מבחן דרכים יונדאי i10

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
יונדאי i10 החדשה, מכוונת רחוק
יונדאי פותחת את 2014 עם בשורה חדשה – מכונית המיני שלה, הi10, הולכת לתת פייט עיקש למתחרות. וכשאני אומרת מתחרות, לפחות בסגמנט המיני בארצנו הקטנה, זו לא הסיטיגו של סקודה ולא האלטו של סוזוקי (שאוטוטו מכריזה על מיני חדשה), אולי אולי שברולט ספארק, אבל גם לא לשם תאגיד יונדאי מכוונים. העיניים כולן נשואות לקיה פיקנטו הסופר פופולרית, שבאמת פיצחה כל דירוג מכירות אפשרי בארץ ובכלל, בעזרת מיתוג מצוין, מחיר אטרקטיבי וכן, גם מכונה לא רעה. בזמן שהאחות הקטנה גדולה – קיה, ספרה את הצ’קים והחזיקה בטן שבעה, עמדה יונדאי מנגד, מבוישת וספוגה זיעה קרה, אך עם חזון ברור וחד – לפצח את הנוסחא שתבלום את הירידה במכירות, תחזיר את היתרון הביתי ואם אפשר, גם קצת מהכבוד.
האס הראשון בפיצוח, לטענתם, היה בהתוויית פילוסופיה מדוקדקת מאחורי עיצוב השלדה של המיני החדשה, כזו שתביא את הקונה הפוטנציאלי להתאהב ביונדאי 10i ממבט ראשון, ובו ברגע להחליט שהוא גם קונה אותה. איך הם בדקו את זה? לקחו קבוצות מיקוד מכל דת, גזע ומין, העמידו אותן מול היונדאי 10i החדשה, ובדקו כיצד מגיבות בלוטות הטעם של הנבחנים. וכדי להבין ולהתאים מעטפת מנצחת מבחוץ ובתוך חלל הרכב, חקרו את צורכי השוק והרגלי החיים של קהל היעד שלהם – אירופאים עירוניים בני 36 עד 55.
מטרת העל – המכונית העירונית המשתלמת ביותר
 
הכל טוב ויפה, אבל עם שלדה מעוצבת ומעטפת חיננית לא שוברים שוק. בשורה התחתונה, צריך מחיר אטרקטיבי לצרכן, ואיך מתמחרים נמוך בלי להפסיד כסף אתם שואלים? חותכים בעלויות הייצור. יונדאי לקחה החלטה – להשקיע בסטייל, בגימור, בחוויה הוויזואלית של הנהג, ולא לפגוע באיכות החומרים, ובמקום זה, צללה פנימה והורידה צילינדר אחד למנוע. צילינדר אחד פחות זה חיסכון במתכת, ברגים, הרכבה וגם בסופו של דבר, חיסכון בדלק ובזיהום אוויר. מנוע עם שלושה צילנדרים במקום ארבעה הוא גם קל ובעל עמידות גבוהה יותר לאורך זמן. נכון, שמפסידים שניים – שלושה כוחות סוס, אך כשמשילים 100 קילו ממסת הרכב כולו, הביצועים מתחדדים לטובה.
 
מידות ופרקטיות
המיני החדשה של יונדאי ארוכה, רחבה, ונמוכה יותר, ולמעשה, ‘מצמצמת’ פערים עם מידותיה של הסופר מיני – הi20. זהו מהלך נוסף של הקונצרן להגיע לעוד קהלים פוטנציאליים, לא עוד רכב לסינגלים: תא המטען צמח משמעותית מהדור הקודם לטובת עוד מיטלטלין (זוגות, משפחות קטנות), מכסה המנוע התחדד (עיצוב) והוארך (בטיחות), והרחבת השלדה ב-65 מ”מ, והנמכתה ב40 מ”מ, משווה לרכב צורת עמידה אתלטית יותר על הכביש.
את אותו הלך רוח תמצאו בתוך הרכב – ‘אימוץ’ אבזור מסגמנטים מתקדמים יותר, רק בלי להתחשבן עם הצרכן בסוף, מה שכונה על ידי יונדאי “אבזור פרימיום במחיר בייסיק”: לחצני שליטה מההגה על מערכת השמע והבלוטוס, כניסות USB/AUX ואייפוד, מערכת מיזוג אוויר, שילוב צבע לבחירה (אדום, כחול, בז’ אלגנטי), והיריעה עוד רחבה. הכל כדי למשוך לקוחות מהמתחרים, ולקוחות שבכלל לוטשים עיניים לסגמנט הסופרמיני, וימצאו מענה בi10.
 

