקצוע על הניסוי שערכה המשטרה בטענה כי מדובר ב’ספין’ שנועד להסיט את הביקורת מהתנהלות המשטרה בנושא המצלמות.

 

תביעה ייצוגית על הפרק. אמינות מצלמות מהירות


אנסה לענות על כמה שאלות שמתעוררות בעקבות הנחיית פרקליטות המדינה:

אז עכשיו למעשה לא אוכפים עבירות מהירות / אור אדום?
המשמעות של ההנחיה היא הקפאה זמנית של הדוחות. כרגע המצלמות עובדות ומצלמות עבירות, אולם הדוחות בינתיים לא נשלחים לנהגים. זה לא אומר שמותר עכשיו להשתולל על הכבישים כי אין אכיפה. בנוסף, הודיעה משטרת ישראל כי הגבירה את האכיפה באמצעות ממל”ז (לייזר), המופעל ע”י שוטרים. היזהרו.

קיבלתי דו”ח מהירות המבוסס על מדידה של מצלמה בדואר. מה לעשות?
ההנחיה כרגע היא לא לשלם את הדו”ח ולהמתין להודעות שיפורסמו על ידי המשטרה. מועד התשלום האחרון הוקפא כאמור עד 2.9.18.

קיבלתי דו”ח ברירת משפט (קנס) בדואר על עבירת מהירות. האם כדאי לי לבקש להישפט?
התשובה היא מורכבת – כרגע הדוחות מוקפאים עד 2.9.18, אז כרגע לא צריך לעשות דבר. אם לאחר מכן נהג סבור כי לא עבר את העבירה המיוחסת לו בגלל שהמדידה לא אמינה, זכותו לבקש  להישפט בגין העבירה. הבעיה היא שרוב האנשים לא יודעים איך לנהל משפט בעצמם ועלולים לגרום לעצמם נזק. מומלץ להיות מיוצגים בבית המשפט לתעבורה ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עו”ד העוסק בתעבורה לפני שמקבלים החלטות.

שילמתי לפני כמה חודשים דו”ח שקיבלתי? האם אקבל את הכסף בחזרה?
לא. ההנחיה היא להקפיא בינתיים דוחות שפתוחים במערכת. מי ששילם דו”ח תעבורה, רואים אותו כמי שהודה בעבירה והורשע ולכן המדינה לא מתכוונת להחזיר כספים או לבטל הרשעות או רישום נקודות בגין העבירות האלה.

לפני כמה חודשים נשפטתי על ידי בית משפט וקיבלתי עונש פסילת רשיון / קנס / פסילה על תנאי. מה דינו של העונש הזה?
על פני ההנחיות, העונשים האלה שניתנו במסגרת גזרי דין של בתי המשפט לא יבוטלו. מי שריצה עונש פסילה או עדיין מרצה פסילה – העונש לא יבוטל.

האם תהיה תביעה ייצוגית כנגד המדינה ומכון התקנים בגלל המצלמות?
יתכן שתהיה. ידוע שיש עורכי דין שמתכוונים להגיש תביעה ייצוגית כנגד המדינה ומכון התקנים בגלל הדוחות שנרשמו והקנסות ששולמו. בכל מקרה, תביעה כזו, אם תהיה, תארך מספר שנים.

*** עדכון: ב-15.10.18 הודיעה משטרת ישראל כי יש בידה חוות דעת של מעבדות הטכניון, המכשירה את אמינות המצלמות, והיא קוראת לנהגים שהקנסות שלהם הוקפאו מאז יוני 2018 לשלם את הדוחות עד 15.11.18. עם זאת, חוות הדעת המדוברת לא הוצגה עד היום (ינואר 2019) בפני איש, לא הוגשה לבית המשפט ולא נבחנה על ידי ערכאה שיפוטית. הדבר עורר ביקורת רבה של סנגורים וגם של שופטים על התנהלות המשטרה. 

אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, ו/או חוות דעת משפטית. בכל מקרה יש להתייעץ עם עו”ד מוסמך על מנת לקבל ייעוץ המותאם לנסיבות המיוחדת ולנתוני המקרה הספציפי וכל מקרה יש לבחון לגופו.

