יונדאי טוסון 1.6 טורבו – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

יונדאי מציגה גרסה דינאמית של רכב הפנאי הפופולארי - יונדאי טוסון, עם מנוע 1.6 טורבו ו-177 כ"ס - לקחנו אותה למבחן דרכים

יונדאי טוסון 1.6 טורבו מבחן דרכים

יונדאי טוסון בצורתו הנוכחית, נע על כבישי ארצנו מתחילת 2015. הידעתם? השם “טוסון” שונה ל-יונדאי Ix35, ולאחר מכן, מותג יונדאי בחר לחזור לשם המקורי, הקודם – טוסון. גם בחלוף כמעט ארבע שנים, העיצוב שלו משדר נוכחות. הוא יפה ומזכיר מאוד את אחיו הגדול ה”סנטה פה”, אם כי זה כמו שאר דגמי יונדאי, הזהים אחד לשני, מהקטן לגדול. מעין בבושקה בגרסא קוראנית.

השנה מכריזה יונדאי על ‘שנת ההשקות’, וגם היונדאי טוסון המוכר והוותיק זוכה לחידוש – החלפת המנוע למנוע GDI 1.6 טורבו, המוכר לנו מאחיו מבית קיה הספורטאז’ GT.

אתה מוכר לי מאיפה שהוא

עיצוב הטוסון הנוכחי נותר כמעט זהה במהלך השנים האחרונות, עם נגיעות עיצוביות קלות במהלכן. הטוסון שקיבלתי למבחן הגיע בצבע כסוף בשילוב גג זכוכית פנורמי שחרחר, עליו אפרט בהמשך. על אף צבעו הכסוף, הניקלים הכסופים בחזית הצליחו לבלוט ולשוות לרכב מראה יוקרתי ומרשים. יונדאי טוסון הוא רכב מרשים, ולטעמי אחד מרכבי הפנאי היותר יפים שמתניידים על כבישי ארצנו.

לזה תוסיפו את האמינות והסחירות הטובה של הרכב, ותקבלו נוסחת מכירות מנצחת, שהפכה אותו לאחד מרכבי הפנאי הנמכרים בישראל. כמה מנצחת? במהלך מבחן הדרכים, באחד הרמזורים, מצאתי את עצמי עם לא פחות מ-4 טוסונים שונים סביבי. אז מי שמחפש להיות ייחודי, אולי עדיף שיחפש מותג אחר.

מהצד, הצדודית מנופחת ודינמית, ובדגם הטורבו, הרכב מגיע עם חישוקי 19” וצמיגי 245/45R19 רחבים. מוסיף מאד למראה הכללי. מאחור, למעט סמל אדום עם המילה Turbo ב”עכוז”, לא תמצאו שום דבר שונה חיצונית לעומת דגם היונדאי טוסון בעל מנוע אטמוספרי.

יונדאי טוסון טורבו תא נהג

בתא הנוסעים הצבע השחור שולט, ונותן תחושה קצת פחות אלגנטית או מרשימה. סביב לוח השעונים פלסטיקה פשוטה שממשיכה עד לחיפויי הדלתות. ניתן לבחור בין השחור השחור הזה, לבין תא נוסעים בצבע קרם, שלדעתי ישדרג את את המראה הכללי משמעותית וייתן נופך יוקרתי יותר.

גרסת הטורבו מגיעה ברמת הגימור הגבוה ביותר, Luxury, הכוללת מושבי עור, וגג זכוכית פנורמי שמתפרס לכשני שליש מהגג, עם אפשרות של פתיחת הגג כ-sunroof גדול. ההגה מאובזר בשלל לחצנים עם אפשרות שליטה ובקרה על מערכות שונות של הרכב.