בטיחות

כשמדובר במכוניות מהקטגוריה הזו, חשוב לתת את הדעת על הבטיחות ברכב. מבחן ריסוק לא עלה עד עתה באתר היורו אן קאפ, אבל ‘על הנייר’ נראה שהושקעה מחשבה רבה במיגון ושיפור הבטיחות. בין היתר, חיזוק המרכב ע”י שילוב קורות פלדה, בקרות שליטה בבלימת חירום ואחיזה, מערכת ניטור לחץ הצמיגים כסטנדרט, הגה קורס, ו6 כריות אוויר.

 
יונדאי i10, ארוכה, נמוכה ורחבה יותר
יוצאים לכביש

התיישבנו. המרווח בתא הנהג השתפר, תנוחת הישיבה גבוהה, ויש שדה ראייה רחב מקדימה ומאחור. אין כיוון הגה פנימה והחוצה, הגזמתי. סקירה נוספת על האבזור, שאיך יונדאי כינו אותו – “נחשק”. אז נחשק זה לא מדויק, אבל ללא ספק, מדובר ביתרון בולט של ה
i10 מול המתחרות בקטגוריה, יתרון שיישמר עד ההשקות ומתיחות הפנים שצפויות לנו בקטגוריה ממש בקרוב.

פותחים בסיבוב בעיר, בין הרמזורים וכוכי החניות, כאן היא מרגישה בבית. גם מבחינת הביצועים, בדרכים עירוניות זו תסב לכם המון הנאה, בזינוק מהמקום, נראות ותמרון. עכשיו זה הזמן לבדוק אם ואיך הקטנה הזו מתמודדת על כבישים שבורים ותוואי דרך מאתגר. יוצאים דרומה לים המלח, יורדים דרך יריחו, וחוצים את עין גדי. את תוואי הדרך הלא פשוט הזה הi10 אחזה וספגה טוב, והורגש שהמתלים משככים את מהמורות הדרך. במישור, כשמהירות הנסיעה עלתה, לא הייתה תחושה של איבוד שליטה או חוסר נוחות, עד שנכנסתי לעיקול חד והרגשתי שההגה הופך “קל” ולא משתף פעולה.

לחיצה על דוושת הגז מוכיחה פחות רעשי מנוע ורוח לעומת הדור הקודם, לחיצה עמוקה יותר, לסל”ד של 4500, לטובת טיפוס בעליה, כבר תפיח צלילי ניסור ומאמץ שלאורך שניות ארוכות הופכים לא נעימים. בסל”ד הזה חבוי המומנט שלה ולכן מדובר בבעיה. כי בשטח הלא טבעי שלה – עליות, תתקלו ב’בעיית היחס בין הילוכים’ של היונדאי i10, ובמשחק הבלתי פוסק שבין ההילוך השני לשלישי – השני מספק את הכוח לטיפוס, בין 40-70 קמ”ש, עד הנקודה בה המנוע מתקשה ומרעיש, מה שיזרז אתכם לבצע מעבר להילוך השלישי, שהוא בניגוד לשני ארוך יותר. הילוך ארוך לוקח זמן למצות, אז אתם תחוו צניחת סל”ד, האטה, ותורידו שוב הילוך כדי לקבל כוח, וחוזר חלילה. מזל שדוושת המצמד ותיבת ההילוכים מצוינות ונוחות לתפעול, ולא, היה מדובר במאמץ פיזי בלתי נסבל.


אז מה היה לנו?

רכב מיני עם מאפיינים ומידות מסגמנטים גבוהים, קפיצת מדרגה עיצובית מרשימה מאד מהדור הישן. בטיחות משופרת, ביצועים משופרים והמחיר – נוח לכיס. בחיבור של כל המשתנים האלה, נראה שנכון להיום, זו מכונית המיני ש’מציעה’ לקונה הפוטנציאלי יחס עלות תועלת משתלם, גם ואולי בעיקר, ביחס למתחרה המכובדת מקיה.

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × four =