מבחן דרכים – אופל מוקה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אומרים שאין להסתכל בקנקן, אלא במה שיש בו. ואני אומרת מה רע בקנקן? תראו כמה הוא יפה, מעוצב, ומגיע בצבעים מיוחדים… 


ענת דניאל



האופל מוקה נכללת בקטגוריה שלמה, או ז’אנר, של מכוניות בסטייל עם קצת גובה, מרביתן משתייכות לקטגוריית הקרוסאובר, רכבי פנאי למשפחה, מכוניות לשבילים ולהעצמת התחושה הטובה של הנהג.
ובאמת, כשירדתי מהרכב הפרטי ה”נמוך” שלי וקיפצתי אל מושב הנהג של האופל מוקה, הישיבה הגבוהה מילאה אותי בתחושת “על הגובה”. עם התחושה העליזה הזו התנעתי את הרכב, הדלקתי את מערכת המולטימדיה, הגברתי את המוזיקה שבקעה דרך שישה רמקולים בתחנה האהובה עלי ויצאתי לדרך. עד כאן, הכל מתחיל ונגמר באווירה: התמונה הכללית יפה, מבפנים היא נשמעת טוב, מבחוץ מבטים, זה שווה כסף, לא?

אופל מוקה וחבר



קצת פרטים טכניים 
לאופל מוקה מנוע 1.4 ליטר טורבו, עם הספק של 140 כ”ס, מומנט מרבי של 20.4 קג”מ מ-1850 סל”ד ואם תאיצו בו מהמקום, הוא יגיע למאה קמ”ש תוך 10.7 שניות. תיבת ההילוכים, היא אוטומטית בעלת 6 הילוכים.
ועל שני אלה אני יכולה להגיד בעיקר דברים טובים. קודם כל השילוב בין המנוע לתיבה עובד היטב, המנוע שקט, מסונכרן עם כל הילוך והילוך עם אפס קפיצות, נהימות מיותרות, פערי סל”ד, וכך גם נראית צריכת הדלק – בנסיעה עירונית 30% ובינעירונית 70% לאורך כמעט 400 ק”מ, שעון הדלק עצר על 12 קילומטר לליטר = 8 ליטר דלק ל100 קילומטר. זה טוב וחיובי לכיס שלנו, והתוצאה יכולה להיות טובה יותר.

עוד מילה על התיבה, ההאצה נחמדה מ-0 ל-100 קמ”ש, אך בתאוצות ביניים (שאינן מ-0 קמ”ש), אם תלחצו חזק על דוושת הגז, תרגישו את המנוע מתאמץ. כשבחנתי את העברת ההילוכים הידנית, היה לי למרבה הפלא פחות כיף, משתי סיבות: התיבה הגיבה פחות להעברות ההילוכים המאומצות שלי, והמרחק בין היד שלי לכפתורים על גבי ידית ההילוכים לא תאם. אולי בשל הישיבה היחסית קרובה להגה, יצא שהידיים שלי היו במרחק גדול מלחיצה טבעית ונוחה על גבי הכפתורים הללו. נסו בעצמכם. מהר מאד חזרתי להעברת הילוכים אוטומטית. אין סיבה לא לנהוג באוטומט ברכב הזה. 

מבחוץ
צורה יפה יש למוקה, היא מרשימה מול המתחרות שלה, נראית רחבה, עם קצת פוזה של “קח אותי לשטח”. הפגושים, מראות הצד הגדולות (תזכו לנראות טובה דרכן), וידיות הרכב באותו הצבע. חישוקי הגלגלים (סגסוגת, 18 אינץ’), יפים למראה. והצבע העז והייחודי, רואות עינכן, מוסיף המון למראה ולרושם הראשוני.


מראה רחב ורושם ראשוני טוב. אופל מוקה

חיפויים כסופים. אופל מוקה


מבפנים
במילה – כפתוריזציה, המצאתי אותה עכשיו. אחרי נסיעת מבחן בפיג’ו 308, עם תא נהג ריק למדי, הופתעתי למראה העמוס של תא הנהג – כפתורים פה, לחצנים שם. זה טוב למי שאוהב לפשט את כל האפשרויות מול העיניים. כאשר לנהגים שמוכנים להתמודד עם מסכי מגע ומעט טכנולוגיה יהיה נעים יותר לקבל תא יותר מינימליסטי ולכוון ולהפעיל הכל ממסך מולטימדיה ברכב. אבל אוסיף ואומר, שעל אף כל ה”רעש בעיניים”, נעים ואסתטי בתא הנהג. יש כניסות USB, AUX וחיבור בלוטוס, בקרת שיוט, מיזוג, שליטה על לוח המחוונים בעזרת הידיות בצדדים. לנוסעים יש מרווח ישיבה מספק, גם מאחור, ותא המטען יכיל 356 ליטרים של קניות, או עגלה מקופלת וכמה שקיות.

