יונדאי סונטה היברידית מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

רכב מנהלים מעוצב, מאובזר, גדול וחסכוני בדלק - מבחן דרכים ליונדאי סונטה הייבריד המפתיעה

צילום: גלעד טופז

אומרים שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, ולמזלה הגדול של היונדאי סונטה, היא מרשימה מאוד במבט ראשון. מדובר במכונית גדולה ומרשימה, עם עיצוב אלגנטי ופסי כרום רבים המעטרים אותה. מזכירה קצת רכב משפחתי אמריקאי גדול, ארוכה, נוחה ומאובזרת, כמו שהם אוהבים, וגם אני. זה לא רחוק מהמציאות, מאחר והסונטה הגיעה לארץ בתקינה אמריקאית, מה שאומר שהיא כוונה להתחרות בשוק בארה”ב.

אפרופו ארה”ב, שם מותג יונדאי התברג לחמישייה הראשונה במכירת רכבים, הרבה בזכות מתן 7 שנות אחריות bumper to bumper וללא הגבלת קילומטראז’. בארץ, יונדאי סומכים לא פחות על אמינות הרכב ונותנים לסונטה 5 שנות אחריות על הרכב ו7 שנות אחריות על המערכת ההיברידית. מרשים.

עיצוב

הסונטה מרשימה מאוד. העיצוב ארוך ודינמי. החזית שלה רחבה ומנופחת בחלקה התחתון, השבכה הקדמית מעוצבת וגדולה, בעלת מסגרת כרום סביבה וסביב פנסי ה-LED הקדמיים ובסף התחתון של הפגוש הקדמי. לא חסכו בכרום, הוא נמשך מהפנסים לאורכו של כל הרכב, כולל מסגרות החלון וידיות הדלתות. זה נועד לשדר יוקרה, והצליח להם. ליונדאי סונטה חישוקי סגסוגת 17″ ייחודיים, פנסי איתות במראות המתקפלות חשמלית בעת סגירת הרכב, ומעל הכל, חופה של גג זכוכית פנורמי שחור וגדול.

מאחור גם הכרום “חוגג”, ומעטר את הפנסים האחוריים ואת הסף התחתון של הפגוש. משפט על הפנסים האחוריים – בעת הדלקת התאורה, מדובר בתאורה מהיפות שראיתי, מעיין תאורת FISHBONE עם שלוש היידרות דולקות. מהפנט. אלמלא הסימול עם המילה Hybrid מאחור, אין שום דבר בעיצוב שמסגיר כי מדובר במכונית היברידית, ואם תשאלו אותי, טוב שכך.

ארוכה ומרשימה. יונדאי סונטה היברידית
תא נוסעים מושקע. סונטה הייבריד

הדלת נפתחת ונגלית לפני מכונית במלוא הדרה. מושבי עור בצבע קרם מתכווננים חשמלית, עם “זיכרונות מושב”, דשבורד גדול בצבעי שחור-קרם בשילוב של פלסטיק שהמעצב לא היה סגור אם ללכת על דמוי עץ או קרבון, ובחר ללכת על האמצע, ושילב פלסטיק חום כהה עם קווים כסופים שנמשך לחיפויי הדלתות. פחות התחברתי.

איכות החומרים טובה סך הכל, ההגה מחופה עור, וגם כאן שולב פלסטיק כסוף דמוי כרום סביב הלחצנים הרבים. באותו צבע כסוף נתקלתי גם בלחצני המיזוג השונים ובלחצני חימום ואוורור המושבים (בדגם הנבחן – רמת גימור Limited), וגם בלחצני האפשרויות השונות למערכת הרדיו והמולטימדיה.

אם במולטימדיה עסקינן, גם כאן בסונטה מותקנת מערכת Connected Car המעולה של כלמוביל עם שלל אפליקציות ומערכת ניווט Waze. למסך זה תקבלו חיווי למצלמה בעת נסיעה לאחור. יחד עם זאת, מסך 7″ הרגיש לי קטן מדי בתוך הדשבורד הגדול והמרשים של הסונטה, וטוב היה אם היו מגדילים אותו במעט, על חשבון המסגרת הכסופה דמוי כרום.

