מאזדה CX3 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

על היתרונות, החסרונות ועל מה שהופך רכב פנאי קטן וחמוד, למצטיין פלוגת הקרוסאוברים הקטנים - מבחן דרך לחניך החדש של מאזדה

מאזדה CX-3, מצטיין פלוגתי

צבע אדום מטורף (!) זה מה שראיתי מולי. כזה שמשנה את הגוון בכל זווית ובכל תאורה. פשוט יפה. אז מה יש לנו כאן?

מאזדה CX3, האח הקטן של CX5 החדשה, והשיבוט השרירי למאזדה 2. הכול נשאר במשפחה. העיצוב? זום-זום, KODO, ועוד כל מיני מילים שהיפנים אומרים ממש מהר. בתכל’ס יצא להם יפה, למאזדה. הם יצרו כאן מכונית שרירית קומפקטית ומעוצבת, והצבע? הצבע מטורף.

אז מי אתה ג’יפון קטן?

על הד.נ.א דיברנו, גם על העיצוב. אבל מה יש כאן בפנים? יש כאן את חטיבת הכוח החזקה בסגמנט, מנוע 2.0 ליטר המפיק 156 כ”ס ב- 6,000 סל”ד ולא פחות מ- 20.8 קג”מ כבר 2,800 סל”ד. נתונים מצוינים למנוע אטמוספרי, המגיעים ישירות מעוד מכונת נהיגה מהנה – מאזדה 3 ברמת גימור “ספיריט”.

תיבת ההילוכים היא מהסוג הישן והטוב, פלנטארית בעלת 6 הילוכים עם 2 מצבי נהיגה, ספורטיבי וחסכוני. התוצאה? 9 שניות למאה קמ”ש, ומהירות מקסימאלית מוצהרת של 197 קמ”ש. בסופו של יום בנסיעה משולבת, מאזדה CX3 צרכה ליטר אחד לכל 9 ק”מ, ועוד בתנאי מבחן לא תמיד קלים. הג’יפון החדש מבית מאזדה חזק, מאוד חזק, הוא מייצר קצב התקדמות מהיר, והוא מהנה לנהיגה נמרצת.

דינאמי וכיפי לנהיגה. מאזדה CX3

אבל רגע, כוח זה לא הכול. מאזדה CX3 הוא לא רכב ספורטיבי, אמנם הוא יודע לייצר מהירות גבוהה, וההיגוי והשלדה מתקשרים היטב עם הנהג, כיאה לבן משפחת מאזדה המורחבת. אבל כאן בדיוק הגענו לעקב אכילס של הג’יפון הקטן. זה ג’יפון, וזה נגזר משמו – יושב גבוה, 155 מ”מ מעל הקרקע, 12 מ”מ יותר גבוה מהמאזדה 2 עליו הוא מבוסס. מה זה אומר? זה מעיד על כמה תכונות שיש לקחת אותן בחשבון:

1. המרכב גבוה מה שמחייב תנועה ארוכה וממושכת של מערכת המתלים עד לריסון מלא של המרכב.

2. מאזדה CX3 מכוילת על הצד הרך, שיבושי הכביש נבלעים בין המנעדים הארוכים, ובורות גדולים הופכים לקטנים. כל עוד מדובר על נסיעה יומיומית, זה אחלה.

3. מרכז הכובד הגבוה מוציא את ה-CX3 אל מחוזות התת היגוי מוקדם מהצפוי, כך שתקיפות פניה אגרסיביות, או ריסון מרכב על כביש גלי, לא בדיוק מוציאים את הג’יפון החדש והחזק כשידו על העליונה. איך רכבי הפנאי היוקרתיים מצאו פתרון לבעיה? ע”י מערכות מתלים אדפטיביות.

וזה בדיוק מה שחסר למאזדה CX3 החדש, מערכת מתלים מודרנית, אדפטיבית, או לפחות מרוסנת יותר. התוצאה? הורדת רגל אוטומטית מדוושת הדלק למחוזות המהירות הבורגנית והתרכזות במה שכן טוב ביצור החדש מבית מאזדה.

כל תשומת הלב מושקעת בנהג

אלומיניום מוברש, פלסטיק דמוי קרבון, וממשק אינטואיטיבי

אין ספק שמאזדה השקיעו בCX3. כל מערך הסקייאקטיב החדש של החברה, רוח ה”זום-זום” ע”פ מאזדה, פונה אל לב הנהג, עם עיצוב מושך וסקסי, חטיבת כוח יעילה ומפתיעה וסביבת נהג הלקוחה ממגזיני האופנה אירופאים.

