לקסוס NX300h (היברידית) החדשה מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מה חדש בלקסוס NX שאחרי מתיחת הפנים של 2018 ואיך המחיר נשאר אטרקטיבי? מבחן דרכים לרכב הפנאי יוקרה היברידי לקסוס NX300h

 

מבחן דרכים לקסוס NX300h (היברידית)

לקסוס NX300h התעדכנה לאחרונה במערכות בטיחות נוספות, רענון קל בעיצוב. ועם תג מחיר חדש ואטרקטיבי, היא צפויה לכבוש לא רק את העשירון העליון. בואו נשים את הדברים על השולחן – לקסוס יודעים לייצר מכוניות אמינות שגורמות לאנשים לסובב אחריהן את הראש ברחוב. יש שיגידו שזו נראית כמו מכונית קונספט של הטויוטה RAV4, עליה ה-NX מבוססת. שיגידו.

כשהלקסוס NX הוצגה לראשונה ב2014, כל המתחרים שלה נראו פתאום ”מרובעים” לידה. היא הופיעה עם עיצוב ייחודי ודינמי מהפנט, בשילוב יוקרה ואמינות. תוסיפו לכך את המנוע ההיברידי החסכוני, או כמו שלקסוס מיתגו זאת כ-Self-Charging Hybrid וקיבלתם חבילה כמעט מושלמת. למה כמעט? ללקוחות שרכשו את ה-NX300h לפני מתיחת הפנים, היה חסר משהו ברכב: עוד קצת מערכות בטיחות, יותר נוחות תפעול והנדסת אנוש. עוד קצת תמורה למחיר. היום, כך מתברר, לקסוס הקשיבו ללקוחות שלהם, והשיקו את ה-NX החדשה בהתאם לציפיות.

הלקסוס שקיבלתי לידיי יפה ככלה ביום חתונתה, בוהקת בלבן פנינה, כאילו הצבע הזה נולד עבורה. לקסוס NX נמתחת לאורך של 4640 מ”מ ורוחב של 1845 מ”מ ועם בסיס גלגלים של 2660 מ”מ, אך בשל הקימורים שלה היא נראית מנופחת וגדולה יותר. במבט ראשון קשה להבחין במתיחת הפנים המדוברת – גריל ”שעון החול” הוגדל בס”מ בודדים מטה. גם פנסי ה-LED בחזית הוצרו במעט, עם עיצוב פנימי של הפנס בתצורת שלושה נורות לד מרובעות. השינוי המרכזי הינו בעיצוב כונסי האוויר ופנסי הערפל בחזית, שגדלו וקיבלו עומק. אני אהבתי את המראה הקודם של כונסי האוויר, שהיה ספורטיבי יותר. המעצבים בלקסוס מאידך, ניסו לתת לו מראה סולידי ואלגנטי יותר.

 

חישוקים גדולים בשני צבעים ו”הרמת ישבן”. לקסוס NX

 

מהצד, לקסוס NX נשארה ללא שינוי, למעט חישוקי ‘מגנזיום’ 18″ הצבועים בשני צבעים, כסוף ושחור. גם מאחור נעשתה מתיחת ישבן קלה, עם פנסים בעלי מסגרת פלסטיקה מושחרת וגדולים במעט, ומראה אלגנטי מעט יותר בחלק התחתון באזור אגזוזי הפליטה. מבפנים, מתגלה לפניי תא נהג יוקרתי מסוגנן ומעוצב להפליא. עיצוב שמשדר איכות יוקרה מכל פינה.

התיישבתי במושב וגיליתי שקורת הדלת קצת מפריעה לי לראש בכניסה, ומיד נזכרתי שגם בטויוטה RAV4  נתקלתי בה, תרתי משמע. המושב בלקסוס NX החדשה אוחז ונוח, עם אפשרויות כוונון חשמליים ושמירה לזיכרון, ומגיע בנוסף לאפשרות חימום מושבים, עם אפשרות קירור מושבים, תוספת משמעותית וחיונית בארצנו הלוהטת.

