ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

בשוק רכבי המיניוואן הופיעה מתחרה לא צפויה – ב.מ.וו. כן, זו חתיכת בשורה

 
 עברו כמה חודשים ויש עדיין אנשים שמגרדים בראש כשהם רואים מכונית משפחתית וסימפטית עם שבעה מקומות, והסמל הזה מאחורה. בָ.מ.וַו התחילה את דרכה כיצרנית מנועי מטוסים, ואז חצתה לעולם הרכב, לייצר בו מטוסים קטנים על ארבעשטסים על אספלט. וכך פתאום, בין עשרות מכוניות ספורט – יוקרה מנקרי עיניים, צץ לו מיניוואן חביב. למה? סביר להניח שב.מ.וו החליטה שהיא רוצה נתח מהשוק הקטן אך יציב הזה, והיא פה כדי לתת פייט. האם יש לה את הסוס הנכון לנצח?.
 

רגע, אתחיל מההתחלה. נעים מאד, הכירו את ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר – מכונית גדולה ונוחה ל7 נוסעים, עם תיבה אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, ומנוע 2 ליטר טורבו ו-192 כס, עם הנעה קדמית (…קדמית?!). חולי המותג, ההגה והנעה אחורית בהלם, והוא מוצדק. רכבי ב.מ.וו ידועים במנועי ביצועים חזקים ומהנים בעלי הנעה אחורית. (ראו מפת הדרכים). ובמיניוואן החדש, נשוא הכתבה, אין כזה מנוע. וגם הפלטפורמה שלו (רצפת הרכב ומכלולים כמו מתלים ורכיבי ההגה) היא בכלל של מותג מיני”. מה קורה פה?
 

ב.מ.וו למשפחה של 7, עם הנעה קדמית, ומתלים של מיני, מה קורה פה?

 יצור הכלאיים הזה אולי מוזר, אבל בשלבים מאד מוקדמים של המבחן הסתבר לי שהוא טוב במה שהוא עושה. ראשית, לחיצה על דוושת הגז מבהירה כי הנוסעים ברכב לא הולכים ליהנות מהנוף בדרך, כי הם לא יספיקו לראות אותו. תיבת ההילוכים עובדת נהדר, והשילוב בינה לבין המנוע הדינאמי המוגדש יוצר מכונה שהנהג בה אולי סונגר ולא נח לרגע בטיול, אבל הוא נהנה הכי מכולם. זהו רכב מהנה לנהיגה בזכות ההגה, שאולי חשמלי, אבל עובד מדויק, ומערכת מתלים שאוחזת ומרככת את הדרך, והנה לנו מיניוואן ספורטיבי למדי.  

 

 העיצוב החיצוני הוא הפיל בחדר, כי בעיני הגראן טורר הזו צריכה לחזור לשולחן המעצבים. החרטום שלה אולי אגרסיבי ונאה כמעה, אך ממנו והלאה, זו לא כוס הבירהשלי. בתוך הרכב, העיצוב האלגנטי ומהודר מרשים וזהה ליתר המכוניות במשפחה. הטכנולוגיה שולטת: החל מגג שמש חשמלי, כיוון חשמלי למושבים, מערכת מולטימדיה מקורית, מערכת פיקודiDrive, בעזרתה שולט הנהג במערכות שונות ברכב, מחשב דרך מורחב, כפתור התנעה ופתיחת דלתות ללא מפתח, דלת תא מטען שנפתחת כשחיישן מזהה תזוזה מאחור, ואת המושבים ניתן לקפל בלחיצת כפתור. איזה פינוק! מרוצים, הא? זכרו שכל הטוב הזה מגולם במחיר הרכב, ואתם צריכים להחליט אם וכמה שווה לכם חבילה מעניינת כזו.

 

 בטיחות: 6 כריות אוויר, ניתוק כרית אוויר קדמית, איזופיקס, מערכות בטיחות מתקדמות לנסיעה בעיר.

 צריכת דלק: 11 קילומטר לליטר.

 דירוג זיהום אוויר: 8 מתוך 15

 מחיר: 285,000 שח

 כן/לא: המיניוואן הקומפקטי של ב.מ.וו הוא רכב ל5 מבוגרים ושני ילדים, שבוודאי ישמחו לשבת בשורה השלישית האחרונה. נפח תא המטען הוא 560 ליטר, ואם אין צורך בשורת המושבים השלישית, קפלו אותה ותזכו ל-1,820 ליטר לאחסנה. בטח כבר הבנתם כי מדובר במתחרה דיי שונה וייחודית בקטגורייה. מכונית מיניוואן הדורה למשפחה המורחבת והמטיילת, נוחה ופרקטית, ומאד מהנה לנהיגה.

 

 שאלה תשובה:

 היי ענת, איך בודקים פרקטיות של רכב?