לוח השעונים גדול עם תאורה לבנה כחולה, המחולק לשתי סקאלות גדולות – מד מהירות ומצב טעינה/ECO /POWER שבמרכזן מסך LCD בגודל  4.2 אינץ’, עם תצוגה של שלל נתוני נסיעה ואפשרות לכיוון הגדרות של מערכות שונות ברכב. גלשנו עוד קצת למטה לידית ההילוכים המכופה עור גם כן. מולה תמצאו תא עם אפשרות טעינה אל-חוטית לסלולארי, ומגוון לחצנים, ביניהם בורר מצבי נסיעה בין מצב חסכוני למצב Power לתגובות יותר דינמיות, לחצן ביטול חיישני רוורס (מקוריים) ובלם יד חשמלי. בנוסף ישנו לחצן Auto Hold עליו אפרט בהמשך. ולסיום, משענת יד ענקית מחופה עור המחביאה תא אחסון ענק.

עץ, עור ופלסטיק. תא נהג יונדאי סונטה הייבריד
תא נוסעים נוח ומרווח
גג פנוראמי ענק. סונטה. רכב מנהלים

מאחור, הרכב ממשיך בקו המפנק, עם חימום גם במושבים האחוריים. מפנק ומעט בעייתי, מאחר ולחצן חימום המושבים דומה ללחצן פתיחת החלון הצמוד בדלת, וילד ישוב מאחור יכול ללחוץ עליו בטעות ולהפעיל לעצמו ביום קיץ בהיר חימום מאחור, (כמו שקרה במהלך המבחן). עוד מאחור, וילונות מקוריים ושחורים משולבים בחלונות שנותנים פרטיות ליושבי הרכב.

שלושה נוסעים מבוגרים נכנסו בקלות במושב האחורי של היונדאי סונטה. גם שילוב של שלושה מושבים בטיחות או שני מושבי בטיחות ונוסע מבוגר נכנסו בקלות. מרווח הרגליים גדול – 905 מ”מ, וארוכי הרגליים ימצאו בסונטה נוחות מפתיעה מאחור. מי שיוותר על המושב האמצעי, יגלה משענת יד נשלפת גדולה ומרשימה. גם מרווח הראש טוב, והגג הפנורמי אינו פוגם בכך. מדובר פה בגג פנורמי יפיפה עם אפשרות לפתיחה חלקית. הגג משדרג משמעותית את נראות הרכב וחווית הנסיעה.

תא המטען בנפח 440 ליטר, מספיק גדול למשפחה. אין בו גלגל ספייר בתא המטען סונטה, ובשעת הצורך תצטרכו להשתמש בערכת תיקון פנצ’ר ניידת, אז נשאר רק לקוות שהתקר הבא יהיה בר תיקון ולא יצריך החלפת גלגל. יונדאי, החזירו נא את גלגל הספייר.

מבחן דרכים יונדאי סונטה היבריד

ביצועים

הגיע הזמן לבחון איך הרכב הגדול הזה נע עם מנוע היברידי. אני מתיישב ומגלה מושב נח עם אחיזה טובה בצדדים. לחיצה על כפתור ההנעה מדליקה את לוח השעונים ומזיזה את המושב למצב הזיכרון שכיוונתי. בכיבוי הרכב המושב יחזור אוטומטית למצב מרוחק מההגה ליציאה נוחה מהרכב. זהו. שום צליל הנעה לא תקבלו גם כאן, כיאה לרכב היברידי.

אני משלב להילוך נסיעה והסונטה שומרת על השקט והנועם, כמו הפתיח של הסונטה ה-14 של בטהובן. השקט נשמר באופן מפתיע גם במהירות של 50 קמ”ש, המנוע החשמלי ממשיך לעבוד גם במהירות זאת. מדובר במנוע 2 ליטר GDI ATKINSON הזרקת דלק ישירה, בעל 156 כ”ס אשר בשילוב המנוע החשמלי עולה ל-193 כ”ס ומומנט של 37.4 קג”מ שמושגים כבר ב-1770 סל”ד. לא רע בכלל.

