יונדאי i20 מבחן דרכים – האם מדובר עדיין במתחרה ראויה בקטגוריה?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

הדור השני של היונדאי i20 הוצג ב-2014, והציג עיצוב חדש וטכנולוגיה מתקדמת - היום נבדוק האם ה-i20 אחרי 4 שנים, עומדת במבחן הזמן - מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

בחנתי לאחרונה את הסופרמיני של יונדאי, הלא היא i20 הוותיקה. יונדאי i20 הוצגה לראשונה אי שם ב-2008 כמחליפה של יונדאי גטס, ובשנת 2014 הוצג הדור הנוכחי, השני במספרו של הדגם. וכעת, אני בודק האם היא עדיין רלוונטית ממרומי גילה. יונדאי i20 מתמודדת בקטגוריה צפופה מאד, בה כל יצרן מנסה להדגיש את הייחוד של הרכב שלו. חלק מהיצרנים מתבססים על טכנולוגיה, חלק מהיצרנים על עיצוב, יש כמובן יצרנים שהקלף שלהם הוא האמינות. ויונדאי? מה בעצם האקס פקטור של יונדאי?

מראה – שמרני ונעים

אין טעם להתעכב הרבה על המראה החיצוני של יונדאי i20, תסתכלו ימינה, תסתכלו שמאלה – היא שם. המראה פשוט, סולידי ושמרני. נעים ונאה נקודה.

רכב המבחן הגיע ברמת גימור ‘פרימיום’, רמת האבזור הגבוהה מבין השניים. עיצוב הפנים של רכב המבחן היה בצורה מפתיעה פשוט, שמרני ונעים. רמת האבזור הגבוהה כוללת דשבורד, מושבים ודיפוני דלתות בצבע בז’ – התוספת הזו מוסיפה לחלל הרכב גוון שונה מהאפור-שחור הסטנדרטיים ומשפרת מאוד את האווירה ברכב. החומרים שמרכיבים את תא הנהג והנוסעים אמנם קשיחים אך לא חלולים, ויוצרים תחושה טובה ונעימה. אין לי טענות, למעט עיצוב הגה מגושם.

עיצוב נאה. יונדאי i20 דור שני
קומפקטית ושימושית. הסופרמיני של יונדאי

שימושיות – מספק ונעים

רכב סופרמיני צריך להיות קטן וקומפקטי ובו בזמן לספק מקום עבור משפחה קטנה, לפחות. כמו למשל, כיסא תינוק צריך להיכנס בלי להגביל יותר מידי את הנוסע מקדימה, ליד הנהג, וגם תא המטען גדול ומרווח מספיק לציוד. ואכן, היונדאי הקטנה עמדה בדרישות מרווח הפנים. נ.ב, אני מבקש סליחה מראש מכל מי שלא עונה על ההגדרה של משפחה קטנה, יש לנו פשוט מלא דרישות ממכונית, גם אם אנחנו רק 3, בינתיים. לסיכום סעיף השימושיות אפשר לומד כי i20 שימושית ונוחה.

נוחות

ליונדאי הנבחנת יש מטרה אחת עיקרית, והיא להוביל את הנוסעים בה ממקום למקום במינימום סבל (רציתי לכתוב מקסימום נוחות אבל את המשבצת הזאת תפסה מרסדס S קלאס). וברצינות, לספק חוויה נעימה לנוסעים בה. לא ספורטיבית, לא מרגשת, פשוט נוחה ונעימה. את התחושות האלה יונדאי i20 מספקת בהחלט.

החל מרגע הכניסה לרכב, דרך מציאת זווית הנהיגה הנכונה, התמקמות במושב האחורי. כל אלה מסייעים לנהג להתמקם ולנהוג בנוחות מירבית. בתנועה, יונדאי i20 מבודדת רעשים בצורה סבירה לגמרי, המתלים והצמיגים בחתך המשפחתי עושים עבודה טובה. הרכב לא ‘מתרסק’ בשום שלב בנסיעה.