 שאלה פשוטה לכאורה, אבל חשובה ומורכבת. פרקטיות תמצית הנוחות ברכב ובפרט נוחות התפעולזה מתחיל עוד טרם התיישבת ברכב, בכניסה עצמה, האם היא גבוהה מדי, טובה ונוחה, או נמוכה ודורשת התכופפות. האם פתח הכניסה של מושב הנוסעים רחב ומאפשר טעינה נוחה של מושב תינוק וחגירתו. כמעט באותו עניין, האם תא המטען רחב ונמוך ומאפשר טעינה קלה של מטען לתוכו, או האם גבוה ונדרש לפיכך מאמץ. חזרה לתא הנהג האם יש כיוון מושבים? מה הוא כולל, האם הכיוון הוא חשמלי או מכני. אתה רואה לאן אני חותרת, ואין לזה סוף. החל מתאי אחסון, גודלם ומיקומם, לקיומה של משענת יד, כיוון הגה, אופן קיפול מושבים, ועוד. כמובן שלא כל הסעיפים הללו נחוצים לכל נהג או נוסע. אך במקרים של קושי פיזי ופיזיות של נהג בכלל, אופן הכניסה לרכב או כיוון כזה או אחר של המושב יכול להיות קריטי. לעוד שאלות ותשובות

 

 בחזרה לעתיד: מכונית אוטונומית אאוט, מכונית עם רגשות אין

בהונדה העולמית חשפו פרויקט משותף עם חברת הטכנולוגיה היפנית Softbank לפיתוח מכונית עם מנוע רגשותאשר תוכל לאבחן בזמן אמת את רגשות הנהג באמצעות חיישנים ומצלמות ברכב ותסייע בזיהוי מוקדם של מצבים מסוכנים, ובכך, תמנע תאונות קטלניות.

במסגרת שיתוף הפעולה נחשפו פרטים ראשונים על פרויקט מנוע הרגשותפורץ הדרך, שרוב פרטיו עדיין חסויים, במסגרתו יפתחו הונדה ו– Softbank מכונית שתדע לא רק לדברעם הנהג במהלך הנסיעה, אלא גם לקלוט ולחוש רגשות אשר ישקפו את מצב רוחו של הנהג ולפעול בהתאם להן בעת נסיעה על הכביש. כך למשל, הטכנולוגיה תאפשר למכונית לחוש פחדשל הנהג ובאופן אוטומטי תמנע מצב של האצה פתאומית של הרכב. במצב ההפוך שבו הנהג ישקף רגשות של נוחות“, “ביטחוןואווירה טובה“, המכונית תאבחן זאת ותאפשר עלייה מדודה וחלקה של מהירות המכונית. טכנולוגיה כזו יכולה למנוע תאונות קטלניות בהן מצבו הרפואי של הנהג גורם לאובדן שליטה ברכב, דוגמת האירוע הקטלני שאירע בתל אביב בחודש יוני השנה שבו נהג המכונית שנהגה איבד שליטה עקב מצב רפואי קשה. הטכנולוגיה תתבסס על חיישנים ומצלמות הפזורים במכונית, אשר יקלטו את מצב רוחו והרגשתו של הנהג. הטכנולוגיה היא באופן דומה למנגנון האנושי של שחרור הורמונים בתגובה לגירויים שהופעלו על חמשת החושים של בני האדם, כחלק ממנגנון הפעלת מגוון קשת הרגשות האנושיים.

מפת הדרכים

מזו “הנעה אחורית”
המנוע שולח כוח לגלגלים האחוריים, ואלה מזיזים את הגלגלים הקדמיים שאחראים רק על ההיגוי. ברכב עם הנעה אחורית, יכולת ההיגוי משופרת, ההאצות מהירות והביצועים יותר מדוייקים, בזכות חלוקת משקל טובה יותר ברכב. לא סתם מכנים אותה הנאה אחורית“. ואף על פי כן, הנעה אחורית קיימת רק באחוז קטן מכלי הרכב, הספורטיביים והיוקרתיים שבהם. למה? כי הנעה אחורית יכולה לגרום לסחרור הרכב אם הנהג סוחט את דוושת הגז ואינו מיומן מספיק, ולכן היא נחשבת פחות בטיחותית.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “ב.מ.וו סדרה 2 גראן טורר מבחן דרכים”

  1. הBMW הזאת נראת באמת מוזר לא פה ולא שם כזאת אבל לפי הסקירה שלך ענת הרכב מפתיע לטובה.
    לי מוזר להסתכל על רכב כזה כמו שיש לי הרגשה מוזרה כשאני מסתכל על סיאט לאון סטיישן.
    אבל בהחלט הרכב עם נתונים טובים למה שהוא אמור לתת יש לו כח,מרחב ותא מטען גדול.

    הזוי הקטע של מכונית אוטונומית באמת בחזרה לעתיד כזה.

    תודה על הסקירה ענת.

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 − seventeen =