מבחן דרכים יונדאי סונטה hybrid

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
יונדאי סונטה היברידית במבחן דרכים

מבחן מתוך מדור הרכב “מלכת הכביש” בידיעות תקשורת:
מאת: ענת דניאל אלסיבוני
צילום: איתי עמר


השבוע, מבחן דרכים של רכב מנהלים היברידי, אוטומטי, 6 הילוכים, עם מנוע 2 ליטר (1,999 סמ”ק), עם 154 כ”ס ב-6,000 סל”ד. ומומנט של 19.3 קג”מ ב-5,000 סל”ד. אלה הם רק נתונים שמספק מנוע הבנזין. יחד עם האנרגיה שמייצר המנוע החשמלי מקבלים נתונים מעודדים הרבה יותר – 193 כוחות סוס ב-6,000 סל”ד ומומנט 34 קג”מ, ב-1,850 סל”ד. מה שאומר, שלא חסר כוח ברכב הזה. השילוב הזה עושה את הסונטה מכונית מהירה – 9.3 שניות מ-0 קמ”ש ל-100, מהירות מירבית של 192 קמ”ש, ותאוצות ביניים דינמיות, ללא תחושת מאמץ מצד המנוע. רק חסרים הכבישים המתאימים כדי ליהנות מהביצועים שהיא יכולה לספק.

הסונטה, רחבה ומרווחת מאד, מעוצבת יפה (קצת סובארו B4 אם תשאלו אותי), ישיבה בתא הנהג שלה משרה אווירה יוקרתית, ומכל צידיו הכל נראה מאורגן ונקי. יש בו אפשרויות כיוון הגה וכיוון חשמלי למושבים, מערכת מולטימדיה נחמדה מאד (בהתקנה מקומית), כניסות USB וAUX, חיבור בלוטות’ פשוט ויעיל (דיבורית, מוזיקה מהנייד ועוד), מערכת בקרת שיוט אדפטיבית (ראו פירוש ב”מפת הדרכים”), ואיכות החומרים משביעת רצון.
יש שתי כותרות למבחן הזה, היברידי ומערכות בטיחות:
יונדאי סונטה הייבריד, כשמה כן היא, בעלת יחידת הנעה היברידית. כלומר שילוב של מנוע בנזין עם הזרקת דלק ישירה ומנוע חשמלי.


רכב המנהלים של יונדאי. סונטה



היברידי זו סוגייה לכתוב עליה סדרת כתבות, אבל בקצרה אציין שלמכוניות היברידיות יש כמה נקודות חוזק, וגם מספר חולשות. ראשית, אלה הן מכוניות שפועלות בנסיעה עירונית ללא שימוש בדלק, כך שרמת הזיהום נמוכה מאד – 2. מכך משתמע שמכונית היברידית חסכונית יותר בצריכת דלק – בנסיעת המבחן שביצעתי, מחשב הדרך הציג בפניי את הניתוח הבא: 52% נסיעה אגרסיבית, 42% מהנסיעה הייתה נורמלית וממוצעת, ורק ב6% הייתה נהיגה/נסיעה אקונומית, חסכונית. ועדיין צריכת הדלק בממוצע הייתה 14 קילומטר לליטר. רכב מנהלים כבד יחסית, פלוס משקל סוללה, פלוס נסיעה “אגרסיבית”, נתון צריכת הדלק מעודד. ממשיכים עם נקודות לחיוב הרכב ההיברידי: הוא שקט. בנסיעה עירונית נוסע “על חשמל” ולא רק חסכוני, אלא גם מייצר אנרגיה (קינטית), בכל בלימה או האטה של הרכב, אנרגיה שעוזרת להנעת המכונית בפועל.
בלוח השעונים ישנו צג צבעוני שמראה מתי אתם במצב EV (הנעה חשמלית בלבד), מתי מנוע הבנזין נכנס לפעולה גם כן, ומתי הבלימה טוענת את הסוללה באנרגיה.


גדושה במערכות בטיחות. סונטה



לשלילה, אציין: שדווקא היצור של רכב כזה מזהם.
ולא ברור אם יש לשדה המגנטי מהסוללה השלכות על בריאות הנוסעים. בכל אופן, אסכם בכך שהמשרד להגנת הסביבה פרסם ב-2010 באלו המילים: כי הוא
מעודד שימוש בכלי רכב מפחיתי זיהום אוויר, ובכללם כלי רכב היבריידים, מאחר ולא הוכח כי ליושבים ברכב היברידי נשקפת סכנה בריאותית כתוצאה מחשיפה לקרינה בלתי מייננת.
מערכות בטיחות:
לסונטה החדשה 7 כריות אוויר, מערכות לניטור שטחים מתים והתראת תנועה חוצה מאחור, התראת סטייה מנתיב שאהבתי – מאותתת בנימוס, מחנכת מאד. מערכת מצילת חיים, בעיקר לאלה שנוהגים להתעסק בדברים אחרים במהלך הנהיגה. וישנה גם מערכת התראת התנגשות מלפנים. כל המערכות הללו פעלו בנסיעת המבחן ולא הייתה תחושה של עומס התראות וצפצופים. באמת, עדין מאד, חשוב מאד.

