מבחן דרכים – טויוטה CH-R היברידי

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

טויוטה חשבה מחוץ לקופסא ויצא לה טוב, יצא לה טויוטה C-HR. רכב פנאי ייחודי, שנולד באסיה ועוצב בידיים אירופאיות - שילוב מנצח

מבחן דרכים טויוטה C-HR. עיצוב מיוחד בנוף

לשוק רכבי הקרוסאובר הצטרף רכב עם עיצוב הלקוח מלוחות שרטוט של מעצבי רכבי קונספט. רכב אסייתי עם DNA אסייתי, שאת מלאכת העיצוב שמו בידיים אירופאיות – וזו הנוסחא להצלחה של רכב בימינו.

טויוטה C-HR קיצור של Compact High Rider, זהו רכב פנאי עם מראה מיוחד, על גבול החייזרי, עם שם שעלול לבלבל אתכם עם כמה מתחרות מלוכסנות, בעלות שם דומה.

קיבלתי לידיי את הגרסה ההיברידית, הגרסה שמעניינת יותר את הנהג הישראלי, ו”אפילו” את הנהגת הישראלית. כן כן, טויוטה, הרבה נשים הגיבו לרכב הזה, עם חיוך, פליאה, ושאלות, במהלך מבחן הדרכים. מסיכום שיחותיי עם עוברי אורח, לא יהיה קשה למכור את החייזרית הזו. צפויות הרבה עסקאות טרייד אין מצד לקוחות טויוטה, וגם לא מעט אנשים שחיכו לרכב ההיברידי “הנכון”, שמו על ה-C-HR עין.

לא יכול להוריד ממך את העיניים. טויוטה C-HR

לטויוטה C-HR פלטפורמה (בסיס רכב) משותפת עם הפריוס ההיברידית הידועה. המנוע שלה בנפח 1.8 ליטר (1,800 סמ”ק), עם 122 כ”ס סה”כ, המופק מהמנוע החשמלי ומנוע הבנזין יחד.

המומנט, למי שזה מעניין אותו – 14.5 קג”מ ב-3600 סל”ד (מה שאומר שהתאוצה לא מהירה), ובהמשך ישיר, ההאצה מאפס ל-100 קמ”ש תקח 11 שניות.

התיבה היא אוטומטית רציפה, מה שלא עוזר לתאוצות מהמקום, אבל במהירויות גבוהות היא תהיה אחלה ותשגר אתכם קדימה.
יש שתי גרסאות בארץ – היברידית ובנזין – 1.2 ליטר טורבו. ושתי גרסאות נוספות – 1.5 ליטר ו-2 ליטר שלא תגענה לארץ.

נתחיל בביצועים
אני בכוונה מתחילה בביצועים, כי מדובר ברכב היברידי, שהקונספט שלו הוא לחסוך לכם בדלק. מנוע שתוכנן לספק לנהגים נסיעה שקטה, נעימה, חסכונית ולא מזהמת במהירות עירונית. אם אתם מעוניינים ברכב שיספק “יציאה” מהירה מהמקום, גרסת הבנזין 1.2 ליטר טורבו תעשה את העבודה.

בעיר קורה הפלא. אני זוחלת בפקק, מלטפת את דוושת ה”גז”, המנוע ההיברידי עובד, והשקט אופף אותי. המיזוג פועל, ולתחושתי, ממשיך להיות אפקטיבי, וצריכת הדלק מתחילה להראות מספרים יפים, ולטפס מעל ל-16 קילומטר לליטר.

המנוע החשמלי עובד במהירות עירונית נמוכה ונינוחה. וזה כל הקסם בכלי רכב היברידיים, חצי חשמליים, כמו הטויוטה C-HR. בעיר, כל היתרונות והמעלות של הרכב נשלפים מהכובע.

אבל במבחן בוחנים, אז לחצתי את הדוושה כדי להבין את המנוע, איך הוא עובד כשמאיצים בו, והבנתי מהר מאד שככל שאני אלחץ הוא יתנגד לי. הוא לא בנוי ללחיצות “אגרסיביות”. הוא נוהם ועצבני, וזה לא נעים לו.

מחוץ לעיר, ביציאה מהמקום הרגשתי את אותה התנגדות, אך ככל שהמהירות עלתה גיליתי שהמנוע והתיבה מגלים גמישות, ומגיעים למחוזות מרשימים שלא צפיתי. מה שכמובן העלה חיוך על פניי, ועזר לי להגיע ליעד שלי בזמן.

ההגה גם מרגיש טוב, אך מעט קל, מה שאומר – ניווט, נסיעה, ותמרונים עירוניים קלים, פשוטים וטובים. המתלים ברכב נוחים, נוחים לגב, ובמהירות גבוה הרכב מרגיש יציב ואוחז למדי. מבחינת רחשי כביש, רוח ומנוע, שמעתי קצת מכל דבר.