דינאמית מספיק ליום יום, נאבקת בעליות לירושלים. יונדאי i20

מנוע ודינמיות – נעים במישור, פחות בהרים

i20 מחביאה בתא המנוע מנוע אטמוספרי (רגיל, לא טורבו) בנפח של 1400 סמ”ק שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית (רגילה, לא רובוטית). במספרים מדובר על 100 כוחות סוס שזמינים גבוה מאוד, ב-6000 סל”ד, ובמקביל, המומנט המקסימלי הוא 15.8 קג”מ, זמין אך ורק ב-4850 סל”ד. אוקיי, סיימתי את הקשקוש הטכני, מה כל זה אומר בפועל?

נהיגה ברחבי גוש דן, בפקקי הבוקר, בנהיגה עירונית ואף בכבישים מהירים, לרוב לא חסר היה כוח. בעקיפות במהירות גבוהה כבר יורגש מחסור בכוח. ועדיין, אני סמוך ובטוח שרוב הנהגים שינהגו ברכב לא יתלוננו.

הבעיה מתחילה בנהיגה בהרים. לצערי הרב, בזמן קבלת הרכב הוקפצתי לבי”ח הדסה עין כרם לביקור חולים, וכמו כל אדם שפוי, איני חובב ביקורים בבתי חולים, אך נוהג להמתיק את הגלולה עם נהיגה בכבישי נס הרים. אמנם שקלתי לבטל את המבחן ולקחת את הספורטיבית הפרטית שלי, אך ה”עבודה” מחייבת.

הנסיעה להדסה, אחרי מחלף שער הגיא (תחילת העליות) הייתה קשה עבור היונדאי הזאת. נמנעתי מלצאת לעקיפות בשל אי זמינות של כוח. בחזור, הנסיעה לבית שמש דרך כביש נס הרים הייתה מאתגרת אף היא. אמנם, בעזרת קווי נהיגה נכונים הצלחתי ליצר קצב נסיעה לא רע, אך לא ליונדאי היכולת לבצע את העקיפות הנדרשות. יום למחרת, נסיעה נוספת, הפעם היינו בהרכב מלא, היונדאי לא הגיבה טוב למספר הנוסעים ברכב, כשלא מעט פעמים מצאתי את עצמי עם דוושת הגז ‘ברצפה’ והרכב לא מאיץ כלל. בשורה, הנסיעה ביונדאי i20 נעימה ומספקת במישור, ומאותגרת בעליות.

והרי לכם נקודת זכות בסופו של מבחן, למרות כל הנסיעות המאומצות, צריכת הדלק הייתה טובה – ליטר בנזין אחד הספיק ל-13.6 ק”מ.

חומרים נעים ונעימים בתא הנהג
מרווחת למשפחה קטנה. I20

אבזור

גרסת הפרימיום של יונדאי i20 כוללת מערכת מולטימדיה לא רעה, כמעט ללא תוספות מקומיות ולכן, משמעותית יותר טובה ממה שמקבלים באחותה הגדולה, ה-i30. הצליל מהרמקולים סביר ולא עמוק מספיק אבל אנחנו לא קטנוניים.

בגזרת אבזור הבטיחות, מרגישים את גיל הרכב, קיימת רק מערכת בטיחות בהתקנה מקומית של מובילאיי.

סיכום

יונדאי i20 עושה את מה שיונדאי יודעת לעשות ועושה את זה טוב. מדובר ברכב נעים מאוד, פשוט יחסית, אך צפוי, וזה לא תמיד רע, הלקוח יודע בדיוק מה מצפה לו. המכלולים פשוטים יחסית וגם הוותק של הדגם מצביעים על אמינות טובה בנוסף לכל.

האם הדגם מתחרה ראוי מול דגמים מודרניים יותר? לפי דעתי כן. עדיין יש לו פוטנציאל להתאים ללא מעט לקוחות. רק הייתי מוודא מולם לפני שכביש נס הרים אינו מסלול הנסיעה הקבוע שלהם.

מחיר: החל מ-104,900 ש”ח (109,900 לרכב המבחן ברמת גימור פרימיום).

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “יונדאי i20 מבחן דרכים – האם מדובר עדיין במתחרה ראויה בקטגוריה?”

  1. כמה הערות
    1. מומנט … 13.6 בין 3500 ל 4000 ולא כפי שנרשם.
    2. מתיחת פנים לרכב הכולל מנוע 1 ליטר טורבו ותיבה רובוטית 7 אוטוטו בארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

thirteen − four =