בשום שלב בנסיעה לא הרגשתי שאני נוהג ברכב היברידי. התאוצה מהמקום עמדה על כ-9.5 שניות, לא רע בכלל לרכב גדול השוקל 1630 ק”ג ואורכו 4855 מ”מ, ובכלל, הביצועים והתגובות טובים וזריזים, גם כשתיבת ההילוכים הרגישה קצת מתאמצת. הייתי שמח לראות פה את התיבה החדשה של יונדאי, בעלת 7 הילוכים, כמו ביונדאי טוסון. הרכב “יושב” על הכביש, ולמעט מתלים שהתקשו לספוג כבישים לא איכותיים הנסיעה יחסית נוחה.

במהירויות קצת יותר גבוהות, בכניסה לסיבובים ובכבישים מפותלים, נורת ה-ESP עבדה קשה, ונכנסה לפעולה לא מעט פעמים. בנסיעה המפותלת הסונטה קצת “זרקה” והרגישה פחות “נטועה בקרקע”, כאשר ההגה המוגבר חשמל, המשתנה בהתאם למהירות הנסיעה, יצר עוד פחות תקשור בנהיגה.

מערכות בטיחות מתקדמות. יונדאי סונטה הייבריד

הסונטה מגיעה עם שלל מערכות בטיחות:

תאורה עוקבת פניה (DBL) המאירה את הדרך אליו פונה הרכב, מערכת זיהוי רכב ב”שטח מת” המתריעה באמצעות נורה במראות וחיווי קולי, מצב AUTO HOLD – בלימה אוטומטית בעצירות ברמזורים אדומים או בפקק, הרכב מזהה בלימה ויעמוד ללא תזוזה ללא הצורך בלחיצה של הנהג על דוושת הבלם, עד שהנהג ילחץ על דוושת הגז.

בסונטה קיימת מערכת בקרת שיוט אדפטיבית (ASCC), אשר באמצעות חיישן רדאר, מאיצה או בולמת אוטונומית בהתאם לרכב מלפנים, עם אפשרות למשחק ברגישות המערכת. מערכת בקרת השיוט ניתנת להפעלה כבר ב-30 קמ”ש, אך ניתן לקבע אותה על 30 קמ”ש כבר ב-10 קמ”ש ומאחר והיא אדפטיבית, ניתן לנהוג בעומסי תנועה כבדים מבלי הצורך שלנו בהתערבות בגז או בבלימה.

מערכות נוספות – מערכת התראה מסטייה מנתיב (LDWS) אך ללא תיקון אוטונומי של ההגה, אלא רק על ידי התראה קולית וחיווי בלוח השעונים. אם תסטו יותר מידי מהנתיב, תקבלו גם חיווי בלוח השעונים של סמליל כוס קפה עם המלצה לעצור למנוחה. בנוסף מערכת לבלימה אוטונומית (AEB) תפעל במצב חירום, במידה ותזהה מולך רכב או הולך רגל. תוסיפו לכל זה 6 כריות אוויר ומערכות נוספות שקצרה היריעה מלהכיל וקיבלתם רכב מנהלים בטיחותי ומתקדם.

לסיכום

מדובר ברכב מנהלים גדול ומאובזר, שיוכל להתאים לסמנכ”ל (מכירות) או מנכ”ל שצריכים לחרוש את כבישי הארץ לפגישות עם לקוחות ומבלי לחשוב על צריכת הדלק. הסונטה אף תוכל להתאים לנהגי מונית שמחפשים רכב גדול ויוקרתי, שלא נופל באבזור או בתחושת היוקרה מול המתחרות האירופאיות. החיסרון של הסונטה הוא בהתנהגות שלו, כשרוצים ליהנות מנהיגה דינאמית ומאתגרת יותר.

מחיר הגרסה הנבחנת – limite, העומד על 179,990 ש”ח, לא כ”כ אטרקטיבי, כשיש מתחרות לא רעות כמו הטויוטה קאמרי הייבריד והקיה אופטימה הייבריד החדשה. כך או כך, יונדאי סונטה הוא רכב היברידי מרשים, מפנק ובעל יכולות דינמיות. 

צריכת דלק: 16 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת (צריכה טובה מאד).
מחיר: 179,900 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × five =