התיבה רציפה כמו שציינתי, זה אומר שיש לה נקודות טובות (חיסכון בדלק, אמינות), ונקודות טובות פחות (מעכבת האצה). היא מורגשת במהירות נמוכה, ובמהירות בינעירונית משתלבת מצוין ומספקת נסיעה טובה וחלקה.

רכב היברידי שנועד לנסיעה שקטה וחסכונית בעיר. טויוטה C-HR

עיצוב, אי אפשר בלי לדבר על העיצוב…
ככל שניסיתי לתאר במילים שלי את העיצוב של הקרוסאובר הקומפקטי המעוצב הזה, הבנתי שאני לא אצליח להסביר את זה טוב יותר מטויוטה בעצמם:
“קרוסאובר מהיר וחושני, עם מבנה אדריכלי של יהלום עם קשתות גלגל בולטות בכל ארבעת הפינות. מבנה הרכב משלב בין מרכב נמוך עוצמתי ומרווח גחון מוגבה, לבין פרופיל תא נוסעים דק גזרה ומתוחכם של מכונית קופה. מכל זווית, השילוב של צורות מלוטשות דמויות אבני חן עם משטחים זורמים ופרטים המשולבים באלגנטיות, שיוצר איזון עדין בין דייקנות לחושניות.

סגנון הקופה של C-HR TOYOTA מועצם על ידי ידיות דלתות אחוריות סמויות המשולבות בתוך קורת C והמראה העוצמתי של קו הגג המשתפל לספוילר אחורי אווירודינמי גדול כחלק ממסגרת השלד, החיוני למראה מהיר ודינמי כחלק מהעיצוב”. הבנתם? לא יכולתי להסביר את זה יותר טוב.

לפני אבזור ושימושיות, מילה על ראות ושדה ראייה
ישבתי במושב הנהג, והתחלתי לכוון את המראות, את ההגה, ואת מושב הנהג. ניסית להרים את המושב מעלה מעלה כדי להשיג שדה ראיה טוב ורחב, אך לא הייתה אופציה של כיוון לגובה. אני 1.65 מ’, כן?, לא נמוכה, אבל אוהבת לקבל שדה ראייה רחב פתוח, מלא.

חשבתי שבטח אסתדר, עד שהגעתי לזוויות של עלייה (יציאה מחניון לדוגמא), ושם גיליתי שאני מאבדת אחוז ניכר משדה הראייה שלי. אז מתחתי את הצוואר והצלחתי לראות קדימה, עד חזרה מלאה למישור.

השמשה האחורית גם משלמת את מחיר העיצוב – השמשה צרה עם זווית חדה ולא “פתוחה” מספיק למתרחש מאחורי הרכב. אפשר להתגבר על זה בעזרת מצלמת הרוורס. עיצוב הקופה משפיע גם על החלונות האחוריים ברכב – הם צרים יותר, ורואים פחות מבעדם.

השמשה האחורית משלמת מחיר. טויוטה C-HR

מה קורה בפנים
עיצוב תא הנוסעים מושקע לא פחות. התוספות העיצוביות המיוחדות מתבטאות בחלקים קטנים שעושים את כל ההבדל, כמו לוח השעונים המעוצב, עיטור כחול שעובר כמו גל לרוחב הדלתות, הדשבורד ומעל מערכת המולטימדיה. מתגים גדולים שמזכירים קלידים או לחצנים בכלי נשיפה, שנוח ונעים להשתמש בהם. איכות החומרים ברוב תא הנהג טובה ונעימה למגע, מלבד, הריפודים שיפים מאד, אך נעימים פחות, ובשתי מילים, תא הנהג – עתידני מינימליסטי.

מערכת המולטימדיה נראית טוב, ונוחה לשימוש, בעלת מסך מגע צבעוני בגודל 8 אינץ’. יש בה אופציית חיבור בלוטוס לנייד, חיבורי AUX ו-USB, הצגת נתוני הרכב – צריכת דלק, ועוד. במערכת הזו, שהינה מערכת מקורית מוטמעת מערכת ש”מדברת” בעברית, ועונה לשם “טויוטה קונקטד” (בתשלום נוסף), ומרכזת בתוכה בין היתר, שירותים שוטפים ללקוחות טויוטה, דוגמת: שירות טיפולים, הזמנת טיפול, הודעות, תזכורות אישיות לנהג וכדומה. ניתן להוריד אפליקציות לתוכה, כמו ווייז, פנגו, ויוטיוב לדוגמא.

העיצוב המיוחד ממשיך בתא הנהג.