פנים הרכב נותר די זהה לדגם היוצא, למעט הקונסולה המרכזית, אשר קיבלה מסך תצוגה גדול יותר, 10.3″ (בדגם High primum הנבחן, 8″ ברמת הגימור הנמוכה יותר) לעומת 7″ בעבר. נציג לקסוס התגאה בפניי שהמערכת במסך תצוגה מגיעה בעברית מלאה עוד מהיצרן, וכאחד שנחרד בדרך כלל מלוקליזציה לעברית ברכבים בארץ, גיליתי שעשו ב-NX עבודה טובה.

שינוי נוסף שבוצע, הינו בעיצוב ומיקום כפתורי המיזוג, שינוי שלדעתי יתקבל בברכה ע”י בעלי הלקסוס NX הקודמת. מדובר במתגים כסופים שמוקמו בצורה נוחה יותר בקונסולה המרכזית, מעל השעון האנלוגי המוכר, לטובת מראה יוקרתי יותר. משענת היד גדולה ונוחה, כמו גם הכרית למפרק כף היד, לטובת משטח הטאצ’ (שהחליף את החוגה), לשליטה במסך המרכזי. אותה כרית ניתנת לשליפה לטובת מראה קטנה המודבקת מאחור לכל הנרקסיסטים שבינינו.

 

תא נהג לקסוס NX החדשה. מתיחת פנים 2018

 

תפעול משטח הטאצ’ היה בעוכרו של ה-NX, עת ניסיתי לעבור בין התפריטים השונים במסך. מסך שהתגלה כמסורבל ומעיק, עקב רגישות יתר בהקלקות. מדובר במשטח מגע דומה לקיים במחשבים נישאים, אך עם רגישות ייתר. אפילו ניסיון בחירת תחנת רדיו גרם לסמן לקפוץ בין התחנות השונות במהירות ולי להתעצבן ולצאת מריכוז בנהיגה. אם אתם רוצים לבחור שיר מדיסק, עדיף שתעצרו בצד.

מסך המולטימדיה מכיל מערכת ניווט ברכב שהינה מקורית, מה שאומר שאין ווייז או IGO, אך ניתן לחבר נייד באמצעות בMirror link. קצת מעל, נמצא ג’וייסטיק בורר מצבי נהיגה, בין ECO NORMAL וSPORT. הקונסולה והדשבורד של הלקסוס NX מעוצבים ועשויים חומרים איכותים, לרבות עור בתפירה ידנית. לוח השעונים גדול ומשתנה דיגיטאלית בהתאם למצבי הנהיגה, הניתנים לבחירה באמצעות חוגה. אם תבחרו למשל מצב ספורט, הצבע ישתנה לאדום ושעון הטעינה (בכל זאת, מדובר ברכב היברידי), ישתנה לשעון טורים אדום ועצבני.

מבט חטוף מעלה – תגלו תאורת לד מופעלת במגע, ולחצנים לפתיחת כיסוי הגג הפנורמי החושף גג פנורמי גדול ומרשים לכשני שליש רכב. אם עד עכשיו דיברנו בעיקר על שינויים קוסמטים, לקסוס NX החדשה מגיעה עם לא מעט שינויים מהותיים בנוחות ובבטיחות הנסיעה.

בולמי הזעזועים עברו ריכוך ויחד עם זאת המוט הוקשח, שילוב אשר מורגש באופן מיידי בנהיגה ברכב. הלקסוס NX ידעה לספוג מהמורות בכבישים משובשים בצורה נפלאה, ונתנה תחושת ריחוף בנסיעה, יחד עם זווית גלגול נמוכה, גם במהירויות גבוהות, הרגישה מהודקת ופחות מתנדנדת מבעבר. בידוד הרעשים שופר לטובה לעומת הדגם היוצא, אם כי במהלך בלימה נשמע הרעש של מערכת אגירת האנרגיה היטב. גם המערכות האדפטיביות, שתיכף ניגע בהן, השמיעו רחשים, ועם כל זאת, הנסיעה ב-NX שקטה.