תא נהג עמוס, אך אסתטי

מספיק מרחב בתא. אופל מוקה

356 ליטר הטענה בתא המטען


בישיבה על המושב נוח, יש כיוון מושב מעלה מטה וקדימה ואחורה, וגם המרחב מספק. בנהיגה הנוחות מתערערת בגלל היצור הקטן שאני מחזיקה בבטן. מסתבר שלהיות בהריון בחודש שישי זה מדד מצוין לבחון את ספיגת המתלים ברכב. המתלים/קפיצים בגלגלי האופל מוקה דיי רכים, אך אינם סופגים דיו את מהמורות הדרך, ובנסיעה עירונית בעיקר, כל סדק או באמפר בכביש היווה אתגר. אני מניחה שלנהגים ונהגות בשגרה זה לא אמור להוות בעיה.

בדרך בינעירונית תבחינו ברעשי רוח ודרך, מאידך, המנוע המצוין של אופל עובד בשקט. ההגה שמרגיש טוב בעיר, הופך “קל” בדרכים בינעירוניות, ובשילוב עם גובה הרכב (דמיינו רכב סופר מיני שעבר הגבהה), נהיגה בפניות או עיקולים נותנים תחושה של חוסר יציבות. בעקבות התחושה הזו, לא ניסיתי ממש לאתגר את הרכב, מלבד בקו ישר. לשמחתי, מחצית מנסיעת המבחן הייתה על כבישים סלולים היטב המאפשרים נסיעה שלווה וחלקה – דוגמת כביש 6, ותגידו מזל טוב, כביש 31 החדש נפתח, עם שני מסלולים מכל צד.
  

נראה אם תצליחו להבדיל מי זו מי… אופל מוקה, שברולט טראקס במפגן הכוח הכתום


מתלבטים בין #אופל_מוקה לבין #שברולט_טראקס? לא תמצאו הבדל בין השתיים, לא במנוע, לא בגיר, לא בפלטפורמה עליה בנויה הרכב, גם לא בשנות האחריות שתקבלו, ואופל גם כך שייכת לג’נרל מוטורס יצרנית שברולט, אז לא כזה משנה למי תרשמו את הצ’ק. הסיבה היחידה שיכולה לשבור שוויון בין השתיים היא אהבה והעדפה של מותג מסוים, וכמובן המחיר, שכרגע עומד על 134,900 ש”ח לאופל מוקה (מבצע עד סוף חודש פברואר), או 124,900 לשברולט טראקס.
    
סיכום: אופל מוקה היא רכב פנאי ליום יום. יפה, גבוהה, מרשימה כלפי חוץ ומחזיקה במנוע ותיבת הילוכים מוצלחות. היא תצלח נסיעה בשבילי עפר, אבל לא זו מטרת קיומה. ועם מחיר נמוך יותר, הייתי אומרת שמדובר באופציה נחמדה מאד ליחיד/זוג או משפחה קטנה.

ציון – 7.5

בטיחות – 5 כוכבים במבחני ריסוק Euro NCAP, איזופיקס, ו-6 כריות אוויר.
דרגת זיהום – 12 מתוך 15
צריכת דלק – 12 קילומטר לליטר
מחיר – במבצע 134,990 ש”ח. בשגרה – 144,990 ש”ח

מלכת הכביש בפייסבוק
ובאינסטגרם
לייעוץ לפני רכישת רכב, כנסו

follow and like
fb-share-icon0

8 Replies to “מבחן דרכים – אופל מוקה”

  1. הרכב נראה יפה מבחוץ פחות מבפנים אבל אני שמח שסוף סוף אחרי תקופה ארוכה יש לאופל ג'יפון חדש בארץ.
    לא הבנתי את הקטע של הפלסטיקים מתחת לפנסים הקדמיים, למה לא הוסיפו שם איזה לדים יפים או שפשוט היו מוותרים על זה.
    ובאמת צבע מגניב 🙂

    תודה על הסקירה ענת ואל תבחני רכבים קופצניים לתקופה הקרובה 😉 שבוע טוב.
    אילן.

  2. לא הבנתי אם הרכב כזה טוב ומוצלח אז למה לא רואים אותו על הכביש ? אני שעות נוהג ביום ואולי רואה אחד בשבוע וזה אומר משהו לא ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × 5 =