לוח השעונים גדול אך מואר בתאורה לבנה ועיצוב בסיסי שנראה יחסית מיושן ומזכיר את לוחות השעונים מדגמים אחרים של יונדאי, כמו האלנטרה. בין השעונים ישנו מסך עם נתונים ואפשרות דפדוף והגדרת הגדרות דרך לחצן בהגה. במרכז הקונסולה ממוקמת מערכת המולטימדיה – מערכת Connected car המגיעה עם שלל אפליקציות :Waze, רדיו, אפליקציות רדיו בינלאומי ומוזיקה נהדרות ואף פנגו וסלופארק.

במסך הזה תראו את תצוגת מצלמת הרוורס ותחברו את הדיבורית BT לסלולאר. מתחת למולטימדיה תגלו את מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם שלל מצבים וכפתורים ולחצנים גדולים ונוחים. ידית ההילוכים יפה ומובילה אל משענת יד מרכזית נוחה וגדולה בין המושבים, ויש גם לא מעט מקומות אחסון סביב ידית ההילוכים.

ישנם כפתורי מצבי נהיגה בין רגיל לספורט, ביטול העזר חניה וידית עזר לבלם (הנדברקס). יש מקום לחדש ולעבור מידית עזר לבלם יד חשמלי כמו הקיים בחלק מדגמי יונדאי בשנתון זה. ליונדאי טוסון הרבה תאי אחסון, ותא כפפות גדול עם אפשרות קירור, שימושי בימי הקיץ הישראליים.

מבחינת מרווח פנים, הטוסון מרווח בחלקו הקדמי, בזכות עיצוב ותכנון נכון, וגם בזכות רוחב של 1850 מ”מ. מושב הנהג מתכוון חשמלי (בדגם זה), ותנוחת הישיבה נוחה וגבוהה. מאחור, המושבים נוחים והנוסעים ייהנו ממרווח ראוי גם לרגליהם, ומרווח ראש גדול מספיק גם לגבוהים מביננו. מפתיע לטובה, במיוחד לאור ההנמכה שהטוסון עבר לטובת הכיסוי החשמלי לגג הזכוכית הפנורמי.

3 מבוגרים ישבו בנוחות מאחור בזכות מרווח מותניים של 1384 מ”מ. כמו גם שלושה כיסאות בטיחות, שנכנסו בקלות בזכות פתח דלת גדול, וגג גבוה. טעינת מושב פעוט הייתה נוחה וקלה.

תא המטען בנפח 488 ליטר נראה ומרגיש הרבה יותר גדול מהנתון היבש הזה. מדובר בתא מטען מכובד עם כיסוי גלילה. קיפול והשטחת המושבים, תגדיל את התא לכ-1478 ליטר עם רצפת טעינה גדולה ושטוחה. שימושי ביותר.

מנוע הטורבו חזק ומאיץ היטב. בנפח 1.6 ליטר 177 כ"ס
הנעה 4X4 הייתה עושה אותו רכב טוב יותר. יונדאי טוסון

השינוי מתחיל בתוכנו

כאמור, החידוש הגדול הוא במנוע הטורבו של היונדאי טוסון. על הנייר מדובר במנוע חזק, מנוע 1.6Gamma GDI-T, אשר מוכר לנו מאחיו החורג, הקיה ספורטאז’ GT, ומשולב גם ביונדאי קונה שהחלה להימכר בארץ לאחרונה. מדובר במנוע המפיק 177 כ”ס המופקים ב-5000 סל”ד, והוא לא רק נשמע חזק הוא גם מגיב חזק.

לחיצה על כפתור ההתנעה, ורעשי המנוע כמעט ואינם נשמעים בתא. לחיצה על דוושת הגז, והטוסון יוצא מהמקום בתאוצה מהירה. הטורבו גורם לטוסון הגדול להאיץ מהמקום מ-0-100 קמ”ש בכ-2 שניות פחות מאחיו בעל מנוע ה-2.0 ליטר אטמוספרי, שמאיץ בכ-9 שניות.