יש כאן הכול, כמעט. רשימת אביזרי הנוחות ארוכה ומכובדת, כמו למשל:
בקרת שיוט בקרת אקלים מפוצלת, מחשב דרך חכם, מערכת עצור וסע חיישני גשם ועוד, גרסת ה-Pure White הנבחנת, מוסיפה מושבים עטויים דמוי עור לבן, מערכת ניטור שטחים מתים, תאורת חזית מסוג לד אדפטיבית, נגיעות בורדו ואלומיניום מוברש בדלתות, הגה מעוצב עם כפתורי שליטה, משטחי פלסטיק דמוי קרבון ופתחי אוורור בצבע כרום בוהק. בקיצור, נעים כאן מאוד וגם די יוקרתי.

מערכת ה-MZD Connect, אינטואיטיבית וקלה לשימוש. התמיכה בעברית עוזרת גם כן, איכות השמע מעולה ובכלל, מערכת הבידור של מאזדה פשוט מצוינת.

ישיבה גבוהה נוחה ושולטת

גבוה, חזק, שקט ומגיע מבית טוב

ההנעה ב-CX3 זריזה. מאזדה לקחו את טכנולוגית המנוע האטמוספרי והביאו אותה אל הקצה. חצי סיבוב מנוע והמאזדה CX3 מתעורר לחיים. לחיצה קלה על כפתור הספורט, כדי לסחוט עוד קצת מכל הילוך, להעיר את מערכת ההיגוי, ולחדד את התקשורת בין דוושת התאוצה לבית המצערת. דריכה כבדה, ו-9 שניות אח”כ אנחנו טסים על מאה וממשיכים הלאה אל עבר המהירויות התלת ספרתיות.

יש לו כוח לג’יפון הזה, וברגע אחד של התפרצות אדרנלין אני מבין שמאזדה CX3 הוא מאותם כלי הרכב שמגיעים עם מנוע שיושב עליהם כמו כפפה. כשהמתחרים מנגד מציגים מנועים חסכוניים ונקיים, מאזדה לקחה את כל שיקולי כ”ס למשקל, וזרקה אותם מהחלון. התוצאה – קצב אש מהיר במינונים מדויקים שלא יביישו מכוניות מסגמנטים קרביים יותר.

הישיבה נוחה גבוהה ושולטת, קצב ההתקדמות מהיר והרגשה “ספינתית” כמעט, עם המון תנועת מרכב בהאצות בלימות ובסיבובים. היא נוחה ללא ספק, אבל ספורטיבית ממש היא לא. תוספת הצג העילי עוזרת לשמור את העיניים על הכביש ולשמור על ערנות ודריכות, אך נסיעה רגועה ויומיומית מתאימה לו יותר.

החיסרון בשימוש במערכת המתלים הקונבנציונאלית בשילוב המרכב הגבוה של ה-CX3 נותן אותותיו ואז הרגל יורדת מדוושת הגז.  במחוזות המהירות החוקית נעים לו יותר ושם הוא מרגיש בבית.

מאובזר ויוקרתי. מאזדה CX3

הכוח זמין כבר מסל”ד נמוך, תיבת ההילוכים מעבירה את הכוח בצורה ליניארית ויעילה, ההרגשה מעולה, המנוע הזה מצוין, מגיב בזריזות, מתפרץ ומוכן לקרב בכל רגע. 

ההפתעה הגדולה של מאזדה CX3, היא יכולת בידוד הרעשים ואיכות הנסיעה, הן גבוהות בהרבה משציפיתי, גם בהשוואה לאחיותיו מבית מאזדה. הג’יפון החדש מפתיע עם יכולת בידוד רעשים מצוינת במהירויות תלת ספרתיות. רעשי רוח נשארים בחוץ ורק המנוע השואג נשמע בתוך תא הנוסעים.

לסיכום – הטוב, הרע ולמי הוא מתאים?

לשלילה יאמר:

מרווח פנים – תא המטען בנפח 240 ליטר בלבד, ובמושב האחורי, שלושה אנשים יתקשו לשבת בנוחות.
צריכת הדלק – סבירה.

לטוב יאמר

איכויות נסיעה גבוהות משאר המתחרים בקטגוריה שלו:
+ בידוד רעשים מפתיע לטובה
+ כוח זמין בכל דריכה
+ גימורי פנים יוקרתיים ויופי שאין לו מתחרים.

מאזדה ממצבת את הג’יפון המיוחד שלה כרכב נישה. לא נראה ממנו הרבה, בעיקר משיקולי מחיר, אך מי שקונה אותו זוכה בחבילה מעולה, למעשה הטובה והחזקה בקטגורית רכבי הפנאי הקטנים.

מחירים

מאזדה CX3, דגם הבסיס – Zoom החל מ-134,000 ₪
רכב המבחן, ברמת גימור Pure white, החל מ-145,000 ₪.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 × 3 =