יונדאי ix35 נסיעת מבחן

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

גוגל awsome האלה עושים דברים מדליקים

יונדאי ix35 Open SKY EDITION כך מכונה הדגם של הרכב הנבחן. זהו SUV, מכונית משפחתית מוגבהת שתעמוד בתנאי שטח בסיסיים, ברמת אבזור אמצעית, (איכות חומרים סטנדרטית אך משביעת רצון), הכוללת חישוקי מגנזיום, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה וגג שמש לנוסעים מקדימה, ואחד נפרד גם לנוסעים מאחור (ילדים בדר”כ). כשפותחים את הכיסויים של שניהם, מקבלים גג פנורמי אחד גדול (הגג נותר אטום, רק השמש מבצבצת מבעד לזכוכית), את האחיין שלי, ילד בן 8 וחצי, זה הלהיב מאד. 

מול הנהג, לוח השעונים מעוצב יפה, מסך מגע 17 אינץ’, ששולט על מערכת השמע, מצלמת רוורס וGPS, הכל בהתקנה מקומית. מתחת לצג המגע ישנן כניסות AUX וUSB, כיווני מיזוג, ושפע מקום לאחסון. הנהג מצידו, זוכה למשענת יד נוחה ומושב רחב ותומך.



ה-ix35 (מחליפתה מזה 4 שנים של היונדאי טוסון הלא יפה), עברה מתיחת פנים לפני שנה, “מתיחה” שזיכתה אותה בהתלהבות הלקוחות והמבקרים. היא מעוצבת יפה ואטרקטיבית יותר כלפי חוץ, עם סממני ג’יפ, כמו מרווח גחון גדול, מיגוני פלסטיק בתחתית, ובדגמים המתקדמים מערכת הנעה 4 על 4. 

עצירה לסנדויץ’

מפרט טכני וביצועים
המנוע בנפח 2.0 ליטר, 154 כוחות סוס, ומומנט מירבי של 19.5 קג”מ ב-4700 סל”ד, (כוח שמורגש אחרי מספר שניות ולא מיד בלחיצה) והאצה של 11.5 שניות מאפס ל-100 קמ”ש. נהגים שילחצו ברוגע על דוושת הגז, יזכו לעלייה הדרגתית וטובה במהירות, נהגים נודניקים שילחצו יותר, יקבלו עליה מאומצת בקמ”ש, ונזיפה מהמנוע. כמו בכל הקטגוריה הזו של רכבי SUV עם מנוע 2 ליטר, אין יותר מדי כוח מתפרץ בהאצות, אולי קיה ספורטאז’ הרגישה נמרצת יותר. אבל בגדול, זה לא מספיק, ולקוראים שלי שמחפשים רכב פנאי מהסוג הזה, הייתי ממליצה “לדלג” היישר למנועי ה-2.4 ליטר (או אולי דיזל?). נהג שלא מחפש יותר מזה, יצטרך ללמוד איך לקחת כוח מהמנוע ומתי (מסתבר שלא באגרסיביות).




תיבת ההילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה, בהילוכים הגבוהים יותר תרגישו את המנוע נינוח יותר ומסונכרן עם העברות ההילוכים. אם תרצו לנהוג באופציה הידנית, תידרשו להפעיל מעט כוח על ידית ההילוכים בהורדת הילוך. זה מרגיש כאילו ידית ההילוכים מוגבלת בתנועה בשל כיסוי קטן מדי.
ההגה קל, מה שמשרה לך תנועתיות כיפית בפניות בעיר, תמרון נוח בחניות, ואולי גם בנסיעה עירונית במהירות המותרת, אך מחוץ לעיר הייתם רוצים שההגה יהיה נטוע יותר במקום. הרכב יציב, אך ההגה משבש מעט את התחושה הזו. לעומתנו, נהג בריטי או אמריקאי יוכל לבחור לו “באפשרויות מצב הגה”, את מידת הנוקשות, בארץ אין אופציה כזו באבזור.  