דרור כהנוביץ’ הוא עו”ד העוסק בדיני תעבורה במשרד עורכי דין לאה גולדמן, חובב רכב וכותב בבלוג “אב במשרה מלאה“.

follow and like
fb-share-icon0

38 Replies to “טור משפט תעבורה: שאלת אמינות מצלמות המהירות – עדכונים”

  1. יש לי שאלה. האם ההקפאה חלה גם על בקשות להמרת דו”ח בהתראה?
    לכאורה פיספסתי את האפשרות לבקש המרה של דו”ח בהתראה כי עברו כבר 30 ימים מקבלתו, מצד שני אם אמינות המצלמות מוטלת בספק בקשה המרה כמוה כהודאה בעבירה ולכן אם את התשלום יש להתחיל לבצע רק אחרי ה-2/9 אז למה לא את הגשת הבקשה גם כן?
    יש לי גם בעיה כי את התשלום עלי לבצע עד ה-4/9 כך שאם לא יבוטלו דוחות התנועה שניתנו בשל תיעוד מצלמה ויהיה צריך לשלמם החל מה-2/9, גם אם ניתן יהיה להגיש בקשות להמרה לאזהרה הרי שבקשה אינה עוצרת את מניין הימים לתשלום ולי לא יהיו ימים בהם תוכל הבקשה להיבחן כלל בטרם איאלץ לתשלום או אסתכן בתוספות פיגור.

  2. צפריר שלום, באפשרותך לשלוח בקשה להמרה באזהרה. מנסיוני, המשטרה היום כמעט לא ממירה באזהרה עבירות מהירות.

  3. יש לי כמה שאלות,

    1. איך אני יודעת אם המצלמה שצילמה היא מהסוג הבעייתי עליו דובר?
    2. קיבלתי דוח על 26 קמש מעל המותר, אני לא בטוחה האם להגיש המרה לאזהרה (מעל 5 שנים ללא עבירות) או בקשה הנחה בגלל קושי כלכלי. איך אפשר להגיש את שתי הבקשות? האם לשלוח כבקשה להישפט?

  4. טל שלום.
    אם בדוח כתוב שהמצלמה היא מסוג א3, זה הסוג המדובר.
    כרגע יש הודעה על הקפאת הדוחות עד ספטמבר, אז אל תעשי דבר עד שתתקבל החלטה בנושא המצלמות.
    אם תתקבל החלטה, את יכולה לנסות לבקש המרה באזהרה. המשטרה לא מפחיתה קנסות ולא נותנת הנחות. אל תשלחי בקשה להישפט.

  5. תשובה לעדי:
    כמדיניות, המשטרה לא ממירה באזהרה עבירה של שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, כך שלא ימירו את העבירה הזו למרות שאת עומדת בתנאי הוותק.

  6. שלום דרור,
    אחרי 24 שנים על הכביש, זכיתי לקבל את דו”ח התנועה הראשון שלי, שבועיים לפני הקפאת דוחו”ת המהירות ממצלמות א3, יש לי מספר שאלות:
    1. התאריך המדובר חלף (2.9.18) ועדיין לא פורסמה החלטה, מה לעשות בינתיים? התשלום האחרון בדו”ח מהירות שקיבלתי הוא עד 15.9
    2. בתמונה ממצלמת המהירות מופיע גם קטנוע במרחק של כמה מטרים מהרכב שלי, מה הסיכוי שהדו”ח יבוטל במקרה של משפט?

  7. אמיר שלום.
    המשטרה פרסמה בשבוע שעבר עדכון שמקפיא את תשלום הדוחות עד 15.10.18.
    לגבי הקטנוע – מערכת א3 יודעת להפיק דוחות גם אם יש יותר מכלי רכב אחד בתמונה

  8. קיבלתי דו”ח ממצלמת מהירות בחודש ינואר השנה.
    ביקשתי להמיר את הדו”ח לאזהרה ונדחיתי.
    בינתיים יצאה ההנחיה שמורה על הקפאת דו”חות, אך אני עדיין מקבל התראות תשלום בתוספת פיגורים
    האם עליי לשלם? וגם שהיום אני כבר לא יכול להגיש בקשה להישפט כי עברה חצי שנה.
    מה אני אמור לעשות עם הדו”ח?