לא רע בשביל רכב ששוקל 1580 ק”ג (שקיבל תוספת של כ-110 ק”ג לעומת רמות גימור אחרות, בשל הגג זכוכית הפנורמי). המנוע בהחלט חזק ומורגש, גם בזכות מומנט מרבי של 27 קג”מ המתקבל כבר בין 1,500-4,500 סל”ד. השידוך לתיבת הילוכים חדשה בעלת 7 הילוכים (לעומת 6 עד כה), DCT כפולת מצמדים מעבירה בצורה מיטבית את הכוח לגלגלים הקדמיים.

הנעת AWD אין בטוסון וחבל, אפילו הקונה קיבלה 4 על 4. הנעה לארבעת הגלגלים הייתה הופכת את הכלי הזה, הטוסון, למעניין ואטרקטיבי יותר. מבחינת רעשי דרך, רק רחשי רוח הורגשו בנסיעה, באופן נסבל.

בנסיעה רגועה, הטוסון מרגיש נינוח ומהמורות בכביש נספגים בסדר. הצורך בטורבו מורגש בעיקר כשצריך לצאת לעקיפה זריזה וחזרה בבטחה. הטוסון טורבו מבצע זאת בצורה מעולה. אין ספק שהטורבו והתיבה כפולת המצמדים עושה לו טוב.

רכב משפחתי מרווח. יונדאי טוסון

יונדאי טוסון מאובזר בשלל מערכות נהיגה ומערכות בטיחות. מערכת בקרת בלימה במורד (DBC), ומערכת סיוע לזינוק בעליה (HAC) עבדו מצוין במבחן, עת שעליתי או ירדתי בכביש התלול המוביל אל ומאנדרטת חטיבת הנגב. בדגם הנבחן קיימת גם מערכת BSD לזיהוי רכבים ב”שטח מת” שתסייע לכם ותתריע בעת הצורך, הן עם נורית חיווי במראה והן בהשמעת צפצוף חזק.

מערכת ה-LKAS למניעת סטייה מהנתיב עובדת מעולה וכל סטייה מהנתיב תוצג בחיווי על גבי לוח השעונים, צפצוף קולי ואף תיקון אקטיבי של נתיב הנסיעה. בקרת השיוט ברכב קיימת, אך איננה אקטיבית.

בנוסף למערכות הבטיחות הקיימות, ישנה מערכת מובילאיי 630 בהתקנה מקומית ברכב, שמשלים את ההתרעה החסרה על קרבה מסוכנת לרכב, אך הוא כידוע אינו אדפטיבי. תוסיפו לכל זה 6 כריות אוויר, שלדה מסגסוגת מתקדמת (AHS), הגה קורס ועוד כ-16 מערכות בטיחות ונהיגה נוספות וקיבלתם רכב מאובזר ובטוח מאד.

צריכת הדלק בסיום עמדה על 10.2 ק”מ לליטר בנסיעה רגועה, ו-7.6 ק”מ לליטר בנסיעה עם רגל כבדה על דוושת הגז.

סיכום

אין ספק שמנוע הטורבו עושה טוב ליונדאי טוסון. הוא מרגיש חזק ומאפשר תאוצות ותגובות חזקות. לנהגים רגועים יותר, שלא צריכים מנוע חזק כמו זה, ימצאו את מבוקשם במנוע הרגוע והעצל יותר, גרסת ה-2 ליטר, אטמוספרי, שמגיע מאובזר כמעט באותה מידה וב-25 אלף ש”ח משמעותיים פחות ממחיר הטוסון טורבו, שמחירו עומד על 182,000 ש”ח.

קונים פוטנציאלים צריכים לקחת בחשבון שההערכות ביונדאי הן שבעוד כשנה-שנה וחצי ישווק הדור החדש של היונדאי טוסון, כך שייתכן וזאת שנתו האחרונה של הטוסון בצורתו הנוכחית. מי שפחות מעניין אותו צריכת דלק או ייחודיות, ומחפש רכב פנאי מרשים, גדול, בטיחותי ומאובזר, עם מנוע חזק ותאוצות טובות, ימצא את מבוקשו ביונדאי טוסון טורבו החדש.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “יונדאי טוסון 1.6 טורבו – מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 − 11 =