שליטה מההגה על מערכת השמע

התחושה בתוך הרכב בנסיעה נעימה, הגובה, וההגה מעניק תחושה טובה לנוהג, של שליטה וגם קצת בוסט לאגו (נו, בזכות הגובה…). במתיחת פנים האחרונה שעברה הix35 שיפרו גם את רעשי המנוע שהטרידו את מנוחת הנהג. ואכן, בתא הנהג ישמעו לעתים רחוקות רעשי מנוע מאומצים, אך לא אוכל להבטיח לכם נסיעה בינעירונית נטולת רעשי רוח. כעת גם המתלים פחות נוקשים, מה שמשרה נסיעה נעימה ומשככת יותר מחוץ לעיר. בעיר, השיפור במתלים לא מורגש.


היונדאי מרווחת מספיק לגובה ולרוחב לשלושה נוסעים מאחור, ופרקטית לא פחות, יש לה תא מטען עם פתח הטענה נוח, נמוך ורחב, ואפשרות קיפול של המושבים לעוד מקום. חסר לכם מקום למטלטלין? על הגג ישנן מסילות מובנות.


יונדאי ix35. תא מטען נוח להטענה



בשורה התחתונה, יונדאי ix35, מספקת לנהג הישראלי חבילה טובה מבחינת עלות – תועלת, ומלבד הגג הפנורמי, מדובר בחבילה ישראלית סטנדרטית – זוהי מכונית פנאי לכל המשפחה, שמקנה תחושת “אני על הגובה”, במחיר נוח (החל מ-150,900 ש”ח לדגם הבסיסי), וחשוב מהכל, היונדאי תתן לכם שקט, תודות לאמינות הגבוהה לה זכתה – הix35 נבחרה ב-2013 במקום הרביעי והמכובד מתוך 100 מתמודדות, בסקר אמינות ושביעות רצון של לקוחות.

צריכת דלק מעורבת, 11 קילומטר לליטר (למנוע 2.0 ליטר!), באמת שזה מרשים.
זיהום אוויר 14, בדגם הסולר – 15 מרביים. אוף.
6 כריות אוויר, מערכת לסיוע בזינוק בעליה
מחיר, לדגם הבסיסי החל מ150,900 ש”ח, לדגם הנבחן 165,900 ש”ח, ועד 193,500 ש”ח לגרסת open sky מנוע 2.0 ליטר דיזל ומערכת הנעה 4 על 4.

קארמה: קיבלתי עכשיו מייל על מבצע ביונדאי, ix35 עם מנוע 2.0 ליטר בנזין, 4X4 במחיר 159,000 ש”ח. 
שווה בדיקה…


מלכת הכביש גם בפייסבוק

וואלה, גם באינסטגרם… 😉

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “יונדאי ix35 נסיעת מבחן”

  1. תודה על הביקורת כיף לקרוא 🙂
    אהבתי את העיצוב החיצוני של הרכב את הג'אנטים היפים וגם הצבע עושה לו טוב.
    ללא ספק שצריכת דלק כמו שהצגת אם היא אכן מדויקת זה נתון יפה לעומת רכבים אחרים בסגנון הזה.
    לגבי פנים הרכב העיצוב הוא מאד "יונדאי" פשוט לטוב ולרע, אני אישית מאד לא אוהב את הרשתות איחסון
    האלה בגב המושבים הקידמיים שאחרי שנה שנתיים לא נראים טוב בכלל.
    נראה כמו עוד רכב על הכביש לא מושך יותר מידיי לטעמי.

    אלי

  2. תודה על ביקורת מפורטת,
    אני מתלבט בינה לבין הקיה ספוראטז' וכעת נוטה יותר לספורטאז', נשמע שהיא האחות המוצלחת יותר מבין השתיים (ה"נמרצות" בהחלט פקטור חשוב) ואני חושב שהיא גם יוצאת יותר זולה אאל"ט.

  3. נראה לי לא שפוי לא לשים דיבורית בלוטות' באוטו כזה ובמחיר… ביונדאי i10 supreme יש אפילו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nine + twelve =