מרחב פנים
זהו רכב פנאי קומפקטי במרכב קופה, אז מפליא שדי מרווח בתא הנוסעים. בישיבה במושב הנהג ומאחור, היה לי מרווח מספיק, ורק החלונות הכהים והצרים מאחור קצת נתנו תחושה צפופה. המושב האחורי יאכלס 3 מבוגרים ממוצעים מאחור, או שני מושבי בטיחות, ואולי אף בוסטר במרכז שניהם. מרשים סה”כ.

נפח תא המטען לא גדול. 297 ליטר ליתר דיוק. עגלה לא גדולה נכנסה ללא קושי. תא המטען יכול לשמש משפחה קטנה, ללא עגלות גדולות או “אמבטיות” (החלק בו שוכב התינוק, שלוקח לא מעט מקום).

המערכת ההיברידית של ה- C-HR Toyota כוללת מנוע בנזין 1.8 ליטר במחזור אטקינסון. תפוקת מנוע מרבית של 98 DIN/ ‏72 קילוואט כוח סוס מסופקת ב- 5,200 סל”ד עם מומנט שיא של 142 ננומטר ב-3,600 סל”ד.

התיבה, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה.

מערכת Toyota Safety Sense החדשה עוזרת להפחית את הסיכון לתאונה או להקטין את חומרת התוצאות. המערכת כוללת מערכת קדם התנגשות אוטונומית לרבות זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב עם שליטה מההגה, אור גבוה משתנה אוטומטית וזיהוי והתרעה על תמרורי דרך.

ציון 7 מתוך 8 בדירוג הבטיחות בארץ

בגרסה ההיברידית – 2 מתוך 15 
בגרסת הטורבו – 7 מתוך 15

16 קילומטר לליטר – מבחן זה מבחן. 

ה-C-HR מוצע בשתי רמות גימור:

רמת גימור C-ITY כולל אבזור עשיר בשילוב עם חזות עכשווית וחישוקי סגסוגת 17 אינץ’:

בגרסת בנזין טורבו החל ממחיר של 141,900 שקלים
בגרסה היברידית החל ממחיר של 143,900 שקלים.

רמת גימור C-HIC כולל שילוב גג ומראות בצבע שחור, ריפודים מהודרים, שמשות אחוריות כהות, חימום מושבים קידמיים וחישוקי סגסוגת 18 אינץ’ –

בגרסה היברידית בלבד החל ממחיר של 149,900 שקלים.

המחירים כוללים מע”מ וצבע מטאלי ואינם כוללים אגרת רישוי.

לסיכום
טויוטה C-HR הייבריד הוא רכב חסכוני לעיר, מעוצב שונה ויפה. מקדימה הרכב מזכיר את הטויוטה אוריס/יאריס, ומאחור נראה כמו חללית. מבפנים, תא הנהג מעוצב יפה ומסודר. סידור ועיצוב הכפתורים שונה ומעניין, נוח לתפעול והכל זורם בטבעיות.

במבחינת שימושיות, זו מכונית עירונית, חסכונית, היברידית, שתשרת היטב נהג יחיד, זוג, ואף משפחה קטנה.

מי שרוצה מראה וביצועים – שילך על גרסת הטורבו בלבד
מי שרוצה רכב עירוני חסכוני – שיבחר בגרסת ההייבריד
אלה שני קהלים שונים לחלוטין, עם שני צרכים שונים, ורצוי לא לערבב ביניהם.

רכב המבחן ברמת גימור C-HIC הזמינה בגרסה היברידית בלבד, ומחירה החל מ-149,900 שקלים.

המחירים כוללים מע”מ וצבע מטאלי ואינם כוללים אגרת רישוי.

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “מבחן דרכים – טויוטה CH-R היברידי”

  1. היי, אם אינני טועה, זו יחידת מדידת מרחק/אורך, למדידת טווח התפוקה של מנוע חשמלי.

  2. The newton metre (also newton-metre, symbol N m or N·m)[1] is a unit of torque (also called “moment”) in the SI system. One newton metre is equal to the torque resulting from a force of one newton applied perpendicularly to a moment arm which is one metre long.

  3. לי אישית כל הזויות העיצוביות האלה ממש קשות לעיכול ועושות “רעש” בעין… אבל אמא שלי, שהתלבטה בין ספורטאז’ לטוסון, קפצה לראות את הטויוטה ההיברידית והתאהבה (והזמינה). השימוש שלה יהיה באמת בעיקר עירוני, ואני חייבת לציין שלמרות ההסתייגות שלי מהצ’יקמוק הזה, המרחב הפנימי שלה גדול יותר ממה שהחזות שלה מרמזת, וזה סוג של פלא.
    נשמעת כמו האלטרנטיבה היותר פופולרית לקקטוס של סיטרואן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × one =