  9. חנא שלום,
    ההקפאה של תשלום הדוחות, שהוכרזה ב-11.6.18 מתייחסת רק לדוחות פתוחים במערכת, הכוונה לדוחות שמועד התשלום שלהם טרם חלף.
    לפי התיאור שלך, המועד האחרון לתשלום של הדוח שקיבלת כבר חלף והדוח נחשב לתיק סגור במשטרה, שמועבר לטיפול המרכז לגביית קנסות.
    לכן ההקפאה לא חלה עליו ולכן הוא ממשיך לקבל תוספות פיגורים.
    מומלץ לשלם את הדוח כדי למנוע תוספות נוספות.

  10. תודה רבה לך עו”ד דרור כהנוביץ’ על העזרה והמענה שלך.
    קבלתי דוח מהירות
    ועוד מעט פג מועד הקפאת הדוחות , ורציתי לדעת מה ניתן לעשות האם עליי להגיש ערעור מכיוון שאין שום עדכון ממשטרת ישראל בנושא

    תןדה רבה

  11. בר שלום.
    מועד הקפאת הדוחות נקבע כרגע עד 15.10.18.
    לאחר מועד זה אמורה משטרת ישראל לפרסם הודעה מעודכנת.
    אם אצה לך הדרך, אפשר לשלוח בקשה להישפט.

  12. היי דרור
    מועד התשלום של הדוח המקורי שקיבלתי הוא 26/10/18
    בין לבין ביקשתי לבטל את הדוח, בקשתי נדחתה וברצוני להישפט. אולם עבר מעל 30 יום מיום הגעת מכתב הדחייה (אך לא עבר המועד האחרון לתשלום עפ”י הדוח המקורי

    האם אני יכול לבקש להישפט עדיין?

  13. אלכס שלום,
    המשטרה הודיעה שיש לה חוות דעת שמכשירה את המצלמות וקובעת שהן אמינות והיא קוראת לציבור הנהגים שקיבלו דוחות שהוקפאו לשלם את הדוחות.
    עם זאת, חוות הדעת לא הוצגה עדיין לבית המשפט והמשטרה עצמה אומרת היום שחוות הדעת עוד לא הושלמה. העניין עדיין לא הגיע להכרעה משפטית.

  14. שלום
    קיבלתי דוח מצלמה 3א שבה מופיע שנסעתי במקום 50 נסעתי 73 . הקנס 750 שח . לא זכור לי שבשנתיים האחרונות קיבלתי אזהרה ובכלל אין עברות קודמות. האם כדאי לבקש המרה לאזהרה. ?? האם זה פוגע במשהו במידה ואסורב ? ומה כדאי לעשות אני לחוץ מהנקודות. בתודה

  15. נראה שהמשטרה יצאה מהקפאה ושולחת מחדש את המשכי הדיון למצלמות המהירות.
    א. האם יתכן לאשר בדיעבד (מבחינה משפטית) תקן של מצלמה שלא היה קיים ביום הדוח ?
    ב. האם קיימת תביעה/דיון עקרוני שמאתגר את דוח הטכניון – ככה שאוכל לבקש להמתין להחלטה עקונית בנושא שכן נקבע לי דיון ביולי 19.

  16. שאול שלום.
    המשטרה מגישה כתבי אישום על עבירות מהירות המבוססות על מצלמות א3. עם זאת, עד היום צא הציגה המשטרה את חוות הדעת החדשה שלה שמכשירה את נושא המצלמות בפני בית המשפט והסוגיה עדיין לא התבררה

  17. קבלתי דוח ממצלמה באפריל 2018, בקשתי להשפט,מאי 2019 זומנתי -התובע לפני הדיון הציע לסיים בקנס ללא נקודות. סרבתי, עדיין אין תיק בכלל. ציין שהגעתי ואמר נראה איך יתפתח, יתכן שיימחק.

  18. תשובה לירון:
    המשטרה, כמדיניות, לא ממירה עבירות מהירות כאלה באזהרה.

