מבחן דרכים ב.מ.וו x1

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

BMW X1

כתבה מתוך מדור “מלכת הכביש” בידיעות תקשורת

ב.מ.וו לוקחים את עצמם מאד ברצינות. איך לא? יש להם מוניטין לשמור עליו, והם עושים זאת בצורה מרשימה. מאולם תצוגה גדול ואלגנטי מאד (2 קומות תצוגה – דו גלגלי ומכוניות), נציגים מחויכים שמאמינים מאד במכוניות שהם מייצגים ומוכרים. קבלת הפנים המוקפדת, ליווי צמוד למכונית המבחן – כלת האירוע. בה נוגעים בחרדת קודש, ומוסרים אותה בקושי. כל ההפנינג הזה גורם גם לבוחנת רכב כמוני, שראתה ונהגה ב”כמה” מכוניות מעניינות ויקרות בחייה, לחוש שמשהו קורה פה.

נכנסתי לרכב, נהגתי במשנה זהירות בחניון הצר ומפותל. השתלבתי בכבישים הצפופים של תל אביב, 7 עיניים בכביש הראשי, ואז מחנה בחניה סגורה. הופה הופה, חשבתי לעצמי, “ב.מ.וו חמודה מחכה לי בחניה”, בדיוק לדקה, עד הכניסה הביתה, שם ממתינה לכבודי המציאות: הילד עייף וצריך להחליף לו ולהשכיב לשנת צהריים, הבעל מבקש מעט תשומת לב, ויש כביסה שמחכה שיתלו אותה מהבוקר. נראה שהאוטו, והמותג יחכו.

רוב מבחן הדרכים, התרחש בשעות החשיכה. כאחרונת הצעירות, שמתי ג’ינס ונעליים קלות ויצאתי לנהוג בשעת ערב מאוחרת את הב.מ.וו X1. באזור הנוחות שלה, איזור הרצליה, צפון תל אביב, רמת אביב, סי אנד סאן. ואז דרומה עשרות קילומטרים, לנקודות בהן היא הרגישה פחות בנוח.


רכב הפנאי יוקרה של ב.מ.וו, זה שפותח את סדרת ה-Xים היפיפייה, מביא איתו מנוע בנזין טורבו חזק – 2.0 ליטר (1,998 סמ”ק), עם 192 כוחות סוס ב-5,000 סל”ד, ומומנט של 28 קג”מ ב-1,250 סל”ד. והוא ה-X הקטן ביותר בסדרה, כן?. ההנעה – הנעה קדמית, תיבת ההילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים, וזה מורגש מאד במעבר החלק, המהיר והנעים של ההילוכים קדימה. אם תלחצו חזק על דוושת הגז (המצערת, אם תרצו), ה-x1  תשעט קדימה מהמקום ל-100 קמ”ש ב7.7 שניות, והמהירות המרבית לה היא מסוגלת – 225 קמ”ש.

שני שמות נרדפים שרצים לי בראש עם ב.מ.וו – כסף וכוח. כלומר יוקרה וביצועים. ה-x1 אולי נראית צנועה וחביבה יחסית לאחיותיה הג’דאיות – X3, X4, X5, וX6, אבל הביצועים שלה לא צנועים כלל וכלל. ישנם שלושה מצבי נהיגה: אקונומי, קומפורט, לנסיעה נוחה, וספורט. בכולם הנסיעה מרגישה דינאמית, כש”מצב הספורט” מספק תזזיתיות נוספת. מחוץ לעיר, נחה עלי המוזה להשתולל, קצת. אבל לב.מ.וו x1 הגה חשמלי, שנעים ונוח בתמרונים עירוניים ובמהירויות נמוכות, אך בנסיעה מהירה הוא הרגיש “קל” מדי בין הידיים והשרה עלי חוסר ביטחון בפניות בעיקר. בשל כך נאלצתי לצנן את ההתלהבות, ולבחון את האיקס 1 באופן ידידותי יותר.

 

ב.מ.וו X1 במבחן לילי


 

תא נהג ב.מ.וו X1


בתא הנהג אין דברים ללמוד ולהתעסק איתם. ישנה מערכת מולטימדיה עשירה מאד במרכז, שכוללת מידע על הרכב: לחץ אוויר בצמיגים, מד שמן, מחשב צריכת דלק מפורט, מערכת שמע מצוינת ובלוטוס עם שליטה מההגה, בחירת תאורת אווירה בצבע בתא הנוסעים ועוד ועוד.

את נסיעת המבחן סיימתי בפקק, שהחלטתי להעביר בנעימים. הכנסתי לכניסת ה-
USB את הדיסק און קי הצמוד אלי בנסיעות מבחן, עם שירים של ביונסה וריהאנה להעלאת המורל. 40 דקות של באסים באוזניים ונענועי אגן, והפקק כלא היה.  

בטיחות: ציון מקסימאלי של חמישה כוכבי ריסוק. באשר למערכות בטיחות: מערכת התרעה מפני סטייה מהנתיב, התרעה מפני פגיעה בכלי רכב, ובלימה אוטומטית בנסיעה עירונית לא היו ברכב המבחן שקיבלתי וקיימות בשתי גרסאות גבוהות יותר.

צריכת דלק: 12 קילומטר לליטר
דירוג זיהום אוויר: 10 מתוך 15
מחיר: 277,000 ₪
כן/לא
יש מעט דברים שליליים לכתוב, מלבד תפקוד ההגה החשמלי בנסיעה מהירה, ורחשי רוח הבוקעים מחלון השמש הפנורמי. באשר לביצועים, ל-
X1 מנוע חזק, אך זו אינה מכונית ספורט בהגדרה. המבנה הגבוה שלה, ההגה, המתלים, כל אלה בנויים לנהיגה נוחה, שלווה, ובסטייל מנקר עיניים במחוזות העיר או גם בנסיעות בינעירונית, מהירות אם תרצו.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מבחן דרכים ב.מ.וו x1”

  1. ללא ספק שX1 נראה טוב{אהבתי את התאורת רגליים}ולפי הנתונים מנוע חזק עם מספיק כוחות סוס, נראה כמו רכב מפנק מאד אבל באמת פחות "שרירי" ואגרסיבי מהאחיות הגדולות שלה. יקר לי חחחח אבל תודה על המבחן 🙂

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen − 14 =