לטיול יצאנו: שלושה מסלולים קלים לטיול משפחתי

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

שלושה מסלולים קלילים לטיול משפחתי במרכז הארץ - ברכב או ברגל

תמונות: אלכס רבינוביץ’

הפעם יצאתי קצת מהשגרה, קמתי מהמחשב ואילצתי את המשפחה הקטנה שלי לצאת החוצה מגבולות הבית. יצאנו לטייל ב-3 מסלולים קלים למשפחות, (גם זוגות, ויחידים, פה לא מפלים).

מי אנחנו: משפחה קטנה (זוג + פעוט)
במה נסענו: רנו קדג’אר (קרוסאובר)
היעד: 3 מסלולים קלים למשפחה
זמן משוער: 5 שעות.

אנחנו לא נוהגים לצאת לטייל ברגל, כאלה אנחנו, קשורים למכוניות שלנו, או תקועים בבית או נוסעים על ארבעה גלגלים. אבל בשביל תוכן מעניין ושונה לקוראים, מה לא עושים? אפילו יוצאים לטייל קצת ברגל. אז יצאנו, זוג עם ילד קטן, בן 2.5, עגלה, ותיק מלא שטויות שאנחנו לא צריכים ונשנושים לפיקניק קליל באחד מהמסלולים. הרכב? רנו קדג’אר, קרוסאובר משפחתי, היעד? שלושה מסלולים קלים שאפשר לעשות ברכב, ברגל או ברכיבה באופניים.

תל אפק (מגדל צדק)

מגדל צדק בתל אפק, מול אזור תעשיה ראש העין. מפת האזור
אפשר לחנות רחוק וללכת ברגל, או להכנס עם הרכב עד לחניה מול מגדל צדק

מגדל צדק בתל אפק (להוראות הגעה לחצו)

ידעתם שיש כזו פנינה ארכיאולוגית באזור ראש העין? ליד השכונה החדשה המתפתחת, “פסגות אפק”, בה כולנו ראינו, שמענו, או חיפשנו דירה להשכיר, יש אתר ארכיאולוגי מרשים, על ראש תל אפק – מגדל צדק. הכניסה הראשית סגורה לכניסת כלי רכב, אז ניתן לחנות במקום או בקרבת הכניסה ולהתחיל לטפס רגלית. לעייפים, או לא מטיבי לכת, אפשר להמשיך לטפס עם הרכב למעלה, ולהכנס מכניסה צדדית, הממוקמת בפאתי השכונה.

אנחנו הגענו לשם ביום שמשי למדי, אבל גם יום סתווי קריר, לא יפריע לכם ליהנות מהמראות. אפשר ללכת רגלית עד למגדל, ליהנות מהנוף מסביב לתל אפק, ואפשר גם להכנס עם הרכב יותר פנימה, עד לחניה ליד המגדל. שימו לב לשילוט.

יער שוהם

מפת האזור. יער שוהם
נקודה טובה לפיקניק, יער שוהם

פארק יער שוהם (להוראות הגעה לחצו)

הנה, הגענו לנקודה טובה לפיקניק. כבר בכניסה ליער הבחנו משמאלנו בשולחנות פיקניק, אז קפצנו על ההזדמנות, כאילו לא יצאנו לפני שעה וחצי מהבית. את רוב המסלול ביער שוהם עשינו ברכב, אבל, אם קיבלתם יום יפה, אין שום סיבה להשאר ברכב. עצרו וחנו בנקודות שניתן לחנות מבלי להפריע למעבר כלי רכב, והתחילו להתקדם בשבילים המסומנים. יש צמחיה, ונוף יפה, וכן, גם שולחנות פיקניק רבים שמפוזרים בפארק.

רוב הדרך היא דרך כורכר, אז פחות נוח לטייל עם העגלה. זה נסבל, אך אם הפעוט שלכם זורם, פשוט לכו כולכם ברגל.

יער בן שמן (תל חדיד)

מפת אזור תל חדיד
יער בן שמן. אזור משפחות

תל חדיד ביער בן שמן (להוראות הגעה לחצו)

עוד נקודה, בה יש לכם אפשרות לבחור אם לטייל בה יותר ברכב, או ברגל, או ברכיבה על אופניים. יש מסלולים רבים לרוכבים שאפשר למצוא ברשת.

בימי חול בכניסה לתל חדיד יש בוטקה עם מאכלים ביתיים, סנדוויצ’ים ושולחנות ליד. בשבת לא מצאנו אותו.

תל חדיד הוא רק נקודה אחת בה ניתן לטייל וליהנות מנופים, וצמחייה (עיצי חרובים וזית). אנחנו נמצאים ביער בן שמן, שזהו אזור ענק, עם מספר רב של כניסות (תהיו עם היד על הווייז). חלקו הגדול הוא מסלול המיועד למטיילים ברכב, רגלית או רוכבים, ובחלקו מיועד למשפחות ופיקניקים, ושם תמצאו פארקים עם משחקים לילדים ומלא ספספלים לשימושכם (פארק יער בן שמש ב-waze). אנחנו הגענו ביום בו עשו יום הולדת ענקי, סתם שתדעו. עצרנו רק להתרענן, לא מצאנו שירותים באזור, הילד שיחק במשחקים, והתחלנו לחשוב כבר על ארוחת הצהריים.

מסעדות באיירפורט סיטי

כל הדרכים מובילות לאיירפורט סיטי. מסעדות פתוחות בשבת

איפה אוכלים?

ניסינו להיות ספונטניים עם החלק הקולינרי, יצאנו מהבית בלי לדעת איפה נאכל. הנשנושים, פירות, סנדוויצ’ים נגמרו כבר בתחילת הטיול, כיאה לטיול משפחתי – איך שיוצאים מהבית נהיים רעבים ומחסלים הכל. אז הגענו לשעת בראנץ’, והתחלנו לעשות טלפונים לכמה בתי קפה/מסעדות שהיו סגורות, ומצאנו את עצמנו באיירפורט סיטי (לחצו להוראות הגעה), שם היו כמה מסעדות פתוחות, ואנחנו בחרנו לשבת בבית קפה פיצרייה, לא רעה בכלל.

*באיירפורט סיטי יש סופר פארם פתוח בשישי שבת.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 − 1 =