  19. קיבלתי דו”ח על מצלמת מהירות לפני מספר ימים , רשום על הדו”ח שמדובר במצלמה א’3. תאריך הצילום 20.09.19. מהירות צילום 112 קמ”ש, ומהירות לדו”ח 105 קמ”ש. לא נסעתי מעל המהירות המותרת (90 קמ”ש), איך אני יכול לבטל את הדו”ח, האם להגיש בקשה להישפט ? אמנם מדובר על 250 ש”ח ללא נקודות אבל מעצבן אותי שבאמת אינני נוסע מעל המהירות המותרת….ולא נשמע לי הגיוני להודות באשמה שאינו באשמתי….איך מוכיחים בכלל שהמצלמה הזו כמו בשאר המקרים מזייפת ?

  20. תשובה לתום:
    אם המהירות שמדדה המצלמה היא 112, המהירות שצריכה להיות רשומה בדוח לאחר הפחתה של 5 קמ”ש היא 107 קמ”ש. לא מפחיתים 6 קמ”ש.
    המצב החוקי כרגע מבחינת אמינות המצלמות הוא, שהמשטרה טוענת שהמצלמות אמינות וחזרו לפעולה. המשטרה מתעלמת מפסיקת בית המשפט בעכו שזיכה קבוצה של נהגים וקבע שלא הוכחה בפניו אמינות המצלמות. לטענת המשטרה, יש בידה חוות דעת חדשה של הטכניון, שמכשירה את אמינות המצלמות. העניין הוא שחוות הדעת הזו עדיין לא הוצגה לציבור וטרם עמדה במבחן בית המשפט.
    אתה יכול לנסות לבקש להישפט בגין העבירה ולהגיע לבית המשפט. השאלה היא מה תטען? שאתה נהג זהיר ומקפיד על המהירות? סביר להניח שזו לא טענה שתתקבל. אני לא מכיר אותך, אבל ניהול משפט בעניין אמינות המצלמות בעצמך הוא משימה די מורכבת, שמחייבת ידע משפטי וטכני רב. מצד שני, אין לך הרבה סיכון – זה דוח קנס 250 ש”ח בלי נקודות. אם אתה מעוניין להילחם על הצדק ולא אכפת לך להפסיד ימי עבודה, תבקש להישפט ותגיע למשפט.

    עו”ד דרור כהנוביץ’

  21. שלום לך,
    קיבלתי דוח מהירות ממצלמה a3
    בצילום נראים שני כלי רכב הנוסעים במקביל
    האם ניתן להרשיע אותי למרות העובדה שמצולמים שני רכבים במקביל?
    תודה

  22. תשובה לאיתן:
    מבלי להכנס לשאלת אמינות מצלמות המהירות, שהיא בעייתית כיום, מצלמות א3 מופעלות על ידי לולאות המוטבעות באספלט. לכל נתיב לולאה נפרדת.
    המשמעות היא שרכב הנוסע בנתיב מקביל לא מונע את מדידת המהירות בנתיב בו נהגת וניתן להפיק דוח. תיאורטית, ניתן להפיק דוחות נפרדים לשני הנהגים בשני הנתיבים.
    במצלמות הישנות, שהיו מבוססות על קרניים אלקטרוניות, לא היה ניתן להפיק דוח, אם יותר מרכב אחד היה בטווח המדידה של הקרניים.

  23. שלום רב,
    קיבלתי דוח מהירות ממצלמת א-3 במשה דיין ראשון לציון שם מצוין כי נהגתי 81 קמ”ש בכביש בו מותר 60 קמ”ש.
    כאמור דוח של 750 ש”ח ו8 נקודות. כנהגת בעלת רישיון של 9 שנים ללא עברות קיבלתי קצת הלם, מה גם שעושה את הנסיעה הזאת באותה הדרך כבר כ-3 שנים ללא עבירה. ניסיתי את מזלי והגשתי בקשה להמרה לאחר שזאת נדחתה הצגתי בבקשה שנייה את האפשרות להגיע לפשרה בקנס מופחת כאמור 250 ש”ח ללא ניקוד בהתחשב בכך שקיימת הסבירות שהמצלמה אינה מדוייקת על חודה של הנקודה וכי העברה שנתפסה הינה בקו התפר שבין 2 הסעיפים הללו.
    כמובן, התגובה השלילית לא איחרה לבוא ונאמר כי :

    “בימ”ש לתעבורה בעכו שזיכה את הנאשמים בתיק תת”ע 4745-08-13 התמקד בתקינות תו התקן של המצלמות וקבע כי לא הוכחו בדיקות לצורך תקנון תו התקן ולפיכך לא ניתן להוכיח שהמצלמות דייקו במדידה. יובהר כי מדובר
    בבימ”ש בערכאה ראשונה.”