אז מה היה לנו:
בטיחות: 7 כריות אוויר, מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות
צריכת דלק:  17 קילומטר לליטר בנסיעה מעורבת מאומצת
מחיר: החל מ-159,000 ₪ לגרסת בסיס “פרמיום”, ורכב המבחן בגרסת “לימיטיד” – 179,000 ₪
כן / לא
אתחיל מה”לא” דווקא. המתלים ביונדאי סונטה רכים מדי. זה מורגש מאד בנסיעה בינעירונית ובפניות עם מעט יותר עומס ומאמץ, במקום לשוט בנינוחות בסיבוב ולהישאר איתנה, היא “מאבדת את זה”. כשהמתלים כל כך רכים, לאורך הזמן, הגב של הנהג סופג. וכן, הסונטה הייבריד מכונית חסכונית, שקטה, זריזה, מלאה מערכות בטיחות חיוניות, בגרסה היקרה יותר. עם 7 שנות אחריות למערכת ההיברידית.

מאד מרווחת. יונדאי סונטה הייבריד


לכל שאלה תשובה

ש. שלום ענת, רציתי שתמליצי לי על רכב אמין למשפחה. תודה
ת. קודם כל, יש לי בשורה משמחת בשבילך, נכון להיום, אני יכולה להגיד לך שרוב המכוניות החדשות שהושקו בשנה, שנתיים, אף שלוש האחרונות הן בעלות מנועים חדשים ותיבות הילוכים משופרות. המנועים ירוקים, חזקים ויעילים יותר, התיבות מתקדמות ואמינות מאד. היינו עדים לשיתופי פעולה מפתיעים בין יצרניות אסיאתיות לאירופאיות, שיתופי פעולה שהביאו למכוניות בעלות מכלולים אמינים ועיצובים ואיכות אירופאית, שילוב גאוני. עכשיו כל שנותר לך הוא לתת לי מידע כמו גובה התקציב, מספר הנפשות במשפחה, ומה ייעוד הרכב – נסיעות קצרות לעבודה, נסועה ממוצעת גבוהה. מוזמן לשלוח לי את כל אלה למייל שמצוין בראש המדור ואשמח לסייע.


השקות:

1.      חברת קרסו מוטורס משיקה את רכב הפנאי שלה, הקרוסאובר רנו קפצ’ר, גם בגרסת דיזל. הדגם ישווק בארץ עם מנוע טורבו דיזל 1.5 ליטר, אוטומטי, ומחירו יחל מ-129,990 ₪.

2.      לקסוס ישראל החלה בשיווק דגמי ה-GS החדשים: ה-GS יוצע עם שתי מערכות הנעה היברידיות: גרסת ה- GS 300h עם מנוע 2.5 ליטר בנזין וגרסת ה- GS 450h עם מנוע 3.5 ליטר V6. הדגם החדש יושק במחיר התחלתי של 329,000 ₪ המשקף הוזלה של 38,000 ₪ ביחס לדגם היוצא. ויאפשר לרוכשים ליהנות מהטבת המס לרכבים היברידיים.

מפת הדרכים – מושגים:


בקרת שיוט אדפטיבית: מערכת מבוססת ראדאר לשמירת המהירות של הרכב ומרחק מהרכב שלפנים, בהתאם לקביעה של הנהג ובהתאם לתנאי הדרך. אך בשונה מבקרות שיוט רגילות, זו האדפטיבית מזהירה את הנהג ומונעת תאונה בעת מצב חירום באופן אקטיבי. מערכת כזו יכולה לבצע בלימת חירום מלאה של הרכב ובכך למנוע תאונה או צמצום משמעותי של נזק לנוסעים.

הנעה היברידית:
מכונית היברידית משתמשת בהנעת כלאיים, שילוב בין מנוע בעירה פנימית לבין מנוע חשמלי. חלק מהמכוניות ההיברידיות יודעות לנוע בכוח החשמל בלבד לפרק זמן מסוים ובחלקן שני המנועים פועלים יחדיו כל הזמן. לרוב המנוע החשמלי יכנס לפעולה בנסיעה עירוניות איטית ויצמצם את זיהום האוויר בתוך העיר ואילו מנוע הבערה יכנס לפעולה בנסיעה בין עירונית. למכוניות היברידיות בד”כ צריכת דלק טובה.

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “מבחן דרכים יונדאי סונטה hybrid”

  1. עד איזה מהירות סונטה 17 נוסעה רק על הבטריה
    ומתי עובר גל דלק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

15 + fifteen =