 

מנוע 2.5 ליטר עם 200 כ”ס ותיבה רציפה. לקסוס NX היברידית
תא מטען לקסוס NX

נסיעה

חווית הנסיעה בלקסוס NX שקטה ואיכותית, אך מרכב בעל מנוע 2.5 ליטרים לצד מנוע חשמלי חזק, המפיקים יחד במשולב 200 כ”ס, הייתי מצפה לתגובות קצת יותר חדות, ודינאמיות, היברידי ככל שיהיה. ה-NX הרגישה עצלה בחלק מהזמן, ואני לא מדבר רק על תיבת ההילוכים הרציפה E-CVT, שאמנם כוילה מחדש לטובת תגובות יעילות יותר, ועדיין, היו רגעים שהתעכבה מידי בהילוך מסוים, דבר שגרר סל”ד גבוה ורועש. הלקסוס הרגישה פחות ”קרבית” מאחותה התאומה ו”הזולה” יותר – טויוטה RAV הייבריד, אותה בחנו בעבר.

מדובר באותו מרכב ואותם מנועים, בנזין והיבריד, עם יתרון קל, של 2 כ”ס נוספים לטובת הלקסוס NX. גם מערכות הבטיחות בשתיהן זהות. מבט קצר על הנתונים מראה שה-NX שוקלת 1785  ק”ג וכבדה ביותר מ-160 ק”ג לעומת הטויוטה RAV4, בלי שום סיבה נראית לעין. התאוצות מעמידה במקום היו במבחן קצת איטיות יותר מהצהרת היצרן ועמדו על כמעט 10 שניות. דיאטה דחוף.

השיפורים נמשכים גם אל תחום מערכות הבטיחות  – לקסוס NX התחדשה בשלל מערכות בטיחות אדפטיביות, שהיו חסרות לה לפני מתיחת הפנים: מערכת בליינד ספוט 360 להתראה מרכבים “בשטחים מתים”, מערכת re-Crash לבלימה אוטונומית כבר במהירות של 20 קמ”ש, מערכת LKA להתראה על סטייה מהנתיב. כעת התווסף תיקון סטייה אקטיבי. בנוסף, נוספה מערכת ACC לבקרת שיוט אדפטיבית, שמתפקדת מעולה ונכנסת לפעולה כבר ב-0 קמ”ש, פשוט מצוין לפקקים.

המערכות הנ”ל מצטרפות למערכות בטיחות מתקדמות הקיימות גם מהדגם הקודם, כגון מערכת לזיהוי עייפות, זיהוי תמרורים, מערכת תאורה אקטיבית למניעת סינוור כלי רכב ממול, מערכות עזר לבלימה, 8 כריות אוויר ועוד שלל מערכות בטיחות שהופכים אותה לבטוחה ביותר, עם ציון בטיחות ישראלי 7.

בסיום המבחן, נרשמה צריכת דלק משולבת של כמעט 11 ק”מ לליטר, לא נתון מזהיר, אך סביר.

 

אלגנטית ויוקרתית יותר. NX

לסיכום

לקסוס NX החדשה עברה עדכונים ושיפורים לא מעטים, שמחזירים וממקמים אותה שוב בשורה אחת עם רכבי יוקרה מתחרים בקטגוריה. כל הטוב הזה היה צפוי להביא לתג מחיר גבוה יותר, אך גם כאן לקסוס הפתיעו, ומחירה של לקסוס NX החדשה דווקא הוזל בכ-20 אלף ש”ח, ומחירה החל מ-275,000 ש”ח.

בעידן שבו רכבי פנאי קוריאנים ואירופאים ברמות הגימור הגבוהות, נושקים במחירם לכרבע מליון ש”ח, נראה שכדאי להיפרד מעוד קצת כסף, ולקחת מותג יוקרה אמין בטוח וירוק מבית לקסוס. הרכב יתאים למי שהממון נמצא בכיסו, גם כאלו ששקלו לקנות איזה רכב פנאי קוריאני מפנק ומפואר ויגלו שבשביל עוד התאמצות קלה בכיס יוכלו לנהוג בלקסוס הביתה.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “לקסוס NX300h (היברידית) החדשה מבחן דרכים”

  1. מצטער אבל לא מצאתי רכבי פנאי קומפקטים קוריאנים/אירופאים שנושקים לרבע מיליון שקל.
    פולקסווגן טיגואן בגרסה היקרה ביותר עם 4X4, מנוע 2 ליטר עוצמתי, מאובזרת עד הגג עולה 210 אלף שקל.
    ד”א, היא שמה בכיס הקטן את העגלה שניסית נואשות לשווק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × one =