    “בנפרד מהבדיקות שנערכו על ידי מכון התקנים, משטרת ישראל ביצעה בדיקות וניסויים למצלמות א3 ובדיקות נוספות נערכו על ידי מומחים מטעם הטכניון. על פי הבדיקות הקיימות בידינו מערכת המצלמות תקינה, מדויקת
    ואמינה .”

    “עמדת אגף התנועה על דעת פרקליטות המדינה היא כי מערכת מצלמות א3 הינה אמינה ומדויקת. ”

    שאלתי היא האם כדאי בכלל להמשיך ולבקש להישפט או לבקש שוב הגעה לפשרה לפני משפט? ההליך נורא מתיש ומתסכל בעיקר בעקבות כל העובדות בשטח על כך שלא נקבעה פסיקה ברורה שהמצלמות אכן אמינות ובעיקר על חודן של נקודות.

    אשמח לשמוע את המלצתך או הצעתך בעניין.
    חשוב לציין שבמכתב ציינתי שאכן קיימת האפשרות שחרגתי מעל ה60 קמ”ש- אך בספקות אם חרגתי מעל ה2- קמ”ש בעיקר לאור העובדה שמיד לאחר הרמזור הייתי צריכה להשתלב לנתיב השמאלי.

    תודה מראש,
    קורל.

  24. שלום קורל,
    אכן המשטרה בוחרת להתעלם מפסיקת בית המשפט בעכו וטוענת כי היא מחזיקה בחוות דעת שקבעה שהמצלמות אמינות.
    אם את לא רוצה להשלים עם העונש, באפשרותך לשלוח בקשה להשפט ולהגיע לבית המשפט.

    תשובה בשם עו”ד דרור כהנוביץ’

  25. שלום רב, קיבלתי דוח בדואר ממצלמת רמזור א3 וצויין כך: ” נהגת ברכב הנ”ל בדרך עירונית במהירות של 83 קמ”ש, העולה על מהירות של 60 קמ”ש…”. קיבלתי קנס 750 שח ו -8 נקודות. יש לי מספר שאלות בבקשה:
    1. האם ממצלמות כאלה יש הפחתה של 5 קמ”ש כמו בממל”ז? אם כן, האם ה 83 קמ”ש שרשמו לי זה לאחר הפחתת ה- 5 הקמ”ש (כי זה משנה את הקנס שאקבל אם לא הפחיתו).
    2. האם יש טעם בכלל להגיש בקשה להמרת אזהרה? אני בעלת ותק של 20 שנה והעבירה האחרונה שהייתה הסתיימה באזהרה והייתה לפני 8/9 שנים. אני רואה לאחרונה שהרבה שמגישים בקשה להמרה לאזהרה נדחים אז יש בכלל טעם?
    תודה רבה.

  26. תשובה לאיילת:
    1. על פי פסיקת בית המשפט, המשטרה מפחיתה 5 קמש מהמהירות שנמדדה על ידי המצלמה. המשמעות היא שהמצלמה במקרה שלך מדדה את הרכב שלך ב-88 קמש. ניתן לראות זאת בפס המידע השחור מתחת לתמונה באמצעות זכוכית. מגדלת.
    2. המשטרה, כמדיניות, לא ממירה עבירות כאלה באזהרה.

  27. היי קיבלתי דוח ממלצמת 3א על נהיגה של 112 קמ”ש היכן שמותר 90, יש לי שתי שאלות(750 ש”ח 8 נקודות)
    1. האם כדי לבקש להישפט על רקע העובדה שאני ללא עבירות?
    2. האם נושא אמינות המצלמות הוא טיעון שיכול להחזיק מים?

  28. כיום מתנהלים כמה תיקים בבתי משפט שונים בקשר לאמינות המצלמות ושם יש תקיפה של חוות הדעת של הטכניון בדבר תקינות המצלמות.
    הדיונים רק בראשית דרכם, יעבור עוד זמן רב עד שתהיה החלטה כלשהי.
    אני לא ממליץ להגיע לבית המשפט ולנהל משפט על האמינות לבד, ללא עו”ד וללא חוות דעת מומחה.
    אם גיליון ההרשעות נקי בשנים האחרונות, ולא עברו עדיין 30 יום מקבלת הדוח, ניתן להגיש בקשה להמרה באזהרה למשטרת ישראל.

    תשובה בשם עורך הדין דרור כהנוביץ’.

  29. קיבלתי דו”ח מהירות שהופק ממצלמה א3.
    אודה לעדכון לגבי סטאטוס המצלמות, שעד כמה שידוע לי, עדיין אינן קבילות על בית המשפט.
    האם ידוע על שגיאות בתאריכי העבירות שצולמו על ידי מצלמות אלה? (העבירה דווחה ע”י המצלמה ביום שישי בערב בעיר שאני לא נמצא בה בימים שאינם ימי עבודה).

  30. תשובה לזיו:
    נכון להיום המצלמות קבילות בבתי המשפט ונהגים מורשעים על פי צילומים שהופקדו ממצלמות א3.
    מתנהלים היום בבתי משפט שונים הליכים מקבילים בשאלת אמינות המצלמות. עדיין אין החלטה או הכרעה בשאלות שמועלות שם.
    לא נתקלתי בשגיאות של תאריך בצילומים. בתחתית הצילום המודפס בדוח יש פס מידע, שניתן לקרוא אותו עם זכוכית מגדלת. שם מופיעים נתוני הצילום כמו תאריך, שעה, מהירות שנמדדה וכו׳.
    כמובן שיש לבדוק גם בצילום התאמה של מספר הרכב למספר הרכב שברשותך.

    דרור כהנוביץ׳, עו״ד

  31. קורל כתבה כאן שקיבלה דוח במשה דיין ראשון לציון.
    ובכן גם אני קיבלתי שם (10 נקודות 1500 ש”ח, 90 קמש בכביש של 60 קמש).

    היום אני רואה שהתפרסם:
    המשטרה תיאלץ לבטל מאות דוחות מהירות ורמזור אדום שהפיקה בחודשים האחרונים מצלמה בראשון־לציון, לאחר שהתברר כי באותה תקופה היא הופעלה למרות שלא הונפקה לה תעודת כיול המעידה על תקינותה.

    רציתי לשאול, האם יש לזה מקור מהימן?
    ואם כן, איך אפשר לדעת על איזה מצלמות מדובר?

  32. לפי הדיווחים בעיתונות, מדובר במצלמה שממוקמת בדרך המכבים פינת רחוב פריימן בראשון לציון, בדוחות שנרשמו בין 4 באוגוסט ל-21 בנובמבר 2021.
    אם המידע הזה רלבנטי, באפשרותך לפנות למשטרת ישראל ולבדוק האם הדוח בוטל.

    תשובה בשם עורך הדין דרור כהנוביץ’

  33. שלום ,
    קיבלתי דוח מהירות 71 במקום 50 מצלמה א3.
    קשה לזהות את המספר רישוי (3 הספרות האחרונות) וגם פס המידע השחור לא קריא
    גם לא עם זכוכית מגדלת או משקפיים מיוחדים של שען
    האם כדאי להשפט או משהו אחר?
    אין לי עבירות 10 שנים
    תודה

  34. לגבי התמונה, ניתן להזמין תמונה באיכות גבוהה יותר מהמשטרה דרך אתר פניות נהגים של משטרת ישראל ניתן להגיש בקשה לקבל תמונה.
    מקבלים תמונה במייל תוך מספר ימים, ואז ניתן לבדוק בצורה טובה יותר את מספר הרכב ואת פס המידע בתחתית התמונה.
    תמיד פתוחה בפניך הדרך לבקש להישפט ולהגיע לבית המשפט ולטעון טענות כנגד הדוח.

    תשובה בשם עורך הדין דרור כהנוביץ’

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 2 =